WAT EEN HEERLIJKE KNOTSGEKKE BERGEN KOMER ER WEER AAN!

Heerlijk om weer elke avond naar Mart Smeets te mogen kijken.Kan ik mij echt een hele dag op verheugen. Dan sta ik om vier uur ’s nachts op zodat ik mij nog langer kan verheugen.
Je komt toch compleet gereed als je Mart hoort roepen:‘wat een merkwaardige, rare, knotsgekke bergen komen eraan.Welkom in dit circus, Gesink!
Snikkend van ontroering hoor ik Smeets uitleggen: JA!!, er is een mobiele kerk hier in de tourkaravaan en JA!!, er wordt ook gebeden hier!

Briljant toch?

Even later valt mijn sigaartje op de grond. Smeets: ‘u zult zich afvragen, wat betekenen die zure benen daar op de grond. Nou, laat me dat uitleggen,  die zure benen zijn van Andy Schleck. Die knotsgekke benen liggen daar gewoon te wachten. En die kunnen wachten tot het snot voor de ogen zit want de tour wacht op niemand.’
Dan een enorme valpartij in het peleton. Smeets:’ WE vinden dit een geweldige valpartij en WE kijken daar graag naar!  En JA, morgen vallen de mussen weer van het dak en omdat ik dat mag zeggen, doe ik dat ook.

Over mussen gesproken: Toen Bopske in de tour, de man met de hamer tegenkwam,  stapte hij doodleuk van z’n fiets en begon op hem in te trappen. Won hij de gereedschapstrui en kreeg hij bonuspunten.
Bopske vond het trouwens in de tour veel lastiger om geel te krijgen dan tijdens het WK.  Hij probeerde het nog door Smeets onderuit te rijden toen die op de rand van het ravijn zijn overhemd stond te strijken. Zijn nog beelden van.

Bij een afdaling reed Bopske iedereen er vanaf. Lagen er 120 renners beneden in het ravijn. ‘ Asdaling’,  noemde Bopske dat. Later kwam er een vangrail op die plek.
Als Bopske vlak voor de finish ging stoempen,  remden de andere renners in paniek. Die stank toen. Vooral als hij net bruine bonen had gegeten.

Wat Bopske ook altijd deed, was lood in de benen spuiten. Ging hij altijd als een speer in de afdaling. Weinig mensen kennen die kant van Bopske.
Of die keer dat Bopske, Smeets zag staan bij de finish. Ging hij erop en erover. Zag je Mart ’s avonds zijn programma fluisterend presenteren met een klont gips om zijn nek. Geweldige kijkcijfers toen. Dat vergeten mensen wel eens.
Bopske nam ook altijd zijn eigen tandarts mee naar de tour. Liet hij een tandje extra zetten. Zat het peleton met een mond vol tanden. Weer die genialiteit van Bopske. Wordt te vaak onderbelicht.

Hoe dan ook; ik heb hetzelfde overhemd gekocht als Mart. Zaten ook prachtige tentstokken bij. Gewoon gratis. Zie je niet vaak meer..

46 reacties

Opgeslagen onder BOPSKE

46 Reacties op “WAT EEN HEERLIJKE KNOTSGEKKE BERGEN KOMER ER WEER AAN!

  1. en nu
    Zit Bopske daar morgen
    laat ik de dvd uit
    mzl

  2. Laat Bopske die 12 maanden op zijn onnavolgbare wijze bekorten, een Olympische Spelen zonder Smeets, alsof ik een natte droom krijg

  3. Bobskes houding tegenover Mart Smeets kan ik delen, maar lood in de benen spuiten helpt echt niet voor de afdaling (wet op behoud van energie: mgh= 1/2 m (v in het kwadraat), de m valt weg, de massa lood valt weg dus, dat heeft geen invloed op de snelheid naar beneden, naar boven echter wel!), ik had hem meer intelligentie toegedacht

  4. Dat wordt dus weer een paar weken genieten.
    Het laatste jaar van de Avondetappe met Smeets, want zonder Smeets geen Avondetappe meer.
    Fijne zondag.

  5. weer een fijn sneerblog, paco
    overigens, ik heb altijd gedacht dat bopske de tour volgde onder die enorme olifantsvoorhuid waar Mart van gemaakt is (die met Ria Visser geneukt heeft en daar nog steeds niet over kan praten, wat eigenlijk de reden is dat hij de tour verslaat op de automatische piloot; die man blijft maar malen over die nacht dat hij voor lul stond toen Ria opmerkte dat hij haar teddybeertje was, die ze als meisje in haar schooltas meenam. Terwijl ze hem zijn etappelange gang liet gaan om zijn gereedschap in orde te brengen, had zij zich al bevredigd en trok ze een enorme schooltas onder haar bed vandaan en beval hem daar maar de nacht in door te brengen; maar dit terzijde) en dat hij met hem binnensmonds zijn overschot aan gedachtes uitwisselde; want in Mart gaat zoveel om, dat hij meteen kwijt moet en niet effe naast zich neer kan leggen; maar goed bopske was dus coureur van het type Armstrong, die zelfs de banden van zijn malle fietsje volspoot met gedrogeerde lucht en heel wat bergen af is gedaald door alle bochten af te snijden met een duikvlucht over het talud.

    Kijk zo’n doorbijter, die zullen we dit jaar heel erg gaan missen en ik voorspel je dat de tour door Gesink wordt gewonnen, want gisteren was duidelijk te zien dat het hele peleton gedrogeerd was, steeds maar viel en zelfs een toesjouwer omver reed die hen duidelijk een teken gaf dat hij een foto wilde maken; terwijl Gesink gewoon zijn ding deed (rustig afzien, zodat je weet wat de anderen doen die als gekken naar de finish sprintten) en de winnaar pas ging fietsen toen een andere toesjouwer een spuit in zijn kont leegspoot, wat Mart totaal over het gepijnigde hoofd van hem zag.

    Weet je zeker dat bopske daar niet de Hornbachman met zijn eigen hamerboor bewerkte?

  6. ik fiets elke dag naar mijn werk. Hoor je niemand over en komt ook niet op tv. Zolang dat niet gebeurd kijk ik niet naar een ander fietsfeest!

    Love as always
    Di Mario

  7. Bopske zit wel echt in je hart hé, in ieder mens zit er ook goeds

  8. We zien onszelf terug in iedereen, of we willen of niet….:)

  9. Gelukkig zorgt Bobbels voor wat afwisseling in de tour.
    Gisterenavond naar Smeets gekeken, met José de Cauwer als gast. Jammer dat Smeets dit Belgische lul-Ijzer pur-sang niet door liet praten maar na één zin al onderbrak.

  10. ja paco de mijne is leuk
    deze is goed haha
    ja die smeets kan het soms raar vertellen
    maar ik vind dat niet eens storend als hij dat doet
    van een ander waarschijnlijk dan juist wel
    ach nog 3 weken en het is weer gedaan
    wens je een rustige zonnige zondag

  11. Wat zijn jullie begeesterd door gratis! haha

  12. En daarom kijken wij naar de belgische tv voor de Tour

  13. Ach ja, de overhemden van Mart … ze horen gewoon bij zijn image hè? Daarmee geeft hij al aan dat hij zich niet uit de tent laat lokken 😉

  14. Jij verdiend de gele trui met je Bopske !!!

  15. Terrebel

    Mart Smeets! Ben ik fan van!

  16. Mag ik zeggen dat heel die Tour en Mart Smeets mij gestolen kunnen worden? Ja, dat mag ik!

  17. Nummer 22 & professor dr.mr.ir.R.Leijdecker (1955) van het O.I.L.

    Amice!
    Mart Smeets Dé Anchorman van de sporttelevisie, dé man van de noorse truien én zijn ex minnares Ria V. oud schaatster aan tafel keuvelend over vergane glorie en oude tijden. Dé man met zijn zoon de basketballer en dochter waar we niets van af weten ..én de man die zei “Als men mij een zak vindt dan kan ik er niets mee! Kijk Mart zal zijn zakken blijven vullen met het schrijven van kerstgeschenken en over mensen die hij MART allemaal kent. Dé man die CD’s krijgt toegezonden en daarover in de VARA gids chrijft met de sullige foto van HEM bij de tekst.
    Tja MART Smeets, ooit basketballer én binnen kort gestopt!

    Mart die praat als WIJ als het over een sport gaat, die WIJ koestert en dei WIJ ook gebruikt voor eigen genot en geneugtes des leven van een reizende verslaggever..
    “Het hotel was een vies en smerig gebouw, waar de persmuskieten tegen de wanden doodgeslagen bloedvlekken achter lieten, het onbijt bestond uit een gortdroge beschuit met pindakaas en de serveerster moet wel van oosteuropese afkomst zijn “You mister fukkie, fukkie”you mister Smiets?”

    Kijk, dat is MART, Smeets is zijn familienaam of toch maar MART SLEETS? nu binnenkort als hij in een zelf ontdekte hotelletje in de Pyreneeën de even oude eigenaresse, die MART nog kent uit de vorige eeuw, opnieuw en opnieuw laat kreunen van genot als ze samen luisteren naar de CD van Miles Davis. Tja, MART ONZE ANCHOR MAN!

    Ria V, huilt nog over haar scheve schaats, MART’s partner Karin weet wat MART uitspookt tijdens de zomervakantie in de Mon Amour Tour de France… het zijn bijna memories!

    Maar alles terzijde, ik draai straks een klein verzet als ik de brug over ga fietsen..!

  18. Wat moet dat volgend jaar worden als Mart met pensioen is…

  19. Bopske weet toch op alles een voordeel uit te halen! Marten op pensioen, die vent is toch onvervangbaar!
    groetjes

  20. oma

    Ha Paco,

    Zou wel eens een diepte interview willen horen tussen Smeets en Bopske. oma

  21. ik wens je een hele leuke nieuwe week

  22. ceesuitcambodja

    Ik meen me te herinneren dat mag ik Bobske zeggen, ja dat mag ik, vroeger Pellenaars heette en dat die ervoor heeft gezorgd dat toen Jan Jansen in 1968 de Tour won, later wethouder is geworden. Of haal ik nu dingen door elkaar?

  23. Hihi, dat van dat hemd en die tenststokken: bijzonder knap gevonden paco! Jouw soms knotsgekke blog zou ik voor geen geld willen missen!

  24. Hahaha, die Paco…

    wat een heerlijk stukje heb je weer geschreven!
    Ik mag dat wel…
    Ben erg benieuwd naar de overhemd.
    En die tentstokken natuurlijk.

    hartelijke groet aan Bopske,

    Marlou

    .

  25. ik ben ook een fan van de tour, en dan nog het liefst de bergen en met veel regen … misschien niet echt mooi van mij, maar ja ….

  26. Burro

    Schitterend blog. Ik heb weer eens dubbel gelegen!

  27. prachtig verhaal weeral!

  28. Ik kijk niet naar de Tour. Jouw stukje vind ik veeeeel leuker dan dat stomme gefiets. Zo dat is dan ook maar gelijk gezegd.

    Weet je dat er ook van die overhemden zijn waar zelfs ook al deelbare ritsen bij geleverd worden?

  29. Ik heb niks met sport en Mart Smeets in het bijzonder. Dus.

  30. Leuk je weer te lezen! Jij hebt je plekje hier gevonden, het ziet er leuk uit, ik kon het maar nergens vinden, en nog niet, maar wat moet je, die vingers blijven maar hameren op het ABC.

    Smeets hoor ik graag ook op de radio in zijn nachtprogramma, zal met met mijn leeftijd te maken hebben.

    Fijne dag!

  31. oma

    Ja, Paco,

    Ze waren er vandaag weer. oma

  32. ja, de komende weken zijn helemaal griezelig voor mart en bloedvaten..

  33. Haar van Wordpress

    LOL, die Bopske toch, de gereedschapstrui, mag ik in die tour dan tourmiss zijn? 😉
    Mart Smeets moet met pensioen, echt die man verslaat de tour nog vanuit zijn graf als wij hem niet stoppen.

  34. OEI, 2x dezelfde foto van Mart is me wat teveel… (zie je andere blog over Mart) ik moet rennen voor een teiltje!

    xxx Kati

  35. Lolly

    Fan van Nico Dijkshoorn zo te zien? Bijna net zo geestig …….. met de nadruk op bijna. Net niet.

Geef een reactie

