KIPPENVEL

Wat mij de laatste tijd zo opvalt, is die betrokkenheid van bekende Nederlanders met hongerend Afrika.
Plotseling zie je sterren als Marco Borsato , Paul van Vliet,. Caroline Tensen, Maartje van Weegen, Ruud de Wild, Sylvana Simons, Anky van Grunsven, Inge de Bruijn, Paul Haarhuis, Victor Reinier, Jaap de Hoop Scheffer, John de Mol en Wendy van Dijk als ambassadeur van een loterijclub afreizen naar Afrika.

Neem nou iemand als Caroline Tensen! Iemand die zich de laatste jaren ontzettend ontwikkeld heeft. Daar heb ik grote bewondering voor. Ik bedoel, vòòr al die betrokkenheid had zij alleen oog voor de vraag ; zitten mijn haren en kijkcijfers goed?’
En nu komt zij regelmatig terug van alweer een ambassadeursreisje naar Afrika. En dan zie ik die tranen in haar ogen. Man, wat zij daar meegemaakt heeft. Zelf zegt zij daarover:”nu pas besef ik hoe goed wij het hier hebben’

Geweldig toch! Hier is toch echt sprake van een gevalletje voortschrijdend inzicht? Nee echt, door  miss Tensen, weet ik nu hoe goed ik het hier heb. Zonder haar zou ik dat nooit geweten hebben. Dan zou ik altijd zijn blijven denken dat ze het in Afrika veel beter hebben dan ik.
Ook die filmpjes die in Afrika zijn opgenomen vind ik zo geweldig. Je ziet gewoon de betrokkenheid van Tensen van het scherm spatten. Oké, dat ze haar tennisrackets heeft meegenomen vanwege het mooie weer in Afrika, moet kunnen. Als ambassadeur van een loterijclub moet je nu eenmaal aan je lijn denken. Maar die betrokkenheid is zuiver.

Ach, en dat bij de opnames van een Afrikaans jochie met een iets te dikke buik voor zijn leeftijd even gepauzeerd moest worden omdat de tranen van Tensen maar niet wilden komen, zij haar vergeven. En ach, dat de tranen uiteindelijk wel kwamen maar dat Tensen boos werd omdat haar mascara uitliep en haar haar in de war zat is haar ook vergeven. Het valt allemaal niet mee als bekende Nederlander in zo’n, van hete woestijnwinden vergeven continent.

Jammer is wel dat er geen opnamen waren van het 5-sterren hotel waar Tensen nog heel verdienstelijk een tennisballetje wist te slaan. En juist op die tennisbaan en aanpalende zwembad zag je haar betrokkenheid groeien.
Ook jammer is dat er geen opnames zijn van de gezelligheid rond de bar van het zwembad. Die saamhorigheid die tot uiting kwam in; “we nemen allemaal dezelfde cocktail”  

Kippenvel!!

Of dat wij, bijvoorbeeld, de regisseur niet horen zeggen: “Zeg  Tensen, kunnen we morgen wat meer tranen schieten? Wat hebben we in de volgende uitzending? Leukemie in Afrika? Kunnen we daar wat mee.? Hebben we niet een terminaal hersentumortje  want ik wil die kijkcijfers omhoog jassen. Wat? Ja, de sponsors willen waar voor hun geld.”
Nogmaals, kippenvel!!!

49 reacties

Opgeslagen onder ALGEMEEN

49 Reacties op “KIPPENVEL

  1. emmers vol heb ik zitten wenen bij het zien van al deze betrokkenheid.
    zo betrokken ben ik nu eenmaal.
    Hopelijk heb ik die arme negerkes hiermee kunnen helpen.

  2. Als al die BN’ers nu pas erachter komen hoe goed we het hebben in Europa, zegt dat alles over hun intellectuele vermogen. Ik vind Jansen trouwens ineens een stuk sympathieker eruit zien op die foto aan de rechterkant.

  3. Daarom heb ik mijn TV maar weggedaan. Voor goed.

  4. Ik hou niet van het verkeerde kippenvel.

  5. VSp

    ‘Out of Africa’ is een boeiende roman met bijbehorende prachtige film.

  6. ja frankrijk is mooi maar er meosten geen fransen wonen haha
    van al die z.g bekende nederlanders die jij hier neer zet heb ik wel eens gehoord maar gekukkig zie ik ze nooit
    toen ik op de lagere school zat werd er gebedelt toen voor de kindjes in Biafra (bestaat dat nog) nu je ziet het bijna 60 jaar later doen ze nog bedelen
    geef ze schop en kruiwagen en laat ze kanalen graven zoals hiet het noordzee kanaal kunnen ze het water zoet maken en de landerijen besproeien , het land is omgeven door zee , dus water zat
    ik ga aan de koffie
    fijne dag

  7. Hebben we het over deze Tensen?
    http://www.mediacourant.nl/?p=131
    Dan is het gewoon een kwestie van je grenzen verleggen, niets mis mee toch…
    Tot in de hoogste kringen is dat bon ton 😉

  8. Fietszwerver: geniet ervan, van de koffie

  9. VSP: ja, vooral die scene over de boomkleeftor

  10. Johan: Ik geef het door 😉

  11. burro

    Alleen al het lezen van jouw blog, doet de tranen uit mijn ogen spuiten. Ik heb zo vreselijk te doen met al die BN-ers. Zij hebben het zwaar!
    Moeten we geen inzameling houden voor hen?

  12. Theo Balvers

    Er is veel valsheid te zien op de televisie.

    Ga je ook nog een columnachtige IM schrijven over Willem Duys.
    Als linksmens mocht ik hem nooit goed of leuk vinden,
    maar een tv-icoon is hij toch wel geweest.

  13. Precies. En als je het allemaal op telt valt het best mee.

  14. Ja wij in Holland zijn allemaal ziende blind volgens die programma-makers … we moeten met zn allen aan de buis gekluisterd kijken naar hun in elkaar gezette zielige zwarte kindjes ontboezemingsavonden … zakdoekje!!!!
    Ik kijk nog liever naar een programma over krokodillen die lezingen hielden in Komkommerland.

  15. Het is absoluut belachelijk, dat ben ik met je eens. Maar… als er uit deze belachelijkheid toch nog iets goeds voortkomt, kan ik er wel mee leven. De verhoudingen zijn nou eenmaal vreselijk scheef, daar verander je niet zoveel aan. Laten we er dan maar het beste van maken…

  16. Juduth: het doel heiligt de middelen, zoiets

  17. prlwytskovsky als het aftrekt, niet

  18. Theo: ik weet het niet, al die muzikanten waar ik geen bal aan vond maar die ik moest mooi vinden omdat ze in Willem’s platenlabel zaten, ik weet het niet

  19. ja, eigenlijk zijn er maar weinig klokkenluiders onder de regisseurs en cameralieden

  20. Van mij mogen ze Caroline houden. Vind t zo’n nepmens geworden de laatste jaren! Overdreven! Ik denk dat de meeste BN-ers vrezen voor hun baantje door de diverse bezuinigingen, dus je mot wat… desnoods ‘goodwill’ kweken in donker Afrika… Arme kindertjes daar…

    xxx Kati

  21. Nummer 22 Absurd

    Amice Paco
    http://www.nummer22absurd.wordpress.com Dit even terzijde. Over Hemelvaartsdag 2011 & De Japanse Esdoorn

    Ach, Caroline “DNA Babyboom” Tensen en velen van haar soortgenoten uit de mediawereld met haar bezoeken graag de arme mensen op ene continent waar ze nog nooit gehoord hebben over een DNA show, simpel omdat ze geen familie meer hebben. Over HVIvrije babyboom programma hor John Talpa niet, niet hup een bankoverschrijving hier en het gevoel is afgekocht. Nee, dan Caroline Tensen, op weg naar een land waar ze haar nodig hebben. Voor het emo gevoel en de tranen trekkerij op de buis. Ja, ik was daar! zegt ze aan tafel van Jan de Bouvrie en kluift nog even aan haar gegrild kippentje. Haar eigen plofkip van haar traiteur! Morgen maar een kiloknaller, lieverd..dat lust je vast wel, want overmorgen ga ik naar de Sahel.. en daar ete we dan sprinkhanen en wormen, jammie jammie… maar niet heus, het betaald goed. Bar Child, heet dat programma geloof ik. Ik heb nu al kippenvel als ik alleen denk aan het ontbreken van een douche. Waar ik slaap, oh gewoon in een 5 sterren hotel van een bekend intenationaal keten.. Dat maakt alles goed. Ik moet, lieverd ik moet..want wie verdiend er anders het geld hier in Blaricum en omstreken.

    Marco Tranentrekker Borsato deed het ook en Tooskse Ragas en en en…. Van Velzen? Nee, die niet die gaat naar de bosjesmannen om samen muziek te maken met kreupelhout op anti lopen leren trommelvellen… You have talent! En Gordon roep kirrend.., Yiu have the X factor, really man wat kan jij trommelen alleen, alleen doe wat aan jouw hongeroedeem buik… daar word ik nu niet warm van van .

    En de Natas, John’nis, Carlo’s, Irene’s, Tooskes en ander ons soort mensen van emo televisie..die schenken nog even wat wijn bij, kluiven hun nagels schoon, laten zien dat ze Louis Vuilniston een warm hart toedragen en gaan lekker slapen om morgen verder te gaan met hun salvation werk. Tja…. je moet wat als bekende bekende nederlander , toch? niet dan?

    Ondertussen loopt er in Mali om maar een land te noemen een klein jongetje rond met een T shirt met opschrift van de Toppers of met de naam van een voetballende hilversumse amateur voetballer uit het artiesten elftal “Ruud de Wildt” bijvoorbeeld en vraagt zich af… wie is dat?om verder te bijten op een houtje.

    Van die zaken heb ik nu geen honger meer!

  22. ceeschamuleau

    Zal ik haar eens een mailtje sturen dat ze hier bij mij kan komen uithuilen, Paco? Ik kan Caroline verdomme nog wel wat leren over de Derde Wereld Enzo. Maarja, ik ben besmet hé. En blut. En beveroordeeld…

    Ceesgegroetje

  23. Het is dat “De Jansenstory” zo’n serieus boek is, anders zou ik nog denken dat bovenstaand sarcastisch bedoeld is…Fijn weekend, Paco!

  24. ik heb die opnames niet gezien, woon in België en kijk niet veel naar de TV.
    maar ik kan me wel voorstellen dat er af en toe wat komedie wordt gespeeld …. feitelijk zou het zo veel beter zijn als ze een tijdje gewoonweg tussen die mensen gingen wonen … met dezelfde honger en dezelfde zorgen en bekommernissen ….

  25. Ik krijg liever van andere dingen kippevel, niet van dit soort zaken.
    En als ze nu dat 5 sterren hotel uit eigen zak betalen, en niet van de opbrengst, maar nee….
    Al die sterren ambassadeurs kost nog klauwen met geld ook….schande…!

  26. Het is zo erg dat ik bijna een fonds voor haar zou willen stichten om te voorkomen dat ze dat nog een keer moet aanzien…

  27. Vlaanderen heeft ook huilende.kippenvel.bvs, Paco ! Errrggggg…
    Los Hombres De Paco… En waar is Bobske ?
    Lie(f)s.

  28. U bent een man van mijn hart Paco , ben blij dat je de bittere waarheid zo kan voorstellen !
    echt knap hoor , dat doet Ollie weer een beetje diep nadenken en weinigen kunnen dat !

  29. Ach gut, en ik dacht nog wel dat ik haar op de tribune bij Roland Garros zag zitten. Maar zit die stakker dus in Afrika, wat sneu nou.

  30. Leo

    Vals sentiment blijkt nog steeds goed te werken om veel geld binnen te halen voor dit soort doelen. En ze zoeken tear jerkers. Tensen is er een prima voorbeeld van. Zij wekt tears op en kan vast heel goed jerken….

  31. Hahaha súperleuk geschreven Paco! Heel veel kijkers zullen er wel intrappen denk ik. Zeker alle mensen die haar zo’n schat vinden. De gemaaktheid druipt er van af. En zeg nu zelf als je verdorie op haar leeftijd nóg niet weet hoe het in Afrika is, dan ben je toch zo ongeveer wel debiel. Fijn week-end, Leonie

  32. Volgens mij laten ze altijd datzelfde kindje zien met die dikke buik ! 🙂
    Een correct logje, zo denken er veel mensen over!

  33. Kosten en baten – wat levert het op aan extra donateurs, zo’n reisje?

  34. oma

    Ha Paco,
    Wij roepen al jaren dat we het goed hebben, nu komen de BN’ers er ook achter, zeker even geen tijd gehad of zegt het iets over hun betrokkenheid. oma
    Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show, oh maar dan kan ik ook wel eens een afrikaanseshow maken.
    Het programma kun je straks beluisteren op onze weblog.
    Of op de website waar de programma’s staan: http://www.wir-3.com/ kies voor radio de BOM

  35. oma

    Ha Paco,

    Even gepoederd, ik weet niet of Jan & Kjeld neven van Santo & Johnny zijn, het waren wel artiesten.
    Vanwaar de vraag? oma

  36. als ik eerlijk ben…..geef mij maar ne goeie film of voetbal, ik kijk dat allemaal niet

  37. helaas gebruiken veel BN’ers het voor eigen exposure en gewin…

  38. dat is nu zo ongeveer al heel mijn leven (een halve eeuw) dat ik weet dat we Afrika steunen! misschien hadden we hen beter leren vissen dan altijd maar vissen te geven?

  39. Amice! CT Scan laat zien dat de hersenen van 51,4 % BNN”ers geen enkele activiteiten laten zien in het deel intelligenties. 38.6 % van de overblijvende respondenten hebben op de vraag: Wat is het verschil tussen “Trek ” en “Honger” “heeft 50% geantwoord met “Als ik trek heb, heb ik honger” en 50% “als ik honger heb, heb ik trek”.
    10% van de totale respondenten groep waaronder de wel bekende televisie raaskallers (m) en glimlachende geblondeerden “oh wat enig, ik moet huilen”( v). stond met hun mond vol gebleekte tanden en nadat de intevieuwer( Man, 1.98m en 110 kg) zijn broek liet zakken, zijn boxer naar beneden trok en zijn gebleekte anus liet zien, keken deze 10% snel om zich heen, riepen de intervieuwer naar binnen en vroegen :
    a. waar hebt u dat laten doen
    b. wat kost het
    c. laat nog eens zien ( als hij niet gestruikeld was over de Philipijnse au pair die de gang op haar knieeën aan het schrobben was. “solly meneel, solly”

    Tja, dat honger heel wat anders is dan trek, dat kennen de BNNérs niet, ze hebben trek in:
    N= 562
    R= 562 (100%)
    1. Een andere partner – 99 %
    2. Een botox behandeling voor de borsten
    3. Een botox behandeling voor de lippen
    4. Een klein keffertje die ook nog ingezet kan worden als de partner
    op zakenreis is – 1% (bekende zangeres ruim de 50 jaargepasseerd)

    Aldus Professor Dr. Mr. Ir. R.Leijdecker ( 1955) Ook adviseur van de wereld voedselbank het WFF World Food Fund

  40. Dat jij zulks kijken gaat, verbaast me.

  41. En precies daarom gaat dan hier de tv op een andere zender.

  42. Vrienden van Paco!

    Bezoek
    http://www.nummer22absurd.wordpress.com
    en geef uw mening op de THRILLER !
    Introductie…. moet nummer 22 doorgaan of…

    DOEN!

  43. als ze allemaal 10% van hun loon afgeven zou al een groot probleem opgelost zijn!

  44. peterus

    Lach er maar om! Het is om te huilen.

Geef een reactie

