EENDAGSVLIEG

Samen met mijn compagnon de vrije radicaal Ab zit ik in de auto voor een kroeg.
In opdracht van rasoplichter, wethouder Jansen schaduwen wij zijn voormalig kompaan, projectontwikkelaar Van Rillingen. Deze Van Rillingen. chanteert Jansen ergens mee en Jansen gaf mijn onderzoeksbureau opdracht iets smerigs van van Rillingen op te duiken waarmee Jansen hem om de oren kan slaan..
Wij staan inmiddels twee uur voor de kroeg waar van Rillingen zich ophoudt.

Ab probeert met een verrekijker te volgen wat van Rillingen zit uit te spoken daar.
‘Is het een beetje interessant Ab?,’ vraag ik verveelt gapend.
‘Dat kun je wel zeggen,’ antwoord Ab. ‘Deze kijker vergroot acht maal.’
‘Is dat zo?,’ vraag ik. ‘Dus je kunt die kijker maar acht maal gebruiken? Kermisdingetje dus.’
Ab kijkt mij schaapachtig aan. ‘Lullo’, is zijn enige reactie.

‘Waarom zou die van Rillingen in die kroeg zitten,’ vraag ik mij hardop af. ‘Lijkt mij niet echt de plaats voor zo’n poenig stuk schorem.’
Ab laat zijn kijker even zakken:’ Zal wel geen wijf hebben,’ mompelt hij. ’Iemand die geen wijf heeft gaat naar de kroeg. Zo simpel ligt dat.’
Daar denk ik over na. Ab’s opmerkingen hebben altijd een dubbele bodem.
‘Of hij heeft juist wèl een wijf, dat kan natuurlijk ook,’ zeg ik uiteindelijk.
Ab laat weer de kijker zakken en kijkt naar mij alsof hij de kringspier van een dwergpoedel in zijn glas bier ziet drijven..

Plotseling begint het te regenen en Ab zet de ruitenwisser aan.
‘Kutweer,’ bromt hij terwijl hij door de kijker nog iets zinnig probeert te zien.
‘Ik ben altijd blij als het regent Ab, want als ik niet blij ben regent het toch wel.’

Stilte.

Ab laat langzaam de kijker zakken en draait langzaam zijn hoofd naar mij toe.
Lang kijkt hij mij aan.
Dan brengt hij de kijker weer naar zijn ogen: ‘Hoeveel krijgen wij eigenlijk voor deze klus?’
‘Niet zoveel, Ab,’ antwoord ik.’ Maar ja, geld maakt toch niet gelukkig.’
‘Zit wat in, bromt Ab. ‘Maar ik ben nooit te beroerd om het nog een kans te geven.’
Is die van Rillingen eigenlijk een beetje goed bij kas?,’ vraagt hij dan.
‘Tja, zeg ik ‘Hij heeft één keer een klapper gemaakt met een kantoorpandje. Daarna alleen maar bergafwaarts. Een eendagsvlieg dus.’

Op dat moment komt de “eendagsvlieg” net naar buiten. Hij wankelt een beetje. Teveel karnemelk waarschijnlijk. Even later passeert hem een mooie vrouw en hij spreekt haar aan.
Ze schudt haar hoofd van nee en “eendagsvlieg “ van Rillingen probeert haar te betasten terwijl ik als een gek foto’s schiet.
Plotseling geeft de vrouw hem een schop tussen zijn benen en rent hard om hulp schreeuwend de straat op. Mijn dertigste foto wordt de mooiste: Eendagsvlieg die met zijn handen in zijn kruis kotsend tegen het asfalt kwakt.
‘Klasse, Ab,’ roep ik opgewekt doorklikkend. ‘Dit wordt de genadeklap voor de Eendagsvlieg en de doorbraak voor Jansen.’

‘Tja,’ merkt Ab filosofisch op. ’Je zult maar een eendagsvlieg zijn en net je dag niet hebben….’

60 reacties

Opgeslagen onder UIT DE PRAKTIJD VAN PACO'S ONDERZOEKSBUREAU

60 Reacties op “EENDAGSVLIEG

  1. ik moet er over nadenken, die Ab kan dingen zeggen die je beter maar uit het verband kan rukken voorzover hij dat zelf al niet deed…

  2. Wat is dat met die ballen deze week? Pracht verhaal Paco
    ..

  3. Geloof dat ik net zo zou reageren als ik die dame geweest was, voor ik gillend weg zou rennen.
    Fijne dag vandaag.

  4. Ollie:het is gewoon een ballenweek, Ollie;-)

  5. @Jan Krosenbrink:daar moet IK dan weer over nadenken

  6. Een verhaal met ballen en de plot recht in de roos.

  7. bedankt paco
    nu weet ik gelijk waarom ik zo blij blijf , ook als het regent haha
    het is weer een pracht
    wens je een fijne rustige dag

  8. Nou, kan die vrouw wel begrijpen, niets erger dan zatte mannen.

  9. VSp

    ‘…..terwijl ik als een gek foto’s schiet.’ Da’s voer voor advocaten.

  10. Volgens mij heeft Ab toch meer technisch inzicht dan jij.

  11. Henk van Loon

    Fraaie uitsmijter, die slotzin. ;-))

  12. @VSP; alles is voer voor advocaten

  13. Saai, zo,n opdracht, totdat er zo,n dijk van een wijf van zich aftrapt. Ben benieuwd hoe het met Van Rillingen afloopt.

  14. @Fietszwerver: mijn dag weer goed

  15. Je mag wel blij wezen met Ab.

  16. Beukmans

    Krijg altijd rillingen van strontvliegen, helemaal als ze in de shit zitten….

    Fijne dag allen!

  17. Onderzoeker van het OIL (1955) Prof.Dr. Mr. Ir. R.Leijdecker (1955)

    Zeer geachte heer P.Painter, Paco voor bekenden.

    Het is mij- ter ore gekomen, via nummer 22- dat u een opdracht ontvangen heeft van wethouder J. als project voor het ontwikkelen van een portfolio waarmee een zeker van R. projectontwikkelaar tot enige dwang kan worden aangezet, zaken anders voor te stellen en bepaalde gunsten aan J. te verlenen.

    Maar gelet, gezien en gehoord hebbende de Wbp wet ter bescherming van de persoonsgegevens dient het object van R. tenminste geinformeerd te worden over uw resultaten. U weet hoor en wederhoor is ook hier van toepassing.

    Toch blijkt uit een jarenlange studie ( “studie na jarenlange afpersing in de periode 1210- 2010”, diverse auteurs et.al ( helaas rapport is niet meer te verkrijgen. Het OIL heeft het laatste exemplaar in bezit) dat het afpersen via de methodes; kruistochten, kuisheidsgordels, galgje, kruisiging, verbranding, verbanning, kop kaal scheren( 1945), met pek en veren door een dorp dragen, uitjouwen, matten en de laatste jaren met digitale bewijzen, soms vergezeld van DNA resultaten na het besnuffelen en in beslag nemen van minisule lingerie, van alle tijden is.

    Er zijn zaken bekend dat Pausen te Rome, nog vrij van enige celibataire dwangmaatregele en observatie in het Pieter Bang Centrum, zich aan diverse uitspattingen als Gang Bangs, Orgies en Afpersing van in het vaticaan wonenende onderdanen middels stok en riem( met spijkers) tegoed deden, om vervolgens te worden afgezet en gevierendeeld. Maar dit terzijde en illustratie.

    Het in “het kruis” schoppen is dan ook een symbolische culturele sociaal religieus overblijfsel dat net zoals het “kloot”schieten en “darm”inkijken tot een ware volksport heeft verheven. Over anuskrabwedstrijden
    ( binnenkort Living Statues voor Anuskrabbers” voor zalvers, maar even niet te schrijven.

    Ook het naar de eigen ballen grijpen, is een volksoverlevering en voortkomend uit de vroege middeleeuwen waar het ballen grijpen een dagelijks ritueel was na een sexuele uitspatting in en op een vlooienmatras. Zo erg was toen de jeuk al.

    U begrijpt dat ook dat de uitdrukking “Het kan mijn kont ( anus) roesten”dan eenvoudig te verklaren is. De groet “De Ballen”( in den Haag De Balluh) zegt voldoende.

    In de historie van het eeuwenlange onderzoek komt ook de uitdrukking “Je kan mijn rug op”, “je ken mien rug op” veelvuldig voor, wat weer heeft geleid naar “kom even in me “( kosten na onderhandeling direct afrekening).

    Gelukkig heeft u en uw compaan de foto’s, maar hebt u helaas de geluidsfragmenten vergeten op te nemen. Kijk, dan had en heeft een sterke zaak waarmee u wat extra inkomsten had kunnen verkrijgen.

    “Fuck You” met de verbastering “fock, fock joe” heeft voor menigeen die dit hoort een positieve ( hehehe eindelijk) of negatieve lading ( oei oei ik moet wegwegzen).

    Waarvan dus maar weer akte en met de bekende groet: De ballen!

    Wij van het OIL(1955) wensen u veel digitaal en fotoshop plezier!

  18. @Nummer22: GEdegen analyse. Overigens zijn er wel degelijk geluidsfragmenten welke ik u fragmentarisch zal doen toekomen

  19. Beukmans: en dat zitten ze vaak

  20. @Blutch1:Dat ben ik ook elke dag. Dan dank ik den here

  21. Na zo’n trap moet je toch niet meer om hulp roepen! 🙂
    De kermisverrekijker van 8x zoom, goed gevoden! Knap verhaal,
    groetjes

  22. fr@nsmuthert

    Die laatste is natuurlijk een ouwe. Maar wel een leuke.

  23. Je slotzin maakt inderdaad een mooie aflsuiter

  24. Een eendagsvlieg met gekraakte noten

  25. Theo Balvers

    Ook de reactie van Leijdecker graag gelezen.
    Mag ook wel opgemerkt worden, toch?

  26. Amice 22

    Paco c.s. en Theo Balvers . Hartelijk dank moet ik schrijven van de professor dr.mr. ir R.Leijdecker(1955).

    Geluidsfragmenten zien beide heren tegemoet. Volume advies?

    Met waardige chanterend vrije donderdag groet,

    Amice 22

  27. Na die schop zal hij ook wel denken (en zien): wat een zak!

  28. Mooi. Dus dan kunnen jullie nu eindelijk die kroeg induiken.

  29. @Theo: zeker! Is elke keer weer humor

  30. @Redstar: en niet te herstellen

  31. @FRans:dat is waar maar hij paste wel

  32. Ik heb ook wel eens mijn dag niet…

  33. ik heb ook mijn dag wel eens niet, maar dit is wel akelig…. (grappig)

  34. Ha een vlieg met gekleurde eitjes…is bijna pasen toch?

  35. Naar de kroeg als je geen wijf hebt? Ik zou toch zeggen naar de hoeren of ben ik nu te plat.

  36. Voor één keer bij iedereen dezelfde reactie: Ik zal voor nog onbekende tijd helaas zeer onregelmatig en mondjesmaat kunnen bloggen. De uitleg staat beschreven op mijn weblog.

  37. Mooi verhaal ! Ik dacht even dat je over de wonderlijke insectenwereld ging hebben…;o)

  38. @Stripman: dat kunnen anderen veel beter;-)

  39. @Maadtje:Nee hoor, het kan mij niet plat genoeg;-)

  40. @Hanneke: ja,akelig is het juiste woord

  41. acht keer vergroten is acht keer kijken….prachtig gevonden!

  42. Fataal voor van Rillingen ! ‘k Zie de fotootjes zó voor me ! Hahaha…
    Lie(f)s.

  43. hij was te crypties Paco:
    ‘je zal maar eendagsvlieg zijn en net je dag niet hebben….’
    het ‘je dag niet hebben kan slaan op’:
    1-goh, ben ik net vandaag dronken
    2-maakt Paco net vandaag een fotoserie van mij in zware omstandigheden
    3-goh, zegt die vrouw nee tegen mij vandaag, het zit me niet mee

    Maar jouw compagnon Ab bedoelt vast niet 3-. En misschien heb ik mijn dag niet vandaag

  44. oma

    Ha Paco,

    Bij zo’n snelle oplossing van Jansen zijn probleem, schiet er vast wel een bonus over. oma

  45. Zoals ze bij de Lotto zeggen, de ballen zijn gevallen.

    Love As always
    Di Mario

  46. Prachtige actie van die vrouw, knap gedaan!

  47. ik verklaar me nogmaals nader:
    net je dag niet hebben kan volgens Ab, de analysator/commentator slaan op:

    1) is hij net vandaag dronken, wat een pech
    2)is hij net vandaag dronken en zet Paco hem op de foto
    3)is hij net vandaag dronken en zegt die vrouw ook nog nee tegen hem

    ‘k had mijn dag niet, is gelukkig bijna om

  48. Jan Krosenbrink:Ab denk nooit zover, Jan. Als hij al denkt
    @Joke:vin ik ook
    @DiMArio”wijze mannen bij de lotto
    @oMA: Jansen en een bonus?????
    @Lies:mooi he
    @Svara:dank je
    @Ron:dank

Geef een reactie

