LIJK OP HET TAPIJT

Het is mijn grote vriend, Wethouder Jansen gelukt om mij uit de cel te bevrijden.
Zijn advocaat was binnen het kwartier op het bureau. Logisch ook gezien de video met illegale praktijken die ik in mijn bezit heb. Die video laat Jansen zien en horen hoe hij honderdduizend euro incasseert van een mega bouwgigant en projectontwikkelaar voor “bewezen diensten”

Rechercheur Trekpleister kan niets anders doen dan mij laten gaan omdat iemand bellen niets bewijst. Trekpleister laat mij uit en belooft mij dat hij mij ondanks mijn dure advocatenvriendjes aan het kruis zal nagelen.
Ik neem afscheid van hem en wijs hem op zijn vale regenjas die hij nog steeds draagt en vraag hem of hij daar ook in slaapt.
‘Mocht je ooit een andere baan zoeken dan zou ik het in het Jehovacircuit zoeken, Trekpleister,’ zeg ik. ‘Dan hoef je tenminste niet van kleding te veranderen. Alleen die zonnebril zou ik dan afzetten, daar is de Here niet zo’n fan van.’

Hij draait zich brommend om en loopt terug het bureau in. Ik bel een taxi en spoed mij naar huis.
Mijn huisdeur staat wagenwijd open. Dat scheelt ,dan hoef ik geen sleutel uit mijn zak te vissen.
Fluitend loop ik naar binnen en ga rechtstreeks naar de ijskast waar nog een halve fles wodka staat te pruttelen. Halverwege de kamer struikel ik over een vuilniszak wat de pret niet mag drukken.Eerst een slok wodka.
Genietend schenk ik een glas half vol. Of half leeg, het is maar hoe je het bekijkt en vraag mij intussen af waarom en wanneer ik in Godsnaam een vuilniszak midden in de kamer heb gesmeten.

Als ik mij omdraai blijft mijn hand halverwege hangen. En ik je kan melden dat zoiets nooit gebeurt. Als mijn hand met glas zich eenmaal in beweging zet dan bereikt hij zijn doel. Al komen er drie tsunami’s tegelijk over mij heen; dat glas bereikt mijn mond. Zeker weten!
Er ligt iemand languit op de vloer van mijn kamer. En die iemand is hartstikke dood.
Plassen bloed hebben zich een weg gesijpeld in mijn nieuwe tapijt. Nou ja, tweedehands maar toch..
Ik zet mijn glas neer en pak mijn mobieltje:
‘Met Trekstra.’
‘Dag Trekpleister, met mij. Er ligt een dooie in mijn huis. Hartaanval.’
‘Dan moet je bij de GGD zijn Painter, ik ben geen arts.’
‘O? Nou, met die jas van jou kun je zo als operatiezuster het veld in Trekpleister.’
‘Lul niet zo dom Painter. Hoe weet jij trouwens dat die, eh dooie, een hartaanval heeft gehad?’
‘Omdat er een slagersmes van twintig centimeter uit zijn borst steekt, Trekpleister.
Zelfs ik kan dan nog wel een diagnose stellen.’

Het blijft even stil
‘Wat hoor ik trouwens voor lawaai bij jou, Trekpleister? Het lijkt wel een kudde Jehovagetuigen die een psalm staan te jodelen in Ahoi.’
‘Dat heet Hiphop Painter. Daar luister ik graag naar als ik in de auto zit. Dat doet mij randdebielen zoals jij vergeten.’
‘Hiphop? Nooit geweten dat dat muziek was. Altijd gedacht dat het een ander woord voor touwtjespringen was.’
‘Stop nou maar met dat gezeik Painter. Ken je die dooie?’
‘Nee nooit gezien. Hij heeft een kale kop, een trainingspak en sportschoenen.
O ja, zijn mond staat open en behalve wat zwarte stompjes zie ik alleen twee grote voortanden.
De laatste keer dat ik zulke tanden heb gezien zaten die vast aan iets met een grote platte staart dat op een stuk hout zat te kouwen. Kun je daar iets mee?’

‘Jezus man. Oké, niets aanraken. Wij komen er nu aan.
En o ja Painter, Wij hebben vingerafdrukken bij Dubbeldrop gevonden. Wedden dat ze van jou zijn?..’

43 reacties

Opgeslagen onder ALGEMEEN

43 Reacties op “LIJK OP HET TAPIJT

  1. Het verhaal begint goed vol te geraken zo. Leuk!

  2. @redstar. ja, zo kan het wel weer;-)

  3. Het wordt spannender en spannender jouw verhaal paco! Je weet je lezers te boeien en aan je te binden, zoveel is zeker!

  4. Oef, het wordt met de dag spannender.
    Ik kom graag terug voor nog meer vervolg.
    Fijn weekend.

  5. Ben ik nou de enige hier die de afloop al kent… 😉 Of heb je het verhaal herschreven?

    Maar hij blijft leuk….

    Love As always
    Di Mario

  6. een dodelijk spannend verhaal.

  7. Je heb je blog wel aangepast aan het verhaal:-)

  8. Henk van Loon

    En dan heb je dat “lijk in de kast” nog niet gezien…. 🙂

  9. Politie die naar hip hop luistert. Waarom dan een vale regenjas? Waar is het blinkende goud :-)?

  10. Theo Balvers

    Heerlijk zo’n blogthriller.
    (Bloedmooie achtergrond..)

  11. je bent me een schrijver paco

  12. DNA schijnt nu vooral het bewijs te geven.
    Ik kijk uit naar de vervolgen.

    Benieuwde en nieuwsgierige groet

  13. fr@nsmuthert

    Lay out aangepast in bloedrood?
    Wordt vervolgd?

  14. ppfftt spannend hoor dus mondje dicht hoor dimario
    en een bloedmooi achtergrondje er bij
    nu toch maar een fijne dag gewenst

  15. Je kan ook niet even weg, of het wordt onmiddel-lijk een bende in je huis.

  16. Beukmans

    Spannend, kaal met grote voortanden, dat kan niet waar zijn,een moraalridder met toupet dood in jouw huiskamer……….
    Komt Arie Slaghout dan weer bij de EO terug en gaat ie samen presenteren met Andries Nevel? De 2 A’s (als tegenhanger van de 3 J ‘s) die Gregoriaanse gezangen hiphoppend op de buis brengen?
    Sorry mijn fantasie gaat op de loop, dat krijg je met wordt vervolgd verhalen 😉

    Fijn weekend allen!

  17. Irritant mannetje, die Trekpleister. Het ergste vind ik dat je nog geen slok drank heb kunnen nemen.

  18. Nummer 22 Absurd

    Amice Paco en andere liefhebbers!

    De Zaak: Dubbeldrop, Trekpleister & Het Lijk

    Dat wordt een fraaie serie verdachtmakingen, beweringen zonder bwijs, klokkenluiders uit de school klappende collega’s van Trekpleister,”” Tapijt lijkers beroepsvereniging ter verassing en verrassing” en andere fraaie staaltjes van volgers… Het lijkt wel een aanzwellend peleton wilerenners in paashaaspakken, en hijgende kwijlende bergop trimmers van zo’n jaar of 98.
    De Groep Dementia Cyclistie, is de weg kwijt en de aansluiting verloren, maar dit terzijde.

    Het gaat hier over een lijk, met mes en vuilniszak… daar kunnen wij volgers van de oprechte mysterisch, eens absurdistisch over vertellen.

    Volgs het OIL onder leiding vand e hobbyist inspecteur bromsnor de professor ( wie kent hem niet, toch) is de vuilniszak de schakel tussen voedselbank, kledingbank en kringloopcentrum..( het mes, het mes… zal die daar vandan gekomen zijn?) craddle to craddle bv is al ingeschakeld, Peter Riool de Vries, niet! Over Onderkoffer operaties wordt gezwegen.. er is nl. geen koffer, laat staan onder..

    waarvan akte en groet,

  19. Ron

    Wanneer komt dit op tv, Paco? Eindelijk iets fatsoenlijks. 😉

  20. Deze laatste lijkt me geen bankmedewerker. Waar blijft Ab eigenlijk?
    En wedden dat ze op deze plaats van misdrijf jouw vingerafdrukken vinden.

  21. neem nog maar een wodka Painter, je krijgt zo ook nog bezoek van Trekpleister

  22. Heb het je aldoor willen vragen. Liggen de roots van Wethouder Jansen niet op Sicilië? Heette zijn grootvader niet gewoon Gio Giansens? Dat zou me toch niks verbazen.

  23. Zonde en jammer, nou heb je tapijtreiniger nodig.
    Fraai verhaal!

  24. Ollie wacht met spanning af ! Je hebt het paco!

  25. Daar gaan mijn belastingcenten… in rook op.

  26. Ik hoop dat dat niets met jouw pannekoeken te maken heeft! 🙂
    ik volg gewoon verder!
    groetjes

  27. blijf van het mes af vanwege evt vingerafdrukken.
    (ik denk: ik zeg het ff……..)

  28. oma

    Ha Paco,

    Vast familie van dubbeldrop die even langs kwam wippen, maar toch langer bleef dan de planing. oma

  29. Bloedstollend, Paco !!!
    Lie(f)s.

  30. Als je zo spannend doorgaat kan ik je aanraden om het nummer van Stichting Korrelatie ergens op je weblog te plaatsen.

    Hetgeen je dient op te vatten als een compliment.

  31. Fijne zondag paco, ook al halen we die schitterende temperaturen van gisteren niet meer, geniet er toch van hé!

  32. ceeschamuleau

    Beste Paco, je zou me een ontzettend plezier doen om uit te leggen hoe ik onder “Categorien” (bij jou “Algemeen”) een rijtje kan maken. Ik ben nu 2,5 uur aan het zoeken, heb ook de Helpoptie gebruikt (lekker makkelijk: de pagina is in het Nederlands, de rest in Engels ), kijk er met heel mijn verstand naar maar zie nergens een veldje waarin ik mijn categorien kan typen, laat staan linken met mijn blogs. Abacadabra voor mij maar voor een jonge deskundige als jij moet het een peule(n)schil zijn, toch? Please Paco.

    Ceesgegroetje

  33. …en daarna dronk je eindelijk je gals wodka leeg 😉

  34. SSSSSPannend!!!
    En eh….Laat Dimario zich a.u.b stil houden over het slot van dit geweldig verhaal.
    Wat zat er in die vuilniszak,het bewijsmateriaal wat jij hebt verzameld over Jansen?

  35. Paco amice! en amices!

    DE LIJKWADE , DE VINGERAFDRUKKEN & DE 2 TANDEN!

    Het schijnt dat de dode, tijdens het aards leven als paashaas verklede zzp Zelfstandige Zonder Paashaas, verdienstelijk maakte bij het eierenzoeken, schilderen, opeten tijdens 2e kerstdag.

    Opsporing verzocht!

    De Paashaas dode op een tapijt. Wie herkent de 2 tanden? Bent u de tandarts, bel direct zonder dralen, boren en vullen van praatjes Ook dit lijk zal familieleden hebben.

  36. Gedaan met thrillers te kopen, we hebben er een spannender op internet!

  37. Hier volgt een bericht van de politie

    De politie uit uw woonplaats vraagt u bijzondere aandacht bij de vermissing van Jan de Swetser, 37 jaar oud, kaal, trainingspak en nog maar 2 voortanden in zijn mond. Jan is bekend in het circuit der 2 tandigen en snuifvereniging “ZT- Zonder (Septum)Tussenschot.
    Jan verliet in opgewondentoestand zijn niet vaste woon of verblijfplaats op een lichtkleurige damesfoets met een bandenmaat 24 inch en 2 zwijwielen. Jan is licht spatisch, dus schrik niet als u hem ziet reageren me zijn handen en hoof.

    Op zijn achterhoofd staat een tatoage met een afbeelding van Johannes C. uit Barcelona.

    Hebt Jan, die zijn medicijnen niet heeft meegenomen, wel het slagersmes uit de lokale vegetarische slagerij, gezien, egesproken, zien lopen of kent u wellicht de persoon of personen in zijn nabijheid. Meldt u dan direct bij de politie of misdaad anoniem.

    Uw verhaal kunt u ook anoniem kwijt op deze webblog.

  38. Tja, en zie nou die plassen bloed er maar weer eens uit te krijgen.

Geef een reactie

