ZORGWEKKEND, MOET IK ZEGGEN

Mijn medewerker, meneer Froc ,doet onderzoek naar een frauderende accountant waar hij zijn handen vol aan heeft. Nu komt hij mijn kantoor binnen met de mededeling een vrije dag te willen. Hij heeft wat schaafwonden in zijn gezicht en ik vraag hem of zijn nieuwe hobby, worstelen, hem bevalt.

Meneer Froc weet sinds kort zijn luierfetish wekelijks een plekje te geven sinds hij zich heeft aangemeld bij de plaatselijke sumoworstelvereniging
‘Daar wil ik het niet over hebben,’ zegt hij.’Mijn man is vannacht in elkaar geslagen door de buurvrouw.’
Dat wordt weer een lang verhaal vrees ik en ik denk spijtig aan de honderd euro per maand die ik voor mijn supersnelle internetverbinding betaal terwijl, zoals gewoonlijk, het bekijken van mijn downloads er weer bij inschiet.

‘Wat is er dan gebeurd?,’ vraag ik.
‘Nou, dat zit zo, mijn buurman, Leiv Knutjansson, een Zweed, is gister overleden. Ze waren naar het doopfeest van hun kleinzoon geweest. Zelf ben ik daar ook , puur uit sociaal oogpunt, geweest maar het hele feest sloeg nergens op. Boven de doopvont was namelijk duidelijk te ruiken dat de geestelijke van dienst alvast een voorschot had genomen op het doopfeest na afloop. My God, wat stonk die man. Gênant gewoon.
Na de dienst werd het feest voortgezet bij de Knutjanssonnetjes thuis en nu weet ik dat Leiv Knutjansson altijd spotgoedkope huiswijn in de fles van een gerenommeerd huis giet want hij denkt dat niemand dat toch in de gaten heeft.
Die geestelijk zoop zich dan ook al snel kotsend door het feest en de bedorven wijn heen en Leiv zelf liet zich ook niet onbetuigd.
De geestelijke overleefde het, maar Leiv is later die nacht in een alcoholvergiftiging gebleven.’

‘Ja? Dus?’
‘Ja dus???? Niks Ja dus!! Leiv’s vrouw kwam dat vannacht vertellen en toen probeerde mijn man haar te troosten. Ik weet nog dat hij zei, ‘ life is a circle.’
‘Nou, daar is toch niks mis mee?,’ zeg ik en ik voel de vulling uit mij kies knallen als ik een hapje van mijn krentenbol neem. Dat wordt de tandarts. En ik heb een nieuwe tandarts toegewezen gekregen..Een vrouw,Godbetert.
En alsof vrouwelijke tandartsen an sich al niet onrustbarend genoeg zijn, staat in haar wachtkamer altijd het oeuvre van Wagner op de shuffle-stand. Daar word je niet vrolijk van.

‘Luister je wel, Paco?’ zucht Meneer Froc.’Net toen mijn man dat had gezegd sloeg de buurvrouw hem met een fietspomp op zijn hoofd.
Ja, oké, achteraf legde zij uit dat ze mijn man verkeerd verstaan had. Zij dacht dat mijn man zei; ‘Leiv is een sukkel’, maar mijn man kon wel zijn kop op vier plaatsen laten hechten.’
‘Jee, meneer Froc, wat een verhaal. Nou, neem dan maar lekker een dagje vrij en wens je man beterschap.’

Terwijl meneer Froc wegloopt neem ik een slok koude koffie waarna ik tegen het plafond vlieg. Ik was mijn holle kies vergeten. Maar ondanks dat, denk ik aan meneer Froc. Die man blijkt meer lijken in de kast te hebben dan de accountant die hij onderzoekt.

Zorgwekkend, moet ik zeggen..

37 reacties

Opgeslagen onder FROC

37 Reacties op “ZORGWEKKEND, MOET IK ZEGGEN

  1. ja goewere, maar wat een ertefretter!!!!

  2. Mr. Froc is duidelijk toe aan een vrije dag en jij maar snel een afspraak maken bij de tandarts.
    Fijne paas.

  3. Weet je lieve Paco, het is altijd lente in de ogen van de tandartsassiste! Hihi.
    Schitterend stukje alweer. Tja, ik val in herhaling, maar wat wil je? Het IS ook zo…
    Fijn, lang, zonnig paasweekend, geniet er van met volle teugen en liefst zonder pijn!

  4. GerdaYD:dank u wel;- ) ik ga er zker van genieten.Zonder pijn

  5. Marjolijn:is inmiddels gefikst. Fijne dag

  6. Zonder pijn is een groot goed, ik kan het weten, heb 24/7 pijn… helaas…

    Fijne Paashaasdagen

  7. Hier stond eens een officieel persoon aan de deur met een behoorlijke kegel.
    Onbeschoft vind ik zoiets.

  8. De fietspomp als slagwapen. Alleen een vrouw kan zoeiets bedenken…

  9. ik hoop dat je tandpijn over is en dat je kan genieten van je paasweekend.

  10. Misschien moet je wel kegel zijn om zo’n dag te overleven. Ik zou het niet nuchter proberen. Alleen dan niet met spiritus.

    Love As always
    Di Mario

  11. een doopfeest met goedkope wijn : perfect !!!

  12. Een prachtverhaal, je dood zuipen:-)

  13. Met die medewerkers heb je voorlopig stof genoeg…

  14. jij hebt het kerstgevoel al las ik , gaat het je al niet snel genoeg dan
    dus feesten en zuipen en in de luiers naar de tandarts
    ach net een andere volgorde maar ja je gaat ook zo snel
    ik wens je een fijne dag

  15. Als de doden niet bij jou vallen, vallen ze wel bij je medewerkers. Er zit een luchtje aan.

  16. Is het niet zo dat je zelf moordenaar moet zijn om een moordenaar te kunnen pakken of ben ik nu overdreven cynisch?

  17. Beukmans

    Ik kan me een betere aanloop naar de Pasen voorstellen.
    Sterkte met de hole in one en bedankt weer voor de ochtendgrijns 😉

    Evengoed een fijne paas gewenst amice!

  18. Ik kan het aanraden juist naar een vrouwelijke tandarts te gaan! Misschien heeft die van jou nu juist Bach aanstaan. De Matthëus Passion. Zou wel toepasselijk zijn, gezien alle beschreven gebeurtenissen. Goed Pasen!

  19. Fietszwerver: maar eerst pasen;-)

  20. Zon-nebloem: is helemaal geregeld;-)

  21. hettriumviraat :vrouwen zijn slim

  22. Die man van Froc kan ook nergens tegen.

  23. VSp

    Dit verhaal komt bekend voor.

  24. The_Saint

    Niet Japenners die aan Sumo doen..das pas zorgwekkendPaco.
    Heb dat eens in een docu gezien….het schommelde tussen zorgwekkend en lachwekkend.
    Zorgwekkend voor de mogelijke ernstige verwonden die zulke weekend amateurs kunnen oplopen , en lachwekkend vanwegen de sportbroekjes onder de rituele band en de wel erg witte huid daar waar het korte broekje het niet bedekt.
    Grappig ook de ” strijders ” die in de pauze op kousen rond lopen.

  25. oordoppen in bij de volgende tandartsbeurt…

  26. Die geestelijke kan straks Leiv begraven…
    Nóg een feestje bouwen…
    Hartverwarmend Pasen, Paco !
    Lie(f)s.

  27. Heel ambetant paco, die vullingsmaak in je mond! 🙂
    Ik wens je een vrolijk pasen toe!
    groetjes

  28. oma

    Ha Paco,

    Nog even en je bent betrokken bij een intern onderzoek, het begint mondeling. oma

Geef een reactie

