VERDACHT..

Met veel gebons in mijn hoofd word ik wakker. Op mijn horloge kijkend zie ik dat het negen uur is. Voor een normaal mens is dat ochtend. Voor mij is het midden in de nacht.
Gek dat ik ondanks het aanhoudende gebons geen hoofdpijn heb. Naast het gebons hoor ik nu ook enige kreten in mijn hoofd. ‘Doe open Painter, we weten dat je thuis bent.’

Jezus, ik zal toch geen last hebben van stemmen in mijn hoofd. Toch maar eens iets minder drinken voortaan. Eindelijk ben ik redelijk wakker en realiseer mij dat het gebons niet in mijn hoofd zit maar in een deur beneden. Dus sleep ik mij uit m’n bed en wankel naar beneden. Voor de deur zie ik twee debielen met een lange regenjas. Een ervan draagt ook nog een zonnebril.
Relaxed doe ik open: ‘kijk nou eens, de hoofdtrainer en de hulptrainer op huisbezoek?
Kom op jongens, ik heb al duidelijk gemaakt dat ik geen contract bij jullie wil. Real Madrid heeft namelijk belangstelling voor mij en..’
Zonder omwegen word ik opzijgeschoven waarna de debielen mijn huis binnenkachelen.

‘Politie, zegt zonnebril. Mijn naam is rechercheur Trekstra en dit hier is van der Putdeksel.Ik zou mijn bijdehante lulpraatjes maar even opschorten als ik jou was. En trek eens wat aan, voegt hij eraan toe als hij mijn blote reet ziet.
’Kijk maar een andere kant op, Trekpleister’, antwoord ik. ’Ik ben hier in mijn eigen huis, ja!’
Mijn opmerking negerend gaat hij zitten en vraagt waar ik was vannacht om vijf uur.
‘Mijn auto wassen’, zeg ik zonder aarzelen. ‘Dat doe ik het liefst midden in de nacht. Dan lijkt het net of hij minder vuil is. En daarna boodschappen doen bij Albert Heijn. Jammer genoeg waren ze nog niet open.. En jij?
Je zonnebril poetsen? Of bracht je je regenjas naar de stomerij? Nee, dat kan niet want die jas meurt alsof hij een maand naast een ontbindend lijk heeft gelegen’
De rechercheurs wisselen veelbetekenende blikken uit.
’Daar blijf je bij, Painter?’
‘Bij je jas? Nee liever niet als het jou hetzelfde is. Als je nog lang met dat ding blijft rondlopen vluchten alle luizen hier het huis uit. Leg hem maar even buiten neer.’
‘Tutututut’, hoor je dat van der Putdeksel? We hebben hier te maken met een komiek’

Van der Putdeksel zegt niets. Hij zit met het puntje van zijn tong uit zijn mond aantekeningen te maken in een klein boekje.en ziet tot zijn ontsteltenis dat hij op de laatste bladzijde is aangekomen. Even kijkt hij hulpzoekend om zich heen en begint dan zuchtend op de kaft te schrijven.’Ik heb wel een vel pleepapier voor je, Putdeksel’, bied ik behulpzaam aan. ‘Dat trekt wat makkelijker door als je het door de plee spoelt. Maar even wat anders, heren. Wat komen jullie hier doen in het holst van de nacht? Mijn auto verkeerd geparkeerd? Of vergat ik mijn hand uit te steken toen ik de bocht om ging?’
‘Ik dacht dat je het nooit zou vragen Painter’, zegt Trekstra.
‘We zullen je even bijpraten, kerel. Vanochtend om vijf nul nul uur ( dat zegt hij echt) kregen wij een telefoontje van de heer Vogelenzand. De heer Vogelenzand meldde ons twee harde knallen, komende vanuit het huis van zijn benedenbuurman en.. ‘

‘Lekker belangrijk, Trekstra. Ik hoor ook wel eens twee knallen bij mijn buurman. Vooral als hij teveel bruine bonen gegeten heeft. Dan raak je al gauw de tel kwijt wat betreft het aantal knallen’
Trekstra verschuift zijn zonnebril een beetje zodat hij nu een beetje scheef op zijn neus staat.
‘Weet je trouwens dat je een beetje op die Duitse slagerzanger lijkt, Trekstra? Heino heet hij. Alleen jouw haar is iets minder wit. Was je het wel vaak genoeg? De zonnebril is hetzelfde.’
‘Dus toen zijn wij eens naar het huis van Vogelenzang gereden,’ gaat Trekstra onverstoorbaar verder.
‘Op ons kloppen deed zijn benedenbuurman echter niet open. Helaas moesten wij toen overgaan tot grof geweld en braken zijn deur open.
En wie denk je dat wij daar aantroffen Painter?’
‘Het paard van Sinterklaas? Zeg dat het niet waar is Trekstra.’
‘Gelukkig niet Painter, maar voor jou zou het beter zijn geweest als dat wel zo geweest zou zijn.
Want wie lag daar in een flinke plas bloed, Painter? Juist ja. De weledele heer Dubbeldrop!
De heer Dubbeldrop, medewerker van de Postbank…
En wie stond er als laatste op de nummerweergave van zijn telefoon, Painter?
Juist ja……’

66 reacties

Opgeslagen onder ALGEMEEN

66 Reacties op “VERDACHT..

  1. jan krosenbrink

    en wie denk je dat we daar aantroffen Painter? Dat had volgens mij de laatste zin moeten zijn. Van een overtuigend verhaal!!

  2. Oef ja dat is wel verdacht….haha
    Fijne dag vandaag, zonder gebons.

  3. Dat is inderdaad wel heel verdacht, bel in het vervolg maar anoniem dan wordt het tenminste niet zo,n kruidvat van verdachte omstandigheden.
    Ik ben benieuwd naar het vervolg!

  4. Oei, oei Paco, nou hebben ze je:-)))))

  5. 2 x reactie geplaats 2 x niets te zien

  6. @Fietszwerver: 3 x is scheepsrecht;-)

  7. Mijn gedachten”zo naief ben ik

  8. @JAn Krosenbrink:het was ook min of mer de laatste zin

  9. VSp

    Pannenkoeken met bier gáán niet samen.

  10. Theo Balvers

    Tja, als de recherche haar werk goed doet verliezen we binnenkort een blogger…

  11. Beukmans

    Volgens mij word je er ingeluisd, Dubbeldrop was dus gewoon een thuiswerkert die na jouw telefoontje geen klap meer heeft uitgevoerd.
    Ben nu even met de handjes zoals als Monk bezig en denk dat de telefoonmaatschappij hem heeft omgelegd, schijnt het nieuwe ontslagbeleid te zijn want het scheelt ze langdurige uitkeringen…..

    Fijne dag allen!

  12. Goed verhaal weer .Dank je voor de lach!

  13. De wraak van Jan Mulder?

  14. Wat een verhaal weer , hoe doet ge dat ?

  15. is weer leuk; ik heb wel last van oorsuizingen maar niet van stemmen

  16. Laat het gebons verstommen…

  17. Ik heb gehoord dat die Trekstra ‘homosexueel’ is ….

  18. Het zal je maar overkomen. Geldt ook voor dubbeldrop uiteraard.
    Je brengt me wel op een idee. Ik ga vanaf nu iedereen die me gebeld heeft of die ik zelf gebeld heb, voortaan meteen even terugbellen om te controleren of het nog wel goed met ze gaat.

  19. Henk van Loon

    Spannend! Een “Doe-het-zelfmoord” kerstpakket gekregen van de Postbank?

  20. Tja, ik begrijp het. Maar hoe lul jij je daar nou weer uit?

  21. Wat een zakken. Waarom zou je hem bellen als je van plan was langs te gaan?
    Jij bent dus de enige die het zeker niet gedaan heeft. Oh, overigens ik ook niet.

  22. Ze hebben sterke bewijslast tegen je. Maar gelukkig hebben vrijwel alle gevangenissen in Nederland toegang tot internet en kun je gewoon doorgaan met bloggen. Ben nu al benieuwd naar de verhalen over wat je daar zoal meemaakt in de gemeenschappelijke doucheruimte.

  23. @Blutch1:ik ben een te groot watje om een moord te plegen

  24. @terrebel”haha,zul je niet meemaken

  25. HenkvanLoon:zou zomaar kunnen;-)

  26. Vosje:bijna goed; hij is biceptueel

  27. Johan: nee, die werd miljonair door de postbank

  28. Beukmans: tuurlijk werd ik er ingeluisd

  29. Schitterend die ontknoping… Dat er nog veel van deze verhalen mogen verschijnen.

  30. Nummer 22 juridisch adviesbureau

    Heer Paco, amice

    “Zwijg” dat is mijn advies. Zeg niets en beroep u op het zwijgrecht. U bent verdacht, maar dit terzijde.
    Ik heb de heer Schaam Moskontwitz geraadpleegd en werd door Nina Derriére-Kus, op en hijgerige toon doorverbonden. Ik vroeg”waar ben je nu Nina?”, ze kende me nog van andere gelegenheden. “Oh, ik zit onderhet bureau en heb mijn mond vol”Vol?”vroeg ik… “Ja vol van verlangen, even wat doorslikken..Ik verbind u door”

    Ja, met Schaam Moskontwitz, strafpleiter, mijn uurtarief bedraagt 800 euro,ex. BTW, reiskosten, lunch, diner en wat onvoorziene SuitSupply aanpassingen na een copieus diner op uw kosten.. zeg het eens..

    Aha, u wilt mij alvast als advocaat noemen in uw verdachtmaking in de zaak Dubbeldrop… klopt?
    ’s kijken of ik nog een gaatje heb.. Zeg Nina, wil je even in mijn agenda kijken en kom nou s onder mijn bureau vandaan.. het is genoeg zo, zeg.. ik heb een zeer belangrijke opdrachtgever aan de lijn, toch? heer Painter, zei u..

    Ja, het kan, ik kan naar het huis van bewaring komen, waar u zo dadelijk heen wordt gevoerd. Tip, vraag om sirenes en zwaailichten.. dan heb ik alvast een onderwerp dat u schandalig wordt behandeld…

    Is de dode een bekende van u? kent u hem goed? is het een door justitie verdachte persoon op basis van bel en tapgegevens? vertel ’s wat meer client, pardon heer Painter..

    Nou, ik eh uh.. Stop maar, heer Painter, weer wat verazchtende omstandigheden..u stottert..
    Ik zal mijn vriend de voorzitter van de Bond tegen Vloeken & Leren Bidden ’s contacteren.. de her Gilles de la Tourette.. die zal ik als expert getuige meenemen..

    wat denkt u… zijn WIJ goed bezig… het tellertje staat nu al op 1 uur 33 minuten…

    Jah, nou , eh..uh… mr. Schaam Moskontwitz, kan het pro deo?…

    …tuuttuuttuut

    Waarvan akte!, dus!

    • Beukmans

      Advocatenkantoor Pramm en Kontenswitsch is een zeer gerenommeerd kantoor, pro deo wordt daar wel iets anders uitgelegd heb ik begrepen.
      P. Rodeo (poet rodeo) in de portemonnee is hun specialiteit…..

      Overigens weer een mooie aanvulling amice22 😉

  31. @NUMMER22:ALS HET PRO DEO KAN, GRAAG

  32. waterdicht bewijs, ga maar een goede advocaat zoeken.

  33. met mijn pasfoto op mijn log en een spoor van mijn IP adress hier zit ik tegen den avond in den bak.
    Eindelijk gratis eten en drinken.

  34. dat zal gestonken hebben, een medewerker van de postbank. ouwe zaak?

  35. Amice en amice

    Als pro deo contra productieve advocaat b.d. bied ik me aan met hulp van dit schrijven door amice nummer 22 en dat weer via de mond tot mond tam tam van de professor dr. mr (!) ir. R. Leijdecker (1955), die zegt er “geen zin an te hebbuh” door een ervaring met een zeer zeer bekende mensen mens en geldzakkenaftroggelaar te Amsterdam.

    De professor laat zijn wonden; lichamelijk en geestelijk dagelijks nog verzorgen met helende woorden en zalvende zalven uit en fair trade winkel, maar dit als langdradige terzijde en niet ter akte.

    Dus u kunt mij geheel pro deo in excelsis deo volente carpe diem advocaat inzetten. 1 ding wil ik wel meegeven; ik ben reeds de 98 jaar gepasseerd, maar goed van lijf en leden, een mensen mens , een dossier dossier mens en in bezit van een goedgekeurde 45 km wagen. Ik woon in de buurt van Maastricht. Reiskosten graag wel vergoed, hotel, lunch, diner ook naar gelang mijn beoefte.

    Luiers zijn inclusief, u moet weten ik heb wat last van urineverlies door een opspelende vergrote prostaat , maar kan niet volledig urineren.

    Mijn sterkte voor uw zaak is wel dat ik naar andersmans geseik goed kan luisteren.

    Ik zie uw uitgebreide curriculum vitaal graag hier tegemoet. Do not call me, I all you als ik nog een beltegoed heb, natuurlijk.
    Met amicale groet,
    VHKNDM bv
    Advocaat en Procureurs
    Hoogachtend,
    Mr. J.A. H. I.J. Weer

    Nummer 22 bericht:
    VHKNDM betekent Van Het Kastje Naar De Muur. Maar hij is wel heel, heel goed en een mensen mens.

  36. ALERT! LEES..DE ZAAK:Dubbeldrop op http://www.nummer22 absurd.wordpress.com

  37. Leo

    Als hij daar al lag sinds de dagen van de Postbank is het wel logisch dat die jas van die Trekstra zo stonk uiteraard….

  38. De Zaak Dubbeldrop! The Musical, The Ripp Off, The Caller (thriller) The Double Liquor man Always Rings Twice, Callers Of the Lost employee; Tuut Tuut Habibi, Help, mijn man was Dubbeldrop, Herrie met Dubbeldrop, Dubbeldrop aan de rivier, The Postcode Dubbeldrop Prijzen Regen 3 Dolle Dwaze DAGEN , Slijmballen & Ander Telefoon Terreur, naar een boek van nummer 22 :De Zaak; Dubbeldrop,
    Wo ist meinen Handy, handyman? (Gesynchroniseerd)

  39. Ik verschaf je eventueel een alibi…

    Love As always
    Di Mario

  40. Als ik als kerel Trekstra zou heten, zou ik subiet mijn naam veranderen.
    Of ben ik nu erg plat bezig.

  41. Trekstra, Jan- Willem Pieter, (56) man
    1.55m 69 kilogram, licht scheel en kalend
    Opgeklommen tot rechercheur via de buurpreventie en ‘street angels, zonder wapens”
    Ongehuwd, 3x gescheiden, geen kinderen (oorzaak onduidelijk)
    Rijdt een auto van de zaak met een verhoogde stoelzitting. Privé rijdt Trekstra een opgevoerde 45 km wagen ( met ontheffing) en verborgen zwaailicht

    In het dorp waar T. woont kent men hem als de kleine man met de grote middelvinger, die zich graag vertoont in zijn uniform met de 3 strepen ( lezen, schrijven en rekenen) op koopzondagen als de 2 winkels geopend zijn.
    Vangt graag winkeldieven van 12 jaar op zon en feestdagen.

    Hobbies; Neuspeuteren, vingerverven en inkijken en buren het leven zuur maken door de schutting elk jaar weer te meten ( max.1.80m) onder het mom van “hout krimpt en hout trekt”
    Trekstra doet zijn naam eer aan. Was gehuwd met de dames: Z. Uigvlek, Z. Uurpruim en Schaamplatjes.
    Betaalt zich scheel en blauw aan alimentatie.
    Altijd boze blik, gefronste wenkbrauwen en pruillip.

    Leest graag stripverhalen, maigret, agatha christie . luistert nog altijd naar de onvoltooide van Mahler, heeft al jaren een haat verhouding met de CD producent omdat zijn vraag”mijn CD houdt op, dus ik wil mijn geld terig of u levert de rest van Mahler ook!” ontaard in een scheldpartij en zelfs kamervragen.

    Advies: benader hem nooit alleen, u verliest dan elke discussue en ontvangt een boete van minimaal 200 euro.
    Bel 112 als u hem ziet naderen, roep stichting Korrelatie avast aan en verwittig het Pieter Baan Centrum en reserveer alvast een plaats, omdat u zich niet heeft kunnen beheersen door het trek en zuigwerk van…Trekstra!

    U bent gewaarschuwd.

    Bron: Wikilekkage.nl

  42. Waar blijf je ’t halen, Paco… Heerlijke avondlectuur !
    Lie(f)s.

  43. Oei nu ben je een verdachte, jij hebt dat stukje pannekoek toch laten verdwijnen hoop ik! 🙂
    groetjes

  44. oma

    Ha Paco,

    Wat kinderachtig dat dubbeldrop op deze manier zijn gelijk wil halen. oma

  45. Oma:zeg dat wel
    Dominic:zeker weten;-)
    Lies:dank je wel
    Nummer22:dank voor de lach
    Maadtje:jij bent nooit plat bezig. Integendeel
    DiMArio:fijn om te weten;-)

  46. Johng814

    Hey, thanks for the post.Really thank you! Really Cool. faedbdadgkef

Geef een reactie

