HENK BLEKER; DE MENTALIST

Bij wie we ook eens stil moeten blijven staan, is Henk Bleker, Staatssecretaris , voor het CDA ,van landbouw.
Prachtige man, die Henk. Waar collega politici betrokkenheid met de samenleving acteren, is dat bij Bleker echt zo. Een uitzondering dus.
Henk is een serieuze man. Dat was hij volgens mij al toen hij nog een jong Blekertje was. Ik vermoed dat hij een stil jongetje was vroeger.
Hij praat ook gewone mensentaal. Henk doet niet aan teksten als; “natuurlijk moeten wij komkommers blijven eten maar tegelijkertijd moeten wij dat ook niet doen.” Of; “wij moeten de schulden van de Grieken her-structureren,” als er kwijtschelden wordt bedoelt.

Henk is ook een man die niet aan beperkingen denkt. Alles moet kunnen. Zo vliegt hij doodleuk naar Rusland om de exportstop van komkommers weer ongedaan te maken.
Zo is Henk gewoon. Dan loopt hij binnen bij de Russische landbouwminister Jelena Skrynnik– best een lekker wijf voor een Russische minister, maar dat terzijde– en geeft haar, zwaaiend met een komkommer en drie kroppen sla achter zijn oor, een laatste waarschuwing.
En het lukt hem!  Als een ware mentalist steekt hij de Russin in zijn zak.  Of zijn zak in de Russin. Dat zou ook zomaar kunnen natuurlijk.
De avond daarna zit hij weer in een talkshow uit te leggen dat hij nu eenmaal opkomt voor de tuinders. Zie je nog maar weinig tegenwoordig. Want waarom zou je opkomen voor een tuinder? Waarom zou je uberhaupt voor iemand opkomen als eigentijdse politicus.
Niemand komt op voor tuinders.  Waarom Henk dan wel.
Het antwoord zie ik als ik Henk’s geil grijnzende tronie zie als er een foto van Jelena getoond wordt. Het lijkt duidelijk. Henk komt ook graag op Jelena, maar who cares. Het gaat om het resultaat.

Een nadeel van Henk is dat hij moeilijk met conflicten overweg kan. Dan denkt hij dat er ruzie in de tent is terwijl dat niet zo is. Ik bedoel, hij wordt helemaal panisch als iemand van het CDA hem verwijt akkoord te gaan met het gedogen van de PVV.
Dan denkt hij echt dat die iemand boos op hem is. Wat niet zo is, want diegene is alleen maar razend.
Wat weinig mensen weten is dat Henk  last heeft van fobieën  Met name voor honden, en dat zijn er nogal wat als wij onze Moslimbroeders mogen geloven, heeft hij een heilig ontzag.
Ook van PVV’ers kan hij helemaal uit zijn dak gaan. Als hij uit het niets een PVV’er ziet kruipen zit hij er niet mee om die met een vliegenmepper tegen de muur te vermorzelen.
Let maar eens op als er een PVV’er de kamer binnen kruipt, dan zie je Henk rillend van ontzetting en paniek naar de insecticide in zijn binnenzak grijpen.

Hoe dan ook; Henk is een behulpzame man, liefdevol en 100% betrouwbaar. Een man met het hart op de juiste plaats. Aan de linkerkant van het midden dus. Wordt nog te weinig belicht tegenwoordig.
Onbegrijpelijk dat die man nog geen leider van het CDA is.
Altijd heb ik SP gestemd. Maar als Henk leider wordt van het CDA ga ik op hem stemmen.
Kun je nagaan hoeveel vertrouwen ik in die man heb.
Oké, je stemt niet op mannetjes, het gaat om de inhoud. Maar in het geval van Henk maak ik graag een uitzondering.

60 reacties

Opgeslagen onder ALGEMEEN

60 Reacties op “HENK BLEKER; DE MENTALIST

  1. 100% betrouwbaar…. een politici?
    Paco neem eens een neut en denk er nog eens over na.

    Love As Always
    Di Mario

  2. ceeschamuleau

    En ik mezelf maar afvragen of Paco het meent. Ik héb zo mijn twijfels.
    Zelf stem ik ook SP maar als Maarten van Rossum lijsttrekker wordt van de SGP, stem ik op die partij. Zoiets Paco?
    (Hoe moet het nou met de komkommertijd, als alle kwekers failliet zijn?)

    Ceesgegroetje

  3. Oei een politieker geloven ? Paco toch ! Weet ge wat mijn moeder altijd zei ? ” Als de zwaluwen laag vliegen , de koeien met hun gat naar de wind staat en de ministers overnacht vergaderen , mag je altijd vuiligheid verwachten ! (hopelijk begrijp je het )

    Even een London trip dit lang weekend , tot dinsdag Paco !

  4. Ha die Paco,

    als ik dat hoofd van die … eh… Bleker… zie, dan draai ik me meteen om.
    Nikstervan…
    Jij gaat helemaal niet achter Bleker aan.
    Blijf je eigen partij trouw, tot aan het gaatje!

    Doe ik ook.

    Groet van Marlou

    .

  5. Schitterend, hoe kom je er bij? Knap gevonden, heerlijk grappig om lezen en weet je wat? De uiterlijke gelijkenis is zelfs groot, hihi!
    Paco, jij moet beslist nog héééél lang verder blijven gaan met je blog, ik geniet er van én van je speciaal soort humor!

  6. Die Bleker 100% vertrouwen…? Ik dacht het niet, geen enkele uit de politiek.

    Maak er een mooie dag van en op naar een stralend pinksterweekend.
    Veel plezier en geniet volop.

  7. VSp

    Als collega`s wordt verweten dat ze de waarheid verdraaien, is dat één van de weinige keren dat politici niet liegen.

  8. Smaken verschillen, gelukkig maar, ik vind er geen reet aan, aan dat Jelena mens…

  9. Wat moet ik nog zeggen? Vertrouw nooit een politicus [a] zelfs geen linkse.

  10. politiek, dat is niet mijn ding….dus wens ik je voor straks gewoon een heel leuk weekend

  11. tja, amice u gaat nu geloven in iets dat er niets is, henk is pony fucker, pardo ..fokker, hek heeft hetzelfde formaat, zeg maar schoft hoogte. U kent die ponies formaat 1.5 x shetland, henk draagt geen das omdat hij graag de strop om andermans, pardon vrouw zelf aan te trekken. Wurgsexs? In een russisch toilet?
    Maar henk is de justin bleker van dit kabinet, komt graag in de kas en er snel uit, kweekt aambeien met echec lachroom en gaat altijd, altid voor het zingen zijn kerk uit, maar…
    Dit alles terzijde!

  12. Russische vrouwen zijn ook niet gek …

  13. Niet teveel op uiterlijkheden afgaan, hoor Paco. Die mentalist heeft toch ook maar even iemand vermoord, laatst. Zo iemand is nooit helemaal te vertrouwen…;o)

  14. Daar heb je een punt. Verdorie

  15. Ja en Rutte lijkt op Sinterklaas (maar niet heus) en Geert op een uitgekauwde toffee die aan je tanden blijft plakken (dat klopt weer wel). Laat je nakijken Paco, je kijkt teveel gesublimeerde pulp, vraag een goed boek voor Vaderdag en pleur je tv het raam uit is mijn advies 😉

  16. fr@nsmuthert

    En hij mag niet eens in de denktank……..

  17. Helemaal mee eens Paco. Maar aan de andere kant vraag ik mij af wat er achter je verhaal schuil gaat, een dubbele bodem misschien, verborgen cynisme of erger nog: dat je het meent.

  18. mogge paco
    ik loop vreselijk achter vermoed ik , ik ken die bleker niet ik ken die jelena niet die in rusland al helemaal niet , ik ken er niet een benik bang
    of hoef ik niet bang te zijn , maar blij
    stelletje zakkenvullers zijn het allemaal
    fijne dag nog

  19. Gisteren wel om Bleker kunnen lachen, als minister van Landbouw moet hij toch weten wat zijn sector allemaal produceert, maar van Bietspruiten had hij nog NOOIT gehoord, en dat moet hij dan wel verdedigen alszijnde EHEC zaak… haha

  20. ik begrijp wat je bedoelt
    als je hem vergelijkt met anderen, ‘lijkt’ zijn intentie en uitstraling anders.
    ik zeg voorzichtig ‘lijkt’ omdat ik een slag om de arm hou wat de toekomst als politicus betreft.

  21. ik jou overigens ook een heel aantal slagen om de arm of jij wat deze uitspraken hierboven betreft 100% te vertrouwen bent…..

  22. T’is bij jullie bijna even erg als bij ons in B.
    Misschien verhuis ik maar naar de Maagdeneilanden.

  23. Mr Bleker mag wel eens het zonnetje in! Hij heeft zijn naam niet gestolen! 🙂
    Een prettig weekend paco!

  24. ik zie in hem een mooie rol als gewassenfluisteraar

  25. Ja! Dat is de juiste analyse

  26. Las net dat Henk vanmiddag aan t werk is geweest als vakkenvuller bij de C1000… Zou hij ook het salaris van een vakkenvuller erbij gekregen hebben? Of beloond zijn met de wekelijkse aanbieding kiloknallers?

  27. Nummer 22 Boer, ex vegetariër

    Amice Paco en anderen.. lees http://www.nummer22.wordpress.com. Dan leest u waarom ik geen vegetarier meer ben maar wel een nieuwe kans heb gegrepen met….. vlees!

  28. Nummer 22 Boer, ex vegetariër

    Oeps… http://www.nummer22absurd.wordpress.com natuurlijk! Lees en reageer, meldt u aan! Vol is vol!

  29. IK TWIJFEL TOCH ?BETROUW

  30. Zou die Russin de verklaring zijn dat hij grootafnemer is van Bayer

  31. Ik ken mevroi Jelena niet en dat wil ik graag zo houden.

  32. Leo

    Het zal zeker komen doordat de man van oorsprong een paardenkoopman is en daardoor zijn taal en gedrag simpel weet te houden. Waarmee hij zijn fouten aan de linkerkant van het centrum goed maakt door prima werk en gedrag. Want wie telkens wijst met zijn vinger naar een enkele partij wijst met vier vingers naar zichzelf. Lijkt mij voldoende reden om zeker niet steeds te wijzen, maar vooral eens te kijken waarom het kwam tot deze combinatie die nu zo goed en efficient regeert…

  33. Hinderk Bleker komt symphatiek over maar is een ramp voor de politiek…maar wie weet leert hij nog wat…..zou een zegen zijn voor o.a. de natuur……

    Met z’n allen zijn we een zuchtje in de tijd….:)

  34. oma

    Ha Paco,

    Er is dus weer hoop in de politiek, ach was Kojak er nog maar. oma

    Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
    Het programma kun je straks beluisteren op onze weblog.
    Of op de website waar de programma’s staan: http://www.wir-3.com/ kies voor radio de BOM

  35. ik ben precies te vroeg…..
    paco, ik wens je dus gewoon een heerlijke zaterdag met een leuk zonnetje en veel rust

  36. Gebakken lucht, Paco ?!
    Lie(f)s.

  37. ceesincambodja

    Weekendje IKEA, Paco?

    Zalig Pinksteren. (Morgen nog ééntje.)
    P.S. Bobske zit in Cambodja in de bak! (Lees Triumveraat.)

    Ceesgegroetje

  38. Jacopone Sr

    Jelena …

    Je bent toch niet jaloers Paco? 😉

  39. Een politicus én 100% betrouwbaar??? Lijkt me geen juiste combinatie

Geef een reactie

