EEN GEZONDE MAN, EEN LANGE NACHT EN HEEL VEEL VERVELING

Als ik mijn kantoor binnenwandel zie ik daar mijn medewerker meneer Froc de krant lezen
‘Niks te doen, meneer Froc?’
‘Allemaal zaken die kunnen wachten,’ mompelt meneer Froc terwijl hij een hap neemt uit een gevulde koek.
‘Zaken die kunnen wachten, hè? Daar heb ik nog nooit van gehoord.  Die zijn zeker pas op de markt. Daar wil ik er ook wel een paar van.’

Froc doet of hij niets hoort maar leest voor uit de krant:’een bekende Nederlander, ik noem zijn naam niet, heeft het licht gezien.Hij is tegenwoordig in de Here.’
‘IS dat zo?,’ vraag ik verbaasd.  Die vent ging toch regelmatig naar de hoeren?’
‘Klopt,’ zegt meneer Froc. Maar tegenwoordig gaat hij ook nar de kerk, om zijn karma in balans te brengen.’

Omdat ik op dit nachtelijke uur nog niet zo goed ben in deelnemende geluidjes zoals  ‘wat erg toch’ en  ‘ach jee’,  de basisvaluta van de reactie op menselijke tragedies, reageer ik niet en loop naar de koffieautomaat.
Meneer Froc haalt een fles uit zijn tas en giet iets drabberigs in een plastic bekertje:’Ook een bekertje bietensap, meneer Paco?’
‘Nee dank u, meneer Froc. Ik ben al een tijdje geleden de grens naar het beloofde land van de croissantjes en cappuccino overgestoken.’
‘Verse gevulde koek dan,  meneer Paco?’

Die neem ik aan.  Het ruikt lekker en ik neem een forse hap.
‘Wist u,  meneer Paco,  dat met betrekking tot het vulsel van de gevulde koek,  achteraf uiteraard,  niemand kon bevroeden dat het geheime ingrediënt van bakker van der Gorenstam, voortkomt uit een gezonde man, een lange nacht en heel veel verveling?’
Dus spuug ik de hap uit. Meneer Froc heeft weer zo’n bui.

Ik vraag hem of hij nog naar het concert van zijn idool Ilse de Lange in Arnhem is geweest.
‘Nou u het zegt; neen!  In plaats daarvan ben ik lekker uit eten geweest en draaide daarna een Greatest Hits cd van Ilse. O, die heb ik overigens ergens neergelegd. Hè, Godverdomme, waar is dat kreng nou gebleven?!!’
‘Meneer Froc,  ik zal u een advies geven.  U raakt zo vaak en zoveel dingen uit het oog. Ga eens bij uw witgoedhandelaar informeren naar een zoekmachine.’

Meneer Froc loopt beledigt weg en ik jat zijn overgebleven gevulde koek die ondanks de ingrediënten uitstekend smaakt.
Daarna verdiep ik mij in de krant en in bekeerde bekende Nederlanders met een hang naar zuiver karma waarna meneer Froc zijn afzichtelijke hoofd om de hoek steekt:’ook bezig met zaken die wel kunnen wachten I presume?’

Ik verslik me in een ingrediënt..

49 reacties

Opgeslagen onder FROC

49 Reacties op “EEN GEZONDE MAN, EEN LANGE NACHT EN HEEL VEEL VERVELING

  1. woeha, zalig verhaal! den ying en de yang horen nu eenmaal in balans te zijn hé 🙂

  2. mADDOX:zeker! Daar begint het mee;-)

  3. Prachtig Paco, vooral die gevulde koek:-))))))

  4. tijd geen gevulde koek gehad , je bracht me dus op een idee
    als mijn ying en yang er na een rondje fietsen nog zijn eens ff een paar halen

  5. Ik zou je medewerkers toch wat selectiever screenen op hun muzikale smaak. Ilse de Lange :-(.

  6. Beukmans

    Bietensap en gevulde koeken in een entourage waar uw kantoor zich nu bevindt Amice? Ik zou de rest van de menukaart ook wel eens willen zien, geeft de Vredestijn fiets bandenfabriek binnenkort ook een restaurant gids uit?

    Fijne dag overigens!

  7. Sweet morning to you,

    Beter had mijn dag niet kunnen beginnen : een sterke koffie met een Paco *.
    Ik zie trouwens nog een kruimeltje op uw bovenlip.

    * Over bijzondere ingrediënten gesproken 😉

  8. En dat is nou humor, hè. Schitterend die laatste regel.

  9. Maddox, probeer snel weer in evenwicht te komen met je Yin en Yang…

  10. ha die Paco,

    ik krijg meteen ontzettende zin in een grote bak koffie.
    Die gevulde koek hoeft even niet.
    Misschien later.

    Mooi stukkie weer….

    Groet van Marlou

    .

  11. VSp

    Een esoterisch koekje van andermans deeg? No thanks, not my cup of tea.

  12. VSP:de mijne ook niet, thank you very much

  13. Saltyletters: ik veeg hem nu weg

  14. Amice Beukmans: Vredestijn? geen idee. Michelin wel

  15. Johan: wij zijn nu eenmaal gek op Ilse.Die onschuld van haar.Dat gewone.Zie je maar weinig tegenwoordig.Ook niet bij mensen die nietl kunnen zingen

  16. Fietszwerver:OP 1 gevulde koek rijd je zomaar 100 km

  17. Froc is erg bij de tijd zo ‘smorgens vroeg.

  18. een gevulde koek kan je toch niet laten wachten….dat roept altijd zo :o)

  19. veel te mooi weer om te lezen eigenlijk hoort Froc buiten te zitten in de zon

  20. In de praktijk blijken de meeste zaken zaken te zijn die even kunnen wachten. En als je maar lang genoeg wacht hoeven ze helemáál niet meer! Hoewel koffie drinken en gevulde koeken verorberen uiteraard wel op gezette tijden dient te gebeuren.

  21. koekjes van geheel eigen deeg. Het voordeel van de krant is dat je hem buiten kan lezen, het nadeel is dat er nooit zulke leuke verhalen in staan. Ben blij dat ik er weer ben 🙂

  22. Die koek nam ik zeer zeker ook aan 🙂

  23. Haha, een gevulde koek op zijn tijd, lekker hoor.
    Geniet van deze zonovergoten dag paco.

  24. Die moet ik onthouden, ik vraag me nu af hoe deze logs ontstaan…

  25. nummer 22 in balans

    Paco c.s.
    Tja, ook in het restaurant Yin& Yang ( afhalen om de hoek) is alles in balans. De koikarpers smaken prirma, de radijsjes even niet want de bacterieen zijn resistent, maar dit terzijde.
    Het “in de here”gaan impliceert voor anderen, het sacraal penetreren om te blijven geloven in het goede en de juiste ingang. Of dat balans is? Ach.. de grootste roddelkrant spint er garen ( eetbaar als een ouwel (hosti) bij. Laat de lezers tot ons komen, wakker nederland, wordt wakker!

    die bekende nederlander ken ik niet, hoeft ook niets, maar met deze gristelijke feestdagen in aantocht , de meubelboulevards op 2e paasdag open, moet het sjouwen van hout even uitgesteld worden van vrijdag naar maandag en daar kunnen vele gelovigen een kruisje over slaan.

    “In de Here” het kleine café aan de haven, daar is iedereen gelijk..alleen de bezoeker moet minimaal deelnemen aan het laatste avondmaal, de klok horen luiden, pardon de haan horen kraaien en aan de zuip gaan met alle discipelen.. totdat 1 roep: Aha, ik ben Johannes? en u?…. Ik, oh ik..ik ben Lazerus!

    Waarvan met paashaastige groet, akte!

  26. Nummer22: vergeet amice Judas niet.Zeg maar, de financiele man

  27. Marjolijn: ben ik druk mee bezig, met genieten

  28. En weet je hoe die gaten in donuts gemaakt worden? 😉

  29. Poets wederom poets!
    De weegschaal kan niet altijd overhellen naar één kant -:)

  30. geen weegschaal voor mij, daarvoor weegt mijn karma teveel door.
    Dan maar een kruisweg ofzo op deze witte donderdag..

  31. Op ‘wit’ overgeschakeld, Paco, wegens ‘witte donderdag’ ?
    Je kleurtjes waren nochtans gezellig !
    Lie(f)s.

  32. froc past volledig in het plaatje. een man die ad-rem, bij de tijd en snel-lerend is.

  33. Ook een man naar mijn hart, koffiekoeken met bietensap, een zeer geslaagde combinatie! 🙂 prachtig log Paco!
    groetjes

  34. Ach.. jij hebt natuurlijk wel wat meer privileges dan die meneer crocs.

    Love As always
    Di Mario

  35. oma

    Ha Paco,

    Meneer Froc moet niet zo vroeg op kantoor komen, hij is zo aangebrandt.
    Hier gaat het wel weer, de zon heeft veel goed gemaakt vandaag en ik heb een nieuw soort koek uitgedacht. oma.

  36. Terrebel

    @Paco: dank voor het compliment. Zoals ik het zie is er weinig verschil tussen luiheid en wijsheid en komt mijn vermeende wijsheid vooral voort uit het feit dat ik graag lui ben. De enige wens die ik heb is dat er meer tijd zou zijn om lui te zijn. Maar – zeker voor iemand met kinderen – verwacht de maatschappij een zekere mate van participatie. En eerlijk is eerlijk: van de maatschappij verwacht ik hetzelfde terug voor mij en mijn kinderen en andere geliefden.

Geef een reactie

