BRUNO BANALI

Loop toch maar eens de drugisterij binnen. De dood in zijn woning gevonden Bruin van der Kroggenbal is hier het laatst in leven gesignaleerd. Zijn broer Walmoet gelooft niet in een natuurlijke dood.

Wat ik van Bruin weet is niet veel. Wel dat hij een uiterst sociaal mens was. Zo reed hij vaak op zijn fiets naar de Veluwe met op zijn rug een dubbelloops jachtgeweer. Bruin was een groot liefhebber van wilde zwijnen. En zo sociaal als hij was, zag hij er niet tegenop om een hert te schieten en die midden in een kudde zwijnen te smijten. Bruin dacht dat ze dat wel lekker vonden.

De laatste tijd overigens, concentreerde hij zich meer op het afschieten van loslopende kloosterlingen uit solidariteit met zijn neef die nooit gepakt werd toen hij op een katholiek internaat vertoefde en dat nooit heeft kunnen verkroppen.
Zo was Bruin gewoon. Vol liefde voor mens en dier
Bruin was ook een groot liefhebber van de Afrikaanse cultuur, zo onderzocht hij, geheel belangeloos het dalende gebruik van zonnebanken daar en het effect op de stijgende economische crisis bij een dalende uitvoer van Olifantskoppen.

In de drugisterij is het stil. Er sluipen wat randfiguren rond .Vrienden van de zoon van Drugist Merelkuiken. Zoon Merelkuiken verkoopt drugs onder de toonbank. Wordt oogluikend toegestaan door de lokale politie die hier dagelijks een zak drop koopt.
Dan loop ik bijna een groot rek met cd’s omver.
Cd’s in een drugisterij. Gekker moet het niet worden.Twee planken zijn gewijd aan het volledige werk van Sir Klef Richard. De man is inmiddels zeventig maar dat geef je hem niet. Laatst zag ik een foto van Klef. Hij heeft zich jarenlang ingespoten met geconcentreerde aardbeienyoghurt om de ouderdom buiten de deur te houden.
Dat is hem redelijk gelukt al schijnt zijn aanleg voor aambeien hem flink in de weg te zitten waardoor hij toch nog redelijk krom is gaan lopen.

‘Kan ik u helpen?,’ vraagt drogist Merelkuiken
‘Jazeker,’ doe mij maar een broodje scharrelaap,’ zeg ik vriendelijk.
‘ Wablief?”
‘Scharrelaap,’ herhaal ik geduldig. Van cd’s naar broodjes scharrelaap is maar een kleine stap. Met je tijd meegaan, heer Merelkuiken, dat is het motto van vandaag.’
‘Wat wilt u nou eigenlijk,’ zegt hij fronsend’
‘Weten wat Bruin van der Kroggenbal hier deed, twee weken geleden.’
‘Geen i…i…idee,’stottert hij. ‘Hier, dit is echt iets voor u,’ lacht hij en spuit iets uit een flesje op mijn hand.
‘Is dat lekker of lekker? Nou?’
‘Geweldig’, zeg ik haastig mijn hand afvegend. ‘Van wie is dat spul ? Bruno Banaali?’

Hij krijgt geen tijd om te antwoorden. Twee smerissen komen binnen en doen hem zonder omwegen de handboeien om.
‘U bent gearresteerd op verdenking van vergiftiging,’ zegt een agent.
‘JA,’ zegt de ander.’Met iets uit een flesje.’
In mijn haast om een kraan te vinden stoot ik het rek cd’s om en struikel over een cd van Sir Klef.
Living Doll.
Uit de tijd dat hij nog een opblaaspoppenfetisj had.
Blazen??!!
Trillend bijt ik in mijn eigen hand en zuig het gif eruit.

‘U heeft heel veel geluk gehad,’ zegt de eerstehulparts, drie uur later.

56 reacties

Opgeslagen onder UIT DE PRAKTIJD VAN PACO'S ONDERZOEKSBUREAU

56 Reacties op “BRUNO BANALI

  1. dus ik kan met een gerust hart gaan slapen
    trstn

  2. Gelukkig toch nog goed afgelopen gisteren.
    Succes vandaag weer.

  3. Zoiets voel je toch aan je water…

  4. Pffffffffffff, is dat me even een pak van mijn hart.. Mag je alweer naar huis Paco…. ?

    Love As Always
    Di Mario

  5. More more more please !!

  6. Oefff, toch nog een goede afloop paco… of heb je dit weer eens uit je duim gezogen? *wink, big smile*
    Bedankt voor je lieve wens en maak er een fijne dag van hé!

  7. Heel goed, Paco, daar ben je weer goed van afgekomen.

  8. je bent weer helemaal op dreef…even dacht ik dat het een bruintjebeerafelevering zou worden

  9. Antoiette: het blijft schipperen

  10. ceeschamuleau

    Jemigdepemig, nou weet ik ineens hoe ik aan die vervelende (en vervellende) uitslag ben gekomen: Bruno Banaali spray voor de derde oksel!

    Ceesge(krap)groetje

  11. Dat de drop ook niet vergiftigd was!

  12. Beukmans

    Onder de dames, voor zover ik me kan herinneren, was sir Richard razend populair anders, u noemt hem Klef bij ons heette hij Clit Richard. Wisten wij veel over homosensueel en dat de kasten toen niet bij Ikea vandaan kwamen…
    Overigens weer snel opgelost dit zakie en de politie is je beste vriend toch?

    Fijne dag!

  13. Was je nou op de eerste hulp omdat je het gif er niet goed genoeg had uitgezogen, of omdat je het gif eruit had gezogen?

  14. Struikelen over een cd? Dat moet ik ook proberen 😀

  15. VSp

    Hmm, Cliff Richard… “Honky-Tonk Angel”. Herken je iets, Paco?

  16. mogge Paco ik ben blij met de glimlach
    en als ik de reacties hier lees , zijn die er hier ook genoeg en terecht
    en dat is meer dan wat je uit de kranten haalt
    fijne dag

  17. Dagelijkse mededeling van het promotiebureau:
    bezoek http://www.nummer22absurd.wordpress.com en solliciteer naar de mooiste zomerjob van 2011. Maar dit terzijde.

  18. Paco, Amice et Amices

    Tja, Sir Klef Richard is groot liefhebber van het traditioneel aambeien met lachroom eten tijdens het jaarlijks ping pong toernooi in Wimbledon. U kent het allen sind Richard Kraai dit toernooi 1x had gewonnen en zijn echtgenote direct begon met het schrijven van pseudo opvoedkundige gooise matras kinderboeken. “Ries & Ik”, “Ik & Ries”, “Mijn zware bevalling & Ries” zijn enkele bestsellers in de Ramsj.

    Maar Bruin stond ook bekend als een jager op klein wild als wilde kat die zich tegoed doet aan de inhoud van de mortuarium vuilniszakken. Ook zijn er inmiddels geen katten en poezen te vinden bij de uitgang van het pathologisch anatomisch laboratorium. Hij was een gevraagde leverancier.

    Nu, kwam ik laatst (dacht ik) een CD tegen van de zingende monden (The 3 Mouths, uit Volendarm) en die ene, hoe heet hij nu..die graag danst met anderen op het smeltende koelwater van een atoomcentrale..kom nou toch. O ja Jerard Goling. Bij het bekijken begon de CD van J.G. spontaan te branden en moest de vrijwillige brandweer uit een naburige dorp alleen nog maar de resten van 12 winkels nat houden. Ach..

    Zondag kwam Peter Riool de Vries ook nog even wat ranzige verhalen vertellen en zijn boek”Ries en Ik Peter R. de V” promoten. Een onthullend verhaal over aambeien met lachroom tijdens het jaarlijkse koninklijk feestje in paleis Het Loo met de jagers en hun buit. Dit jaar zal Bruin helaas ontbreken.

    Geruchten gaan dat een beeld wordt opgericht ter zijner nagedachtenis..

    Met dinsdagmorgen vrolijke groet,

    Uw Amice 22

  19. Advertentie

    Bruno Banali! nu geen € 145 per 50 ml maar € 175 per 60 ml.

    De op walmende benzinedampen en laurierbladen gemengd met rozenbottelstruiken mousse, samengestelde fragnance geeft een frisse geur voor het zweet des aanschijns. Juist de combinatie gierputextracten met legbatterij resten van de vegetarische kippen, makt Bruni Banali, zo bijzonder. De parfum ontdekker heeft naast de basis grondstoffen ook nog zijn geheime kruiden gebruikt. 1 van deze kruiden is ontdekt en is het extract van het pijpetuitje bloemetje, een zeldzame weide bloem op de oostflank van de libische zandbergen. Gelukkig is de voorraad voldoend om u en mij te laten genieten van Bruno Banali! Het Nieuwe Ruiken 2011

    Te verkrijgen bij OnkruidVat en leerlooierij Jansen op de Vijzelgracht 198-bis ( alleen op zondagochtend tussen 08.45 en 08.55 uur geopend voor een selct groepje bekende nederlanders of zij die graag bekend willen zijn)

  20. Zelf heb ik het noet zo op die sapjes. Haal er enkel droog gist.

  21. Drugs verkopen onder de toonbank. Moet je dan op je knieën of gebukt gaan staan??

  22. Opmerking van prlwytskovsky: LOL

  23. Dat was op het nippertje Paco, uiteindelijk nog goed van afgebracht!
    Een broodje scharrelaap, is dat zoiets als een pittabroodje! 🙂
    Nog een fijne dag, groetjes

  24. een heel natuurlijke reactie van je
    parfum is toch ook gif
    al zou ik het nooit hebben durven uitzuigen
    stoer hoor!

  25. Nummer22: ik weet uit intieme bronnen dat Pjotr R,de Vries jouw grootste vriend isKlopt dat?

  26. Fietszwerver:dank je en fijne dag;-)

  27. Redstar:kijk uit dat je niet uitglijd;-)

  28. Beukmans:die dames zijn intussen ook 70

  29. Cees: smaakt ook goed op een broodje makreel

  30. nummer22- advocaat

    Klopt!

  31. Die aardbeienyoghurt is toch wel van Optimel hè want daar zit 0% vet in.

  32. Maadtje: daar ga ik wel van uit want Klef speelt nog optimaal klarinet

  33. Ron

    Geen cd’s van Pavarotti? Dat valt me een beetje tegen. Voor de rest weer genoten.

  34. Bruin en nonkel Juul hadden beste maatjes kunnen zijn.

  35. oma

    Ha Paco,
    In eerste instantie dacht ik aan a look a like van Bobske, die Bruin bedoel ik.
    Maar nu wordt het allemaal duidelijk, de politie zit mooi zonder drop.
    Hoe is het met je hand? oma

  36. Hij had al iemand vergiftigd en jij deed alsof om hem uit zijn tent te lokken en daardoor was je bijna zelf het hoekje om, slim hoor!

  37. Leo

    Wel een erg multifunctie-drogist zeg….Bruno Banali, het moet niet gekker worden…

  38. Na het lezen van jouw verhaal en de reacties daarop kan ik alleen maar reageren met een grote SCHATERLACH!!!!!
    Wat een genot om bij je te kunnen lezen Paco!

Geef een reactie

