NIEMAND IS VOLMAAKT

 

Mijn medewerker, meneer Froc, zit achter MIJN bureau de krant te lezen als ik mijn kantoor inloop.Er staat een biertje voor zijn neus. Om negen uur ’s morgens Godbetert.
‘Vermaak je je een beetje, meneer Froc,’ vraag ik geinteresseerd terwijl ik hem zonder veel omhaal mijn stoel uit sodemieter.’
Hee! Kan het wat minder,ja!’, roept hij boos. ‘Ik lees gewoon even rustig de krant, ja. Omdat ik het niet trek vandaag.’
‘Als je het niet meer trekt, dan moet je duwen overwegen, meneer Froc. Wist u dat niet?’

Hij kijkt mij loensend aan.’Wilt u ook een biertje, meneer Paco?’
‘Nee dank u. Koffie zou mij beter uitkomen.’
‘Het is anders een alcoholvrij biertje, meneer Paco.’
‘Is dat zo, meneer Froc? Dat is nog erger, een biertje zonder alcohol is als een BH aan de waslijn. Het beste is er uit.’
Hij kan er niet om lachen.
Ik ook niet. Te vroeg.
‘Staat er nog iets belangwekkends in de krant, meneer Froc? Of lag u alleen te slapen achter die krant?’

‘Nou, de aardappels gaan 10% in prijs omhoog. En de koffie ook. Misdadig gewoon.’
‘Daar heeft u een punt, meneer Froc. Je zou het een misdaad tegen de mensheid kunnen noemen. Je zou verwachten dat zoiets meteen op de internationale agenda wordt geplaatst. Niet dan?’
Hij kijkt mij lang aan. Dan:’u heeft ze niet allemaal op en rijtje, meneer Paco.’
‘Ik heb ze wel op een rijtje, meneer Froc. Alleen niet in de juiste volgorde, maar daar kan ik mee leven.’

Dan komt Machteld, mijn origineel Gooise secretaresse binnen:’Dag, boys, al aan het werk?’
Meneer Froc neemt een slokje bier:’O jezus, nee he, daar hebben we Machteld,de schrik van elke vent, blond en intelligent.’
‘Weet je zeker dat er geen alcohol in dat bier zit, meneer Froc?,’ vraag ik bezorgd.
‘Schei nou eens uit met dat zeiken over mijn bier, meneer Paco! Ik drink bier, ja! ‘S’morgens! Nou en? Niemand is volmaakt.’
‘Klopt meneer Froc. Niemand is volmaakt en daar ben jij het beste voorbeeld van’
Meneer Froc morst bier op zijn broek.
Het schuimt.
Machteld doet haar jasje uit.
Het is nog maar kwart over negen.

53 reacties

Opgeslagen onder FROC

53 Reacties op “NIEMAND IS VOLMAAKT

  1. mijn origineel Gooise secretaresse

    ik hoef niet mijn best te doen om die beschrijving te onthouden

  2. Nog een beetje te vroeg voor bier, geef mij maar koffie.
    Fijn weekend.

  3. En waarom ook niet? Ieder diertje zijn pleziertje hé pacco? *wink, big smile*
    Fijn weekend hoor, boordevol zon en lekker luieren. Laadt de batterijtjes maar goed op zodat je ons ook volgende week met je heerlijke teksten kan verblijden…

  4. Ik zie ook liever de inhoud dan de lege bh. Trouwens, bier op je broek morsen op dat tijdstip faalt wel een beetje.

  5. ceeschamuleau

    Bucklers, daar zal Froc’s broer Youp niet blij mee zijn!

    Ceesgegroetje

  6. Ik zeg vandaag niets.

    Niemand

  7. Ik teken voor thee ipv bier of koffie 🙂

  8. @CeesinC:biertje stond al 20 jaar in de kelder haha

  9. @Redstar: dat faalt behoorlijk ja

  10. @GerdaYD:GA ik zeker doen.Jij ook een super weekend

  11. @JAn Krosenbrink: Dat doet mij deugd

  12. Ik wens je een rustig, bijna volmaakt weekend, met niet al teveeel bier.
    Vrolijke groet

  13. VSp

    Sorryyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy, erslikt in de koffie, toetsenbord naar de kloten.

  14. mogge Paco
    nu het gaat naar de klok van 10 en ik zit aan de koffie
    zal wel wat later worden voor ik aan de pint zit
    zal straks wel wat door het gooi fietsen en eens kijken of ik wat gooise secretaresses zie fietsen
    fijn weekend
    proost

  15. Hoe kan jij, als mens, op dergelijk tijdstip deze indrukken verwerken? Je hebt het zwaar Paco.

  16. Machteld, daar wil ik wel meer over weten!

  17. Goeiemorgen, das een goed begin van de dag zeg. Hoe eindigt zo,n dag eigenlijk? Je hebt het zwaar te verduren met je personeel. Geniet maar van het weekend Paco want voordat je het weet is het weer voorbij.

  18. prlwytskovsky: klopt, ik ben een niet benijdenswaardig mens

  19. Fietszwerver: te kust en te keur daar

  20. Mijn gedachten: genieten is mijn levensdoel;-)

  21. Theo Balvers

    een citaat gebruik vandaag minstens één keer:

    de schrik van elke vent, blond en intelligent.’

  22. nu mijn darmen weer op hun plaats beginnen te komen mag er wel een biertje in.

  23. En dan zijn er die zeggen dat werkenden vaak niets uitvoeren op kantoor! Nou, ga er maar eens aan staan om zo vroeg op de dag dit allemaal mee te maken. Hard werken, lijkt mij dat. Niets voor mij.

  24. Het zal een zware dag geworden zijn met zo’n begin

  25. Beukmans

    Froc is een model werknemer, indertijd had ik collega’s die met een kratje achterop de fiets op het werk kwamen. Je moet soms wat om als werkslaaf de dag door te komen en een Machteld als collega helpt ook niet echt….
    Overigens lijkt het wel of u hoofd van een sociale werkplaats bent Amice of een mantelzorger in de overtreffende trap 😉

    Fijn weekend!

  26. Waarom mag Froc geen biertje drinken op zaterdagochtend?

  27. @blutch1: van mij mag alles, als het werk maar klopt;-)

  28. @Amice Beukmans: Dat heb je als je randfiguren aanneemt

  29. @Terrebel:voor mij ook niet, daarom heb ik personeel

  30. Wat een mens moet doorstaan van ’s ochtends vroeg!

  31. Goh, wees blij dat niet alle dagen zo beginnen, of…

  32. Machteld is origineel Goois, zeg je. Hermès sjaal, parelketting en die Toulouse Lautrec-broek? Zit ik een beetje in de goeie richting? Meestal geverfd blond.
    Ik zou haar inruilen voor de moeder van Jolanthe Sneyder.

  33. Knap geschreven hoor. Heel leuk!

  34. Als hier je dag mee begint, waar eindigd die dan !!!! 🙂
    Maak er een fijn weekend van Paco,
    groetjes

  35. …alleen niet in de juiste volgorde… En als je zingt, Paco, …de noten in de juiste volgorde ? Misschien wel… met enkele biertjes… ?
    Lie(f)s.

  36. @ Johan: “Machteld, daar wil ik meer over weten!”

    Doe voorzichtig Johan: niemand is volmaakt..

  37. oma

    Ha Paco,
    Het is al vroeg bal op je kantoor, of is het een openwerkplek waar iedereen binnen loopt. oma

  38. Hopelijk kan jij je goede voornemens ook waar maken paco, en maak je er ook vandaag iets schitterends van!

  39. Als je de hele nacht keihard hebt doorgewerkt mag je toch daarna wel even een biertje drinken?

  40. Marketing mededeling: Lees http://www.nummer22absurd.wordpress.com In het kader van de a.s. week van de filosofie: Filosofisch Absurdisme, door professor dr. mr. ir. R. Leijdecker(1955), absurdist- filosoof.

    Amice Paco,

    Dat niemand volmaakt is, heb ik gisterenmiddag even beschouwd tijdens een middag mee wandelen in het lokale centrum van ons dorp.
    Terwijl ik buiten genoot van het zonnetje werd mijn netvlies bezocht door personen, die ik in het kader van uw verhaal, graag wil laten passeren;

    1 man met donkergrijze spijkerbroek, naar buiten staande voeten, Tshirt aan met het opschrift Huntington University ( u weet wat de ziekte van Huntington is?, dacht ik direct) een een plastic tas van de lokale schoenmaker ( orthopedische steunzolen?).
    1 vrouw, haastig van A- B begevend gekleed in een witte strak zittende legging en daarover een bloemtjes schortlengte mode artikel 2011, daarover een op leer lijkend kort jasje. Sportief?, ja maar ik schatte haar op 76 jaar.

    Een jong stel, man wandelwagen duwend, kind lijkt verdacht veel op de man, vrouw kwebbelend via het kind tegen de voor duwend man ( ik weet niet of het haar man is, broer, buurman of minnaar) richting ijssalon, tenminste dat is de richting en het bewijs”Ja, we gaan een ijsje halen hoor, dat vindt jij vast wel lekker?”Kind is naar schatting zo’n 16 maanden. Vrouw heeft een enorme, reuze formaat achterwerk.

    Niemand is volmaakt, ook ik niet: 1.93m lang, uitpuilende ogen, schoenmaat 45, rugzak ( 3hoekmodel) met marsen en snikkers altijd bij me, dyslexies paranoide verslaafd aan de cola, licht melancholieke stemming, lang haar tot op de bilnaad en van oosteruropese arabische joodse aziatische zuidamerikaanse afkomst.

    Maar dat laatste gelooft niemand!

    Waardige groet,

  41. nummer 22

    Nou nou we kennen 1 persoon die zich wel volmaakt noemt… Marijke H. bejaarde dame uit het Limburgse- ook wel hertje genoemd, die zich op kosten van haar partner totaal heeft laten verbouwen door het klussenteam van de commercielen nadat ze meedeed aan het programma “Help mijn man is prutser”, “help mijn man denkt dat hij plastisch cosmetische chirurg is”

    Tja.. de perfecte vrouw uit ons land, 156 jaar, 63 kg schoon aan de vleeshaak, ruim in haar vel en een geestelijk vermogen van ee kleuter… of kijken we liever (dames) naar een strakke 6pack buik van een toy boy? (mannen) naar het lichaam van BB ( maar jaren geleden) en Catherine Deneuve Of mannen (..) naar Albert Verlintje c.s.

  42. hoe zal het er om 5 voor 5 uitzien???

  43. Hanneke:DAT WIL JE NIET WETEN
    Nummer 22: dank weer voor de lach
    Aad: van mij wel
    GerdaYD Doe ik
    Oma:dat laatste
    JAnKrosenbrink: zo is dat;:)
    Lies:zingen doe ik niemand aan
    Dominic: tja
    Fokkio:dank
    Maadtje: MAG IK erover nadenken?
    Sjoerd:de meetse dagen beginnen zo
    Joke:zo gaat het de hele dag

  44. Ha s’morgen voor de koffie niet zeuren…en ik loop achter met lezen hihi

Geef een reactie

