ZWANGERSCHAPSTEST

Op de terugweg van het Notariskantoor van aktezwendelaar Golfbjeker&CO ,waarvan, voor alle duidelijkheid, de “Co” niet voor Compagnons maar voor Companen staat, herinner ik mij nog net op tijd dat ik langs de Apotheek moet.

Mijn buurvrouw vroeg mij een zwangerschapstest te halen. Durft ze zelf niet omdat zij geen partner heeft en iedereen haar bij de Apotheek kent.
Even voor de volledigheid en om ranzige suggesties de kop in te drukken:Ik heb part noch deel aan de oorzaak van deze test. Kortom; ik heb nergens iets achtergelaten wat tot een zwangerschaptest zou kunnen leiden.
En nu druk ik mij nog beschaafd uit. De enige reden dat ik mijn buurvrouw uit de brand help is mijn meer dan gemiddelde sociale inslag.

De Apotheek is druk bezet. Zoals gewoonlijk. Vijtien klanten en één apothekersassistenten. Dat kan ook bij een apotheek want de klanten komen toch wel. Service hoeft dus niet op nummer één te staan op het economisch/financiële beleidsplan van een Apotheek.
Na 20 minuten (!) ben ik aan de beurt. Daar wordt mijn gewoonlijk zo vrolijke aard, niet beter van. Zeker niet na mijn belevenissen bij Notaris Maffioso een half uur geleden.

‘MôNEER!!,’ vraagt, nee blèrt, de apothekersdienster met een opgetrokken wenkbrauw.
Môneer!!
Dan sta je de hele dag pillen in potjes te persen en poedertjes in pakjes te strooien en vervolgens verkeer je dan in de veronderstelling het recht te hebben verworven je misplaatste arrogantie uit te drukken in het woord; “Môneer”.
Niks mis met pillen in potjes persen maar BLIJF EFFE NORMAAL DOEN, JA!
‘MEVROI!’ ,antwoord ik. ‘Ik wil graag een zwangerschapstest!’

En ja hoor ,in de rij achter mij klinkt een gesnuif en onderdrukt gegrinnik. Eindelijk heeft men weer eens munitie gekregen om mijn naam door het slijk te halen in de stad.
Mevroi trekt nu ook haar andere wenkbrauw op: ‘Zwangerschapstest??,’ vraagt zij alsof ze het niet verstaan heeft.
‘Ja, zwangerschapstest! Mag ik ook eens een keer zwanger zijn? Ik heb er Goddomme lang genoeg over gedaan, ja! Weet jij wel hoeveel hormonen er in mij zijn gespoten? Nou, ik kan je verzekeren dat jouw golvende daagjes daar niets bij zijn hoor.’
Achter mij geen gesnuif meer. Of onderdrukt gehinnik. Doodse stilte.

Mevroi trekt bij gebrek aan een derde wenkbrauw nu haar bovenlip maar op, zoals mijn hond ook wel eens doet als hij een Jehovagetuige mijn tuinpad op ziet lopen. Ze zegt niets omdat haar mond nu helemaal openhangt dus ga ik maar door. ‘Een jaar lang heb ik de ene na de andere “in vitro Fertilisatie” behandeling gehad. Weet je wat dat is, mevroi?’
Misschien weet mevroi het wel maar op dit moment staan haar hersensappen gaar te koken dus heeft ze niet zoveel tijd om daarover na te denken.
‘Dan zal ik het je uitleggen: Dat is een vruchtbaarheidsbehandeling. Dat helpt niet altijd dus voor alle zekerheid draag ik ook een maansteen om mijn nek. Daarvoor droeg ik een Jaspis, maar die stonk naar Apenzeik . Daar worden alleen met eczeem aangetaste gordeldieren zwanger van. Eh…waar was ik ook alweer gebleven?’

‘Fijn om te weten allemaal,’ zegt de apothekerassistente, ‘maar een zwangerschapstest zal u niet helpen vrees ik.’
‘O nee? Hoezo niet?
‘Omdat u waarschijnlijk evenveel spermacellen als hersens heeft, dus dat gaat zeker niet lukken.’
Gelach nu in de rij achter mij.

Ik lach mee.
Wat moet je anders

47 reacties

Opgeslagen onder ALGEMEEN

47 Reacties op “ZWANGERSCHAPSTEST

  1. Vaker heb ik het idee bij sommige mensen dat er juist meer spermacellen dan hersencellen aanwezig zijn!

  2. Haha, geen last van spermacellen.
    Maar wens jou een fijne zaterdag.

  3. Woehahahaha, héérlijke clou paco!

  4. Paco, voor de volgende keer, het kan ook bij de drogist in een dorp of stad waar ze je niet kennen.

    Love As always
    Di Mario

  5. ja wat zal ik zeggen
    zeg maar zo
    zeg maar niets
    hij is weer goed

  6. Hahahahaha heerlijk zoiets.

  7. @DiMArio: klopt, maar ik zoek het altijd op op de een of andere manier;-)

  8. @Rob Alberts: ja, zo kun je het ook bekijken

  9. de hond die een colporteur op het tuinpad ziet….vind ik leuk

  10. Hoe moet het nu met je buurvrouw?

  11. Op de middelbare school vroeg een medeleerlinge een keer aan mij en een andere jongen ‘Zou jij zwanger willen worden, als het kon?’ Ze had een vooruitziende blik :-).

  12. Beukmans

    Op jouw leeftijd een zwangerschapstest halen past toch volledig in deze tijd?
    Ik snap dat moeilijke gedoe niet, als iemand op de rand van de AOW kan bevallen dan moet het bij jou toch ook mogelijk zijn 🙂
    De volgende stap is het inplanten van eitjes in mummies, voor je het weet zit Egypte weer opgescheept met een echte farao, hahaha.

  13. 20 minuten wachten eer je aan de beurt bent, en dan nog een half uur uitleggen wat jij bedoelt maar een zwangerschaptest levert het je nog niet op. Je buuf heeft bijkans al gebaard.

  14. Theo Balvers

    Ik werd wat zwaar en ben grondig onderzocht: niet zwanger..

  15. Johan: vroeger was alles anders. Nu kan alles

  16. Barbara Jansma: is allemaal nog goed gekomen;-)

  17. Hoe zit het met je hersencellen? Die lijken me nog goed te functioneren!
    Weer lachen geblazen.

  18. Je hebt die test toch zeker wel laten inpakken als cadeautje.

  19. Na jouw avonturen bij de reetpeperdure notaris en de apothekersassistente zit je nu waarschijnlijk zelfs zonder zwart zaad.

    Wat een satirisch aangelegd heer in deze barre tijden al niet kan overkomen…

  20. Weer lachen hier en zonder…..ja klopt doet geen zeer.
    Dacht dat je in een stad anoniem kon zijn…maar valt tegen dus whahaha
    Laat de visjes nu maar zwemmen wie weet komen ze nog eens wat tegen ook…alles kan toch tegenwoordig hihi
    fijn weekend

  21. @glaswerrk: GELUKKIG HEB IK DE HERINNERING NOG

  22. @Blutch1: met een strik er omheen

  23. Ga in het vervolg dan maar gewoon naar de Kruidvat of Trekpleister.
    Alleen hun naam geeft al gespreksstof genoeg wanneer er een lange rij wachtenden voor je is.

    Heb je het nu wel of niet meegekregen van die mevroi?

  24. Mijn gedachten uiteraard.Met veel omhaal

  25. Leo

    In de huidige maatschappij krijg je toch de indruk dat sommige lieden niet helemaal begrijpen wat klantvriendelijkheid inhoudt. En ook dat het zowel een recht is van vrouwen als mannen om zwanger te raken. Dat is pas democratie in combi met emancipatie….

  26. Nummer22 Absurd

    Zeer geachte weledele heer Paco Painter,

    Via een zeer bevriende invriezer en diepvries spermacellen verkoper op de zwarte markt te Beverwijk, heb ik vernomen dat u een zwangerschapstest bij een apatische, dus per definitie reeds klantontvriendelijk, apothekersaasistent, geheel vrijwillig op eigen initiatief ging kopen. Dat gegeven heeft mij doen besluiten preventief een zwangerschapstest aan te bieden op de huishoudbeurs voor 60+.

    Tegenwoordig is er geen leeftijdsgrens om zwanger te geraken, mits de met kinderwens vervulde bejaarden naar de laars willen reizen. De heer dr. S.Perma Bandito, is inmiddels schatrijk na de verkoop van zijn eigen rukwerk in diepvries verpakking.

    Tja, ook in Italie letten ze graag op de kleintjes. Pater Familias Der Vati
    ( daar is hij weer) ziet graag de dames onbevlekt bevrucht te worden. You never know of gristus ooit terugkomt en dan moet de ontvanger nog niet bevlekt zijn.. Tja, der vati met zijn rondslingerende WIJ ( of is het IK) water uit de WIJ sproeien ons zaad over de akkers en hoofden van de gelovigen, maar dat weten zij al eeuwen niet. Alhoewel sommige jongeren wel, maar dat is wat anders… Nicht Gewusst?oder….

    Maar, even terugkomend op uw woorden… Het is Altijd Deo Vo Lente In de ogen van de apothekersassistente bij het gedwongen verkopen van de test der testen.

    Of…. hebt u nog interesse in een partij testen occassions.

    Waarvan met gezwinde zwiepende spoed naar het doel met de zomertijd in zicht.

    Uw amice!

  27. eens benieuwd wat er onder haar schedel zit.
    hersenen zullen het wel niet zijn
    die zitten vast en zeker in haar tieten
    als ze tenminste tieten heeft en groot genoeg zijn om iets te bevatten wat op hersenen zou kunnen lijken.
    prettige dag verder.

  28. -JC-

    Voortaan gewoon ff naar de drogist, daar gaat het redelijk anoniem. En wat was je razend snel aan de beurt. Ik was van de week de enigste persoon in de apotheek en heb drie kwartier!!!!! op mijn herhalingsreceptje zitten wachten: 1 flesje neusspray tegen allergie. Crisis, apothekers hebben een rampenplan nodig volgens mij.

  29. Ik kan me voorstellen dat je met zo’n antwoord reacties krijgt…

  30. Veel sneller dan de wachtrij bij de apotheker… verplaatsen spermacellen zich tegen 45km/u…
    Lie(f)s.

  31. ‘tis allemaal afgunst 😉

  32. oma

    Ha Paco,

    Ja de rij is lang in de apotheek, zeker als er wat te lachen valt stroomt men naar binnen.
    Dan ben je wel hoog begaaft, want dan is het de assistente mooi ontgaan dat Per ejaculatie wordt ongeveer 3 tot 5 ml sperma geloosd (een vingerhoedje vol), dat normaal gesproken tussen 100 en 200 miljoen zaadcellen bevat. Per milliliter zijn er dat er zo’n 20 tot 50 miljoen. oma

  33. Tja, bij de apotheek is t tegenwoordig ook al niet meer wat t geweest is…

    xxx Kati

Geef een reactie

