ZWEMMEN EN KORPSBALLEN EN ZO

Als ik binnenloop bij mijn compagnon, de vrijeradicaal Ab zie ik hem gespannen naar de tv kijken.
Een reportage over zwemmen. Wedstrijdzwemmen. Ik vraag mij af wie daar naar kijken. Behalve Ab dan.

Het gaat hier om zwemmen voor heren. Een tak van sport waar wij, sinds van de Hoogenband, niets meer te zoeken hebben. Om het toch nog enigszins spannend te houden praat de verslaggever opgewonden over de Nederlandse kandidaat: ‘Nou, ziet u dat, hij ligt op een verdienstelijke vijfde plaats. Als hij dat kan volhouden hebben we een feestje straks’
‘Goh, Ab, wat zwemt die Hollander goed, zeg! Op plek vijf nog wel.
‘Ja, maar hij zwemt dan ook al vanaf zijn derde,’ zegt Ab serieus.
‘O? Dan zal hij wel moe zijn, anders had hij nu wel op plek vier gelegen.’
Ab kijkt mij heel lang aan.’

De verslaggever ratelt door: ‘O, hij zakt nu naar de zesde plaats. Jammer, maar hij doet het toch maar.’
‘Weet je waarom een duiker altijd achterwaarts vanaf een boot in het water duikt, Ab? ‘
Ab pakt een sigaartje. Zijn hand trilt een beetje. De spanning natuurlijk
‘Nou? Hou mij niet in spanning, Graftak,’ mompelt Ab.
‘Omdat hij anders voorover in de boot zou vallen.’
Ab’s andere hand begint nu ook te trillen.

Dan wordt er gebeld. Ab staat langzaam op en loopt kreunend naar de deur. Mooi gezicht. Niemand die zo mooi kreunend naar een deur kan lopen als Ab. Hoewel, ik zag het laatst nog in Artis. In de bavianenkooi. Daar liep een baviaan ook zo. Maar die had zijn poot gebroken dus dat telt eigenlijk niet.
Ab’s hond loopt met hem mee.

Voor de deur staat een Jehovagetuige en Ab’s hond laat een scheet.’U zou uw hond eens moeten uitlaten,’ zegt de jehovagetuige.
‘Nee hoor,’ zegt Ab. ‘Dat is het werk van de Here.’
Getuige trekt een wenkbrauw op.
‘Ja,’ legt Ab uit. ‘De here is mijn herder dus die heeft meer verstand van uitlaten. Wist jij trouwens,’ gaat hij verder, ‘dat ik gister de here bij het zwembad zag?’
Getuige’s andere wenkbrauw schiet ook omhoog.
‘Nee echt, hij is weer terug op aarde. Hij stond bij het zwembad te raaskallen dat hij de nieuwe verlosser was.
Bewijs het maar, zeiden wij. Loop maar eens over het water, bijvoorbeeld. Dus, die vent stapt het water op en zakt meteen naar de bodem.
Wij lachen.

Even later kwam hij boven, schreeuwend dat het niet eerlijk was. Wat denk je dat zijn smoes was?: ‘Logisch dat ik meteen zink. Toen ik de eerste keer over het water liep had ik nog niet van die grote gaten in mijn voeten.’

Die humor van Ab. Dat scherpe reageren en anticiperen op getuigen van welke club dan ook. Niemand kan dat beter.

Getuige rent struikelend weg. Ab sluit de deur. Zijn hond laat nog een scheet.
‘Ga gauw zitten, Ab. Er komt nu korpsballen op tv. Gemengd nog wel.

51 reacties

Opgeslagen onder ALGEMEEN, VRIJERADICAAL AB

51 Reacties op “ZWEMMEN EN KORPSBALLEN EN ZO

  1. karel

    geweldig
    in 1 woordt
    oh stond er al
    ga ik ook scheetjes laten onder de dekens
    ja jehova’s lopen mijn deur al sinds 1983 voorbij
    ik sta in hun zwarteboekje opmijn verzoek
    ach ja als je van de 5 – 5 wordt is het toch niet slecht maakt samen een 10
    of is dit nu weer net ff te simpel
    zal nog een pint pakken en er dan eens een nachtje over te slapen
    trstn

  2. Aangezien Ab’s handen begonnen te trillen kun je de komst van de Jehovagetuige als een verlossing beschouwen.

  3. oma

    Ha Paco,

    Zwemmen kun je ondertussen ook wel op straat met al die regen.
    Dat men er nog door durft, onze Benno laat zichzelf gewoon uit in de banche. oma

  4. jan krosenbrink

    ‘er komt nu korpsballen op tv’ Dit is een prachtige definitie van een fascistoïde studentenorganisatie.
    Ik ken de individuele korpsbal als een normale nitwit, maar in gezelschap van zijn maten niet te pruimen, omdat ie zich samen sterk voelt, het lijkt wel een vakbond…

  5. Ollie denkt dat je adres met een dikke rode streep zal vermeld staan ; bij de getuigen ! ” Geschikt voor de hel !” erbij gemarkeerd !:-)

  6. ik wist niet dat die getuigen zo lomp konden zijn….
    Het is wel weer een mooi verhaal en als dat echt gebeurd is is het wel super!

  7. Weerom een sterk,verhaal, met toch wel héél veel humor, iets waar jij het patent schijnt op te hebben paco!

  8. Hier stuur je nu ook de hond niet de straat op.
    Het staat weer even blank.
    Mooi verhaal..!!
    Fijne dag vandaag.

  9. Toch moet de Ab een beetje temmen, vroeg of laat krijg je grote problemen:-)

  10. Ab heeft gewoon rustgevende beelden nodig dat is het.

  11. wat zouden we zonder een Ab moeten?
    als hij er niet was zouden we er ene moeten verzinnen vrees ik!
    leuke maandag Pacman

  12. Zwemmen en corpsballen… Ik ben van beide geen liefhebber. Maar je verhaal erover is mooi…;o)

  13. Een van mijn katten is bevriend met een moslim hier in de buurt, dus voor je hond is het nog zo slecht niet gesteld.

  14. Zeker even niks te doen jullie? Dan maar kijken naar pulp TV.

  15. Ben dol op apen …zou ab dan een maatje kunnen zijn?

  16. je zou haast de tv aanzetten ware het niet dat ik heb moeten aanzetten voor de kleine allesweter in huis.

    Love as always
    Di Mario

  17. Schitterend die van die duiker. Er lopen er hier twee rond die met hele verhalen kwamen…

  18. Wahaha , goed van die duiker, het zou ook geen zicht zijn! 🙂
    Je zou als hond voor minder scheten beginnen te laten!

  19. het wordt verwarring ten top als ab’s hond ook een herder is.

  20. Ach, jehovagetuigen verkondigen ook alleen maar hun geloof, helemaal geen vervelende mensen hoor. Ik kende er één, die is nu overleden maar hij was een goeie in zijn vak. Toen ze de kist wilden sluiten zat z`n voet er nog tussen.
    Maar wat geeft uw compagnon, de vrijeradicaal Ab zijn hond eigenlijk te drinken? Kamelenmelk of wat?

  21. Nummer 22 Absurd

    Amice en alle volgers van Paco.

    Jehova’s getuigen komen nooit alleen en dat is maar goed uit, dat voorkomt dat een vechtpartij zonder getuige niet te bewijzen valt, maar dit vanuit ons strafrecht als een strafbaar feit, een misdrijf dat streng bestraft moet worden.
    Meestal bezoeken ze de heidenen op een zondag, maar op zondagen mag er niet gewerkt worden, dus op de bible belt laten de getuigen zich niet meer zzien. “den toorn gods is hun een doorn in het oog” maar dit terzijd.

    Het scheten (flatulatie) is een probaat middel. Ik doe het ook veelvuldig bij gebreke van een hond te hebben. Want, een Jehova laat geen scheet omdat die getuige niet beter weet.

    Vlieg op! Ja ja zegt de getuige ik ruik het al…

    Waarvan akte!

  22. Tja, laat die korpsen maar ballen.

  23. Briljant, Paco !
    Lie(f)s.

  24. Ab die lijkt op een baviaan … ocharme arme baviaan 🙂

  25. CEES CHAMULEAU

    Voor mij was die nieuw Paco. Ik heb heerlijk gelachen, in mijn eentje gelukkig, dat weer wel.

    Ceesgegroetje

  26. Fijne ‘grensoverschrijdende’ dag nog paco!

  27. Je maakt nog eens wat mee op een gewone doordeweekse dag

  28. Tot grote spijt van mijn lief sta ik ook in het zwarte boekje van deze getuigen. Hij zou ze zo graag eens willen aftuigen wanneer ze hun kinderen weer es met grof geweld bij ons op de stoep duwen.

    Een sterk stukje Paco! Met plezier gelezen.

Geef een reactie

