ZUIVER OP DE GRAAD

Krijg weer een telefoontje van de politie: ‘uw neef Bopske is gearresteerd, komt u hem halen?’
Dat is de zesde keer dit jaar en we zitten nog maar in maart.
‘Waar is hij nu weer voor gearresteerd?’
‘Hij stond te demonstreren hier op de markt. Tegen kernenergie en aardbevingen.’
‘O? Daar is toch niets mis mee?’
‘Zeker niet! Maar hij riep iedereen op om te staken.’
‘Nou ja, om hem daar voor te arresteren.’

‘Ja, maar hij kwam met een, door een vorkheftruck getrokken sta-caravan, waar hij een bordje met Staakt-caravan had opgeplakt, de markt oprijden.
Hij zette de sta-caravan precies voor de kraam van
Magna training en consulting’  Die stonden daar de cursus; aandacht voor uw kernkwaliteiten te promoten.Viel niet in goede aarde, meneer Painter.’
“Zo is Bopske gewoon ,meneer Agent. Dat altijd meteen tot de kern komen van hem, wij moesten daar ook altijd aan wennen. Als het lente werd begon het al. Met name op de dinsdagen.’
Agent zwijgt even en ik denk na over Bopske
Sinds Bopske de Mount Everest beklom gaat het bergafwaarts met hem. We begonnen net een beetje optimistisch te worden.

‘Die Bopske spoort niet, meneer Painter,’ onderbreekt de agent mijn gepeins. ‘Hij zorgde voor levensgeavaarlijke situaties op de markt.’
‘Onzin,’ zeg ik. ‘Bopske doet nooit levensgevaarlijke dingen, al moet ik toegeven dat hij soms de Donald Duck leest. En dan moet je inderdaad gaan uitkijke…’
‘Meneer Painter! Die Bopske van u is behoorlijk niet zuiver op de graad, ja!’
‘Dat moet ik tegenspreken, meneer agent. Bopske is juist bijzonder zuiver op de graad. Zijn hele huis ligt er vol mee. Je weet niet wat je ziet als je daar binnenkomt.’

Ik hoor meneer agent slikken. En een beetje hijgen.
‘Gaat het meneer agent?’
‘Nee, het gaat niet, meneer Painter! Wij hier van het bureau krijgen een beetje genoeg van die fratsen. En u gaat mij gewoon een beetje in de zeik staan nemen. Dat pik ik niet. Eigenlijk zou ik die Bopske van u zonder omhaal moeten verzuipen!!’
‘Ik denk dat dat niet gaat lukken, meneer Agent. Bopske kan goed zwemmen. Hij zit elke dag in het zwembad. Dan springt hij schans van de hoge. Ook als het droog is. Dan duikt hij zonder jas en met een mes tussen zijn tanden naar beneden. Met open paraplu.Uniek! Zie hem dan maar te verzuipen.’

De verbinding wodt verbroken. Meneer agent hing op. En gelijkt heeft hij. Nu gaat hij mijn collega de vrijeradicaal Ab bellen. Dat weet ik zeker. Die is goed in dit soort zaken.
Dat accepteer je.
Wat moet je anders..

KLIK HIER

KLIK HIER

51 reacties

Opgeslagen onder BOPSKE

51 Reacties op “ZUIVER OP DE GRAAD

  1. Bopske lijkt me de perfekte figuur om Fukushima in het beton te gieten. En als beloning mag ie er daar nog drie naar eigen keuze in beton mantelen.

  2. ja lijkt mij een aardige man
    behalve op dinsdag dan wordt hij echt fanatiek en moet je hem met rust laten
    ach ja weten die smerisen veel die zin niks meer gewend

  3. @Fietszwerver: Bopske is erg aardig.Als je van reptielen houdt

  4. jankrosenbrink Met mensen als Bopske is dat zo geregeld

  5. Nu hebben we eindelijk een duidelijk beeld van Bobske. Leuk filmpje.

    Love As Always
    Di Mario

  6. Ze hadden Bopske dus direct in de graten

  7. Bopske is gewoon zichzelf! En zo moet het eigenlijk ook zijn.

  8. Theo Balvers

    Bopske is een cultfiguur aan het worden

    (heerlijk dat filmpje)

  9. Redstar:onder alle omstandigheden

  10. Bopske is best aardig.
    laat hem maar eens goed uitlven
    dan is ie zo weer rustig.

  11. Leo

    Dus het zit in de familie??? Maar leuk beschreven in ieder geval deze genenstory!

  12. Beukmans

    Overal waar Bopske komt lijkt hij kleine aardbevingen te veroorzaken die mensen tot in de kern raakt 😉
    Het kan haast niet anders dan dat hij op dinsdag bowlt in een betonnen bunker.

    Fijn weekeind allen!

  13. @Suske: Dat is het probleem, hij is nooit rustig

  14. Wat zou er gebeuren als Bopske aan yoga gaat doen?

  15. Een agent in de zeik nemen? Dat vind ik nou weer zo jammer hè, dat ze zo reageren naar jullie.

  16. Heeeeerlijk!

    Ik zou Bobske zo adopteren. Die man heeft goud onder zijn oksels 😉

  17. Wat zouden we zonder hem moeten. Toch een soort van graat-meter.

  18. hettriumviraat : het is een schat

  19. prlwytskovsky: ja, zie je veel tegenwoordig

  20. @johan.Daar kom ik op terug in een volgende Bopske verhaal

  21. Volgens mij lopen er te weinig van die Bobskes op de wereld…

  22. Heel leuke woordspelingen.

  23. ceeschamuleau

    Toevallig ben ik een keer in Bopkes stacaravan geweest. Ik mocht hem wel. Hij schonk klare wijn en stak de zoute stengels niet onder stoelen of banken. Maar toen hij me een joint aanbood en mijn geigerteller op tilt sloeg, kreeg ik mijn bedenkingen. Zijn hasj had ie uit Iran… of was het Japan, dat weet ik niet meer.

    Ceesgegroetje

  24. @Cees:Die veelzijdigheid van Bopske.Wordte vaak onderbelicht

  25. een blog naar mijn humor
    naar mijn hart
    dank

  26. wow zeg echt goed gedaan met een leuke humor er in
    goed idee
    groetjes antony

  27. filmpjes doen het bij niet paco,

    maar dat bopke laat maar lopen ik ken veel grotere idioten 🙂

  28. Hé Paco… Ik dacht dat Bopske geen tanden had… Hahaha… !!!
    (Waarom ? 10.03.2011… Dat heb je met commentaren… Haha ! )
    Leuke zondag,
    Lie(f)s.

  29. Daar moesten veel meer van die Bopskes rondlopen, de wereld zou er heel anders uit zien ! 🙂
    Groetjes

  30. oma

    Ha Paco,

    Ben je tegen de kernwapens, is het weer niet goed.
    Trouwens je mag het hele jaar kramperen op de markt.
    Ga dinsdag ook maar bowlen. oma

  31. Filmpje doet het niet bij mij. Jammer!
    Bobske mag zijn caravan wel bij mij in de tuin parkeren, ik beloof plechtig dat ik hem op de dinsdagen met rust laat.

  32. Waarom lek je nu pas dat Bopske de Donald Duck leest?

  33. Nu al via via 2 keer naar je blog en de lappen tekst vliegen me om de oren…dus toch maar eens lezen.
    Het is een leuk verhaal dat wel en begrijp ik het goed dit is puur fantasie van jou kant…en wat voor dier is die bopske ???
    grtjes

  34. @Rebbeltje: gedeeltelijk fantasie. En Bopske een dier? Laat hij het maar niet horen haha

  35. @Glaswerk:sommige dingen moet je gedoceerd brengen

  36. @Lies:oplettend! Maar Bopske heeft zestien kunstgebitten in verschillende kleuren.Uniek tegenwoordig

Geef een reactie

