JUSTIN BIEBER. DE NIEUWE VERLOSSER!

Tussen alle brandhaarden zoals Japan, Libie, Jemen, Egypte, worden wij weer getrakteerd op een nieuwe brandhaard. De nieuwe verlosser is gearriveerd.  Een volle neef van de weledele Jezus C. te Nazareth,  maakt onder de naam Justin Bieber zijn opwachting.

Daarom zeg ik; ga in Justin. Vele miljoenen meisjes gingen u al voor. Zij allen gingen in Justin. Zij allen praten over hun persoonlijke relatie met de HERE Justin.
Het toeval wil dat ik vroeger en buurjongen had die Justin Bieber heette. Op het eerste gezicht leek hij niets te hebben van een verlosser.
Hij kaakte haring in de derde van Swindenstraat.  Zonder verdoving en met één hand op zijn rug. Niets Goddelijks aan dus.
Totdat hij het licht zag en besloot zijn leven drastisch om te gooien en een wekker kocht. Ik weet nog dat het weer meteen omsloeg toen.

Meteen na dat besluit stopte hij met haring kaken en ging gebruikte handdoeken verkopen. Alleen als het regende. Daar was een markt voor. In het centrum. Die stank toen,  je accepteerde het gewoon.
Wat hij toen ook meteen deed, en dat was echt een gat in de markt bleek later, was zijn kapsel veranderen. Hij knipte zijn kop kaal, pulkte een platgeslagen cavia van de snelweg en naaide die met drie stopnaalden op zijn kop.
Daarna liep hij over het water naar de markt, sprong hij op zijn gebruikte handdoeken ,  ging op zijn handen staan en imiteerde een dronken schaapskameel in barensnood.
Daarbij begon hij te zingen, dat wil zeggen, hij stootte klanken uit die ongeveer klonken als:
Ohoe, Ahaa, Ahool,
buy mijn handdoek en  save your soul.

Het werkte. Uit alle dorpen stroomden de nieuwe gelovigen naar de markt en aanbeden mijn buurjongen.
Velen rusten en slapen sindsdien  met een gebruikte handdoek, waarmee de Bieber persoonlijk nog zijn gekaakte haring mee verschoonde, in de armen van de here Justin.

Daarom zou ik wel willen schreeuwen. Bekeer u nu ook tot de nieuwe Justin Bieber. De nieuwe verlosser. De nieuwe redder van deze brandende wereld.
Ik zeg: Doen!

58 reacties

Opgeslagen onder ALGEMEEN

58 Reacties op “JUSTIN BIEBER. DE NIEUWE VERLOSSER!

  1. De discipelen van Here Justin houden al flink huis op Youtube: open een willekeurige video en kijk naar de reacties 😉

  2. Er zijn veel puberhartjes op hol gebracht.
    fijne maandag.

  3. O néé, ook hier die Bieber… je kan er tegenwoordig niet naast kijken hé? *wink, big smile*
    Een héérlijk geschreven log paco… en ik hoop dat de héle nieuwe week even heerlijk voor jou mag zijn!

  4. *kuch* Ik ben niet zo’n volger eigenlijk. Laat anderen dat maar doen als ze willen 😉

  5. @redstar: bekeer u nu! Open uw hart voor de Here

  6. @MArjolijn: Je bent jong en je wilt wat

  7. eyebrazil : dan ben ik wel even bezig

  8. Het is dat ik het op dit blog verwacht, maar anders, wat een onzin:-)

  9. Antoinette: Het is ook onzin. En toch gebeurt het

  10. fr@nsmuthert

    Een open hartoperatie, zul je bedoelen. Jezus, wat een ellende.

  11. “Heartbeats” – aeon …
    The hole world’s a stage!
    Laten we dansen aan de zee.
    Carpé Diëm, dweep en droom.

  12. mogge Paco
    zal wel aan mij liggen , ik ken geen justin bieber , heb ik nu wat gemist
    ik dacht voor een moment dat je het over Louis de palingboer ging hebben haha
    nu ik zal eens kijken of ik die justin vandaag zie
    fijne dag nog

  13. Ge hebt een groter talent om te schrijven dan Ollie Paco , echt elk woord is in de goeie zin gebruikt.
    Ja we hebben al veel zo’n messiassen gezien ! Ze komen en ze vallen dan weer van hun troon ! Iedere generatie had er wel een zekers ? Elvis , Travolta , Keyly of andere George Michaëls . De gevolgen voor hen zijn nevenant.

  14. Veel overeenkomsten met Bopske, zit toch niet in de familie???

  15. Justin wie? Zulke onzin draaien ze niet op Studio Brussel!

  16. VSp

    Sekte zonder tweede ‘e’ vloeit beter door de strot.

  17. Prachtig! Hoe verzin je het 🙂

  18. Je bent ook al door “das bieberfieber” gevangen? Kan geen meltdown tegenop.

  19. Noa

    Dave Berry mijn idiool zag er toch een stuk geiler uit dan Bieb?

  20. Noa

    Jouw widgets zijn fragmenten uit Cirque?

  21. wat een tiener hype die knul, niet aan mij besteed!

  22. @Noa: klopt.En DAve Berry had ook dat strange effect

  23. @Aadverbaast: ja, en je krijgt er jeuk van

  24. Fokkio:het is echt gebeurd.Nu! In real time

  25. prlwytskovsky : ja, van buurman aan moederskant

  26. @Ollie: u doet u zelf tekort vind ik

  27. Fietszwerver:Louis de palingboer was een neef van hem.Dus ik snap je verwarring

  28. Theo Balvers

    Genoten van je column en vele reacties.
    Verder pas ik (66) bij Bieber.
    ook volkomen verkeerde (artiesten)naam.

  29. Theo: je past er helemaal bij;-)

  30. ik dacht dat hij Justin Beamer heette… maar nu ik weet dat ze hem ‘Bieber’noemen, gaat er ineens een wereld voor me open

    goed geschreven..die handdoekenlucht, spat van je scherm… haha

  31. bieber haben wir lieber meine Freunden

  32. Beukmans

    Ik weet totaal niet waar dit over gaat maar denk dat het in de J zit en vermoed een buitenechtelijk kind van ons aller Jomanda die de handdoeken eerst besprenkeld met ingestraald water….. Een soort koppel oplichterij???

    Overigens weer een pracht verhaal Amice!

  33. Jezus Christus wat een verhaal. Hoe heet zijn vader eigenlijk? Soms ook God?

  34. @Maadtje:dat weet niemand maar het kan te maken hebben met iets buitenechtelijks

  35. @BEukmans: alles wat met een J begint heeft iets verdachts;-)

  36. ken ik niet maar goed zal wel weer wat gemist hebben een leuke tekst je bent een schrijver een dichter
    groetjes antony

  37. Justin wie?Wie is dat in vredesnaam?
    Die vroegere buurman van jou wist wel waar handel in zat. ik zie zo af en toe vrouwen met twee kleuren in het haar lopen, de ergste vind ik die met een zwarte pony en de rest blond. Het zijn net cavia,s dan.

  38. Als Mohamed niet naar de berg komt, dan….

  39. Liever Bobske dan Justin… !!! Dé redder !!!
    Lie(f)s.

  40. Ik zeg, ik neem nog maar een borrel, dat kan ik na dit verhaal wel gebruiken.

    Love As always
    Di Mario

  41. Als het kind maar ne naam heeft! Prachtige weergave Paco!
    Groetjes

  42. oma

    Ha Paco,
    Al die willen te kaap’ren varen
    Moeten mannen met baarden zijn
    Jan, Pier, Tjoris en Corneel
    Die hebben baarden, die hebben baarden
    Jan, Pier, Tjoris en Corneel
    Die hebben baarden, zij varen mee .

    oma, met baard.

  43. Totdat hij het licht zag en besloot zijn leven drastisch om te gooien en een wekker kocht. Ik weet nog dat het weer meteen omsloeg toen.

    Met zulke zinnen krijg je ook op iets oudere leeftijd een stadion gemakkelijk vol. Of het alleen meisjes zullen zijn betwijfel ik echter.

  44. Fijne dag paco, ik hoop dat hij minder hectisch dan de mijne zal zijn!

  45. Je kan momenteel niet om Biebertje heen, waar je ook gaat of staat, het is Biebertje wat de klok slaat. Gaat wel weer over, hoop ik tenminste

  46. Paco Amice, Amices!
    Mis ik wat? De Klokkenluider van de Notre Dame was toch jaren hét voorbeeld voor een meisje maar dan andersom zoals Justin Swieber. Of is een nieuwe Shirly Temple ( maar dan van het jongens geslacht) met een opmars bezig dat door de commercie wordt gesponsord?

    Ik verdenk de KPN Kinder Postzegel verzamelaars Nederland van valse concurrentie. Of gaat Bieber ook voetbalplaatjes laten maken van zichzelf en via AH- die past op de kleintjes al eeuwen- laten verspreiden.

    Eens was er een ander klein jongetje dat jezus gristus werd genoemd en uiteindelijk na jaren van supporters en hooligans achtervolging met zijn harde kern een laatste advondmaal nuttigde, waarna een haan begon te kraaien.. waarom? ik zou het niet weten.. maar goed na dat kraaien werd ene man judas gevraagd of hij liegt of gelogen had over zijn bonus aan brood en vissen. Judas zei niets maar dat doen de meeste zakkenvullende ratten.. enfin het gevolg kent u.. we hebben 2 kerstdagen, 2 paasdagen een goede vrijdag en 2 pinkterdagen, en een hemelvaart.. want ooit moet hij opstijgen vanaf de raketbasis Cape Carnaval!.. Zo is het maar net met jeugdiolen.. zelf Biebertje moet aan het kruis…. of..

    waarvan dus maar weer akte!

  47. En ik lag vandaag al ziek op bed…
    Overigens moet ik eerlijk bekennen dat ik nog nooit 1 lied van de knul gehoord heb, wilde dat zo houden, heb al koorts genoeg!

    xxx Kati

  48. Ron

    Ik had nog nooit van Justin Bieber gehoord (!). Even rondgesnuffeld op You Tube dus. Nou, bedankt voor het wakker maken, Paco. Ik voel me geheel verlicht. Ik ga toch maar even liggen. Gordijnen dicht. Een aspirientje.

  49. Leo

    Die aanbidding van hen die als goochelaar met een kunstje in het programma zijn geboren is van alle tijden. Telkens als er weer een of ander sterretje onder een platte steen vandaan wordt gehaald zijn er meiden die zich helemaal de tranen huilen bij het zien van zijn aangezicht. Ook jongens hebben last van dit soort verschijnselen, zij het dat zij zich er niet mee kunnen vertonen op de openbare weg. Opwinding heeft andere vershcijningsvormen bij ons mannen. Ik ben die tijd al even voorbij. Echte opwinding voelde ik nog bij Barbara Hershey maar wie heeft daar nu nog van gehoord? Trouwens dat joch zong nog vals ook…maar dat zal aan mij liggen..

  50. gelukkig moet mijn dochter helemaal niets van hem hebben.
    scheelt een stuk in mijn geldbeugel en placebo-verbruik.

  51. Kom hier even kijken nav promotie van jou door MG 😉

    Enne tja die bieber…. kweet eerlijk gezegd niet wat ik er van moet vinden, moet ik dat eigenlijk wel willen?
    Ik vraag me wel af of ik me vroeger ook zo hysterisch heb gedragen… hoop t niet (herinneringen zijn zeer vaag haha)

    Hoe dan ook… ik bekeer me niet meer, nergens toe…. zonde van tijd en energie, ik leef liever ;-))

Geef een reactie

