VERLINTJE

 

Wij moeten het even ernstig over Roddelnicht Albert Verlinde hebben.Zeg maar, het gezicht van de roddelrubriek RTL Boulevard.
Vorig jaar kreeg hij nog een lintje.Veel mensen vonden dat afschuwelijk.
Waarom! Ik vind het juist terecht dat onze frisse roddelboy,Albert Verlinde, de moeder Theresa van het serieuzere rioolwerk, ook een lintje kreeg. Nogmaals, veel mensen zijn daar verontwaardigd over. Ik hoorde zelfs iemand zeggen, ik citeer:’ze hadden die rat een strop om zijn nek moeten spelden!’

Waarom? Waarom die agressie naar Albert? Begrijp ik niet. Wat hadden wij zonder Albert gemoeten?
Dan hadden wij nooit geweten dat Patricia Paay elke dag een andere onderbroek aantrekt. Dan hadden wij ook nooit geweten dat Wesley Sneijder in het slipje van haar van Kassabergen slaapt.
Allemaal feiten en nieuws waar een mens niet zonder kan.

Albert is gewoon een fenomeen.
Weinig mensen weten bijvoorbeeld dat veel ministers Albert bellen als ze op werkbezoek gaan in een sekstent.
Dat gaat dan ongeveer zo:’Dag, Albert, met de minister hier. Ik waarschuw je even dat ik op werkbezoek ben in een seksgelegenheid en dat ik mij tegelijkertijd orienteer op alle ins en outs van deze branche. Dat je niet denkt dat ik hier ben om enerzijds te hoeren en anderzijds te sloeren.’
Kijk, zo gaat dat. Dan weet Albert dat hij daar geen item aan hoeft te wijden in zijn programma. Zo is Albert gewoon. Dat begripvolle. Dat meedenken. Dat serieus onderzoeken of er geen onwaarheden over de tafel gaan. Daar wordt hij in regeringskringen en met name in kringen rond het Koningshuis, kamerbreed om geprezen.

Albert is ook heel geestig. Die kant van zijn karakter wordt ook veel te weinig belicht.
Zo had hij het ooit over het blad “LINDA” van haar van de Mol.
Als reclamestunt mocht je van dat blad, als je lid werd, een cadeau uitkiezen. Je kon kiezen tussen een handtas of een dagje vermaak met een gigolo.
Albert vond dat prachtig bedacht:’Dat zou de Katholieke kerk ook moeten doen,’ lispelde hij grijnzend. ‘Die zouden ook een cadeautje moeten geven als je lid wordt van die kerk. Dat je dan zou mogen kiezen tussen een vergulde collectebus of een dagje, een oppaspater in huis.’ En daarna dan dat stoicijnse gezicht van Albert.

Uniek!

Dat is het unieke van Albert. Die humor van hem. Vroeger liep hij wel eens met twee konijnen onder zijn arm een opvangcentrum voor patienten met terminale dierenallergie binnen.
Dat kon toen nog. Niemand die daar vreemd van opkeek. Zo is Albert gewoon.
Zo loopt hij ook rustig een dierenwinkel binnen en vraagt naar een pond kanariegehakt.
Die subtiliteit van hem! Geweldig!
Wat hij ook vaak doet, is bij een uroloog binnenlopen omdat dat goedkoper is dan een darkroom. Dat practische van Albert. Zie je niet vaak bij anderen.

Daarom sta ik nog steeds volledig achter het lintje van Albert.
En, Albert, trek je niets aan hoor van mensen die jou sinds die tijd Albert Verlintje noemen.

61 reacties

Opgeslagen onder ALGEMEEN

61 Reacties op “VERLINTJE

  1. Schitterend, een mooie ode voor dit Verlintje.
    Fijne vrijdag en op naar een heerlijk weekend.

  2. Akkoord met Marjolijntje, ze heeft het al mooi verwoord!

  3. Oopnieuwn schitterend geschreven ! Maar dat Patricia paay elke dag van slipje veranderde wist Ollie helemaal niet :-0

  4. Lol, Ik kijk nagenoeg geen tv, en als ik kijk, kijk ik zeker geen Albert en zijn roddel zooi. EN dat lintje snap ik dus ook niet.

  5. ceeschamuleau

    Vind het leuk Paco, maar jammer dat ik er niets van begrijp. Waarom Niet? Omdat ik hier geen NL tv meer kan volgen. De sateliet is kromgetrokken door een zonnesteek of de schotel hier wordt gebruikt om te wokken en dat laatste ligt meer voor de hand. Ook Uitzending Gemist is niet te volgen omdat de stream-snelheid is gebasseerd op jullie glasvezels en niet op de 10 Kbps die we hier halen -met een beetje geluk!

    Ceesgegroetje

    P.S. Weet jij de spellingscontrole te zitten op WordPress?

  6. Patricia Paay die elke dag een andere onderbroek aantrekt ?
    Hoe verzint hij het ?
    Volgens mij weet die overrijpe barbiepop niet eens wat een onderbroek is !

  7. mogge Paco
    ik kijk ook weinig tv en al zeker niet dat programma van deze verlinde met zijn lintje ,maar zo als jij het beschrijft mss toch een ff kijken haha echt niet
    nu nog ff deze dag door en dan weekend
    geniet er van

  8. @Fietszwever: Ga kijken! Je bent meteen verloren

  9. @Suske: Ik denk dat hij het van horen zeggen heeft;-)

  10. @CeesinC: spellinmgcontrole? Geenidee.Ik type altijd in words

  11. @Redstar: houden zo.Je mist niets

  12. @Ollie: blijf je mooi op de hoogte;-)

  13. @Marjpolijn: jij ook een mooi weekend

  14. nou ik zie denk ik liever dat stuk bij mij haha
    paste mooi bij de pps

  15. Theo Balvers

    Hoewel ik hem niet dagelijks wil zien, (her)ken ik hem zoals jij hem hilarisch beschrijft. Zijn journalistiek voorziet in een behoefte, zoals bij de Telegraaf Henk v.d. Meyden en Wilma Nanninga doen. En mensen gretig de roddelbladen doorlezen. Ik lees jouw roddels over Jansen, Bopbske, Froc, radicaal Ab ook met plezier…

  16. Hoe schrijft men iemand de grond in, goed gedaan Paco:-)

  17. @Antoinette: dat doet Albert ook.Elke avondweer

  18. @Theo: maar het levert weer stof tot schrijven op

  19. VSp

    Las bij de her-hairstyler van PP in ‘Le Canard enchaîné’ dat zij slechts zelden een slipje draagt. Onderzoekjournalistiek, Paco!

  20. Erg leuk geschreven.
    Ik wist niet dat hij een lintje had. Ik vind het prima.
    Goed weekend alvast.

  21. Ik heb niets tegen Verlinde, al vind ik wel dat ons land wat minder met die lintjes moet strooien, het is nu niets meer speciaals, en te veel BN’ers krijgen er eentje alleen om het feit dat ze BN’er zijn.

  22. Albert Verlintje heet hij toch?

  23. Ik meen trekjes van Bopske in Albert te herkennen. (verre) Familie?

  24. Ik kijk nooit naar dat programma. Vanaf nu dus wel, ik denk dat ik met deze ode aan Albertje in mijn gedachten het wel heel leuk ga vinden.
    Ik heb weer eens heerlijk gelachen Paco!

  25. Nummer 22 verteld

    Waarde Paco, Amice c.s.
    “Imagination is more important than knowledge” een bekende Albert Einstein gezegde, maar dit terzijde.

    Dat deze Albert V., vrouw van de burgermeester van Maastricht een geheel andere Albert is, is al jaren bekend.
    Samen met zijn vazallen en mondtrekkende lachers; Peter Riool de Vries, Abraham Schaam Moskontwits( wat een mop, zeg) , Winston Gerstenbierwitz (de andere mop) en Humpy Dumpie Traan ( altijd keurig gekleed met zijn eigen merkjes( inclusief schoenen), maar ook de meisjes als de tweelingzus van Henk Jan S. hét pratende en zonnebril op het haar dragen jurylid van elke talentenprogramma waar maar geld mee te verdienen valt( Je hebt echt talent, je bent door ( en straks een wurgcontract met mijn beevee, graag ) Fiona Haring, de uit de oude doos geplakte foto van Dappie Dekkers in diverse bladen als self made pedagogische opvoeder van etterbakjes in het Gooi “toen mijn zoon wilde tennissen, zeik ik als moeder, dat hij zijn tanden eerst moest poetsen en dad deed de liever. Ries, vindt alles goed” .

    En wat dacht u van deblonde Ratel Verband.. wat praat ze eigenlijk?

    Die Albert, lieveling onder de donkere kamer bezoekers, anal parade deelnemers is een mens! Dat moeten we niet vergeten. Hij, de vrouw van en zwager van de veel te vroeg overleden A.K., bedoelt het wel goed, maar.. het komt als sront uit zijn mond. zijn kirrende lach, zijn handgebaren, zijn openstaande bord waar je een ketting ziet bungelen en zijn altijd voorlees gedrag alsof hij en zijn vazallen de wereldsterren persoonlijk kennen, onder het bed liggen mee te hijgen en de kleding (oh, schattig jrukje heeft ze aan, daar zie je alles onder.. maar wat is ze oud geworden die Cher) en vooral na iedere roddel bijeenkomst elkaar op de schouders slaan, kussen en lachen, lachen…..
    Maar nooit over zijn koningshuis, zijn Maxima en zijn loerende blik naar Friso… Kom je aan het koningshuis, dan kom je aan Albért!

    Ach, ik lach me meestal een buikpijn dat soms 112 gebeld moet worden en ik op de intensieve zorgafdeling me weer ’s laat verwennen door de nachtzusters.

    Van die zaken, kan men vrolijk worden, maar ook bedroefd!

    Waarvan akte amices!

  26. Mijn TV gaat automatisch op zwart met dat Lintje in de buurt.

  27. De Lente, de lente….. een lenteliedje voor verliefde… lees nu:
    http://www.nummer22absurd.wordpress.com

    De muziek? mag u er zelf bij denken… maar geniet!

  28. Verlinde is dus de rijkelijk gedecoreerde en vleesgeworden riool-leaks van “ons” allen, als ik het goed begrijp?

  29. Wie is Albert Verlinde?? Nog nooit van die man gehoord of iets van gezien

  30. @bloempje:je bent een gelukkig mens

  31. Glaswerk:dat heb je goed begrepen

  32. @Nummer22:P u heeft een groot talent

  33. prlwytskovsky :zo’n tv wil ik ook

  34. @Johan: hij doet mij enigszins denken aan Bopske, maar familie is het niet

  35. Chantal:dat bedoel ik, de lintjes regen is een farce geworden voor mensen die hem echt verdienen

  36. VSP: Albert is zo gewoon.Dat accepteer je

  37. Amice 22

    Amice! en Amices!

    Onder volgerss? wie beheerst het muziekschrijven… meldt u aan, gaan we zingen en muziek maken, samen als Het Groot Orkest Van Het Absurdistisch Verbond HGOVHAV

    Let’s go…

  38. Goh, en ik maar denken dat die echt zo heette…

  39. En Albert is natuurlijk goed voor de economie. Tientallen (voormalige) weblogsters die nu betaald stukjes schrijven voor “de bladen” zouden werkloos raken als die bladen over de kop gaan omdat Albert niets meer te melden heeft. En niet te vergeten de mensen van de lay-out, de drukkers en de voltallige ICT-afdeling van de Story. Dus: lang leve Albert!

  40. Het zit ´m in de naam Albert, daar is altijd wat mee. Albert Mol, Koning Albert van Belgiè, Albert Verlinde. Albert Jansen, de Boer, Smit, de Jong maar die ken ik niet, jij waarschijnlijk ook niet. Maar daar zal ook wel wat mee aan de hand zijn.

  41. Maadtje: mee eens, het zit m in de naam

  42. Terrebel”zo kun je het ook zien

  43. is een hele hele warme douch nou eens wat voor albert de palbert

  44. Lintje of niet – volg hem gerust – ik zap ‘m gewoon weg…

  45. Ik ken hem niet, moor zo te horen heeft ie wel een onderbroek van P.P. verdient! 🙂
    Een fijn weekend Paco!

  46. oma

    Ha Paco,

    Albert heeft er vandaag werk van gemaakt en een hele buurt aflaten grendelen door 400 politieagenten, top hoor. oma

  47. owh was hij dat die naar dat gehakt vroeg, hij kwam me al zo bekend voor.

    Love As Always
    Di Mario

  48. DiMArio:dat was hij ja;-)
    Oma: ja Albert is top
    Dominici:hij kan hem zo bestellen
    Kamira:een koude douche zou nog beter zijn

  49. Met een dagje vertraging, maar ‘onvergelijkelijk mooi’, Paco !
    Lie(f)s.

  50. nummer 22 gaat albert

    Amices…

    En Albert Einstein, dan?

    Over Albert Heijn, kunnen we van alles denken..als die maar op de kleintjes blijft letten, toch.

    De heren Albert Stalin, Albert Hitler, Albert Napoleon, Albert Suharto, Albert Muboeto, Albert Mubarak, Albert Khadaffie en natuurlijk Albert Franco..hebben allemaal hun geboortenaam laten veranderen…

    Toch, niet dan, dus… wat denkt u van Albert Derksen met seiksnor , Albert Vab Erven Dorens, lulhannes en vooral Albert van’t Hek, bejaardenhuis komediant die zijn zakken vult maar rechts uitgeeft. Over Albert De Mol met Albertina zijn zus ..ach…

    Gelukkig er waren 2 goeden.. Willeke Albert(i) en Willy Albert(i) en die gebruiken ook als valse namen….

  51. ghe ghe ghe, die kwalbert

  52. My name is Albert zegt mijn mannetje!!!
    Dus zeker weten zijn er goeie…

Geef een reactie

