STEENFROC

 Zit ik net mijn horrorscoop voor 2011 te lezen, komt mijn medewerker, meneer Froc binnen.
‘Aan aan het werk, meneer Paco? Dat zou de eerste keer zijn dit jaar.’
‘Niet zo brutaal, jochie, ik ben met mijn horrorscoop bezig. Daar geloof ik in.’
‘Echt waar? En wat staat er voor mij op het programma?’
‘Wat is je sterrenbeeld dan, meneer Froc?’
“Steenbok.’

‘Oké, even kijken. Ha, hier heb ik hem al; Steenfroc: “Sluit een levensverzekering af, maak een testament op en neem afscheid van je vrienden en familie. Laat jezelf op bed vastbinden en koester geen hoop.”
Wat kijk je beledigd, meneer Froc. JE vroeg er zelf om.’
‘Wat is uw sterrenbeeld meneer Paco’
‘Ram!’
‘O, dat is toevallig, las net de hororscoop voor de Ram in de Libelle: “Niets kan mislopen en alles wat je de afgelopen vijf-en-half jaar grondig verkloot hebt, maken de kosmische krachten in een mum van tijd weer goed”

Ik kijk even naar Froc: ‘nog meer van die geestige invalletjes meneer Froc? Wat kom je eigenlijk doen.’
‘Nou er komt zo een klant, een eh..uitvinder die wil van alles weten over octrooirechten. Hij wil dat ons onderzoeksbureau hem gaat beschermen en begeleiden als zijn uitvindingen in de publiciteit komen.’

Dan wordt er aangebeld en meneer Froc laat een vent van een jaar of vijftig binnen. Normaal postuur, fout jasje, nog foutere das en de meest foute schoenen die er in omloop zijn.
Voor de rest lijkt hij mij op het eerste gezicht een sociale vent. Zo’n vent die in de kroeg met zijn vrienden gaat pissen, of hij moet of niet, en zegt: “Het kost me niets en het doet die lui een plezier‘
‘Van der Steekje is mijn naam,’ stelt hij zich voor. ‘Ik heb een paar nieuwe uitvindingen gedaan en wil iets weten over octrooirechten.’
‘Mooi,’zeg ik.’ Wat voor uitvindingen zijn dat als ik vragen mag?’
‘Tja,’ zegt hij. ‘Maar mondje dicht hè? Ik heb bijvoorbeeld een waterdicht theezakje uitgevonden. Wordt een revolutie in de theewereld.’‘ Hij wipt met zijn wenkbrauwen op en neer terwijl hij mij afwachtend aankijkt.

‘Dat is geniaal meneer van der Steekje,’ reageer ik. Dat gaat miljarden opleveren. Nog meer van zulke leuke dingetjes in elkaar gefrutseld?’
‘Beetje meer respect meneer Painter. En ja, klapstuk van mijn oeuvre vormt toch wel mijn draadloze bumpeejumper. In deze tijd van internet en mobieltjes een onmisbaar gadget. En draagbaar hè!’
Ik kijk hem lang aan. En ik kijk meneer Froc aan. Meneer Froc kijkt weg.
‘Eh..oké, dat was het?’

‘Absoluut niet. Zo heb ik onlangs een rolstoel met trappers uitgevonden. Prachtig in kanarieleer uitgevoerd en met inwendige trommelremmen. Daarnaast kan ik u nog melden dat ik in verregaande onderhandeling ben met de makers van de Arena. Jazeker, ik heb ze de tekeningen van een overdekte landingsbaan voorgelegd en ondervond niets anders dan lof.’

‘Goed, voor ik met u in zee ga wil ik uw sterrenbeeld weten meneer van der Steekje.
‘O, moet dat? Nou ja, ik ben een Schorpioen.’
‘Mooi, even kijken. Schorpioen: “pas op voor vriendelijke collega’s op school of op het werk. Ze zijn op jouw werk en aantekeningen uit. Laat oude koeien in de sloot zitten. Achter de schermen zijn vreemde krachten werkzaam. Een zwart gat beheerst je leven de komende tijd. Alles raakt kwijt, van je lenzen tot je sokophouders.. Mijd eventuele liften tussen 2 en 3 uur ’s middags en…mijd onderzoeksbureaus. Daarnaast..…’

Van der Steekje staat met een rood hoofd op en rent de deur uit. Zijn Albert Heijntasje met uitvindingen in zijn armen geklemd.
Meneer Froc lacht zich een deuk .
‘Ik was ook nog niet klaar met jouw horrorscoop meneer Froc.’
Hij stopt abrupt me lachen.
‘Watte?’
‘Darmstoornissen houden je wekenlang aan de pleepot gekluisterd. Niets helpt. De sterren lachen in hun vuistje.”

Froc verdwijnt en ik steek tevreden een sigaartje op. Willem II de luxe deze keer.

Life is a miracle if everything goes well.

44 reacties

Opgeslagen onder FROC

44 Reacties op “STEENFROC

  1. jan krosenbrink

    ik vind jouw relatie met meneer Froc wel evenwichtig

  2. HorroRscoop… je moet het maar bedenken… Maar jij bent daar blijkbaar héél goed in Paco, jij weet wat schrijven is!

  3. Maar goed dat jij het gat van de deur had uitgevonden, want anders was hij dwars door de muur gerend.

    Love As always
    Di Mario

  4. GerdaYD;dank u voor het compliment. Ik rommel maar wat

  5. Jan Krosenbrink: ik ook, zij het eenzijdig

  6. gelukkig geloof ik niet in horrorscopen anders was mijn dag nu naar de kloten.

  7. Hahaha
    Weet je hoeveel steenbokken ik in mijn leven heb? Wat is dat toch met foute jasjes? 🙂

  8. heb niets met horoscopen ook niet met die R er in
    heb geen idee van foute jasjes en dasjes , draag ik niet , dus mocht ik het wel doen is het denk ik ook fout
    maar de lach v/d dag is er dus de start is goed
    fijne dag

  9. Haha, hoe krijg je het toch allemaal verzonnen.
    Ben wel blij dat het mijn horroscoop niet is.
    Fijne vrijdag en op naar mooie paasdagen.

  10. Fietszwerver: en daar gaat het om, lachen

  11. Redstar: geen idee, ik hoor dat altijd van meneer Froc: die en die heeft een fout jasje

  12. op mijn werk lees ik al jaren de horoscopen zo voor :o)
    Ik wens je een fijne vrijdag en een leuk paasweekend

  13. Wat een pracht verhaal, zit nog te lachen.

  14. ‘Horrorscoop voor 2011’. Ben je daar niet een beetje laat mee? Ik zou me alvast gaan verdiepen in die van 2012. Dan moet de wereld toch vergaan en een mens kan dat maar beter goed voorbereid doen :-)!

  15. Johan: 2012 telt toch niet meer mee?

  16. Antoinette: mijn dag ook weer goed

  17. :-)) je bent nog beter dan mijn koffie ’s morgens, om op gang te komen.

    fijne dag!

  18. Een roerige dag Paco. Was dit het eind van gisteren of het begin van vandaag?
    Ik wens jullie een prettige paasdagen.

  19. Doorzwemmen: en dat allemaal zonder suiker

  20. Toch maar even naar de apotheek gegaan: “hebben jullie iets tegen een zwart gat? Krijg ik last van, stond in mijn horrorscoop..”

  21. ha ha die Paco,

    wat ben jij een uitmuntend astroloog!
    Ik zou een bedrijfje beginnen.
    Ga je gelijk GOUD verdienen!!

    Hartelijk Pasen!
    Marlou

    .

  22. VSp

    M’n dag volledig verpest met je horrorscopen. Schoonmoeder komt langs. OP Goede Vrijdag. Een volbloed Rasram, gvd.

  23. nummer 22- schorpioen

    Heer Paco, c.s. en Amice onder de Amices!

    Als vertegenwoordiger van de VNVVS Vlaams Nederlandse Vereniging Van Schorpioenen, hebben wij uw bijdrage op de agenda gezet voor onze eerstvolgende bijeenkomst zodra ons sterrenbeeld aan de beurt is. U weet vast wel welke maanden. Precies, die dus!
    Een horrorscoop kan ook de zoekende frankenstein en night mare on kalverstraat deja vu gevoelens oproepen. Maar dat staat in onze statuten en nadere in details uitgewerkt door onze buitenlandse correspondent Herr Dr. Frau Frankenstein met zijn compaan Ir. Dra. Cula. De notulist Mr. Siscorrshand, zal u na de bijeenkomst de notulen – een beetje verknipt door onze commissie onder leiding van Herr Dr. Frankenstein, aan u doen toekoemn.
    Wij verwachten geen reactie van u”ik kijk uit naar de notulen” dat even terzijde.

    Ijs, weer en darmvrije storingen groet op deze zonnige dag vanaf een terras van “De Koe &Bok bij de horens vatten” een stekelvrije groet,

    Namens de totale vereniging
    Baroneese S.T.U.I.F. Zwam-Netelroos

  24. ik ben een ouwe leeuw, maar ik geloof er niet meer in

  25. Het staat in de sterren geschreven…

  26. Rotje Knorr, een Rotterdams straatkatje, strip- en kokkerellend bezig had het ook al over horrorskoop (geesteskatje uit Snorharen)…ik word ook omringd door Steenb(l)okken en ze willen allemaal domineren….gelukkig kun je ook met ze lachen……steenlachend, brokkenleggend, en zwijgzaam…ieselijk zwijgzaam…..

  27. Nummer22: briljant weer. MAg ik u danken voor de lach

  28. VSP Rammen zijn het ergste. Dat weet ik uit ervaring

  29. Aad: negeren.Of pleepapier gebruiken

  30. Op Goede Vrijdag zijn mensen wellicht wat meer goedgevlovig. Heerlijk om daar misbruik van te maken! Goed weekend, Paco!

  31. Beukmans

    Amice het lijkt meer op Mordorscopelogie wat u bedrijft 😉
    Wel een van de Steekjehoudend blog overigens, dank voor de lach!

    Fijne paasdagen allen!

  32. Waar haal je het uit paco! Een plezier om hier dagelijks langs te komen!
    groetjes

  33. oma

    Ha Paco,
    Meneer Froc zegt u, nu moet je uitgaan kijken. oma

    Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show ern heb je een vuurtje gegeven.
    Het programma kun je straks beluisteren op onze weblog.
    Of op de website waar de programma’s staan: http://www.wir-3.com/ kies voor radio de BOM

Geef een reactie

