AMICE HENDRIKS MAG HET UITLIKKEN

Nooit werd er zoveel geschreven over een etentje als tijdens het Wildersproces.
Je vraagt je dan af hoe dat er uit ziet,  een etentje onder intellectuele heren.
Dat soort clubjes hebben altijd een naam. In dit geval Vertigo.
Vertigo is overigens de latijnse benaming voor een zekere vorm van duizeligheid.
De clubnaam is dus goed gekozen gelet op de minimaal 8 flessen drank die er op zo’n gezellig avondje onder raadsheren ingaan als God’s woord in een ouderling maar dat terzijde.

Als ik aan dat etentje denk zie het helemaal voor mij.  Zes heren om een tafel met een dampende schaal bietjes met draadjesvlees. Eén schaaltje appelmoes. ( Hak applemoes, extra kwaliteit ad 0,77 cent per eenheid) Niet te gek doen met die appelmoes want we zitten in Nederland. Dan ga je niet met overvolle schalen appelmoes smijten.
Daarna ieder een klein bakje halfvolle yoghurt al dan niet met aardbeiensmaak.
Vla kan ook. Gele uiteraard. En één keer opscheppen ja!
Raadsheer Schalken die een stapel beschikkingen over het proces Wilders, uit zijn binnenzak tovert en als servetje op zijn broek legt.
Arabist Jansen krijgt er ook een. Hij gebruikt het om zijn mond af te vegen waar wat bietjes in zijn snor zijn blijven plakken.
Hij krijgt er nog een om zijn kont mee af te vegen omdat de vrouw van gastheer Bertus Hendriks verzuimde het gebruikelijke WC papier (Zes rollen Floralys extrasoft van Lidl ad 0,22 cent per rol) in het toilet te plaatsen.

Wat moet je anders, mevrouw Hendriks is er niet, want het is een herenclub en Bertus zelf maakt zijn handen niet vuil aan iets wat niets met intellectueel gezwam te maken heeft.
Het merkwaardige is dat tijdens het proces, mevrouw Hendriks er ineens wel was. Dat zei Bertus tenminste heel schalks: ‘Tja, ik heb raadsheer Schalken geen beschikking uit zijn zak zien halen.  Ik vroeg het nog aan mijn vrouw, want op enig moment was ik in de keuken om nog wat appelmoes bij te vullen (???)  Maar mijn vrouw had het ook niet gezien’.

Na de maaltijd, wast Raadsheer Schalken af.  Met een afwasschort om, waarvan voorkant feestelijk is opgesierd met een teletubbie met een afwasborstel in de mond. Raadsheer Schalken neuriet het thema van Sorbo hier, Sorbo daar, Sorbo is uw hulp in huis.
Arabist Jansen en de rest van de club drogen af. In het schaaltje zit nog een veeg appelmoes.
Ze hebben geloot.
Amice Hendriks mag het uitlikken.

59 reacties

Opgeslagen onder ALGEMEEN

59 Reacties op “AMICE HENDRIKS MAG HET UITLIKKEN

  1. ja het zal me daar een mooi zooitje ongeregeld zijn geweest
    maar ze komen ermee weg en hebben er een aardig werkmans jaarsalaris aan over gehouden , dat geboefte
    ik ga zo slapen en leg er ook niet van wakker gelukkig

  2. pfff, en ik die aan hollandse dineetjes altijd aan roze baletten denk….

  3. … en zoals jij het beschreven hebt paco, zie ik het ook goéd voor mij. Jij kan het allemaal zo plastisch verwoorden hé?
    Fijne nieuwe dag en dito week, mét of zonder draadjesvlees *wink, big smile*

  4. ik denk toch dat het er in Belgie anders aan toe gaat…. hahaha

  5. Bij zulke etnetjes krijg je volgens mij altijd net te weinig op je bord. Ik schep graag door.

  6. zware kost krijg ik hier op mijn nuchtere maag voorgeschoteld.

  7. Ik ben heel blij dat ik er niet bij hoef te zijn.
    Wat een gedoe allemaal, maar ze komen er weer mee weg lijkt wel.
    Maar jij hebt er weer een mooi verhaal mee, dat is dan wel weer een voordeel.
    Fijne dag vandaag.

  8. marjolijn:het leven is een circus

  9. Redstar: ja,en je maag is toch al leeg ondanks het ene hele koekje bij de koffie

  10. Zon-nebloem:dat weet ik wel zeker. Hier in Holland wordt alles afgewogen

  11. GerfdaYD: dank je. Ik laat ht draadjesvlees maar zitten;-)

  12. Fieszwerver: ons ken t ons komt altijd overal mee weg

  13. Een super beschrijving van een Hollands etentje, vooral dat uitlikken hoort er echt bij.:-))))

  14. Het zonnetje schijnt en de eerste glimlachjes heb jij met dit verhaal op mijn gezicht getoverd. Een goed begin van de dag.

    Overigens ik miste ‘het kersje’ op de appelmoes.

  15. Beukmans

    Dan doet Brammetje Moskoumop het een stuk beter is mijn inschatting….

    Fijne dag!

  16. Vosje: kersjes kosten geld, Vosje

  17. Theo Balvers

    En dat is dan onze elite….
    Mensen die vaak neerkijken op het “gewone volk”
    Mensen die (beroepshalve) commentaar op anderen hebben (arabieren, islamieten, verdachten, enz).
    En ziet wat ze onder elkaar uitspoken in de “vriendenclub”

  18. Paco, Amice
    Tja, het kuiltje met een beetje vette jus ontbreekt er net nog aan. Gewoon even met de lepel een kuiltje in de prak en jus erbij, zie daar het stralend middelpunt tussen draadjesvlees en appelmoes.
    Ze komen er weer weg mee.
    Nou, is bekend dat Schaam Moskontwitz, de verdediger die verzot is op wraak en wraking, de man met de zwarte cap en “superlaywer” tgen een vrindenprijsje van €800 per uur, inclusief de inleidende woorden met bakje leuterdecaffeine vrije koffie, een sigaretje ( Ja, Schaam Moskontwitz, houdt van een saffie en dat weet ik ik uit betrouwbare bron, maar dit uch uche uche uche terzijde) inclusief.

    Het kan, het moet! Hoezo samen smikkelen en alleen over voetbal en vouwen oreren, terwijl er echt niet, echt niet edelachtbare rechter over de zaak W. gesproken is, echt waar, echt niet zo waarlijk helpe mij allah, god en shiva almachtig.

    Shit, shit ik moet alweer mijn darmen ontlasten, gelukkig is er genoeg en in ruime mate voorradig zacht kontstrelend papier en wat stripboekjes op de w.c., pardon toilet.

    En na afloop van deze herenclub bijeenkomst waarvan echt niet, echt niet notulen zijn gemaakt, na het lootje trekken moet de winnaar een paashaas pa aan, want… jawel het is bijna pasen en nu beter een half gevulde chocolade ei dan een lege dagvaarding, pardon ei.

    En W. ach, W. vindt alles goed, als hij maar volop in beeld staat en zijn paashaas kuif net nog niet spontaan begint te groeien naar het formaat flaporen.
    Uit de scholl flappen, kan niet, dat levert weer stof tot wraking op en het niet ontvankelijk verklaren van de aanklacht. Een aanklacht die de gemoederen in de parkeergarage, een achterbankgesprek, een gezamenlijk etentje met heerlijke frieten, nog weken zal bezighouden.

    Meneer edelachtbare rechter”het mag toch niet zo zijn dat een etentje met gelijkgestemden zal uitdraaien op het gezamenlijk origamie vouwen van dagvaardigingen, processtukken en menukaarten, dat kan toch niet?”

    Wil de verdediger van de aangeklachte, zich inhouden.. als het u niet zint, dan wraakt u en als we zo met elkaar omgaan dan kunnen we alles wel met een doekje ( lees; hoofddoek) voor het bloeden bedekken. Pardon, ik bedoel volgens art 154 BW lid45, sub 3, paragraaf 56e, regel 65 versie A, B of C kan dat helemaal niet. Dus..heer S.M. houdt u mond en eet allen uw bordje leeg. WIJ kijken wel of alle bordjes leeg zijn, afgelikt en vooral weer schoon de kast ingaan.

    Van die zaken is iedereen nu de draad en draadjesvlees echt kwijt. Als het maar ritueel geslacht vlees is, meneer de rechter! het moet wel kosher, blijven! Ik eis vrijspraak voor mijn cliënt! Ik eis dat nu!

    Waarvan niet genotuleerd, nu akte!

  19. Nummer22: zouden ze ook nog naar de hoeren gaan na het eten? Wat denk jij?

  20. Theo:mooi woord he, vriendenclub

  21. Nummer 22 ; Dat is bij het menu inbegrepen ! 😉 Waar haal je het uit Paco…

  22. allemachtig het is weer prachtig
    en ook ik weer een glimlach te pakken
    nu die nemen dat zooitje ongeregeld me niet af
    wens je een fijne dag

  23. VSp

    Geen zorgen, het echte werk komt nog. De vastentijd was slechts het voorspel en is bijna voorbij. Het sprookje van de Wederopstanding, de Hemelvaart en de uitstorting van de Heilige Geest belooft nog veel meer sappige details.

  24. Het leven IS een circus, en wij houden jongelerend de balletjes omhoog

  25. Je bent trouwens goed op de hoogte van het prijsniveau. Doe je zelf de boodschappen in plaats van mevrouw Painter :-)?

  26. Eigenlijk best jammer dat ze jou niet hadden uitgenodigd.

  27. Na 8 flessen wijn zie je zelfs die vrouw van Hendriks niet meer.

  28. Zo zal het ongetwijfeld gegaan zijn. Ben benieuwd wat ze hebben besproken bij het daaropvolgende etentje. In elk geval zullen ze daarbij hartelijk gelachen hebben om de commentaren in de media.

  29. Terrebel:als boeren met kiespijn

  30. Johan: nee hoor, ik zag een vergelijkend prijsonderzoek

  31. Fietszwerver:joj ook een fijne dag

  32. Paco, amice en anderen:
    Lees vooral mijn blog over Kalfsvlees, Chipshol als gerelateerd onderwerp. http://www.nummer22absurd. wordpress.com
    Maar dit terzijde.

    Naar de hoeren? zoals u waarde amice vroeg?

    U bedoelt dat ze allen op het raam van de prostituee ( een eerzaam beroep, het oudste en nu met vele exotische kansen) als u daar op doelt dan weet u en velen ook dat ze dat ook voor een dubbeltje op de eerste rij willen beleven.
    De loper klopt op een raam van de beroepsbeoefenaar zonder PGB budget en vraagt”Kost het?” Voor u in uw toga… 75 euro alles erop, eraan…
    “nou, nou dat is goedkoop voor dubbel glas!”

    Tja, ook hoerenloper willen er thuis warmpjes bijzitten, daar is subsidie voor aan te vragen via een rechterlijke beschikking als de aanvraag wordt afgewezen.
    De wraking zal dan dubbel glas heffingsvrije geheven kunnen worden. Proost, op de glaszetter, toch?! niet dan, zodoende blijven wij vrinden voor het leve. Wel jus met een kuiltje graag de volgende keer.

    Waarvan akte!

  33. De appelmoes lijkt me een culinaire vormfout waar juridisch wel iets uit te slepen moet zijn.

  34. Wat heb je onderaan je weblog (bij “stat”) toch altijd een hoop script bagger staan. Ook een vormfoutje?

  35. Glaswerk; ik laat het maar zo.wat moet je anders

  36. Nummer22:dat kuiltje. Zou amice Hendriks daar aan gedacht hebben, denk je?

  37. Een beetje armetierig na de kosten van zo’n proces.

  38. Ha die stat was me ook al opgevallen…maja met appelmoes niet te verhelpen. Moet je echt zelf doen hihi
    Prachtverhaal maar om nu de nederlanders over een kam te scheren gaat me te ver…het zijn echt alle 2 zuiderburen van me whahahaha

  39. Lekker sappig verhaal. Daar kan de asperges van de Nettorama nog een puntje aan zuigen.

  40. De jonges van de swarte hant…

  41. Geef de appelmoes eens door……. !
    Lie(f)s.

  42. Je hebt van die mensen die altijd geluk hebben! Steeds fijn jouw verhaal te horen Paco! Groetjes

  43. Ik ben toch blij dat ik ander soort etentjes heb. Met meer alcohol en meer vrouwen 😉

    Love As Always
    Di Mario

  44. oma

    Ha Paco,
    Tja als ze het gevoel hebben het samen op te lossen en te flossen, gaan ze maar al te graag samen aan tafel, om het allemaal onschuldig en geloofwaardig te maken.
    Als de drank is in de man, is de wijsheid…………….. oma

    Ot. Je verzoekje staat genoteerd voor de volgende show.
    De shows staan allemaal op: http://www.wir-3.com/

  45. Gus Bolden

    Wat voor wijn zou het zijn geweest, een goedkope pinard van Aldi?
    Mwa nee, denk het niet. Eerder iets van 50 euro per fles.
    Wel een stel mietjes, 8 flessen voor 6 a 7 man.
    Zo…ontzettend nederlands, zo ontzettend glamourloos.
    Zo klein, zo….spruitjes!!!

  46. Gus: de spruitjesgeur inderdaad
    Oma: dank u wel
    DiMArio; ik ook
    Dominic:dank u
    Lies: zoiets ja;-)

  47. Sloeber: goed om te horen
    Barbara: een goeie samenvatting
    ingridvandenbergh zeker weten
    Rebbeltje 😉
    Sjoerd:typisch Nederlands

  48. Tja, waar leg je je eigen grens? In het geval van Wilders?? Ik wil er niet meer over na denken Paco, ik word er misselijk van. Hij heeft mijn grenzen al ver overtreden.

  49. Het leven is als een schaaltje appelmoes. Soms zoet en soms zuur.
    In sommigen gevallen heeft het schaaltje appelmoes echter een vieze nasmaak…. De ‘heren’ Wilders en Moszkowicz zullen daar alles van weten…

    xxx Kati

Geef een reactie

