BEKHOUDER JANSEN!!

Met mijn compagnon, de vrijeradicaal Ab en mijn hond, Oom Tekkel, zit ik in mijn stamkroeg aan de warme chocolademelk.
Kroegbaas heeft de tv aangezet en we worden getrakteerd op een muzikaal programma waarin een aantal randdebielen enkele juryleden moet overtuigen van hun zangkunsten.
Aangezien de juryleden nog grotere randdebielen zijn gaat dat zeker niet lukken.

‘Mooi he?,’ zegt kroegbaas wijzend naar een vent die zichzelf op het scherm manmoedig naar een keelverstuiking toewerkt.
‘Heel mooi,’  beaam ik. ‘Als je van terminaal gerochel houdt.
‘O, jij kunt het zeker weer veel beter?’
‘Paco?,’ komt Ab ertussen? ‘Nee hoor. Als je wilt weten hoe hij zingt,  stel je dan een nijlpaard in een douchecel voor wiens ballen met prikkeldraad zijn opgebonden waarna zijn kop in een pot kokende olie wordt gestoken. Dan heb je beetje een idee.’

‘Nou, misschien is er wel een markt voor, Ab,’ zeg ik.’’ ‘Overal is een markt voor.’
‘Ja,’ zegt kroegbaas. ‘Misschien kun je wel stand-up comedian worden. Altijd lachen met jou.’
‘Ook niet,’ zeg ik. ‘Zelfde verhaal als met het zingende nijlpaard maar dan met Raoul Heertje in de rol van het nijlpaard.’
‘Hou je niet van Raoul Heertje?,’ vraagt Ab.
‘Zeker wel. Vooral als hij op tv zit te lullen als Brugman..Je hoort zijn hersens dan kraken op zoek  naar een geestige opmerking die hij ertussen kan gooien.. Die paniek dan als het niet lukt.
Dat vind ik nou humor.’

Kroegbaas zapt naar een andere zender en ineens zitten wij in v
Voetbalinsite. Twee uur lullen over voetballen.Het einde van de wereld is toch nog aangebroken.
‘Kijk,’ zegt Ab. ‘Dat vind ik nou humor. Al drie jaar één miljoen kijkers scoren door Johan Derksen twee uur lang, zijn collega Genee af te laten zeiken over zijn geverfde haar. Knap als je dat kunt.’

Intussen komt wethouder Jansen binnen en bestelt een kop thee met een peer.
‘Hee, bekhouder,’ begroet kroegbaas hem. Kroegbaas weigert hem wethouder te noemen.
‘Hee, woekerbaas, groet Jansen vriendelijk terug.
Ik pak de afstandsbediening en zap door naar een zender die iets laat zien over een echtpaar , genaamd Loezer, dat ergens in de Bermudadriehoek een vakantieresort startte . Drie maanden later maakte orkaan Charlie een faillissement onafwendbaar.
Hoe bedoel je, het einde van de wereld ging niet door. Daar denken de Loezertjes heel anders over naar ik vrees.
Jansen wil iets zeggen en Kroegbaas roept hem tot de orde: ‘Bekhouden, Jansen!’
Jansen neemt een hap van zijn peer.
Oom Tekkel tilt zijn poot op.
Jansen’s been staat in de weg..

56 reacties

Opgeslagen onder VRIJERADICAAL AB

56 Reacties op “BEKHOUDER JANSEN!!

  1. woeha, ik weet nu weer waarom ik nooit op café ga 🙂

  2. en weet ik ook waarom ik best nooit op café ga.

  3. Ik nooit naar een cafe ga waar de tv aanstaat. 😉

    Love As Always
    Di Mario

  4. Het wordt saai, maar ik kom ook nooit in een cafe.
    Fijne dag.

  5. “Paco?,’ komt Ab ertussen? ‘Nee hoor. Als je wilt weten hoe hij zingt, stel je dan een nijlpaard in een douchecel voor wiens ballen met prikkeldraad zijn opgebonden waarna zijn kop in een pot kokende olie wordt gestoken.”

    Een verwoording die ik zeker zal onthouden ! Schitterend weer Paco!

  6. Die oom Tekkel heeft dringend een heropvoeding nodig:-)

  7. Theo Balvers

    Twee uur lullen over voetballen.Het einde van de wereld is toch nog aangebroken.

    Voor mij de quôte van de week..

  8. Theo Balvers

    Twee uur lullen over voetballen.Het einde van de wereld is toch nog aangebroken.

    Voor mij de quote van de week…

  9. Theo Balvers

    Ik geef het op. Krijg geen reactie geplaatst..

    Twee uur lullen over voetballen.Het einde van de wereld is toch nog aangebroken.

    Voor mij de quote van de week…

  10. Antoinette: ik ben bang dat dat niet meer helpt 😉

  11. ceeschamuleau

    Ik weet het nog zo net niet, Paco…

    Ceesgegroetje

  12. ik hoor nog liever die nijlpaard met zijn opgebonden lul
    dan dat gelul over voetbal
    café ? wat is dat

  13. Gezellig toch zo’n samenzijn :-).

  14. Lijkt mij een tof café’tje. En ja, de 24 uurs televisie is geen zegen voor de mensheid. De omroepen verzinnen maar van alles bij elkaar om elk minuutje te vullen met allerhande ongein. Intussen heeft den burger “geen tijd” meer om oma te bellen of de buurvrouw te helpen. Je zou haast kunnen denken aan een complot. Gelukkig geloof ik niet in complottheorieën. Wel in complotten, overigens.

  15. Cafe ??? kan je dat drinken?

  16. nou, dat klopt. het eind van de wereld is een zeer persoonlijke ervaring.

  17. Een stamkroeg, warme chocolademelk, thee met een peer? Moet ik me zorgen maken Paco?

  18. chocomel tik is ook lekker

  19. Beukmans

    VI, daar worden gesprekken op zeer hoog niveau gevoerd als je het afzet tegen het wekelijkse vragenuurtje of het gesprek met de MP.
    Overigens vraag ik me af of je tekkel op een verhoging stond om de broekspijp te raken, mijn ervaring is dat je natte sokken krijgt van zo’n tl buis op pootjes 😉

  20. @Beukmans, je haalt me de woorden uit de mond.

  21. Van zingende nijlpaarden heb ik geen verstand, maar…. thee met een peer? Erger moet het niet worden. Daarbij verbleekt twee uur lullen over voetbal.

  22. Haha, die Paco…

    erger dan dat nijlpaard kan bijna niet!
    Geweldig…
    Of het moet Bekhouder Jansen zijn. Gelukkig wordt zijn mond snel gesnoerd!!

    Hahahahartelijke groet van Marlou

    .

  23. Het leukste vind ik toch Tekkel, die weet tenminste wat echt afzeiken is.

  24. Oom Tekkel doet het weer… ! En dan jouw ‘gravatarlachje’ voor ik kan reageren… Heerlijk, Paco !
    Lie(f)s.

  25. Inderdaad: “Twee uur lullen over voetballen.Het einde van de wereld is toch nog aangebroken.” de quote van de week:-)
    Ben het met heer Balvers eens.
    Ik heb weer heerlijk gepacokeesd, en genoten van alle woordspelingen.
    Nu een welverdiend schoonheidsslaapje dat niet meer gaat helpen maar toch wel lekker is:-) Fijne dag, vergeet niet te genieten van dit goddelijke weer.

  26. dus dat doen in ze in een café …. een beetje lullen

    voor mij geen voetbal hoor, zegt me niks

  27. Merel:lullen en zuipen, of omgekeerd

  28. Leonie Schoppema: goed om te horen

  29. Maadtje: Die klote hond zeikt net mijn deurmat onder. Maar ja, hij is 15

  30. Marlou: erger dan Jansen kan ook niet

  31. rachelschrijft: een kop thee en een peer is goed voor de achterste kringspier

  32. Fulpvalstar: uit mijn mond ook

  33. Beukm,ans; ik tilde hem even op voor het effect

  34. prlwytskovsky : absoluut niet. Ik geniet met teugen

  35. Lebonton: dat moet nog blijken

  36. Rebbeltje: jazeker, met boter en suiker

  37. Humor van de bovenste plank! En zeker dat pootje opheffen! 🙂
    groetjes

  38. ik verschiet elke keer ik lezen kom

  39. Sta niet te zeiken zeg je dan tegen die tekkel, wel even wachten tot die klaar is…

  40. Raoul Heertje?

    Wie is dat?

  41. Ik zal je knap geschreven stukjes wel wat missen paco, maar hé, ik haal het allemaal wel bij mijn terugkomst in… Maak er ondertussen een fijne tijd van en tot later…

  42. oma

    Ha Paco,

    daar hou ik van een tekkel van daden, Jansen weer een pootje gepist.
    Via deze weg willen we je hartelijk danken voor de steun die je ons hebben gegeven via de weblog, Tommy heeft nu geen pijn meer, dit heeft ons goed gedaan. oma

Geef een reactie

