KONTLIKKEN

Waar ik ook zo graag naar kijk is de Wereld draait door. Goed gekozen naam trouwens. Dat je dan die vleesgeworden auto-cuer, Mathijs van Nieuwkerk volledig ziet doordraaien in zijn poging de snelheid van de autocue bij te houden. Iemand heeft dat ding op topsnelheid afgesteld of heeft de sleutel om de teksten wat langzamer af te laten draaien bij het grof vuil gezet.
Als een gekuifte specht roffelt van Nieuwkerk zonder komma’s en punten het programma aan elkaar.

Maandag zat Jan Mulder daar als tafelheer. Heerlijke man, die Jan. Niemand die zo goed een knorrige bejaarde betweter kan acteren als Mulder.
Wat hij ook zo goed kan, is een mening hebben. Nu ook weer.  Als gast zit aan tafel, Freek de Jonge, de man die 184 ingelijste foto’van Peter R. de Vries in zijn huis heeft hangen om zijn haat naar hem levendig te houden. Die haat hield hij over aan het moment dat de Vries een Amy Award ontving voor zijn Joran v.d. Sloot kruistocht,  waarmee de Amy organisatie hem, Freek, doodleuk passeerde en negeerde.
Want laten we wel wezen, hij, Freek,  was toch God?  Peter R. de Wie? was toch een, onder een steen vandaan en omhoog gevallen,  misdaad verslaggevertje?

Hoe dan ook; er wordt een fragment getoond van Camiel Eurlings die op een congres van het CDA, verbaal staat klaar te komen op Maxime Verhagen als een sektelid op een dominee die zojuist een bejaarde man een rolstoel uit heeft weten te lullen waar die man alleen maar in zat omdat de stoelen op waren, maar dat terzijde.
Jan Mulder komt ook bijna gereed: “Heerlijk!!!!  Daar kikker ik helemal van op!  Nu zijn we geland, ja!’
Wat een kontlikker, die Eurlings, zeg!!’
Freek de Jonge lacht mee: ’Ja, Die Eurlings lijkt precies op iemand die er van achter in kruipt en van voren weer uitkomt.’
Lachen natuurlijk. Dat moet wel. Je laat het wel uit je hoofd om niet te lachen om Freek de jonge God.
Daarna vertelt Freek dat hij een nieuwe voorstelling geeft en dat de zaal nog niet helemaal is uitverkocht.
‘Wat????’  roept Mulder vertwijfeld. ‘Maar jij bent de oppercabaretier in Nederland. Jij bent de grootste cabaretier die ik ooit gezien heb!!!. En dan dat boek dat over jou is uitgekomen. S C H I T T E R E N D!!!’

En ik zie bij Freek iets acher hem naar binnen glibberen en aan de voorkant er weer uitkomen..

Vuilnisman! Kan deze zak ook mee!!!

56 reacties

Opgeslagen onder ALGEMEEN

56 Reacties op “KONTLIKKEN

  1. fr@nsmuthert

    Een heerlijke, zure column!

  2. Joost Lips

    het zijn oude thema’s; je beschrijft ze fris.

  3. Terrebel

    En thuis, bij het voorlezen van de kinderen die vertwifeling…waar is toch die autocue? Ach, verzucht ik dan, waar is toch Claudia de Breij?

  4. Inderdaad, zure bommen en granaten, maar wel treffend. Een aantal slagschepen gezonken. Groet, Mien

  5. Het azijnpissen tot hogere kunstvorm verheven.

    Je zou je eens vaker moeten ergeren.

  6. Een oprechte blog Paco , jammer genoeg ken ik al de personen waarover je praat niet ! Alleen Jan Mulder (en Freek ook) is hier echt populair in zijn columns en zijn recht voor zijn raap visie als voetbalcriticus ! Een heel begaafde man !

  7. VSp

    Eurlings is het levende bewijs dat het op één na oudste beroep, politicus, opvallend veel overeenkomsten met het oudste beroep vertoont. Aan de andere kant, hoeveel politieke stommiteiten van Eurlings werden voorkomen juist door een gebrek aan geld? Dat nadeel van de twijfel blijft die gladjakker met zich meedragen .

  8. Een schitterend verhaal, erg treffend..!!
    Op naar een fijn weekend.

  9. Goh wat jammer dat ons Camieleke daar niet bijzat…

  10. in de roos, paco
    ’t zijn door winderigheid op-
    geblazen ego’s

    wat wil je als ze
    niet meer in staat zijn om zelf
    iets nieuws te poepen

    het blauwe riool
    is een grote hangplek voor
    inkontinenten

  11. Ot: dank ‘o wijze Paco’ voor uw gouden tip 😉 Helaas werken dingen bij mij iets gecompliceerder. Zal wel liggen aan het feit dat ik een vrouw ben 😉

  12. Dat soort eehhh … beroemdheden moet stoppen op hun hoogtepunt. Daarmee voorkomen ze dit zielige gedoe. Maar aan de andere kant: dan hadden wij deze smeuïge column gemist.

  13. Welkom in de Glibberwereld die TV heet
    een metafoor voor een kist levende paling
    door vervuiling niet geschikt voor consumptie
    maar voor het pleps een 4 sterren restaurant…

    Niet raar kijken als de belasting op het ongezond kijken
    zomaar verhoogd gaat worden 😉

    Fijn weekend!

  14. Lekker to the point Paco 😉

  15. mulder is een acteur
    al kan hij soms best venijnig zijn
    en verbergt hij dat achter een overdreven mimiek
    de wereld draait door is in elk geval topamusement
    dat zie je hier nu weer:)

  16. sorry, de vuilnisman is hier net geweest.
    mag ik nonkel Juul met zijnen tweeloop zenden om dit af te handelen ?

  17. joost tibosch sr

    Freek had het ergens anders over de derde generatie Molukkers, blijkbaar niet beseffend dat dat toch andere mensen zijn dan de Molukkers van de eerste generatie. Natuurlijk verdienen die oude Molukker KNIL-jongens ons diepste respect. Trouwens, dat je zo’n praatversneller in een TV monteert, dat snap ik nog. Maar hoe monteer je die in menselijke hersens? Daar moet je toch tureluurs van worden!

  18. mulder wie? Je bedoelt toch niet die slechte acteur die in de prehistorie nog eens op een vochtig weiland heeft gestaan om door middel van tegen een bal aantrappen zijn geld bij elkaar probeerde te sprokkelen?

    Love as always
    Di Mario

  19. vlak mij niet uit ik kan minsten net zo goed knorren brommen en mopperen als Jan, wat dat betreft kon hij familie van me zijn

  20. Terug van weg geweest. Vergeef mij dat ik niet alles terug kan lezen, maar deze was weer subliem! Mijn ‘oude’ weblog is nog steeds aan t verhuizen (ik vrees t ergste inmiddels) maar ben maar een nieuwe gestart want mijn kop liep over! 😉 Door omstandigheden lang weggebleven (sorry daarvoor) maar hoop weer met enige regelmaat te kunnen komen lezen!

    xxx Kati

  21. Dat is nu eens een programma van bij jou dat ik wel ken, al eens gezien heb. Soms tijdens het zappen blijf ik even kijken.

  22. Als je lezers jou zo ophemelen, zijn dat dan ook kontlikkers, vraag ik me in het voorbijgaan zo eventjes af.

  23. Schöner Blog lieber Gruss und schönes Wochenende Gislinde http://zitroneblog.wordpress. com

  24. Gatllekkers zeggen ze bij ons daartegen Paco!
    Fijn weekend!!!

  25. Blijhoofd ‘Freek’ presenteerde zich alsof hij gesnoven had.

Geef een reactie

