WIETHOUDER JANSEN

De vrijeradicaal Ab en ik, zitten op uitnodiging van fractieonbenul Jansen in een vijfsterrenhotel om ons honorarium in ontvangst te nemen.
Jansen is puisant rijk en zoekt voor dit soort ontmoetingen altijd van deze macabere publieke tenten uit.

Alleen de ingang al. De randviool achter de receptie noemt zich bijvoorbeeld de “lobby ambassador” Ja met zulke namen smaakt de koffie een stuk beter en valt de prijs ad drie euro een stuk makkelijker te verdedigen .
Jansen maakt zijn entree in een ruitjesbroek en een volstrekt nieuw kapsel. In plaats van de scheiding links zit die nu rechts. En het is geverfd.

‘Wat een kapsel, Jansen,’ begroet ik hem.’Ga me nu niet vertellen dat je dronken werd en wakker werd met dat haar.’
‘Kunnen wij snel ter zake komen, Paco? Ik heb namelijk wat haast en..’
‘Is dat zo Jansen? Gebrek aan planning van jouw kant wil anders nog niet zeggen haast van mijn kant, ja!  Waar moet je trouwens naar toe? Aan je ruitjesbroek te zien naar een partijbijeenkomst van de VVD-club.’
‘Nee Paco, ik heb een golfafspraak met de burgemeester.’
‘Wie zei ook alweer dat golfen knikkeren is voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken, Jansen? Als je haast hebt moet je even gaan zitten.’

Voor hij kan antwoorden komt de “gerant” naar onze tafel en vraagt wat wij willen “gebruiken”
‘Ik ben geen gebruiker,’ antwoord Ab voor Jansen iets kan zeggen. ’Maar Wiethouder Jansen blieft wellicht wel een lijntje.’
Geschokt stilzwijgen. IJzig ook.  Daarom vraag ik maar aan de “gerant” waarom hij handschoentjes aan heeft want zo koud is het toch niet binnen.
‘Dat is voor de hygiëne,’  legt hij uit. ’Want soms raak je per ongeluk het voedsel wel eens aan. Vooral het vlees is erg gevoelig voor bacteriën.’
‘Wat een gelul,’ zegt Ab. ‘Koeien schijten toch ook over hun eigen vreten?’
Nog meer ijzig zwijgen.  En rooie koppen..
Met bezweet voorhoofd loopt de gerant weg en ik vraag me af,  hygiënisch technisch gezien,  of hij niet beter een nylonkous over zijn pan kan trekken Voor je het weet ligt hij met zijn kop in de pudding en pudding is tamelijk gevoelig voor roos.

Jansen overhandigt mij een envelopje en ik scheur het meteen open.
‘Kan het eraf Jansen?, hier kan ik net aan een postzegel voor kopen.’
‘Ach Paco,’ zegt de corrupte oplichter. ‘Jij bent onbetaalbaar, dus heeft het geen zin om nog meer te geven hahahahaha. Trouwens, wij hadden dat bedrag afgesproken.’
Jansen de komiek. Die man is zo oneerlijk dat hij zelfs bij een prostaatonderzoek zou valsspelen en niet voor de eerste keer vraag ik mij af waarom deze pathologische leugenaar nog nooit preventief werd op genomen in een gesloten inrichting.

‘Trouwens, nu we het toch over geld hebben, Paco. Ik zie jou, behalve wat gluiperige foto’s fabriceren en een klusje voor mij doen, nooit een slag werk verrichten. Daar kun je echt niet van leven. Dus, vertel mij eens wat voor louche zaakjes die het licht niet kunnen verdragen, jou aan een boterham helpen.’
Ik kijk deze mislukte zaadlozing lang aan.
‘Je observatietalent is een stuk beter dan je politieke inschattingvermogen, Jansen ,’zegt Ab.  ‘Maar om je vraag aan Paco te beantwoorden; hij heeft de zaak van zijn vader overgenomen. En het werk dat er aan vast zit gaat allemaal automatisch. Hoeft hij er weinig aan te doen.’
‘O??? En wat deed je vader dan, Paco?’
‘Rentenieren, Jansen..,’ grijnst Ab.

40 reacties

Opgeslagen onder WETHOUDER JANSSEN

40 Reacties op “WIETHOUDER JANSEN

  1. Tja.. zware baan dus. En als je daarom er eens een jaartje van tussenuit wilt. Dan neem ik het wel van je over.

    Love As Always
    Di Mario

  2. ik voel me ook geroepen voor zo’n job.
    rentenieren wel te verstaan.

  3. Suske: JA, die Ab weet het aardig te vertellen

  4. DiMArio: is prima. Gaat een week lukken dan is alles op 😉

  5. Weer heel goed Paco, zet die politici maar goed in de zeik:-)

  6. Als je het beu bent, neem ik je job met plezier over.

  7. ik neem je job dan ook graag over, maar ik ben wel niet zo monds als u

  8. Zon-nebloem: ik eigenlijk heel verlegen

  9. Johan: Je moet Ab nooit geloven, Johan.

  10. Antoinette: JA, dat blijf ik volhouden

  11. VSp

    Hombre, ‘SM’ á la dérobée masculin?

  12. Theo Balvers

    Ben benieuwd hoe het uiteindelijk met Jansen afloopt, maar voor het leesplezier mag hij blijven. Tijdens jouw zomerreces kan hij wellicht naar een gesloten afdeling..

  13. Dat lijkt me ook een mooi beroep. Rentenieren, ik vraag me af of daar een school voor is…

  14. Rentenieren zeg , een droom van iedereen zeker ? Kan je adressen geven of tips waar je dat kan leren?
    Oh je hebt je fratsen ook in boekvorm , interessant !

  15. Wie de leers past trekt hem aan.

  16. Mooie job, maar of het lang leuk blijft…??
    Fijne dag vandaag.

  17. Marjpolijn: nee hoor, niets aan 😉

  18. Ollie: Luister naar naar iemand die Ab heet 😉

  19. Theo: het liefst blijvend gesloten

  20. VSP: Ze kan er zo voor doorgaan

  21. ben benieuwd wat hij te horen krijgt als ie net als Van Gaal boven komt
    ik rentenier al , la is dat zonder rente en moet er noog voor werken ook maar vandaag niet vandaag ven ik vrij pffttt en lekker HuiHaten bbrrrr

  22. het blijft leuk met al die bespottelijke situaties

  23. Fietszwerver: dat weet je nooit

  24. Svara: dat laatste liever niet 😉

  25. Een scheiding links of rechts. De mijne is achter de rug.

  26. Wat zijn de postzegels duur hè, tegenwoordig.

  27. Lijkt me de geschikte bijjob, rentenieren! 🙂
    Geestig Paco!

  28. Nummer 22 Absurd

    Paco, Amice! et Autre Amices

    Tja, als je Absoluut met krachtige niets verhullende woorden en zinnen to the point kan komen , dan ben je een echt communciatie talent. Dat de heer J., wethouder, doch dit terzijde want zijn functie kan zelf de grootste jan doedel zak uitvoeren als er maar genoeg stemmen zijn gekocht, maar ook dit terzijde. (ik heb Blatter nog aan de lijn gehad, fluistert onze professor de heer dr.mr.ir. R. Leijdecker, mij in de rechteroor).

    Desalniettemin zal heden ten dage de schobbejakken eindelijk de holen worden uitgerookt en vis duur moeten betalen in het achteraf restaurantje van Luzern, Zürich of Bosch en Duin, om maar enkel plaatsen te noemen. OK, OK… De Liposuctieblije te Zwolle mag er ook bij genoemd worden. Pardon.. er ontsnapt mij nu een flinke Boer, een echte “Johnnie”.

    Maar en helaas, ook velen blijven zitten op hun zetels, zich oraal ( “I had not, I had not a sexual relation with that woman”) naar een hoogtepunt laten zuigen… Tja, met een mond vol kan je eenmaal niet meer protesteren, toch?) en hun kapitaal handmatig tellen op een telmachine met papier.
    Even later vegen ze jun besmeurde kont af met de resultaten, want rendementen uit het verleden geven nu eenmaal geen garantie voor de toekomst..of draaf ik weer eens door, herr Bandito Boeventronie en consorten.
    Een wethouder als J. laat die maar golfen op de midget golfbaan van de speeltuin in Kraantje Lek… en in de echoput laten roepen”hoe ik die niet komt uit Wezel? .

    Het antwoord kennen we! toch? waarvan akte!

  29. Nummer 22: Jansen is een verre achterneef van buurmans kant van HEern Dr Blater

  30. Bluch1″onbeschrijflijk duur

  31. prlwytskovsky : geen stofkam meer nodig dan

  32. Met Ab wordt het leven een stuk avontuurlijker 😉

  33. Jij bent inderdaad onbetaalbaar, Paco ! Ook vandaag weer !
    Lie(f)s.

  34. Pensionada zijn, is net zoiets. Nooit heb je het drukker dan wanneer je niet meer werkt is mijn ervaring:-) Wat ben je productief Paco! Je bent bijna niet bij te benen. Heb weer heerlijk gepacokeesd:-)

  35. oma

    Ha Paco,

    Ja de handschoentjes, zeker iets goed fout met de moteriek, want hij blijft ze maar dargen.
    Of zou hij ook vieze handen hebben opgelopen bij Jansen. oma
    Ot, een poot en lik van Benno, hij voelt zich erg welkom geheten door je.

Geef een reactie

