ONTLASTING

Samen met mijn compagnon, de vrijeradicaal Ab, loop ik een tent binnen dat voor een restaurant moet doorgaan. Wij hebben met wethouder Jansen hier afgesproken om wat lopende zaken door te nemen.

Jansen eet hier altijd met zijn zakenrelaties, dus dan weet je wel wat voor tent het is.

Als wij gaan zitten hoor ik ergens achter in de keuken de stem van Michael Jackson zingen maar voor hetzelfde geld is het een erg groot dier dat hevige pijn lijdt.
De eigenaar van de tent komt handenwringend naar ons toe: ’wat mag ik voor de heren betekenen?’
De man heeft een hoop grote tanden met een klein beetje gezicht er omheen. Zijn tanden zien eruit alsof ze voor een heel ander beest bestemd zijn.
Ab bestelt een glas chocolademelk met gesneden citroen en zelf vraag ik om een glas kamelenmelk.
‘Komt in orde heren,’  zegt grote -tanden -met- gezicht- eromheen.

De deur gaat open. Een vent met een map onder zijn arm komt binnen en kijkt om zich heen. Ik ken hem wel. Het is van der Goudgerand. Hij doet iets vaags bij de belastingen.
Grote-tanden-met- gezicht- eromheen loopt handenwringend naar hem toe, buigt bijna en zegt: ‘mag ik u een stoel aanbieden?’
Ab draait zich om: ‘Een stoel? Die vent is een ambtenaar van de belasting, die wil het hele interieur.’
‘Wat heb jij toch tegen ambtenaren, Ab?’ vraag ik. ‘Die mensen doen toch niets?’

De deur wordt weer opengegooid en daar is ie eindelijk; wethouder Jansen. Bezweet voorhoofd, gulp open, verkeerde sokken.
‘Sorry heren, ik ben wat laat. Ik heb mij verslapen.’
‘Hoezo?’ vraagt Ab. ‘Slaap je thuis ook al.’
‘Zal ik straks even lachen, Ab?’ zegt Jansen. ‘Nee, het werd nogal laat vannacht. Mijn vrouw zat met haar vinger tussen de deur.’
‘Nou en?’, zeg ik. ‘Daar ga je toch niet dood van?’
‘Zo is dat,’ zegt Ab. “Wat zei de dierenarts? Afmaken maar dat kreng? ‘

Voor Jansen kan reageren komt die griezel van de belastingen, van der Goudgerand, naar ons tafeltje lopen: ’Ach, amice Jansen, u ook hier? Prachtige ambiance, wat?’
‘Hoe is het met u meneer van der Goudgerand?’ vraagt Jansen. ‘Nog steeds vrijgezel?’
‘Nou, nou, heer Jansen, dat heeft ook zijn veurdelen heur. Ik wou dat ik veur elke eh…dame waar ik mee geslapen heb, een euro kreeg ,hahahahahahaha..’
‘Waarom?’ komt Ab er tussendoor. ’Wou je een krant kopen?’

Van der Goudgerand trekt zijn neus op: ’Zeg amice Jansen, ik weet dat het moeilijk is om goed personeel te krijgen, maar dit uitschot,’ en hij wijst op Ab en mij, ‘is wel heul erg beneden elke norm.’
‘Blijf een beetje uit mijn buurt, lullo,’ zegt Ab. ‘Je stinkt als een hoofdgerecht van deze tent. Werk je overigens nog steeds bij de ontlasting?’
Grote-tanden-met- gezicht- eromheen laat een blad vol drank vallen.
Vanuit de keuken klinkt nu de stem van Gerard Joling maar voor hetzelfde geld is het een bejaard varken in doodsnood dat besprongen wordt door een roedel doorgefokte belastingambtenaren.
Ik bedoel, zo’n tent is dit gewoon.

47 reacties

Opgeslagen onder UIT DE PRAKTIJD VAN PACO'S ONDERZOEKSBUREAU

47 Reacties op “ONTLASTING

  1. soms zit het in de lucht hè, ik had het vandaag over mijn flapdrolmoment

  2. ‘Wat heb jij toch tegen ambtenaren, Ab?’ vraag ik. ‘Die mensen doen toch niets?

    hahah. leuk die humor.

  3. Waarom?’ komt Ab er tussendoor. ’Wou je een krant kopen?’

    Maar deze was dan geniaal boven elke ontlasting verheven

  4. mijn verhaal
    helemaal
    het moment dat ik iets met een amtenaar moet , althans zij gebieden je te komen , bel ik mijn broer de ambtenaar om het te regelen
    omdat ik anders met andere ambtenaren te maken krijg die voor het gevang werken en die ambtenaar met collegas van de plaatselijke begraafplaats
    laat ons nu rustig slapen
    stinken mag
    trstn

  5. Paco…. hhahahahahaha, hoe kan ik nou rustig gaan slapen na dit verhaal.

    Love As always
    Di Mario

  6. je weet het ook altijd te kiezen hé…..leuk wel

  7. Hahaha….laat de dag maar weer beginnen.
    Fijne zondag Paco.

  8. Jij brengt ons toch ook bijna elke dag een lach hé paco? Bedankt voor je steeds weer heerlijke stukjes en maak er een fijne zondag van!

  9. Toch weer het leukste stukje deze morgen:-)

  10. het is weer ouderwets smeuig verteld;de titel kan je natuurlijk op het verkeerde been zetten

  11. Het eten is dus minder maar de gezelligheid gaat boven alles uit.
    Alleen een adres ontbreekt voor deze geweldige reclame.
    Fijne zondag!
    Vrolijke groet

  12. Heerlijk toch, die achtergrondmuziek. Wordt vaak vergeten hoe rustgevend dat is.

  13. == ’wat mag ik voor de heren betekenen?’ ==
    Tja, dan vraag je er ook om.

  14. Die mensen doen toch niets, geniaal, die houden we erin….

  15. jan krosenbrink

    een ouderwets verhaal, vol saaiheid-bestrijdende elementen

  16. Whoehahahaha! Die ambtenaren toch … *snif*
    Maar, het kan goed zijn dat het toch Michael Jackson was die je op de achtergrond hoorde. Deze leed namelijk aan hevige, geestelijke pijn en dat was wel eens te horen in zijn muziek.
    Oh ja, nog even over die ambtenaren, wist je dat ze de beste echtgenoten zijn? Als ze thuiskomen zijn ze niet moe en hebben ze de krant al gelezen.

  17. Quote: “ambtenaren doen toch niets.” Nee precies de spijker op ze kop.
    En die kamelenmelk, was dat nog een beetje in te nemen?

  18. Hoezo Ontlasting? Betasting zul je bedoelen, paco
    het is de meest onzedelijke overheidsdienst die we hebben, toch?!

  19. ik voel me tot deze tent aangetrokken.
    Komt dit omdat ik toevallig ook ambtenaar ben ?

  20. joost tibosch sr

    @Desire. Beste echtgenoten? Pas maar op, dan zijn ze juist op hun gevaarlijkst. Dan halen ze er helemaal uit, wat erin zit!

  21. Zaten er wel uitjes bij anders laat ik ze niet glijden…

  22. Wie niets doet kan ook niets verkeerds doen, een ideale job, ambtenaar!

  23. SCHATERLACH! Mag ik het adres van deze tent? Please!!!!???

Geef een reactie

