MGABE

 

Even binnenlopen in de sportschool,die mijn compagnon de vrijeradicaal Ab er bij wijze van hobby op na houdt, is altijd leerzaam.
Niet dat ik ook maar één sportbeweging maak afgezien van het beklimmen van de barkruk maar daar gaat het ook niet om.

Het zijn die merkwaardige types die Ab’s sportschool frequenteren. Zo ook nu. Mgabe heet hij en hij komt net de bar binnen. Hij is een neger met een wel heel bijzondere hobby. Elke zaterdag stapt hij in de buurtbus naar een conservatief dorpje bij ons in de buurt om de bewoners daar eens flink schrik aan te jagen.
Na een jaar wekelijks heen en weer pendelen heeft hij door nog steeds geen genoeg van.’Ze blijven maar schrikken,’ zegt hij grijnzend en nog nahijgend van het gewichtdrukken.

Mgabe, kan smakelijk vertellen.. Daar is hij een kei in. Met een grenzeloze fantasie. Heerlijk.
Alleen daarom al bezoek ik deze tent graag.
’Ben je al in de kleedkamers geweest?,’ vraagt hij grijnzend.
‘Nee, man, ik kom net binnen.’
‘Nou, ik zou er even niet binnenlopen als ik jou was want ze zijn kwistig in de weer geweest met tijgerbalsem om de geurtjes van de herenliefde te onderdrukken.’
Mgabe lacht er niet eens bij.
Ik wel. En verslik mij in mijn koffie.

‘Je hebt trouwens net onze Jil gemist,’ gaat hij verder terwijl hij een vaas bier bestelt.
‘Jil?,’ vraag ik verbaast
‘Ja, die Jil met dat eczeem weet je wel. Over dat eczeem gesproken. Jarenlang werkte Jil samen met haar dermatoloog aan het terugdringen van haar eczeem, en toen was daar plotseling Linda de Mol terug op TV’
Mgabe kijkt mij aan. Ik kijk terug. En verslik mij weer.

‘Weet je trouwens wat Jil net tegen mij zei?’
‘Nee,’ zeg ik ‘Hoe moet ik dat weten?’
‘Ze zei dat ze morgen haar 13e kunstmatige inseminaties ondergaat.’
‘Zo dat valt niet mee.’
‘Valt niet mee?? Het is allemaal gelul, man. Ik zei haar dus dat de tijd gekomen is om haar angst voor grote lullen te overwinnen en eens echt aan het neuken te slaan’
‘Goed advies,’ antwoord ik. ‘Wat zei ze toen?’
‘Niks, maar ik kan voorlopig even niet pissen.’

Hij neemt nog een slok en wijst op een schilderij aan de muur.’Dat schilderij heeft die vriend van jou, die Ab toch gemaakt?’
‘Jazeker, knap hè?’
‘Nou, knap….Met zeven oudere zussen zou je denken dat Ab toch wel op de hoogte is van de vrouwelijke anatomie, maar dat zie je aan dit schilderij niet af.’
‘Kun jij ook nog wel eens een normaal gesprek voeren,?’ vraag ik geïnteresseerd
‘Soms wel,’ zegt hij.

Dan neemt hij een laatste slok en loopt naar de deur en draait zich nog één keer om. ‘Oké, man, ik heb misschien een grote fantasie maar even serieus; het bericht dat AH wortels in de aanbieding heeft is echt waar hoor. Geloof me.

46 reacties

Opgeslagen onder VRIJERADICAAL AB

46 Reacties op “MGABE

  1. jan krosenbrink

    die helm van Mgabe voorkomt heel redelijk dat zijn hersens worden aangetast, of het gevaar moet van binnen komen

  2. ceeschamuleau

    Jahoor, Paco, het is je gelukt: mijn eetlust is bedorven.
    Mogen we de volgende keer het schilderij van Ab zien?

    Arbeidsdaggroet

  3. ik was net van plan om naar een gym te gaan en mij daar in te schrijven.
    Mijn zin dit te doen is onmiddellijk over na dit te lezen.
    je hebt waarschijnlijk mijn leven gered.

  4. grootheidswaanzin op je foto, daar kan een heel Afrikaans volk van eten…

  5. Ik geloof niet dat ik vandaag wordteltjes ga eten, ook al zijn ze in de aanbieding.
    Fijne dag vandaag.

  6. Hahahaha die Jil had beter dat advies kunnen opvolgen volgens mij.

  7. Daar had ik nou een foto van verwacht…. waarom hij niet meer kan pissen.

  8. je hebt het weer prachtig verteld Paco oeden morgen
    ik ben blij dat ik niet in zulke gelegenheden kom
    en ik heb geen zin in wortels
    maar straks na een dagje fietsen zo’n lekkere burgen zou er wl in gaan samen met een vaasje bier
    wens je een fijne dag

  9. tja, ik vind het wel grappig, het doet me aan mijn werk denken

  10. Beukmans

    De sportschool liefde met een niet meer plasser tussen je broodje na de 13e inseminatie overgoten met flink wat tijgerbalsem en 9euro korting van AH na de inkoop van een partij wortels, ziedaar een schilderij van Ab….

    Fijne dag amice!

  11. Mgabe weet duidelijk waar hij de mosterd kan halen.

  12. MGabe: een man met kennis van zaken. Opvallend.

  13. Ha, dat vrolijkt de boel lekker op!

  14. prlwytskovsky : zie je maar weinig tegenwoordig

  15. Johan: en de r est weet hij ook

  16. Beukmans: Ab is nu figuratief bezig

  17. Zon/nebloem± het bestaat dus echt

  18. Redstar, ja maar dat deed ze niet

  19. Marjolijn, ik eet ze nooit, al zijn ze gratis

  20. Wordt die man nooit moe? Zoja, dan zou ik oppassen.

  21. Cees± ik zal het vragen aan Ab

  22. Jan Krosenbrink, zo had ik het nog niet bekeken

  23. Holy shit, “in de weer met tijgerbalsem om de geuren van de herenliefde te maskeren”. Paco, man, dat trek ik niet zo vlak voor mijn avondeten.

  24. Ik verslikte me toen ik las dat hij voorlopig niet meer kon pissen.

    Love As Always
    Di Mario

  25. goh, en toch heb ik nog zin in zo’n hamburgertje….

    paco, jij bent er klaar voor, ik zou een uitgever beginnen zoeken!

  26. je postje blijven prachtig voor de lezen

  27. Beklimmen van de barkruk, Paco, en dan …gewichtheffen ???
    Lie(f)s.

  28. Als je optijd je vrouwtje verwent en een beetje aan barkrukklimmen doet heb je geen andere sport nodig paco! Mooi verhaal, groetjes

  29. Met zo’n maaltijd voor je gezicht moet je wel een te grote bek krijgen.
    Ik heb weer gelachen.
    Zonnige groet

  30. oma

    Ha Paco,
    Door de spier aanmaak kan Ab de kwast niet zo goed hanteren. oma

  31. Een nieuwe week, een leuke maandag, geniet ervan

  32. Hahaha, Paco!

    Ik zie het allemaal helemaal voor me…
    Net als |Mario verslikte ik me even toen ik dat las van dat pissen.
    Allemachtig, waar haal je het vandaag.

    Maar by the way… wat doe je eigenlijk in die sportschool?
    Alleen een beetje kletsen of worden er nog gewichten gelift voor de spierballen??

    Groet! Marlou

    .

  33. Hèhe , een andere Paco ! Maar desalnietemin heel goed hoor , tussen de regels kijken moet je !

  34. Wat zit ik eigenlijk op een saaie sportschool.

  35. nu weet ik het zekr: ik zeg mijn sportschoolabonnement definitief op!

  36. Aan al die mensen die zich in koffie of avond eten verslikken: Raadpleeg voortaan uw EHBO boekje voordat u een blog van Paco leest..;)

  37. Hee verhip, ik kan weer commentaar plaatsen, dat lukte bij de vorige twee blogs niet.

  38. Ik ben er terug, paco, en bedankt voor je lieve wens. Bedankt ook voor je steeds weer zo mooie logjes of heb ik je dat al gezegd? In elk geval: het IS zo!

  39. Ab sport in goed gezelschap 😉

Geef een reactie

