OGENTEST

Mijn compagnon, de vrijeradicaal  Ab en ik losten een zaak op voor een bedrijf waar nogal wat geld werd achterover gedrukt. We gooiden bij alle 125 personeelsleden thuis een briefje in de brievenbus met daarop de veelzeggende tekst: “ZE WETEN HET!!!”
De volgende dag kwam de assistent boekhouder niet opdagen.Twee dagen later werd hij gearresteerd en hadden wij de dader. Meestal werkt zo’n geintje wel. Dat blijkt nu weer.

En nu zitten we aan tafel bij de directie van dat bedrijf die het niet eens is met de hoogte van onze rekening voor de klus.
‘U vraagt vijfduizend euro voor twee uurtje werken,’ zegt de directeur die van der Beffengraeg heet. ‘Beetje veel, vindt u niet?’
Ab zet zijn vingertoppen tegen elkaar. Hij heeft ergens gelezen dat je er dan uitziet als een betrokken mens. ‘Ivan, wat vind jij?,’ vraagt van der Beffengraeg aan zijn boekhouder die Rdzinsktl heet.
‘Die twee kunnen naar de hel lopen en terug met hun vijfduizend euro,’ ‘schreeuwt  Rdzinsktl.
‘Hoor je dat,  MENEER Ab. Loop naar de hel!!’
‘Naar de hel,’ herhaalt Ab met een  hoofdknik. ‘Oké.’
‘O, gaan we hier een beetje bijdehand doen?’
‘Er zit iets tusen je tanden,’ zegt Ab.
Rdzinsktl. springt op. Van der Beffengraeg maakt sussende geluidjes.
‘En je bent zo mooi als je boos bent,’ sart Ab door. ‘Je hele gezicht knapt ervan op. En dat wil wat zeggen met zo’n aan diarree lijdende blotebillenkop’

Rdzinsktl wordt knalrood en alleen zijn baas kan voorkomen dat hij om zich heen gaat meppen.
‘Ik zou maar wat inbinden, vriend,’ scheeuwt hij. ‘Jullie rekening verlaag je met drieduizend euro en anders kan ik er voor zorgen dat geen bedrijf jullie meer vraagt voor een klus. Jij wil echt geen klanten verliezen. ‘
Ab kijkt hem aan: ‘O nee?’
‘Nee, dat wil je niet.’
‘Wacht even, dit moet ik onthouden.’  Ab pakt een pen , schrijft en begint te spreken: ‘ik…..wil….geen…..klanten….verliezen.’
Hij kijkt de heren grijnzend aan: ’ben ik er vandaag met mijn hoofd bij of niet?’

‘Oké, oké, wij zullen uw rekening betalen en neem het gedrag van mijn boekhouder niet kwalijk,’ zegt van der Beffengraeg handenwringend. ‘Hij is uit zijn doen omdat zijn assistent in de fout ging, begrijpt u? ‘
Wij knikken meelevend en staan op.
Bij de deur draait Ab zich om en zegt tegen van der Beffengraeg terwijl hij op Rdzinsktl wijst:’ Koop eens een klinker voor de man, ik bedoel, zijn naam lijkt Goddomme op de vijfde regel van een ogentest.

Ik ril en zet mij schrap..

51 reacties

Opgeslagen onder VRIJERADICAAL AB

51 Reacties op “OGENTEST

  1. woeha, prachtig verhaal weeral! zalig gewoon!!!

  2. mooie zinnen in een leuk verhaal!

  3. Mooi verhaal weer.
    Fijne vrijdag, succes vandaag en op naar een fijn weekend.

  4. Zo is het eigenlijk wel, je kijkt teveel series denk ik, maar ’t werkt inderdaad

  5. Zon-nebloem:al drie keer succes mee gehad

  6. En over de boekhouder weer eens geen slecht woord.

  7. Ik moest een beetje denken aan die scene van Waardenberg en de Jong. Dat ze bij de boekhouder zitten en de meest idiote dingen opvoeren. Weet even niet hoe het heet…

    Hier heb je natuurlijk geen zak aan, van die halve informatie. Maar als het me vandaag nog te binnen schiet, plaats ik een linkje, ok?

  8. Die Beffengraeg is zeker van adel?

  9. oef, over ogentest gesproken: eerst las ik ‘ze zweten het’.
    dat komt natuurlijk omdat het altijd zo’n actief gezelschap is.

  10. geweldig weer dit verhaal en dan de namen die je geeft aan de heren
    dat kan je alleen op de fiets verzinnen en niet op een zeilboot haha
    fijne dag

  11. Antoinette: Ab is niet te stuiten

  12. De “u” schijnt in de aanbieding te zijn.;-)

  13. zuster_klivia: dat zou fijn zijn. Alvast bedankt

  14. Suske: Boekhouders zijn heilig

  15. Dat gezeur om geld altijd…;o)

  16. Theo Balvers

    Een half uurtje geleden zag deze site er nog heel anders uit. Echt een ogentest. Passend bij je blog.

  17. Beukmans

    van der Beffengraeg = meer een naam die bij een wc brillen verkoper past zeker als je broekhouder een blote billen gezicht heeft 😉

    Fijn weekend!

  18. Rdzinsktl. Volkomen normale naam toch?

  19. Fijn weekend alvast paco

  20. haha die Paco…

    op een regel van de ogentest!
    Inderdaad… niet uit te spreken!

    Ik moet bij jullie toch altijd een beetje aan Jacobse en van Es denken.
    Hoe zou dat toch komen?

    Groet van Marlou

    .

  21. Een prachtig verhaal met veel geld en weinig klinkers!
    Een prettig weekend
    groetjes

  22. Marlou: geen idee, misschien familie?

  23. Hoe krijg je zo’n naam verzonnen, hij moet bijna echt zijn.

  24. Blutch: ja maar wel tweedehands

  25. – Weerkaatsingen in de toverspiegel –
    Trillingen neurieën in mijn buik 🙂

  26. Als dat bedrijf hen dan inderdaad naar de hel en terug stuurt dan uiteraard wél de reiskosten laten betalen. Dat kan aardig oplopen, dunkt me.

    OT: Je boek is binnen. Na het weekend ga ik lekker beginnen in De Jansenstory!

  27. Leo

    Goed verhaal weer, en voor je het weet nog autobiografisch ook…

  28. Schitterend logje… Mooi verdiend… !
    Lie(f)s.

  29. Hoeveel kost zo;n klinker wel niet.

    Love As always
    Di Mario

  30. oma

    Ha Paco,

    Los je de zaak snel op, ben je te duur.
    Doe je er te lang over ben je incompetent.
    Maar de vijfde regel heb ik zo nooi gelezen, handig om te onthouden. oma

  31. ik wens je een mooie zaterdag en een leuk weekend….

  32. je zwarte, donkere kant op de log, spreekt me meer aan, haha

  33. We eten dit week-end denk ik maar weer ‘ns bij Popocatepetl. Is ook niks mis mee hoor. Heb weer gesmuld van je verhaal maar ik denk dat ik de enige stomkop ben van alle lezers want ik snap nog steeds niet waarom van der Beffengraeg in bond. Errug hè. Fijn week-end:-)

  34. hahahahahahaa…Ab is echt mijn favoriet

  35. Bezoek ! Bezoek! http://www.nummer22absurd.wordpress.com Over het zielige verhaal van Batty Prard, Barlo Kotzhard , Over kotszakken en Natte As, de vrouw van Fené Roger de zeer , zeer, zeer bekende zanger!

Geef een reactie

