HET WAS ME HET WEEKJE WEL

Het was me het weekje wel. Eerst die rellen in Londen. Je denkt eerst dat de fluwelen revolutie vanuit het Midden-Oosten is overgeslagen naar Engeland maar die vergissing is snel rechtgetrokken.Je mist namelijk de brisantbommen, tanks en sluipschutters van de overheid die zo kenmerkend zijn voor de fluwelen revolutie in het Midden-Oosten.

Gelukkig is het nu wat afgezakt en hoeft Engeland geen gebruik te maken van de , door de Syrische president Assad, aangeboden tanks en clusterbommen.
Khadaffi deed overigens een beroep op de Internationale Gemeenschap om de VN te dwingen, in te grijpen.
Fijn dat er zo wordt meegedacht hier en daar.Over Assad gesproken; die zit echt nergens mee, die schiet rustig honderden van zijn burgers aan flarden. Ik bedoel, wat is het verschil eigenlijk met die Noor op dat eiland?
Zien wij twee minuten stilte? Zien wij knuffels, waxinelichtjes en stille tochten?
Nee hoor. Die zien wij niet. Het Midden-Oosten is ver van ons bed, als het daar gebeurt is het allemaal niet zo erg.

Verder zag ik Peter R. de Vries nog bij Knevel&van den Brink. Peter laat een baardje staan zag ik.
Staat hem goed. Vroeg mij alleen af waarom hij dat zou doen. Naarmate de uitzending vorderde begreep ik het. Hij gaat voor Sinterklaas spelen in Afrika. En hij wil dat wij dat allemaal ook gaan doen. Van Peter moeten wij geld blijven geven voor Afrika: ’Ook al gaat het op aan wapens daar,’ brieste hij. Prachtig gezicht, dat briesen van Peter. Niemand kan dat zo goed als hij. Dat baardje geeft er extra cachet aan. Het maakt het briesen helemaal af.
Natuurlijk Peter, wij blijven allemaal geven, jongen. Maar als je het niet erg vindt, wacht ik zelf even tot er wat substantieels verandert in het beleid van de goede doelen instellingen. Tot die tijd geef ik mijn gaven en giften aan Pater Zwarthoed, die elk jaar naar Nederland aandoet en dan geld van ons meeneemt naar zijn eigen-controleerbare- projecten in Afrika.

Wat hadden we nog meer? Verdomd. Ex minister-thans maffiabaas van de ABN-AMO- Zalm, zat ook bij Knevel&van den Brink. Ik citeer hem ongeveer: ’Tja, jammer van de euro, wij hadden het beter niet kunnen doen. Volgende keer beter’. Of woorden van gelijke strekking.
De hele wereld lig economisch op zijn reet, de euro bleek een Trojaans paard en Zalm gaat schaterlachend weer verder achter de flipperkast.
Het wordt hoog tijd dat er een tribunaal komt waar mensen als Zalm voor woorden gesleept in verband met dit soort misdaden tegen de mensheid , en een jaar of twintig aan hun broek krijgen. Kijken hoe lang ze dan nog schaterlachend achter een flipperkast staan te jodelen.

Dan de beurzen. Die zakten ook als een baksteen. Wat ik niet begrijp- maar goed, ik heb dan ook een goed functionerend derde oog- is dat niemand ziet dat de koersen gemanipuleerd worden door een grote groep criminelen die profiteren van zakkende koersen.
Ze brengen via de sociale media een kutbericht over, bijvoorbeeld, de Shell in omloop en hup de koers van Shell zakt. Dit gebeurt volgens mij wereldwijd. Die criminelen profiteren van een inzakkende markt.

Kortom; het wordt tijd dat er een nieuwe verlosser naar beneden komt. Ik raad hem dan wel aan om zich te wapenen met een volautomatisch machinegeweer, want met alleen over het water lopen kom je er tegenwoordig niet meer…


42 reacties

Opgeslagen onder ALGEMEEN

42 Reacties op “HET WAS ME HET WEEKJE WEL

  1. Pater Zwarthoed , ken ik niet
    maar is Bobske geen goede verlosser , althans om te beginnen met opruimen van het huidige tuig

  2. Terrebel

    Mij zou het niet verbazen als Moeder Natuur eerdaags ingrijpt. Stel je voor dat de Beurs letterlijk instort…

  3. jan krosenbrink

    voldoende argumenten om Bopske strategisch in te zetten; ik begrijp het, Bopske laat zich niet strategisch inzetten, laat ik het dan anders zeggen: ik hoop dat ie dit verhaaltje leest..

  4. Ja een week met van alleswat.
    Gelukkig lijkt de rust weer wat terug te keren.
    Vier maar een heerlijk weekend.

  5. vandaag is het hier van alles wat, en dat is ook niet mis 😉

  6. Allemaal de schuld van het kapitalisme:-)

  7. Onverschilligheid
    om in een bloedeloze
    huid zich te redden

    Het kost veel mensen-
    levens, geld en geluk, maar
    het valt een keer stuk

    Het is een kwestie
    van geduld tot ook zij zijn
    uitgeluld, hou vol!

  8. domoor

    Zalm stemde tegen de toelating van Griekanland tot de eurozone, DSK, nu in voorlopige hechtenis in New York, was voor.
    Het Franse begrotingstekort is nog steeds zo’n zes procent.
    Een gerucht dat Frankrijk z’n AAAA status kwijt zou raken veroorzaakte een paar dagen geleden voor paniek bij aandelen van Franse banken.
    Ik verwacht niet dat Sarko iets zal doen, hij wil opnieuw gekozen worden.
    De brandstichtingen en plunderingen in Engeland tonen wel de superioriteit van onze cultuur tegenover die van de Islam weer eens aan.

  9. Kunnen er al weer komkommers gegeten worden?

  10. En Mark Rutte maar uit zijn dak gaan op Dance Valley vorige week zaterdag. Pas gisteren was hij kennelijk weer bij zinnen om het volk toe te spreken.

  11. Probeerde ze het maar eens, om over water te lopen. Waren we er meteen vanaf.

  12. Moet je geen gaten in je voeten hebben

  13. De beelden op het nieuws worden met de week schokkender, van rellen tot hongersnood, de vreselijkste taferelen uitgesmeerd over onze schermen… wat moeten we ermee… blijven storten, blijven hopen?

  14. Je zult helaas nog minimaal een jaar geduld moeten hebben. Want volgens de Joden (en die kunnen het weten) komt hij op de dag dag de Joden herdenken dat twee tempels zijn verwoest in Jerusalem. De zwartste dag uit hun leven, maar ooit de mooiste dag omdat Hij komt. Die dag was afgelopen dinsdag. Hij is niet geweest, dus volgend jaar misschien.

    Love As Always
    Di Mario

    http://www.beleven.org/feest/tisja_be-av_verwoesting_van_de_tempel

  15. fr@nsmuthert

    Lekkere strakke column

  16. “Prachtig gezicht, dat briesen van Peter. Niemand kan dat zo goed als hij. Dat baardje geeft er extra cachet aan. Het maakt het briesen helemaal af.”

    Lol! Peter als paard.

  17. ik ben de nieuwe verlosser.
    Al wie mij volgt krijgt gratis sexuele uitspattingen, gratis kledij van de Zeeman, verblijf in mijn tuinhuis bij de katten en zicht op mijn rolls die ik met jullie donaties gekocht heb.
    m.a.w IK ben de verlosser !

  18. Wie kan ons verlossen van het huidige kabinet. Dat zet ook geen zoden aan de dijk…

  19. Dé bevrijder, Paco … Bopske ?!
    Lie(f)s.

  20. oma

    Ha Paco,

    gaat het weer een beetje meneer Paco!
    Ja het gaat allemaal op en neer, als de golven van de woeste zee. oma

  21. De nieuwe verlosser is al eeuwen in ons midden.

    Deze god noemt zich Geld, metselt vrij in de vastgoedfraudebranche, noemt het kwade goed en beschikt over leven en dood.

  22. Heer Paco, Amice!

    Namens de professor dr.mr.ir. Leijdecker (1955) moet ik u tot kalmte manen. Waarom? vroeg ik aan de professor “Daarom”was zijn antwoord. “OK”, zei ik, vandaar de oproep.

    Dat de verlosser gevraagd wordt t komen, lijkt me niet gewenst, het kan namelijk ook JC zijn (niet te verwarren mt JC uit Nazareth) omdat deze JC zichzelf El Salvador vindt. En…. daar heb ik grote twijfels bij.

    Kijk dat de ander verlosser uit 1 brood en met 2 vissen duizende mensen kan voeden, dat is natuurlijk prima.. zijn eerste opdracht (inlcuisef reiskostenvrgoeding onbelast) wordt de Hoorn van Afrika! Kijk, dan ben je als verlosser goed bezig. Dan gaan mensen weer geloven, alleen… als het alleen bij brood en vis blijft..wordt het wel heel snel enzijdig voedsel.

    Terug naar Europa… Ik had net voorgesteld om ene wekendje t gaan shoppen in Londen omdat het gratis is, zegt mijn partner..” j bent niet lollig” ik ga al naar Parijs! waarop de dochter zegt”Lekker puh en ik ga me”

    Dus ga ik de koersen maar bewaken en mezelf een deuk lachen omdat wie geschoren wordt ook stil had moet blijven zitten en ik vele speculanten ken, die mij nu bellen voor advies… Tja, lekker opscheppen als je flinke winst ( moet je ook doen beleggen met geleend geld, kijk maar) maakt en klagen als je verliest. ( je hebt toch wel gelijk, nummer 22).

    Dat de politici weer over elkaar buitelen , ach daar zijn ze voor ingehuurd. Weert Gilders, die raaskalt maar door en die schijtlijsters van de VVD en CDA durven niets te zeggen Oh zo bang dat hun duivels verbond in elkaar zakt! Over de zakkenvullers van het koninklijk huis maar even te zwijgn.. wie zien we in NL? precies de vader van en voormalig lid van de Junta…. en wie zegt er wat van in de politiek? niemand!

    “Hee, nummer 22 hou je kalm he, maak je niet druk” hoor ik vanuit de achtertuin roepen! Denk aan je hart!

    Doe je de groeten aan de professor en aan Paco?

    Nou bij deze dan! Fijne zondag!

    Vanmiddag komt en kettingrokend tante op bezoek, halfzijdig verlamd.. nou die zet ik buiten op een stoel ( onder een afdak), want aan kettingrokers heb ik een grote hekel, net zoals aan zakkenvullers en poep uit de mond pratende politici, tewrijl…… de honger in Afrika en de burgers in Syrie blijven lijden!

    Ik lees namaleijk hardop mijn woorden.

  23. Amice, kloten van de bok toetsenbord, de `e`zit vast

  24. Trek in fondue ….. http://www.nummer22absurd. wordpress.com

    Jammie, jammie!

  25. julie

    Eén ding hebben de Noor en de Syriër gemeen: geen van beiden zijn lid van de EU. Nou zullen ze toch wel inzien dat ze ons nodig hebben. En anders zetten we weer zo’n happening op.

    ministerie van liefde

  26. CEES CHAMULEAU

    Goed gezien Paco. Ik houd mijn hart vast voor mijn pensioentje. Kijk, in Azië kon ik er ruim van rondkomen maar of dat hier nog lukt als het ABP straks blijkt dat ze op de verkeerde paarden gegokt hebben, weet ik nog zonet niet. Jij?

    Ceesgegroetje

  27. Inderdaad, met alleen over het water te lopen kom je er niet meer… ook de mens niet hoewel hij zoveel tuigen ontwierp om effectief over het water heen te kunnen gaan: het is blijkbaar veel te diep… en de Ver-van-mijn-bed-show! Het mensDOM is precies helemaal de pedalen kwijt de laatste tijd…

  28. Sinterklaas spelen doet onze overheid al, hoef ik het niet nog eens te doen

Geef een reactie

