KOMKOMMER E(C)HEC

Best wel een toestand met die komkommers.  Je zou er bang van worden. Vooral vrouwen tussen de twintig en dertig jaar schijnen getroffen te worden door die EHEC bacterie.
Maar dat is natuurlijk logisch,  omdat die groep het meest doet met komkommers.

Onze overheid is geweldig met informatie verstrekken. Ik bedoel,  een Nederlandse minister adviseert lachend om een komkommer goed te wassen voordat je hem waar dan ook inbrengt.
De naam van die minister doet er niet toe. Niet noemenswaardig en je vergeet hem toch zo weer. Zoals je ook het luidruchtig kotsen van een verstandelijk achtergebleven mannetjesmakreel vergeet. Daar heeft ons brein gewoon een veiligheidsklep voor. Anders word je persoonlijkheid teveel belast met te veel aangekoekte domheid van een ander.

Hoe dan ook, dat advies van die minister doet mij denken aan het advies dat mijn oma kreeg in de vijftiger jaren: Als er een atoomaanval komt, direct onder de tafel kruipen. Ik zweer het.  Ik zie mijn oma nog met een regenkapje op en een regenjas -gewonnen bij een kleurwedstrijd van de SPAR-  onder de keukentafel kruipen bij de eerste de beste sirene die ze hoorde. Dat de brandweer voorbij kwam was niet relevant volens haar.  Zekerheid voor alles!
Je kunt er trouwens op wachten tot die leipe randdebiel , Ab Osterhaus weer als deskundige  onder zijn steen vandaan komt kruipen om de boel nog wat op te leuken.  Ik zag al een glimp van hem toen ik gister een tegel optilde vlak bij  een vuilnisstortplaats, maar dat terzjde.  Hij zal wel weer aankomen met een inentingsprogramma voor het hele volk.  ZIjn bankrekening is er helemaal klaar voor.

Overigens, sinds de warenwet in het leven werd geroepen zie je steeds meer van die enge ziektes optreden. Daarvoor was dat veel minder. Ik bedoel, door al die controles op voedsel, waarbij een kok zelfs handschoenen aantrekt als hij zelfs alleen maar aan een recept gaat dènken, gaat onze weerstand met sprongen achteruit.
Ik weet nog dat wij vroeger gewoon aardbeien van een struik rukten .Ook al had je net je reet met je handen afgeveegd of als er een geit over die aardbeien gescheten had.. Maakte niet uit.  Je veegde die stront , als hij nog vers was,  gewoon van de aardbeien af en hup vreten maar.
Nooit wat aan overgehouden. Sterker nog , je immuumsysteem werd er alleen maar sterker van.
Waarmee ik niet wil zeggen dat iedereen nu zijn gehaktstaven maar in de plee moet opstapelen.

Hoe dan ook,  ik twijfel aan de komkommer als boosdoener. Eerder denk ik dat dit e(c)hec met terrorisme te maken heeft. Dat wil zeggen, het zou mij  niet verbazen.

50 reacties

Opgeslagen onder ALGEMEEN

50 Reacties op “KOMKOMMER E(C)HEC

  1. Inderdaad Paco , dat is het ! We kunnen tegen niets meer , vroeger als kind trokken we de zuring van langs de straat , even aan de broek vegen voor het meeste stof en opeten ! Ollie is ook de persoon niet die elke keer zijn handen wast voor ’t eten . Onlangs waren we daarvan getuige in Egypte tussen te proper en gewoon !
    Het was spetterend !

  2. Ollie: ja, en in die landen hoor je nooit over zulke uitbraken

  3. ceeschamuleau

    Paco! Hamburg… hamburgers? Niks komkommers, kom nou.
    En Ab (O) zal niet onder zijn steen vandaan kruipen want Matthijs, Paul en Jeroen zijn aan hun zomerslaap begonnen.

    Ceesgegroetje

  4. VSp

    Allemaal onderdeel van de zoektocht naar de Homo Transgenius
    Transgenic people has been deliberately genetically modified (GM) to have agronomically desirable traits. Traits that have been engineered into people include resistance to herbicides and resistance to insect pests, the latter being achieved by incorporation of a gene that codes for the Bacillus thuringiensis (Bt) toxin. Hybrids with both herbicide and pest resistance have also been produced.

  5. dat is waar, we trokken het vroeger gewoon van de struik en o, wat was dat lekker! Nu eerst plukken, handen wassen, fruit wassen en snijden en liefst niet te dik want de vitaminen zitten juist onder schil…

  6. ik denk er net zo over! straks is de mens tegen niks meer bestand.

  7. VSP: het genetische aspect was nog niet bij mij opgekomen

  8. Madddox: daar ben ik ook bang voor

  9. komkommertijd
    dus zoeken ze weer iets om het z.g nieuws aan de gang te houden
    het middenoosten en die toestanden daar is alweer van alledag gewoon
    net als al hetandere nieuws
    ja wij boefjes van de straat vraten het fruit zo van de bomen en de aardbeien enz enz zo van het land
    ik ga je een zonnige dag wensen , goed weer voor een terras

  10. CeesinC: je vergeet Knevel&vandBRink

  11. nu wordt spontaan gevlucht
    bij het zien van groente of een vrucht

  12. net op de radio gehoord dat die bacterie in feite overal kan inzitten, dus niet alleen in komkommers. Dit betekent dat we vanaf nu best niets meer eten.
    veel te gevaarlijk.

  13. Ja, die bacterie, brengt alles wel in rep en roer.
    Maar of het nu die komkommer is, die het hem allemaal doet?
    Fijne dag vandaag.

  14. De hoogste tijd dat we economisch instorten. Leve de gevelmoestuintjes!

  15. Die waarschuwing over die komkommers wassen voordat ‘ie wordt “ingebracht” zegt meer over de minister dan over dat groene ding.

  16. ach, het is gewoon duidelijk komkommertijd

  17. Toch is het niet allemaal kommer en kwel hier in Nederland…

  18. Great minds think alike Paco, had vanmorgen ook al een blogje over t komkommer en kwel gedoe geschreven! 😉
    Maarre, ik duik weer eens even onder tafel met mijn komkommer, het is de eerste van de maand, straks gaat die sirene weer! (verhip, t is geen maandag! Balen! 😉 )

    xxx Kati

  19. Jaja, Spanje de schuld geven als de uitbraak bij Hamburg plaatsvindt. Volgens mij zit McDonalds erachter. Het zijn hun hamburgers die het doen. Met het oog op de volksgezondheid zou de schuld op McDonalds schuiven veel effectiever zijn. Maar ja, die staan dan natuurlijk direct klaar met rechtszaken.

  20. prlwytskovsky
    : lijkt me ook

  21. Barbara Jansma: dat zijn we toch al?

  22. Marjolijn: lijkt me voorbarig inderdaad

  23. Suske: moet niet gekker worden

  24. Antoinette: absoluut, dat maakt mij ook zo kwaad

  25. Nummer 22 Absurd

    Amice en amices!

    Wat een komkommertijden beleven we weer. GKSK zou J.Talpa direct in een format gieten. Tja Goede Komkommers Selcte Komkommers. Alle spelers en speelsters moeten bacterie vrij zijn om te worden geselecteerd door de heer Coutinho van het RIVM of Ab (!) Oosterhaus, de bacterie en virisvrije onderzoeker en oom van…precie Trijntje en Tjeer Oosterhuis, maar dit terzijde.

    De komkommer… JAH ik kom, kommer, JAH ik komkommerrrr en hup de staaf in de salade voor het Straatfestival in een Vinexwijk. Je geeftiets van jezelf en iets van de JAHMA salade.

    vervolgens gaat iedereen aan de schijt en zegt dat het vlees iets te rauw was…. Over de snijbonen wordt gezwegen, die zijn nu zelf de komkommer, pardon de lul.

    Het is eigenlijk te triest dat onze oosterburen “Wer da, Ach So einen Komkommer ohn Haus, komm herein und bist Welkom”
    Herr Kom Kommer, zetelt zich vervolgens in de openstaande anussen en gaat nooit meer weg.
    Je bent bacterie of niet, doch oder?

    van die zaken wordt je als winterwortel echt stil en dat is pas echt voor de enige echte winterwortel heden ten dage komkommer tijd.

    Doch, mit Akte

  26. “Hoe wilt u die komkommer hebben, mevrouwtje? Zal ik’m voor u in plakjes snijden of wilt u’m liever heel?” -“Heel natuurlijk, meneer de groenteman! M’n [censuur] is toch geen sjoelbak!” Hoe dan ook: Komkommers, terrorisme, rare virussen…het zal mij allemaal worst wezen. Dood gaan we toch wel. Het gaat erom hoe je geleefd hebt!

  27. Vroeger gingen we er gewoon fatsoenlijk dood aan en werd er niet over geluld.
    Dat hoorde erbij.
    rokers hebben dat nog een beetje.Sociale mensen!!!
    Die blijven niet ten eeuwige dagen leven om de pensioenpot leek te plukken; maar die gaan sociaal als ze zijn –gewoon op tijd dood…

  28. …omdat die groep het meest doet met komkommers. Foei, Paco !
    Lie(f)s.

  29. Ik vind dit zeer erg Paco, maar je hebt ook nog augurken en courgettes 🙂
    groetjes

  30. Men verzint elke keer wel weer iets nieuws… straks kunnen we niks meer eten… Ik pluk de aardbeien gewoon in de tuin. Maar ik spoel ze wel even af voordat ik ze eet. Maar dat komt door het zand… dat vind ik niet lekker!

  31. oma

    Ha Paco,

    Het blijkt ook dat de besmetting door het aanraken van rauwvlees, combienatie komkommer komt, klop met de leeftijdsgroep die je noemt.
    kom kom………mer en kwel
    de kinderen moeten gewoon een keer per week een handje smerigheid naar binnen werke, net als wij vroeger. oma

  32. Sorry voor dit plakbriefje, ik wou je alleeen even laten weten dat ik weer thuis ben en je lieve, warme wensen méér dan apprecieer! Volgende keer dat ik hier langs kom mag je beslist een iets persoonlijker reactie van mij verwachten hoor! Dikke knuffel, gerdaYD

  33. ik vindt het ook raar dat ze niks vinden….

  34. Ooooooooh God ik kom, heeft een nieuwe betekenis gekregen…….

  35. Niet te hygiënisch, maar wel vervelend dat ehec echt een giftige stof afscheidt.

  36. Hygiëne is goed, maar je kunt ook overdrijven. Weerstand moet je opbouwen en dat doe je niet in een steriele omgeving

  37. oma

    Ha Paco,

    Zelfs Rusland wil geen komkomers meer hebben, de kom kom…..er roepers zijn bij de grens verdwenen. oma

  38. Alles moet tegenwoordig idd steeds maar hygiënischer worden, ten kosten van onze immuniteit.

    Ik heb trouwens net nog een komkommer gegeten, ze zijn spotgoedkoop en ziek zal ik er niet van worden 😀

  39. Maar ik begrijp de domheid niet van de moffen.Zitten ze te wijzen naar spaanse komkommers.
    Meer dan een dag geleden zei ik al, toen het bekend werd dat alle zieken in noordduitsland (Hamburg) geweest waren: dan moet het iets zijn van Hamburg.Bier? nee, niet iedereen drinkt bier en niet iedereen eet hetzelfde.
    Maar wel gebruikt iedereen water; direct of indirect.
    Zal wel iets in het water zijn.

  40. Tot nu toe alleen maar duitse slachtoffers…. Ik zie het probleem niet.

    Love as always
    Di Mario

Geef een reactie

