I LOVE IT

 

Ik ben een groot fan van Piet Paulusma. Alles van hem wil ik zien. Van Piet the weather report, Piet the movie, Piet the musical tot Piet’s revival (wederopstanding) en Piet’s Ascension (hemelvaart).

Zelfs het feit dat zijn outfit afkomstig is uit een zak met tien jaar oude kleren, welke op weg naar Roemenie van de vrachtwagen is gevallen en waarvan Piet dacht; pik in het is winter en het kan zo maar omslaan. Een extra rafelige trui van Zeeman voor een frisse dag kan geen kwaad.
Maakt mij niet uit. Ik vind het zelfs vertederend om te zien.
Na zijn opmerking: ‘morgen weinig regen maar wel lang’ kan hij bij mij niet meer stuk. Hij is onbetwist de weerman van Nederland. Is toch geweldig? Een kwartier lullen over van alles behalve het weer om daarna binnen één minuut de weersverwachting af te raffelen.

En dan komt een ander weermannetje hem even van de troon stoten. Ene Peter Timofeest.
En dan nu de weersverwachting door Peter Timofeest, hoor je dan.
Niks weersverwachting! Die man lult alleen maar over het weer dat geweest is!
En dan die foto’s erbij van amateur fotografen. Regenbogen en wolkenvelden. Dat soort zaken.
Laatst had het de hele dag geregend en toonde hij een foto waarop een paar mensen te zien waren die een paraplu droegen. In drie verschillende kleuren.
Ze kropen in vlinderslag tot hun knieën in het water en het enige dat Timofeest wist te melden, was dat het er wel kleurrijk uitzag zo(??)
Ik bedoel, dan lul je toch niet meer?? Die mensen verzopen bijna en dreigden door de storm ook nog hun paraplu kwijt te raken. En dan komt ene Timofeest met ‘een kleurrijk tafereel’ op de proppen.

Daarna een foto van een ondergelopen weiland met een kudde schapen. Timofeest weer:’Nou , zo erg was het vandaag allemaal niet hoor. Viel allemaal best mee. Kijkt u zelf maar op deze foto van Jan Eng uit Pupjesfliereradeel. Ziet u die schaapjes dartelen in de wei?’
Dartelen???? Die schapen zwommen voor hun leven! Er lag er zelfs één met de poten omhoog en de kop onder water! Van welke planeet komt die randdebiel!
Nee, geef mij Piet Paulusma maar. Terwijl Timofeest in de warme studio staat te klooien met een diavoorstelling over het weer, staat Paulusma bij windkracht 12 op de afsluitdijk. te vertellen dat Koos Krent van de gamma naast hem staat om te komen vertellen dat postduiven ook heel goed uit de voeten kunnen bij wind tegen.
Oké, Piet raakt een beetje in paniek als hij ziet dat Koos niet meer naast hem staat en zijn hoofd lijkt door de orkaan op een mislukte bietenoogst, maar hij staat er tenminste.Life! En met een trui van Zeeman en schoenen van Piet Kerkhof. Oat Moarn.
I love it.

51 reacties

Opgeslagen onder ALGEMEEN

51 Reacties op “I LOVE IT

  1. Hahahaha, héérlijk grappig, vooral dan die opmerkingen over Timo! Jij bent on-ver-be-ter-lijk paco, dankjewel voor mijn eerste lach van de dag!

  2. Haha, mooi log.
    Die weermannen toch….
    Laat je niet van de wijs brengen, door geen enkele.
    Fijne dag vandaag.

  3. Mijn dag is lecturaal weer goed begonnen ! Dank je paco

  4. Hahaha de opmerking over zijn kledingkeus vind ik optimale humor. Ondanks dat het natuurlijk gewoon waar is.

  5. Marjolijn: mijn water zegt mij alles over het weer;-)

  6. Ja, die weerfoto’s, de meest sullige worden nog getoond:-)))))))

  7. mogge Paco
    ja de lach is er alweer haha
    prachtig omschreven al kan ik het niet bevestigen daar ik me niet kan herinneren wanneer dat ik 1 van deze 2 klojos gezien of gehoord heb
    ik kijk voor het weer meestal gewoon naar buiten
    fijne dag

  8. ha die Paco,

    jaren geleden had ik een VK-weblog als “Hetty Aandagt”:.
    Ik volgde je toen elke dag en zat steeds heerlijk te lachen om jouw komische schrijfstijl. (Heb nog een boekje van je ook…)
    Maar dit terzijde.
    Ik zag je naam bij een van de anderen staan en dacht meteen: even op Paco klikken. Gevoeld? Haha, denk het niet.
    Maar enfin…
    Ik lees je verhaal en ik lig wéér in een deuk. Wat heb je toch een geinige schrijfstijl. Je verzint er woorden bij als een ware Carmiggelt…
    Dat verdient een compliment.
    Is Ab nog in de picture en schrijf je nog bij VK?

    Ik ben nu in weblogland onder mijn eigen naam bezig.
    En ik zou het leuk vinden als je een keer langs kwam.

    dag!
    groet van Marlou

    .

  9. Waar het uiteindelijk op aankomt, het weer goed voorspellen, dat kunnen ze geen van allen. Ik hoorde laatst dat Paulusma voor vijf jaar heeft bijgetekend als SBS-weerman, dus je kunt je blijven amuseren!

  10. Geef mij maar Erwin Krol. Die staat er windstil bij terwijl Paulusma eeuwig in de storm lijkt te staan. Misschien waait het helemaal niet, maar zo ziet Piet eruit.

  11. VSp

    Nog nooit gehoord van Herr Kachelmann? Die kachelt écht wat af. Ook in bed. Moest sogar de knast in. Nederlandse weermannetjes zijn naief en brááf, zo braaf, o zo braaf. Da’s LOL met een lekker toetje, heeft alweer een nieuw a.s. ex die hem gaat uitzuigen.

  12. Blutch: JA, dat is Piet ten voeten uit. En Erwin ten handen

  13. MArlou: hee, wat leuk! Jazeker, Ab is nog steeds prominent in beeld. Het VK blog gaat 1 juni ter ziele en dat is jammer. Ik ga zeker bij jou kijken

  14. Grinnik, leuk Paco. Heb je de weervrouw die bij tv Noord werkt wel eens gezien?
    Daarmee vergeleken is Piet dan nog wel erg modieus gekleed hoor.

  15. Beukmans

    Bij PP is het altijd mooi weer, bij PT is het mooie weer gespeeld….

    Fijne dag en dank voor de lach amice!

  16. weer of geen weer, Piet is er weer.

  17. VSp

    Artikel-Services FAZ ( De Duitse ‘NRC’) LOL!!! ‘BILD’ toont halve naaktfoto’s.
    Kachelmann-Prozess
    Richter kritisieren Medienauftritte von Zeuginnen
    Richter Joachim Bock hat erstmals die Medienauftritte der verschiedenen Geliebten des Wettermoderators Jörg Kachelmann kritisiert. Gerätselt wird noch, ob Kachelmann tatsächlich inzwischen eine 25 Jahre alte Studentin geheiratet hat.

    Jörg Kachelmann vor GerichtJörg Kachelmann vor Gericht

    29. März 2011

    Das Landgericht Mannheim hat die bezahlten Presseauftritte von Ex-Geliebten des Wettermoderators Jörg Kachelmann erstmals öffentlich kritisiert. Richter Joachim Bock sprach am Dienstag von einer „Respektlosigkeit gegenüber dem Gericht“. Es sei der Rolle eines Zeugen „nicht angemessen“, sich zunächst in der Presse zu äußern.

    Seit 6. September 2010 wird vor dem Landgericht Mannheim gegen Kachelmann verhandelt, weil er seine langjährige Freundin mit einem Messer bedroht und vergewaltigt haben soll. In der vergangenen Woche war bekannt geworden, dass eine anderes Ex-Geliebte Kachelmanns 50.000 Euro für eine Titelgeschichte erhalten hatte.

  18. Fan van Piet? Nee, zover wil ik niet gaan, wel is hij degene die het vaakst het juiste weer voorspelt

  19. VSP: hoeveel ex-minnaars zijn er wel niet

  20. Mijn gedachten: nee, nooit gezien.Ga ik toch eens bekijken.

  21. Burro

    Geweldig blog. Inderdaad is die Timofeef een geval apart. Hij heeft in elk geval spraakles gehad, want toen hij begon kon je hem ook niet eens verstaan.
    Wat mij bij Paulusma altijd opvalt zijn die figuranten, die strak in de camera moeten kijken. Een voortdurende bron van vermaak!

  22. ceeschamuleau

    Ik heb hier voor Piet nog wel een paar op zijn Khmers gemacrameede pitriethandschoenen, voor de IJsheiligen. Moet ik ze opsturen naar Pupjesfliederadeel?

    Ceesgegroetje

  23. bedankt voor je bezoekje en reactie op mijn blog, nu ben ik hier ook eens komen piepen, maar die weerman ken ik niet….

  24. Burro:ja, doet mij denken aan Wethouder Hekking

  25. Als ik moest kiezen tussen Paulusma en die Friemelteef dan koos ik echt voor ons aller Piet!
    Beide voorspellen ze echter regen, afgewisseld met een bui, en het ‘kan’ nat worden. Hoe geloofwaardig kun je dan zijn.

  26. Bij Piet zie en ik hoor ik altijd wk 9 door zijn stem gieren. Die beste man moet es naar een goeie logopedist(e),.
    Dan kan het weer nog zo rustig zijn, gehakkel en onjuiste klemtonen zorgen voor heel wat natuurgeweld in mijn atmosfeer…

    Klein detail: het is ‘Oant Moarn’.
    😉

    Groeten , S

  27. Eigenlijk moeten we een fanclub starten, of handtekeningen verzamelen of…

  28. Sjoerd: er is al een fanclub, Sjoerd

  29. saltyletters :je hebt gelijk, daarom versta ik oat moarn

  30. Ik krijg ineens heimwee naar de tijd dat Chriet Titulaer in onvervalst Limburgs – en slecht zittend pak – op basis van de Rorschach motieven op satellietfoto’s met droge ogen de mondiale moesson over 1000 jaar kon voorspellen.

  31. Op jouw blog krijgen we tenminste echt het mooie weer, Paco ! Hahaha…
    Lie(f)s.

  32. Wéér of geen wéér ik blijf hier wéér genieten!
    groetjes

  33. Ehhh, maar wat voor weer wordt het nou morgen?

    Love As always
    Di Mario

  34. oma

    Ha Paco,

    Wij zijn ook voor Piet, hij voorspelt tenminste niet achteraf, nee Piet kun je wel hebben.
    Geen wolk is te hoog voor Piet hij weet wat er komt.
    Het gaat tenslotte om “het gaat er niet om wat je doet, maar om wie je bent”.
    oma

  35. Een leuk stukje. Paulusma doet het prima.

Geef een reactie

