AGA KAHN

Als fractienachtmerrie Jansen bij mij voor de deur staat moet ik altijd eerst mijn hond aan de ketting leggen. Jansen heeft hondenvrees, wat niet zo verwonderlijk is als je weet dat zijn vrouw altijd blaft.
Mijn hond Pitbull- het is nu eenmaal een Pitbull dus waarom zou ik hem zo ook niet noemen- heeft altijd de gewoonte om bezoekers luidruchtig te begroeten en krachtig, met de voorpoten in een hoek te drukken.
Het is nu eenmaal een vrolijk tiepje. Jansen kan dat niet waarderen. Hij steekt eerst zijn neus om de hoek van de deur en pas als hij ziet dat Pitbull geen kant op kan, komt hij binnen.

Aangezien ik ook mijn buurvrouw, Meesteres SM, al op bezoek heb, moet ik nu een bordje “VOL” op de deur plaatsen.
Jansen ziet SM en verbleekt een fractie. Niet geheel onlogisch want buurvrouw SM heeft zich in werktenue gehesen: kort zwart rokje, zwarte netkousen, laarzen en zwart truitje.
Zwart haar en oorringen completeren deze opgewekte kleurenkeuze. Bij wijze van experiment heeft ze haar lippen knaloranje geverfd.
‘Ach, kijk aan, SM in vol ornaat’, begroet Jansen haar. ‘Nu al carnaval ? En wat moet jij voorstellen? de heks Eucalypta?’
SM kijkt hem alleen maar aan.

‘Aan Jansen zul je niet veel verdienen SM’, zeg ik , terwijl Pitbull pogingen doet om bij Jansen in de buurt te komen.
SM kijkt mij met opgetrokken wenkbrauwen vragend aan.
‘Jansen heeft zijn eigen Meesteres’, verduidelijk ik haar. ’Heb je zijn vrouw wel eens gezien?’
SM knikt: ‘Dat is toch dat mokkel dat onlangs haar bek heeft laten inspuiten met verzuurd insecticide, zodat ze er nu uitziet als een aangevreten stuk kakkerlak?’
‘Zeg Jansen, over je vrouw gesproken’, zeg ik. ‘Ik zag haar vanmorgen met Sedak en…’
‘Onmogelijk’, onderbreekt Jansen mij . ‘Mijn vrouw rijdt uitsluitend in een Porsche.’
‘Dat bedoel ik niet, Jansen. Ik bedoel Sedak, die Turk , weetjewel.?’

“Nee, dat weet ik niet’, roept Jansen geïrriteerd. ‘Bedoel je zo’n ruitenkolbert-turk. Zo’n ikkenietwete komediant?’
‘Jezus, Jansen, kun je effe wat meer respect in je intonatie leggen, ja? Sedak is toevallig wel een vriend van mij’.
‘Maar goed, ik reed vanmorgen in mijn auto stapvoets achter een soort carnavalsoptocht vanwege een plaatselijke voetbalkampioen, toen er van de andere kant een begrafenisstoet aankwam. Heel bizar moet ik zeggen. Anyway, in die begrafenisstoet zag ik jouw vrouw , hand in hand met Sedak’.
‘O, wacht even, had hij zwart haar en een snor?’

‘Erg geestig, Jansen. Maar inderdaad dat had hij, ja’
‘O, dan is het de kapper van mijn vrouw. Hij is net ‘uit de kast’ gekomen. Sinds vorige maand is hij homo. En hij neemt dat behoorlijk serieus want ik zag hem gister nog met een hoofddoekje op zijn kop in de supermarkt scharrelen’
Als Jansen mijn gezicht ziet, steekt hij zijn handen omhoog.’Oké, oké, niet geestig. Sedak had sinds twee weken een vriendje en die is plotseling overleden. Mijn vrouw mompelde inderdaad iets over een begrafenis vanmorgen. Maar ik besteedde er geen aandacht aan omdat de knoop in mijn stropdas maar steeds niet wilde lukken.’

Op dat moment zie ik de vrije radicaal Ab, mijn huisgoeroe ,de kamer insluipen die zijn handen op Jansen’s ogen legt.
‘Rararara?’, fluistert Ab
‘Prins carnaval?’ ,zucht Jansen
‘Warm, nog een keer.’
‘De kerstman?’, antwoord Jansen berustend.
‘Koud’, fluistert Ab.
‘Oké, Aga Kahn?’
‘Hee Jansen, zegt Ab terwijl hij Jansen loslaat. Over Aga Kahn gesproken. Ik reed net langs je huis. Ik zag je vrouw naar binnen gaan met een Turk. Ik ben zo vrij geweest daarna even door je raam te kijken en wat denk je?’
‘Wat dan, wat dan?’, roept Jansen ongeduldig.

Ab leunt met zijn linkerhand op de achterkant van een stoel,waardoor een poot van die stoel iets omhoog komt. Op zich geen nieuws ware het niet dat ik de ketting met Pitbull eraan om die poot had geslagen. Pitbull is los en schiet als een pijl op Jansen af en begint hem grommend overal te likken.
Verstijfd staat Jansen tegen de muur gedrukt. ‘ O God, O God’, kreunt hij wanhopig.
‘Goh, Jansen, zegt Ab.’ Je bent zeker helderziend? Dat hoorde ik je vrouw nou ook zeggen vanmorgen….

56 reacties

Opgeslagen onder WETHOUDER JANSSEN

56 Reacties op “AGA KAHN

  1. woeha, sappig verhaaltje 🙂

  2. hij is goed weer
    zou Jansen nooit aan verhuizen denken , denk ik wel eens
    of kunnen ze niet zonder elkaar haha
    ik ga ff slapen

  3. Wat een muze , wat een muze !

  4. dat wordt een leuk huishouden bij Jansen.

  5. Fietszwerver: ik hoop het niet want dan ben ik mijn inspiratiebron kwijt

  6. VSp

    Beetje saai, hè, zonder sex.

  7. Wat heb jij toch een lelijke smaak in honden Paco:-)))

  8. Antoinette: ja, dat hoor ik meer

  9. Oef, wat een verhaal weer.
    Het is toch wat met die Janssen.
    Fijne dag vandaag.

  10. MArjolijn: ja, hij blijft verbazen

  11. Met zo’n hond verwachte ik toch een tatoo Paco

  12. Nummer 22 Absurd

    Tja, Amice Paco!

    Wat een verhaal zeg en dat op de maandagmorgen.

    Nu is bekend dat mevrouw J. een groot liefhebster is van langharige bouviers van bBelgische makelij en dat haar minnaar graag turkse jogurt lust, bakken vol, met en zonder baklava… hij houdt van honingzoetsappige dames die alleen op een eikënhouten bank smachtend kijkend naar ” The Postman, always rings mobile” zichzelf afvragen.. “wanneer ik, wanneer ik”om vervolgens gestoord te worden door de..bel, aha de bel.. het zal toch niet waar zijn….

    Terwijl ze haastige naar de voordeur liep, haar duster wapperend inkijk gevend op de gelifte Darlies Mekkers vormen ( maar Dubbel D.), gingen haar gedachten naar.. het zou toch niet waar zijn, nee echt wel, daar staat mijn eigen Baklava vriend.

    Salaam Maleikum, Maleikum Salaam! U droomt en uw dromen worden vervuld!
    Zo gezegd, zo naar boven gelift met de gratis geplaatste stoeltjeslift van de thuiszorg.

    Al steigerend kijkt mevrouw J. naar haar plafond en in gedachten ziet ze haar bouvier net zijn 3 liter bak jogurt had leeggeslobberd, maar tot haar grote pleizer het gezicht van haar vriend boven op haar ziet roepen..
    En, en.. gaan we goed? gaan we goed? Kebab, Dönerwetter, Kebab, Kebab… Jahhh zwarte markt Beverwijk, Jah..koffiehuis, koffiehuis.. Kabab..

    Op dat moment dondert beneden in haat huiskamer de gigantische kroonluchter op de zwaar eikenhouten bank… waarbij de bouvier jammerlijk onder bedolven word, maar dat weten mevrouw J, haar postbode Aga nog niet… laat staan wethouder J.

    Van die zaken, kan een liefhebber van de natuurlijke rechtsgedraaide of linksomgeslagen jogurt alleen maar vrolijk worden..
    Snel een langharige bouvier met noordafrikaanse verblijfsvergunning uit het asiel gaan halen, mag ook een ruwharige tekkel zijn..

    Toch?! Woef? woef…. hoor ik daar…?

  13. Met zo’n hond zal ik niet snel bij je op visite komen. Sedak lijkt me meer een bi-seksueel type.

  14. Kookte de melk over? Dat ze “O God” zei?

  15. Promotiebureau Het Absurdistisch Verbond!

    LEES OOK- LEES OOK!
    http://www.nummer22absurd.wordpress.com

    Pardon! Over de Grens met ww Kinderwens!

    Over KI te Milaan, Over Joost mag het weten en Ossenstraartsoep, Een rietje?

  16. ja ik ben benieuw of Jansen en de rest de vogels ook wel horen

  17. Beukmans

    Ik wil niet veel zeggen maar zo’n sm buuf (prentje) lijkt me interessanter dan mw. J., de hond zou dan ook even stil in een hoekje gaan liggen 😉

    Fijne dag!

  18. het was weer genieten…

  19. joost tibosch sr

    Waarom halen we op zo’n momenten met honden en Turken er God bij? En niet iets met get..gat..gut..?

  20. Theo Balvers

    Ik ben er weer. Groet je.
    En zie dat Jansen nog in functie is,
    al meende ik naar een vorig blog ziende
    dat hij een posthuum Bin laden uiterlijk had aangenomen.

  21. Het dagelijks bestuur van het Absurdistisch Verbond antwoord aan Joost Tibisch sr.

    Heer senior Tibosch, Joost, beste en Amice.
    Get-Gat-Gut is de digitale versie van Pim- Pam-Pet. U kent dit spel vast en zeker wel. Beetje draaien aan een wieltje en u mag reageren op het woord: “Zalig”.

    Als dagelijks en soms nachtelijk besturu, reageren wij vanuit onze verbond doelstellingen bij koninklijk & republikeins besluit dwingend vastgelegd als volgt:

    Zalig worden zij die geboren worden als arme sloeber en na jaren noeste arbeid de roeping om paus te worden niet meer kunnen weerstaan. Niets blijft er over van het knikkeren, vuurtje stoken en de meisjes betasten in de bosje van een Krakauaanse buitenwijk, Nee, dat was toen. Toen als paus en nu overleden, wa het zo lachwekkend dat je eronder gebukt kon gaan en gewoon niet meer rechtop kon zitten van de lachkrampen. Als paus moest je echter het lachen inhouden om niet voortdurend last te krijgen van een vervelende sportblessure dat onder gelijken bekend staat als een onwillige kringspier. Maar dit terzijde.
    Kijk, als je geboren wordt en later als heilige vader wordt aanbgesproken
    ( Der Vati in het boek”De lotgevallen van Der Vati in de periode 1980- 2000″ (uitverkocht, helaas), dan is een zalig verklaring slechts een druppel bloed in een zilveren gesloten vaas. Zeg nou zelf.

    Moet u maar eens associeren op het woord… even draaien aan het wieltje… nog een keertje…. aha daar is het woord: “Non”

    U zult de inspiratie zelf onbvlekt gelijk de Turkse Mars met hosanna muziek ontvangen.

    Namens het gehele dagelijks en nachtelijk bestuur.

    De Voorzitter.
    Johannes
    em. professor Absurdisme & Het Vrije Woord, leerstoel “Raaskallen”

  22. Het dagelijks bestuur van het Absurdistisch Verbond antwoord aan VSP

    VSp, Amice

    Ook u ontvangt een persoonlijk woord op uw opmerking “Sex”, Tja, een trio en kwartet is geheel wat anders dan ene sextet, want dan is het gelijk aan een orgie. De zuster en broedergemente van de orgianen, hebben reeds gemeld dat Sex gelijk is aan het elkaar vrijwillig op een ongedwongen, soms licht overredende wijze de lusten laten beleven.
    Maar dat is geheel wat anders dan sex wat soms door de mens als öp zijn “hondjes”of zelfs “missionaris”en voor de echte liefhebber 69 wordt genoemd. Zij wel, zeggen wij van het AV.

    Wij houden het netjes. Wij schrijven over de donkere kanten van de mens en dat beste VSP moet belicht worden..anders wordt het de katjes in het donker knijpen en knijpkatten zijn schaars deze dagen!

    Met waardige groet,

    Piet, onderhoudsmonteur en geen lid van het DB maar in deze zaak woordvoerder.

  23. Bezoekt u allen het AV blog
    http://www.nummer22absurd.wordpress.com

    Italiaanse toestanden met dottore , hoogbejaarden geslahtsrijpe kinderwens hebbende gecosmitiseerde gooise vrouwen.. en lach, want de lach mensen, dat ontbreekt bij velen.

    G. Flaubert; Wat is alles slecht geregeld in de wereld en wat is het prettig beter te fantaseren

    En dat doen we dan maar allen van het AV. zegt het voort, zegt het voort!
    Reageer, reageer!

    Namens het promotiebureau der Vrije Absurdisten

    Nog geen lid, meldt u aan bij Paci of Mummer 22 en maak kans op een gratis verbinding met de groep der opgenomen heilige vaders ( u kent ze wel, sinds de 10 eeuw) Niet de Capi der Capo’s maar de Papi der Papo’s en hun voetbalvereniging “DV”Der Vati” en hun zuster en broederverenigingen:
    Deo Volente Carpe Diem Orbi et Orbi, Sempre Avantie, Luctor& Emergo, Qup Patet Orbis, Anus Mundi, Mea Culpa!

  24. Nummer 22:als mede vrije absurdist sluit ik mij hier bij aan

  25. Theo Balvers: dat klopt. Een prachtig zelfportret van jansen.Dat verdient hij

  26. Joost Tibosch: God zit in alles. Net als olie

  27. Chantal:dan is mijn dag weer goed

  28. Beukmans: JAnsens vrouw valt ook niet te onderschatten

  29. prlwytskovsky dat mocht ze willen

  30. Johan: de hond is gek op visite

  31. Redstar: ja, dat zou je denken maar toch bedank ik daarvoor.

  32. Hoe die Jansen uberhaupt aan een vrouw is geraakt is me een raadsel, dat zal wel iets met lappen te maken hebben.

  33. IK HEB EVEN MIJN TIJD GENOMEN WEER MOOIE TEKSTEN GELEZEN

  34. blaffende honden bijten niet en sedak eet van 2 walletjes…hihi

  35. Ha die Paco,

    wederom een fraai stukkie satire.
    Je bakt er wel steeds weer iets moois van.
    Die hond van jou….
    mag ik die eens lenen?
    Ik heb hier namelijk ook een vervelende wethouder, die akelige dingen doet en ondertussen schijnheilig links en rechts handjes loopt te geven.
    Bah… ik kots van die man.
    Maar met die hond van jou…
    Bijt-ie goed lekker door??? Ik bedoel, dat iemand er toch wel een flinke tijd last van heeft???

    Ik hoor het wel.
    Groet van Marlou

    .

  36. Nummer 22 Absurd

    Beste Marlou,
    Wij van het het AV, hebben enkele honden in de aanbieding; de ijzeren hond, bromt veel, de hond in de pot..maar die wil er vast wel uit, een stok die de hond zoekt om te slaan en..dan weet je wel wat de hond gaat doen.
    De hete hond, mwahhhh dat is pas een felle rakker, een reu ( teefjes zijn te zacht). Deze hot dog heeft geslepen tanden en staat bekend als “vuile tyfushond” volgens de voetballer Wesly S.te Milaan.

    The Hound of the Baskervilles, Maurice de Hond, Marjon de Hond zijn niet beschikbaar..

    We hebben ook ene kleine doch felle chihuhua ter ebschikking en dat is een vasthoudende hondje daar kan jouw wethouder wel maanden last van hebben.

    De tekkel Norbert ( Schmelzer) is niet meer onder ons, da’s nou jammer want die deed wat aan parlementaire onderzoeken.

    In het handboek : “Honden die bijten, blaffen niet” Over bijters in de lokale politiek staan mooie foto’s van de resultaten ( helaas uitverkcoht)

    Met bijvrije groet,

    Truus de Jacht-Hond
    A.i. secretaresse van het AV bestuur

  37. Weer heel erg leuk, Paco…
    Lie(f)s.

  38. Een mooi verhaal paco, zalig om te lezen!
    groetjes

  39. Nummer 22 Absurd

    Aan Dominic
    Van Het AV Absurdistisch Verbond, uniek in haar bestaan!
    i.c het avondbestuur in vergadering bijeen.

    Beste Dominic,
    Uw reactie hierboven heeft ons -in bijeenkomst vergadering lichtelijk beneveld, doch dit terzijde- uw naam op onze tafel gegooid. Dominic, dat moet wel vanuit een kattolieke achtergrond zijn, maar het woord “zalig” dat u gebruikt, lokte spontaan Hosanna Hosanna Hosanna bij ons uit… zo beneveld waren toch niet, niet dan?

    Wij wensen u een zalige avond dus!

    Namens het avondbestuur AV ( nee, geen Avé )
    Jonkheer de Fles van Schiedam- Jonge Genever

  40. Hahahahaha, heerlijk, voorspelbaar, maar heerlijk.

    Love As Always
    Di Mario

  41. oma

    Ha Paco,

    Zo wordt er weer een aardige beerput open getrokken bij je onderzoeks bureau. oma

  42. haha, maak het mee :o)
    Heerlijk verhaal is dit

  43. Nummer 22 Absurd

    Aan: Oma
    Van: Het OB der Absurdisten

    Geachte Oma,

    Wij van het Ochtend Bestuur, niet te verwarren met het Avond Bestuur of het Dagelijks Bestuur, maken ons ook zorgen dat de beerput niet alleen open getrokken is, want dat open trekken geeft last bij de gemeentelijke milieu ambtenaren, die moeten dan aan het werk. Nu speuren ze naar een papiertje dat achteloos is achtergelaten tussen de zeldzame waterplanten. Dat..is speurwerk!.
    Een beerput is alleen in engeland populair The Beer Pub daar is het gezellig, daar trekt met de tap open en laat het schuimloos beer in de glazen stromen, doch dit even terzijde.

    Dus Oma, het is de deksel optillen van de beerpt, u mag ook gierput zeggen, riooldeksel, wcpot gevuld enz. enz.
    Ochtend urine, zoals wij van het OB laten stromen.. ruikt ook wat minder fris dan middagurine…. Urine met verzadigd beer, geeft continu aandrang en daar letten de lokale veldwachters weer op dat de man en soms de vrouw niet gaan wateren tegen de oude basiliek van manneke pies te Brussel om maar wat te noemen.

    Met dag groet en u een fijne oma tijd wensend.
    Het O.B.

  44. Ik zou bijna zeggen “Arme Jansen”, bijna dan hè

  45. On-over-tref-baar ben jij, wat een heerlijk verhaal alweer! Merciekes Paco!
    En geniet van de snoep, maar ook van de regen, samen met Moeder Natuur die dit beslist ook lekker vindt na al die droge warmte!

  46. Beste Absurd,

    doe mij maar been chihuawawa…
    en geeft u er dan meteen het recept bij?

    Hartelijke groet van Marlou

    .

  47. En heeft de heer Jansen na het sensuele aanbeffen van pitbull nog een bepaalde mate van gereedheid mogen ervaren?

  48. jaja, net homo geworden, maar er zijn nog van die afkickverschijnselen.

  49. ceeschamuleau

    Sorry van mijn late reactie Paco maar ik had bezoek, van ene Bopske. Ze kwam zomaar uit mijn kast. Raar hé?

    Ceesgegroetje

  50. Leo

    Dit zijn bijna complete romans man, wat een goed verhaal….en die mdme SM behoort een eigen hoofdstuk te krijgen, met plaatjes….

  51. oma

    Ha Paco,

    Je bent zeker weer met een opdracht bezig. oma

Geef een reactie

