BARBEQUE MET DE YUPPEN

Bij het open raam lees ik de krant: Boer dood door beet varken.
Merkwaardige dood.Sneu ook. Je kunt op alle mogelijke manieren dood gaan, door een explosie in een bomvolle kerk bijvoorbeeld. Of door het struikelen van de onderste tree van de trap. Ook sneu hoor, maar een beet van een varken…
Ik bedoel, als je een jaar of vijftien bent en je denkt na over je dood, is een beet van een varken niet het eerste dat bij je opkomt.
 
Daar denk ik over na terwijl onder mij een kabaal losbarst. Uit het raam hangend zie ik dat het jaarlijkse buurtbarbeque weer is losgebarsten.Over sneu gesproken.
Ik zie een lange tafel met een kleed erop dat ooit wit is geweest.
Het vlees is zo te zien niet aan te slepen.
Nu woon ik toevallig sinds kort in een buurt die, door gericht fokken, vergeven is van de pseudo yuppen. Van die namaak mensen die succesvolle zakenlui acteren.
Zo loopt er ook een directrice van een verfketen rond. Een dochter van oud geld.
Ze loopt onder mijn raam tegen een donkeruitziende man met een haakneus op.
‘Goh,’ zegt ze arrogant. ‘Heb ik u niet eens doende gezien op de markt? Stond u niet in een soort van fallafelkraam? Kom help me eens.’
 
Haakneus kijkt beteuterd. Logisch want toevallig weet ik dat hij hier net een week woont en het jongste lid van de raad van bestuur van een grote bank is.
Dan wordt je niet graag beschuldigd van een connectie met midden-oosten elementen.
Persoonlijk ben ik  niet gek op barbeques met van die doorgetatoeerde bierbuiken rond de tafel en Hazes krijsend uit 26 boxen maar barbeques met yuppen zijn nog erger.
Dat ze dan net doen of ze ook gewone mensen zijn en dat ze dan met een bebloede halve varkenspoot in hun blote handen staan om die vervolgens met hun tanden aan gort te scheuren.Net als heuse negers. Dat vinden die blanke kudtyuppen te gek.
En dat allemaal onder het genot van een Port céleste, zus en een excellent Franse wijn, zo.
 
Ik vind het helemaal niks. Daarom laat ik mijn hond, Oom Tekkel, maar eens uit.
Los deze keer.
Dat vindt hij te gek als hij bloed ruikt.

60 reacties

Opgeslagen onder ALGEMEEN

60 Reacties op “BARBEQUE MET DE YUPPEN

  1. ik haat bbqen! ben ik nu een slecht mens?

  2. ceeschamuleau

    En zijn ze op vakantie in Cambodja en gaan ze ’s avonds “gezelli” uit eten, raadt eens wat ze doen? Juist! ‘Doorgetatoeeerd’ en wel. En vergeet de kaalgeschoren koppen niet, zonnebril er bovenop want het is al donker.

    Dan heb ik nog een vraag Paco. Ook al vul ik waar dat maar in te vullen valt “Nederlands” of “Dutch” in bij taal. Toch blijft het systeem hardnekkig alle niet-Engelse woorden rood onderstrepen. Bij jou (jullie) ook? Nee, hoe heb jij dat dan opgelost? Het is kut want zo werkt de spellchecker niet -als die er al is.

    Ceesgegroetje

  3. Ik ga wel ff een blokje om, stel dat ik Oom Teckel tegenkom.
    Maar weer een schitterend verhaal..!!
    Fijne dag vandaag.

  4. als ik daar woonde zat ik te denken zou ik me ook een hond aanschaffen ipv een kat

  5. geen bbq voor mij, daar wordt een mens alleen maar slechter van.
    En ik heb het niet over het vlees.

  6. Een half varken aan het spit is beter dan 10 in de wei…

  7. Hihi, die Sjoerd… cynisch tot en met, maar ik kan het niet laten er om te lachen.
    Maar bedankt Paco, voor dit alweer knap geschreven stuk! Ik dacht wel eerst aan een lendenstuk of zo, lekker geroosterd *wink, big smile*

  8. BQQ. ik moet er niet aan denken, als ik een goede valse hond had, zou ik hem ook loslaten:-)))))))

  9. fr@nsmuthert

    Als dit een actuele registratie is, moet het een BBQ op 4 mei zijn geweest…………..

  10. Niets mis met wat tatoo’s volgens mij.

  11. mogge Paco
    nee mij zal je er ook niet snel vinden bij geen van twee genoemde bbqlui
    tenzij alle honden die hier door medebloggers zijn aangeschaft er worden los gelaten want dan kan ik misschien die foto maken die madddox wil zien haha
    ik wens je een fijne wandeling met je tekkel

  12. Beukmans

    Tekkels zijn yuppen honden heb ik wel eens vernomen, zeker als ze doorgetatoeëerd zijn en meehuilen met Hazes.

    Fijne dag!

  13. Je doet me nadenken Paco , dat betekend goed dus…

  14. Haha die Paco,

    goed dat je Oom Tekkel los laat tijdens het wandelen langs dit spektakel.
    Scheelt weer een bakkie vreten, toch?
    Mooie naam voor een hond!
    Ik ken iemand, die heeft haar hond Jansen genoemd.
    Die loopt zo nu en dan; “Janseeeeeeen!” te roepen, als Jansen weer eens te ver vooruit loopt. Ideetje voor Ab? Of heet die wethouder nou Jansen? Ik kan het allemaal niet meer bijhouden…

    In ieder geval… voor een niet-vlees-eter als ik zijn BBQ’s een regelrechte ramp. Yuppen trouwens ook.
    Maar dit terzijde.

    Groet van Marlou

    .

  15. Da’s toch mooi balen, als je wordt doodgebeten door een varken….

  16. Dus Oom Tekkel prikt een vorkje mee. En jij nou?

  17. MArlou: je brengt me op een idee. Jansen als hond.Geweldig

  18. Paco! Amice !

    Hier een teken van leven uit het oosten des land, waar naar verwachting dit op zondag de BBQ vuren, electrisch vingertje roosteren en gasbranden, massaal als de varkenslap, runderlap , wurst ( wer da?), hapburgers na een maandelange diepvries winterslaap mogen ontdooien en na het grillen – op wlke wijze dan ook – in de gulzige monden der happers uiteindelijk als stront in het riool verdwijnt.

    Zou het vlees bedorven zijn?
    Iik ben aan de schijterij, pardon aan den dunne, de race, diarree… zijn vragen die leiden tot een onderzoek van de smaakdierenpolities. Nee, mevrouw, meneer..het vlees is goed, maar u bent al jaren bedorven en dat… kan noot goed samen gaan met scharrel, vrije uitloop en zelfs -80 gecryo-eerd gefokt vlees.
    Nee, mevrouw… hoe is uw naaam alweer? aha den Hoest uit den Rock, ja wij kennen u nog!

    Het is allemaal Kosher, Halal en DarmbacterieSalmonella Vrij… gelooft u ons van de PVV nu maar PVV? Partij Van de Varkens Animal Cops Inspectie Dienst, mevrouw Hoest uit den Rock! waar bent u nu?

    Yuppen, ach een achtergesteld deel van onze bevolking dat graag BBQ met gelijkgestemden design JdeB liefhebbers op design tuinkrukjes onder het genot van een glas rosé terwijl het vlees rosé mag worden en door de illegaal geimporteerde keukenafwasaupairhulp geserveerd op een dienblad van Adje Oudborg Princess, ja uw keuken princess…! En de keukenafwasauapairhulp na gedane arbeid hup, hup snel de kast in..want we never know welke ophalers aan de deur verschijnen..

    Wer da? nee we hebben geen onderduikende hulpen in huis…
    Dat beest daar? .. da’s een Duitse Herder en die daar is een Mastiff, ja die tanden heeft mijn man geslepen..mijn man is tandarts moet u weten….

    Gut, gehen wir weiter…. Schöne Tag und….. ruik ik verbrand vlees? ik durf het bijna niet te vragen… Dürfen wir een hapje mee te eten? Frau Hoest uit den Rock?

    Dat is goed.. komm sofort Yuppie, Yuppie…. ruikt lekker he, verbrand vlees en dat zonder schoorsteen herr Tier Polizei und Freund von Weert Gilders, toch?

  19. Beukmans: LAat Oom tekkel het niet horen 😉

  20. Redstar: niets tegen op zich. Maar ik hoef het niet

  21. GerdAYD : lachen, daar gaat het omin het leven 😉

  22. Sjoerd: een waarheid als een koe

  23. Marjolijn: Ook Tekkel is een schatje

  24. Cedes: bij mij is dat niet zo, dat rood bij Engels

  25. Nummer22: een prachtige analyse weer

  26. Wethouder Jansen is zeker en vast de sponsor van het hele gebeuren, neem ik aan.

  27. Johan: de spijker op de kop 😉

  28. -JC-

    Hahahaha, vanuit mijn werk wordt altijd gezegd dat buurt-bbq’s de sociale cohesie bevorderen en word ik geacht buurt-bbq-initiatieven te ondersteunen, ik heb er een broertje dood aan, want het zijn altijd dezelfde die het idee opperen, dan is er niemand die het wil organiseren, als het toch van de grond komt en iedereen is volgevreten wordt er altijd door dezelfde mensen opgeruimd en dat zijn nooit de intiatiefnemers of de organisatoren.
    Ik heb ooit eens een negatief advies geschreven over de buurt-bbq, dat het juist sociale cohesie NIET bevorder maar de groepjescultuur in een wijk aanwakkert en rollenpatronen blootlegt.

  29. VSp

    Wilders is nog lang niet klaar en heeft een goed gevoel voor een ‘Gesundenes Volksempfinden’. Hij weet precies waar Abraham de mosterd vandaan moet halen. Die dag komt. Zoals in de States.
    “Tiefer im Volk verwurzelt und oft eine Versammlung von Menschen vieler Klassen war Barbecue als Veranstaltung einer christlichen Gemeinde und vor allem bei politischen Großveranstaltungen. Viele Jahrzehnte lang veranstaltete jeder Politiker im Süden Barbecues sowohl zum Fundraising als auch als Siegesfeier. So gab es zur Amtseinführung des Gouverneurs von Oklahoma, Jack C. Walton, ein Barbecue mit 289 Rindern, 70 Schweinen, 36 Schafen, 2540 Kaninchen, 134 Opossums, 15 Rehen, 1427 Hühnchen und einer Antilope.”

  30. Bbq… heerlijk! Het eetgedeelte dan. Het gezelschap kan de sfeer maken of breken… Ik denk niet dat ik me thuis zou voelen op de buurtbbq zoals jij die hierboven beschrijft.

  31. Mooie aflevering weer.
    Er staat overigens een tikfout in je titel op de VK ter informatie.

    Sander

  32. dat kun je geen koosjere dood noemen.

    Love as always
    Di Mario

  33. een persoonlijke ramp: jaarmarkten, braderieen e.d.

    mag ik naar huis?

    🙂

  34. Nummer 22 Absurd

    Amices!

    BBQ, tja.. het gansche volk trekt in optocht naar de leveranciers van bransplaten en aanverwante artikelen. Slaat massal het vlees, vis en groentes in om – he ja lekker gezellig- samen! zo snel als het kan het vuur op te doen laaien en de PAC’s resten mee naar binnen te schrokken. Vuur!, vuur.. wie zijn handen brandt en soms ook het aangezicht..( Oeps, een beetje teveel spiritus paps ( meestal doen vaders dat als lanente pyromanen) , om vervolgens te worden toegesnauwd”Naar boven jij, je hebt huisarrest!

    Jah, yuppen vinden het zeer gezellig om samen te netwerken , vorkjes te prikken en bijna te stikken inn tandenstokers en satéprikkers.. “wat praat je raar Karel Willem?” waar is jouw hete aardappelsalade stem gebleven chap, vrind, rat, vazal..?

    Na een gemoedelijk samenzijn in een weelderige tuin, aan zee op aangespoeld afvalhouten banken, wordt in gepast dronkenschap en kwijlverhalen gepocht over golfen en hoe moeilijk het is om in 123 slagen op een par 3 baan, een wit balletje in een gaatje te deponeren..”Ik heb vandaag mijn dag niet, zakenrelatie..maar teken je nu de offerte dan komt alles, alles ook goed.
    Ga je mee naar de Miljonairsbeurs voor bijna failliete onderkruipers.. kunnen we ’s kijken hoeveel een rollator kost met swarkotski diamanten. Neem je wel Chantal, Chanel, Truus-Jans, dan mee… zo heet ze toch jouw vriendinnetje?

    Karel -Willem, wordt per ambulance afgevoerd naar de tandenstoker onsluitersbedrijf . Alle BBQ vreters verbaasd achterlatend .
    Bij de wc a raison van 10 euro en af te geven aan het kleine etterbakje van 8 jaar in short en een polo van een of ander merk met een kapsel dat doet denken aan The Boys van Brasil,, die ook nog zegt..”het is voor een goed doel!

    O ja, etterbak, welk goed doel….”nou, eh , uh sponsoring van mijn thuiskwekerij op zolder… Paps, vraagt geld voor het aftappen bij de buren van electra en warmte..

    Da’s goed etterbak en weedkweker… jij wordt later vast en zeker heel beroemd.

    Jah, meneer en huisjesmelker, criminineel en bordeelhouder!

    BBQ onder gelijkgestemden…ach, wie met vuur omgaat zal door vuur worden verslonden

    Maar dit met brandblaren vrije handen en vingers!

    “kom je ook nog wat eten? er is genoeg zoveel om zelfs onze dopsdaklozen voor minimaal 2 jaar aan voedsel te helpen..hahahaha””

    U bent niet grappig, mevrouw! zegt de lokale pastor die met wijwater het brandje direct wwilde blussen…. pardon in zegenen, natuurlijk of…..

    BBQ bij de Yup anno 2011 of ……………………

    Advertentie

    Slagerij “De Koude Gehaktbal” voor al uw partijtjes met OSm Ons Soort Mensen! NU: tandenstokers gratis bij uw eerste bestelling. Voor de liefhebbers: we hebben ook gemarineerd rattenvlees ! Eikeltjes koffie gratis!
    Dorpstraat 67, (naast de grafzerken uitdragerij)

    Wer da?

  35. Schitterend, Paco !
    Lie(f)s.

  36. Ik hou wel van bbq als ik zelf mag bakken! 🙂 weer heerlijk paco!
    groetjes

  37. oma

    Ha Paco,

    Dacht aan de 2de kamer, maar het is erger, yuppen zijn de pest voor de stad.
    Mijn oud collega is zelfs gevlucht naar Friesland door dit fenomeen. oma

  38. Yuppen lopen die nog rond? Dacht dat die al naar de verdoemenis waren. Geen probleem, je hond weet er wel raad mee.

  39. Nummer 22 Visboer

    Amices:
    http://www.nummer22absurd.wo rdpress.com Donor?

    Aanbieding

    Vandaag 6 mei biedt uw Vishandel Peter Koelewijn uit Spakenburg, ook bekende als de zingende gratenpakhuis, u aan:

    Gebakken Yuppiling, voor de Echte Yup liefhebber!

    Klein 30,00 euro
    Medium 4o,00
    Groot 5o,00

    Gezinsverpakking voor Yuppen met of zonder kid(s) partner(s):
    100m00 euro! wordt thuisbezorgd.

    Saus, naar keuze gratis

    Volgende week weer een aanbieding voor de BBQ! Let op uw brievenbus en de het aanplakbord bij de ingang van dierenwinkel “Ook voor Sier Yuppies”

    Maar dit op deze- bij verbouwende ingehuurde witte verbouwers- zonnige met boorg- timmer en muziek geluiden, vrijdag Uw Visdag!

    Enfin…

  40. waar ik woon acteert iedereen kampers, uitschot en randdebielen, veel gezelliger en loslopende teckels worden gewoon meegebraden 🙂
    fijn weekend!

  41. Nummer 22 Visboer

    Kijk, dat is nu zo aardige de lopende en schijtende frikandel Teckkel, al dan niet langharig, kortharig of ruw behaard… zo als smakelijk hapje opgediend te zien worden.. jammie, jammie ..zou Nobert Schmelzer ( wie ent hem nog) gezegd hebben. En dan moet u maar raden wat de relatie tussen Norbert en een teckel is?

    Kampers? Uitschot, Randdebielen…. zijn die ook ingeburgerd ? Zijn alle kampers uitschot? of kunnen ze ook nog zingen? Ahoy vol.. toch? en zelfs voetballen en met S.Meis ( jajaja ze is echt een SM je) getrouwd zijn..

    Doet me aan ET denken die geen Alien is, maar oud NOC IOC vazal. …of?

  42. Leo

    Ik wil niet eens bbq-en in mijn eigen achtertuin, laat staan met al het goed verdienende buurtvolk om ons heen. Heb er niks mee en ben vast daarom niet zo populair als sommige lieden wel eens zouden willen. Nee hoor, eten doe je aan tafel of onderuit zittend op de bank, maar zeker niet iets dat verbrand op je bord komt nadat het heeft liggen cremeren boven een houtskoolvuurtje…vast geen yup….

Geef een reactie

