IN EEN NET PAK

Zit je net achter je eerste kop koffie en sigaartje, lees je dat er vent is gearresteerd die beweerde Jezus Gristus te zijn. Mis ik iets? Sinds wanneer is het verboden een geloofsovertuiging te hebben.
Hij was gekleed in een net pak, lees ik ook nog. Een net pak.  Werd hij daarom gearresteerd?
Wat is er tegen een net pak. En sinds wanneer mag je je eigen mening niet meer ventileren?
Omdat het in het concertgebouw was?  Dus je mag wel een eigen mening hebben maar dat mag dan weer niet in het concertgebouw, in een net pak.
En hij had niet eens een bom bij zich. Dat zei hij zelf nog.
Of was het omdat de koningin op het balkon zat toe te kijken.

Ja, dan begrijp ik het. Met een koningin erbij mag je geen mening hebben. Een verkeerd woord of één verkeerd geworpen waxinelichtjeshouder en je zit zomaar een jaar vast.  Als je per ongeluk over een bananenschil uitglijdt in de nabijheid van de koningin kun je rekenen op minstens tien jaar therapie , begeleid door een roedel psychiaters in een gesloten inrichting. De kans dat je er ooit uitkomt is dan zeer gering.
Schreeuwen kan ook niet meer. En al helemaal niet op de dam in Amsterdam. Hoewel dat vroeger, en dan spreek ik van  ergens vlak na de middeleeuwen, sterk werd toegejuicht door het psychische circus. Nu wordt het beschouwd als een misdaad tegen de menselijkheid.

Daaom snap ik die aangifte tegen Zorrequieta niet. Ik kan net een damschreeuw onderdrukken als ik dat lees.: Nieuwe aangifte tegen Zorrequieta. Onbegrijpelijk.  De man is alleen maar mede verantwoordelijk voor enkele tienduizenden vermoorde Argentijnen. Kan het effe?  Ik bedoel, dat is toch peanuts vergeleken met waxinelichtjeshouders gooiende criminelen en damschreeuwende terroristen?
Dat is toch niets vergeleken met een zich Jezus noemende man in een net pak?
Waar blijft het protest? Demonstraties? Spandoeken met handen af van Zorrequieta?
Waar gaat het in Godsnaam heen met de wereld….

45 reacties

Opgeslagen onder ALGEMEEN

45 Reacties op “IN EEN NET PAK

  1. Humoristisch omschreven de ellende van alle dag !!!
    Pffttt moet niet gekker worden…toch?

  2. Weet je dat niet? Het gaat met de wereld naar de verdoemenis. Maar eer het zover is, kunnen we over dit soort vraagstukken denken.

  3. Welnee Paco, de koninklijke familie is te bang dat Zorreguita met hen gaat concurreren op het gebied van doorsluizen van geld naar leuke belastingparadijsjes.

    De expertise heeft hij in elk geval in huis: http://www.groene.nl/1876/1/zorreguieta-betrokken-bij-frauduleuze-bank-argentinie

  4. Misgaan in de wereld Paco ! Begrijpt ge nu waarom Ollie zich zo graag terugtrekt in zijn wereld van het blunderboek en de Ollie in zich laat uitleven ?

  5. het gaat echt verkeerd met de wereld, die rechters moesten veel strenger zijn….

  6. VSp

    Maak je geen zorgen, Paco, als je zo doorgaat, regelt Demmink het wel met je. Heeft na z’n pensioen toch tijd te over.

  7. Waar gaat het toch heen ..?
    Het moet toch niet gekker worden.
    Maar nu eerst maar op naar een goed weekend.

  8. ja vroeger stonden ze op elke hoek van de straat te roepen dat ze jezus waren in mooie kleurrijke gewaden en jezus slippers aan
    en wat dacht je van Lou de palingboer
    toen was alles goed en mocht alles (bijna)
    de wereld gaat naar de sodemieter door alle regeltjes
    ik zelf ga aan de koffie
    proost en een fijne dag

  9. Ik vind ook dat Jezus niets verkeerd deed. Hij bracht alleen maar het licht… Of was dat weer een ander clubje…

  10. Prima en met humor onder woorden gebracht, Paco.

  11. Over jeZus mag je alleen spreken, dat is niet bedreigend.
    Als jeZus zelf spreekt vormt hij een bedreiging voor de gevestigde orde…

  12. Jezus haalde Allah er ook bij, begreep ik. Nog even en alle verlossers keren terug in een gedaante. Dan is het einde snel daar.

  13. Wat er mis is met een net pak? Behalve dan als het een Hemani betreft?

  14. Om die reden ben ik jaren geleden al gestopt met het kijken van het nieuws. En lees ik alleen nog 3x per week de Telegraaf. Ik kan er niks mee, met alle ellende. Het verandert nooit. Ik ben nu 37 en zolang ik me l=kan herinneren, gaat het nieuws over de Gazastrook. Ik ben strookmoe.

  15. joost tibosch sr

    Nou hebben we al zo’n moeite gehad met de kinderen van NSB-ers, moeten we ook weer helemaal opnieuw onze houding vinden tegenover onze Maxima!

  16. Ik ging net outen dat ik Napoleon ben.
    dat kan dus ook niet ?

  17. Hé, heb ik net een doos waxinelichtjes (zonder houder) naar papa Zorrequieta gestuurd, met TNT (oei, kán dat wel, zo’n bedrijfsnaam?)

    Ceesgegroetje

  18. Jezus Christus wat een geneuzel! (ik bedoel dat je gelijk hebt, maar dat is mijn mening)

  19. Luiigheid en overmatig eten maken dat mijn nette pakken niet meer passen. Maar nu durf ik ook niet meer te zeggen dat ik soms wel een stropdas draag!
    Ik wens iedereen een ongedwongen en nonchalant gekleed weekend.
    Vriendelijke groet.

  20. Jezus christus, laat me niet lachen, ik denk dat jullie koningin een aantrekkingspunt is van mediabelangstelling en al die mensen in het zwart betaalt om in de picture te komen!

  21. De wereld vergaat op 21 oktober volgens de Amerikaanse predikant Harold Camping; zijn alle problemen mooi in één keer opgelost. Wel je nette pak aantrekken hè?
    😉

  22. Dan mag jij wel op passen met je Zeemani pak.

    Love As Always
    Di Mario

    OT. De log ligt waarschijnlijk nog 3 weken plat. Tot die tijd hou ik lekker een internetvakantie. Ik zal af en toe nog online komen om her en der nog te reageren, maar niet elke dag zoals anders. Wanneer ik online kom zul je het wel merken.

  23. oma

    Ha Paco,

    Ach Paco, hij is een beetje dom geweest. oma

  24. Burro

    Je mag tegenwoordig helemaal niets meer in dit land. Ze pakken nu zelfs als pedo’s op. Onbegrijpelijk. zo hou je niemand over in de zorg en het onderwijs!

  25. ben eindelijk weer bijgelezen

  26. Hij werd (weeral) gearresteerd omdat hij Jezus Christus WAS!

Geef een reactie

