GOOISE HOCKEYKANTINE

 

Lekker weekend weer. Eerst hoor ik dat er niets werkt bij de C2011 zodat ik nu boodschappen moet doen bij Albert Heijn en vervolgens vraagt mijn zieke buurman of ik even met zijn dochtertje naar Laren wil rijden omdat zij daar een hockeywedstrijd moet spelen.
Tja, wat doe je dan.

Bij de hockeyclub in Laren aangekomen breng ik mijn buurmeisje naar de kleedkamers en daar blijkt dat het team van Laren o.a. bestaat uit Machteld 1,2,3,4 en 5. Je zou Goddomme denken dat je in een koeienstal bent beland.
Daarna loop ik de hockeykantine binnen en zie dat alle plaatsen aan de bar bezet zijn. Wat doe je in zo’n geval. Dan roep je keihard dat de autolichten van Floris-Jan nog branden waarna de halve kantine leegstroomt. De koffie smaakt prima.

Naast mij zit een vent die zich voorstelt als Taco-Heijn. Echt zo’n vent die op een begrafenis aan komt zetten in een hardroze konijnenpak, en er vervolgens nog mee weg komt ook.
Hij begint meteen te vertellen dat dit eigenlijk geen plek voor hem is:’Voor een intellectueel zoals ik, zijn er spirituelere plaatsen te bedenken,’ legt hij, nippend aan zijn sherry, uit.
Daarna vertelt hij dat hij alle grote werken van alle grote schrijvers in zijn boekenkast heeft staan en kijkt mij, kennelijk in afwachting van mijn reactie, vragend aan
Nou, die reactie kan hij krijgen hoor:’Volgens mij, Taco-Heijn, zijn van al je werken van grote schrijvers alleen Suske en Wiske enigszins beduimeld. Klopt dat?’

Dat vindt hij niet geestig en haastig neemt hij nog een slokje. Zelf bestel ik nog een kop koffie en een peer waarna de bar stilvalt. Kennelijk houden ze niet van peren in Laren.
Als het geroezemoes weer wordt hervat bestelt Taco-Heijn een tosti waarvan de kaas zo te zien is meeverbrand, en vertelt dat hij het zo lekker vindt dat hij wordt bedient hier.
‘Het punt is,’ zegt hij, dat het heel anders is dan bij mij thuis. Daar smeer ik elke ochtend mijn eigen boterhammen.’
Hij kijkt erbij alsof hij het heeft over een verhuizing van een volledig flatgebouw.

Ik kijk eens naar hem: ‘volgens mij doe je dat alleen en vooral omdat jouw vrouw dat vertikt’
Hij verslikt zich in een stuk verbrande kaas.
Als hij weer is bijgekomen neemt hij alle tv programma’s door waarna hij klaagt over het verdwijnen van de ma-di-wo-do-show. ‘Die talkshow vond mijn vrouw zo ontzettend enig.’
‘O, je bedoelt die kakelende de Leeuw op Ned 3 ,’ merk ik op.’Wist je dat ze bij de laatste uitzending alle kijkers gaan uitnodigen?’
‘Meen je dat nou??’ Grote ogen.
‘Absoluut. Ze gaan twee flessen Cola extra inslaan.”

Na mijn achtste kop koffie, ik moet nog rijden, en zijn zestiende sherry, komt mijn buurmeisje binnen wandelen.
‘Heb je nog gewonnen van die Larense koeien,’ vraag ik geïnteresseerd

Doodse stilte.

Dus reken ik maar af en loop met mijn buurmeisje de kantine uit. Maar goed ook want in het begin rook het hier nog naar verse koffie maar die lucht maakte gaande weg plaats voor de warme geur van mannenpis.
Buurmeisje won met 5-0
De lichten van mijn auto branden nog.

59 reacties

Opgeslagen onder ALGEMEEN

59 Reacties op “GOOISE HOCKEYKANTINE

  1. whahahahaha…heerlijke humor
    Ben blij dat ik je niet tegenkom grijnzzzz

  2. moge Paco
    ja ikfietste er gister nog door , Blaricum en Laren komende van Huizen
    er woont een apart slag volk , maar zo als jij het verteld had ik het nog niet gehoord
    het is een mooi verhaal
    nu nog een fijne dag

  3. @Fietszwerver: die fijne dag komt er.Jij ook een fijne dag

  4. hoe boeiend kan het bezoek aan een kantine niet wezen ?

  5. Zo Paco, dit is weer een raak:-)))))))))))

  6. @rebbeltje: ik ben een zeer aimabel mens als ik wil

  7. Prachtig, grappig log Paco! Jij bent wel héél erg bedreven met de pen hé? Of liever: het klavier…

  8. Als ‘de onzen ‘ in Laren hadden gespeeld kwamen ze met 2 pintjes nog goed weg.
    Na de return moest de hele Larense meute, inclusief bobo ‘s, straal bezopen
    de bus in worden geduwd.
    Als het maar gratis is…………………………..

    Groeten, H

  9. Bedankt voor je bezoekje.
    Mooi verhaal heb je geschreven. bijzonder volkje daar in Laren.
    Fijne zondag, ik kom nog eens terug.

  10. heerlijke log, en bedankt voor je bezoeken aan mijn log, ik heb je nu toegevoegd, dus kom dagelijks even langs hier.

  11. Hahahaha wist je dat ze alle kijkers gaan uitnodigen 😆 Schitterend.

  12. Viel dat even mee. Als de autolichten nog branden zal hij nog wel starten ook.

  13. @Chantal: dank je.Heb je ook toegevoegd

  14. Henk: typisch Hollands, als het maar gratis is

  15. Zo herkenbaar maar er zijn nog een paar mensen over die aan deze onzin niet meedoen .

  16. Is de vader van dat buurmeisje degene met het Gilles de la Tourette syndroom? Dan kan ik me voorstellen hoe zij haar tegenstandsters imponeert :-).

  17. -JC-

    Lol, ik had even een flashback naar de manege kantine waar ik heel wat uurtjes heb doorgebracht terwijl kind 2 rondstuiterde op van die aftandse pony’s met afstandsbediening.

  18. @Johan: klopt! En ze had les van Bopske

  19. @Gooiboy: uiteraard chargeer ik hier;-)

  20. Een kantine vol hockeyballen.

  21. Dan komt het helemaal goed met haar :-).

  22. Zo, ik ben weer wakker. Hijs leuk Paco.

  23. @johan: alleen mijn auto is ietwat beschadigd door de hockeystick waar zij mee oefende op het dahboard

  24. Acht koppen koffie, Paco… Dan lig ik de hele nacht (slapeloos) aan jou te denken !
    Zonnige zondag,
    Lie(f)s.

  25. @Lies:aan mij denken? Kijk uit voor nachtmerries;-)

  26. peterus

    Linda, ik mis Linda. Oehoe waar is Linda?

  27. peterus

    Is Linda de Mol?

  28. Leuk geschreven met humor. 🙂
    Bedankt voor je reacties op mijn blog trouwens.

  29. Peterus:Linda zit in de bioscoop.Het aantal toeschouwers van haar fim Gooise vrouwen bij te houden. Dat administratieve talrent van Linda, zie je maar weinig tegenwoordig

  30. Breek me de bek niet open Paco. Ik woon dan niet in Laren maar heb wel ge-hockeyd… Man man wat een ellende! De sport op zichzelf niet, maar t gezeik eromheen! Ik ben er meteen mee gestopt! Zit je door je leeftijd (was toen net 40) bij de ‘veteranen’ moet je door de week je wedstrijd spelen en na die wedstrijd aan de thee met gebak! Ja echt je moest zorgen voor de versnaperingen van de tegenstander. Ren je eerst je vetrollen eraf, vreet je ze naderhand weer aan met thee met taartjes en sherry met hapjes! Rot op! En de kouwe kak! Nee bedankt! De sport leuk, maar al dat geneuzel… lamaar!

    xxx Kati

  31. Theo Balvers

    Verkerend in het wereldje vind ik dit een stickgoed blog…

  32. Nummer 22 Absurd

    Een zonnige zondag zo net voor de lente, waar zeker op de hockeyvelden de dartelende en huppelende meiden van 1, de naar het verleden smachtende – in rood- geel- oranje-groen- wit- paars- ( ze zeggen het wordt de modekleur 2011) chino’s en hun voeten dan wel in brogues, oxford of de boatschoenen van Zwartjes en Van Bommel ( Floris..), Greve mag ook als instapper, langs de lijn hun kelen droog schreeuwen…

    “Kom up, Truus-Pieternel, naor veuren. je kan het”, Hee Trezanne- Nelleke, wat doe je nou, je plast zomaar uit jouw broekje.. Oh, dat is zweet, pardon, excusé moi”

    Om langs de lijn tegen de naaste buurman ( het liefst een hoog geblondeerde buurvrouw die wel verrekt veel lijkt op Tatjana, Patries, Tooske, Wendy< Leontien, Linda of Vanessa- alleen met opgespoten lippen, wenkbrauwen en wangen) te oreren over een nieuwe (lease) bak van de firma waar de orale waterval lulijzer als sales manager de koekenpannen op de markten en braderieën aan de kijkers moet slijten. "Zo, is dat uw dochter daar? "waar?" Nou die daar met de paardenstaart en dat oh zo leuke rode sportbroekje… "nou ik zie er veel meer, meneer! Wat mot je van me eikel ( denkt ze)
    Ze blijft netjes, de hete aardappel voelt warm aan en moet gekoeld worden met rosë, sherry, rode wijn, witte wijn of gewoon een koude klets uit de tap.
    "Zullen we er 1 tje samen drinken?" Ja, u betaalt, u ziet er zo schattig uit met die rose broek, die witte polo en de mooie gepoetset schoenen? Ecco?

    "uh, nee, Shoe Giant" Prima, laten we gaan naar het clubhuis, ik zie nog wat stoelen vrij en mijn dochter komt vanzelf wel vertellen wie er voor of achter staat. By the way mijn naam "Rogier Willem" en u? "Nou Rogier Willem, mag ik Roggel zeggen? Natuurlijk, natuurlijk. Mijn naam Roggel , is Annet Willemijn, ben gescheiden en goed financieel bedeeld door mijn ex man de er vandoor is met zo'n huppelkutje van kantoor..de loser? O ja, ik ben 53 alhoewel ik er uit zie als 25, toch..hihihi..

    Zeg dat wel Annet Willemijn, mag ik Annie zegguh? Ja, dat mag Roggel.

    En het bleef lang onrustig op het terras en later op de achterbank van Roggel's leasebak.
    Het schijnt dat Roggel en Annie, samen op De Brink te Laren gesignaleerd zijn als verliefd stelletje en hun beider dochters elkaar de hersenen aan het inslaan zijn met hun carbon hokeysticks omdat ze nu eenmaal tegenstanders zijn.

    De vechtende rijder, pardon rijdende vechter, rijdende rechter is al gebeld.

    Waarvan hockeyvrij zondagmiddag groet.

    Uw amice nummer 22 absurd, terug – na en 4 uur lange file reis – uit België

  33. Bezoek http://www.nummer22absurd.wordpress.com
    Een nieuwe bijdrage..over de zee, tusnami en de mens!

  34. Bezoek! http://www.nummer22 absurd.wordpress.com voor zijn nieuwe bijdrage na 3 dagen afwezigheid… de mens, tsunami, de zee

  35. @Nummer22: schiiterende reactie weer.Goed jeweer terug te zien

  36. @Kati: je beschrijft een nachtrmerrie;-)

  37. Nummer 22 Absurdist

    Amices.

    Laren, tja.. De Brink..waar men in een winkel , een paar schoenen kan kopen, waarvan een heel gezin in de bijstand, 1 week voedsel kan halen bij de Aldi, Lidl of andere grootgruttende prijsstunter.

    Dat Laren, wordt bevolkt door ettertjes van jongens en meiden, die na het behalen van hun VMBO BB een weekje op vakantie mogen naar een land f stad naar keuze om vervolgens op de gekozen locatie, hetzij door een zeer vriendelijke jongerenbegeleider ontmaagd zal worden.

    Waar de Baader Meinhof Wagen dealer goede zaken doet omdat de net 18 jaar geworden Willem Karel Piet zijn op het Luzac gekochte VWO diploma mag bekronen met de aankoop van een cabrio. Tja, de ouders moeten wat als afkoopregeling van hun 363 dagen afwezigheid. ( hetzij in het buitenladn, hetzij met hun minnaar, minnares, in een bezemkast of op en onder ene CEO CFO COO bureau tijdens een verre reis.

    Je moet wat met zulke ettertjes van kinderen met hun Petit Bateau kleding na de geboorte, de OILLILY broeken, jurkjes, de Gant miniserie voor preppy scholieren en niet te vergeten de hocky sticks op de 1e verjaardag gekregen van Oma Nel Jans en Opa Piet Hendrik in hun geruite kleding met een automatische door chauffeur voortbewogen rollator……

    Blonde haren, blauwe ogen of gebruind door de zon, maar nog liever zo’n mooi bruin, zwart , geel, rood geadopteerd kindje en zelf opgehaald in Nepal, Vietnam, China of een Afrikaans land. Momenteel is Libië zeer populair. Kinderen met de naam Gaverdaffie zijn gewild… wel wat goudstaven meenemen natuurlijk.

    Voor niets gaat de zon ook op in Laren.
    Maar ettertjes, snotneuzen en irritante jengelende kinderen die bij de slager om een stikje bioloisch vegetarisch japansvrij, ukraiens kernenergie stukje fair trade worst vragen blijven bestaan.

    “Au Pair, mag ik een stukje wordt, mag van mama!” “Da’s niet waar Sjors Peter, jouw P A P A en M A M A zeiden wat anders.. ik zal ze NU bellen in HONGKONG! ZE slapen.. DUS het is JOUW schuld als ze BOOS worden!

    GEEF JOUW IPHONE eens aan mij!

    Het is wel gezellig in de Larense- Blaricumse en Bussemse huizen, vooral als PAPA Peter Karel MAMA TRUUS bestijgt onder het roepen van …. VORT, HOP…. WIL JE EEN TOETER, SCHAT?????? JAHHHHH… TOETTTTTTT

    Ik heb vernomen dat de honkbalvereninging nu lid is geworden van Green Peace en zich hebben aangeboden om wat van die etterbakken te gaan knuppelen.. Ja, het ijshondjes knuppelen daar doen ze niet aan mee.

  38. Nummer 22 Absurdist

    Dank je Paco! Amice! voor uw reactie en het compliment!

  39. Paco, heb je nog gevraagd of Taco-Heijn ook het boekje “de Jansenstory” in zijn boekenkast heeft staan? Dat mag toch haast niet ontbreken tussen de grote schrijvers.

  40. Laren in Grunnige? Ejch luik plaatsje, vooral de hortus blootanicus.

  41. Jawatte, je zal niet in slaap gevallen zijn na 8 tassen koffie op je terugreis!
    lekker gelachen, goed man,
    groetjes

  42. Haha, een schitterend verhaal. Ik geloof dat ik het zelf mee had kunnen maken…

  43. oma

    Ha Paco,

    Tjonge dat je zomaar bij de kleedkamers mocht komen, daar gaan ze wat aan doen reken maar. De gooisekak is het niet pis. oma

  44. Ron

    Zo kan een hockeywedstrijd me niet lang genoeg duren.

  45. Terrebel

    Fijne humor. Daar mag er meer van zijn. En goed zo van buurmeisje en haar team! Dus de naam Machteld is weer helemaal terug? Dacht dat die na 1989 niet meer gegeven werd. Zo zie je maar weer.

  46. Daar krijg je toch de blabla-blaricum en de blabla-bLaren van.

  47. Gelukkig is buurmeisje jong en kan ze nog wel even duwen.

    Love As Always
    Di Mario

Geef een reactie

