DE SOF VAN EDEN

 

Op twitter trekt een bericht mijn aandacht: “het grote aftellen is begonnen,’
Bij zo’n bericht bekruipt mij altijd een gevoel van onheil.Het gevoel dat het nu echt gaat gebeuren, het einde van de wereld komt eraan. Zoiets.
Dat er een komeet in botsing met de aarde komt. Of dat alle kerncentrale’s van Japan tegelijk exploderen.Dan is het ook wel voorbij, zo ongeveer.
De hele wereldbevolking in één keer naar God. Letterlijk. Allemaal in één keer richting hemelpoort omdat we de aarde naar de klote hebben geholpen.

En dat de hele wereldbevolking zal ondergebracht worden in de Sof van Eden.Een soort daklozenpark in de buurt van de Hemelpoort waar 26 apostelen onder leiding van Judas de verschrikelijke de hele Sof van Eden volgooien met een berg gemankeerde tenten, die Mozes nog gbruikte om zijn bergrede wat meer cachet te geven.
Daarna wordt als eerste een schriftelijke cursus inburgeren in zes stappen uitgedeeld waarna het kaf van het koren wordt gescheiden..Een pijnlijk proces trouwens, dat scheiden.  Als je niet foutloos het Onze Vader kunt opzeggen, ben je goed de lul.  Dan kom je de Hemel niet binnen. Je staat dan stotterend van ellende naar woorden te zoeken die in de verte met het Onze Vader te maken hebben. Oké,van Frans Bauer kun je alle teksten foutloos en in één adem opdreunen maar het Onze Vader is een heel ander verhaal.

Je vraagt je trouwens af, of het zo langzamerhand niet een keer bomvol is in die Hemel. Dat moet toch wel.  Wordt het niet tijd dat er intussen wat geruimd wordt daar?
Niet dan? En nog een belangrijke vraag; mag ik mijn oude cd’tjes van The Stones meenemen.
En hoe zit het met de familiehereniging daar?

Kortom; ik ril als ik zo’n zin lees als : het grote aftellen is begonnen.
Ik lees verder want de zin gaat ook verder: het grote aftellen is begonnen. Vandaag over 9 weken start “Knevel en van den Brink” weer, #KvdB. Op 16 mei.                                                                                                                                                                                                                                                                                                         Dus toch. Ik bedoel, heb ik  het toch goed gelezen. De wereld vergaat inderdaad.  Maar pas op 16 mei.  Dus we hebben nog even.
Intussen leer ik het Onze Vader uit mijn hoofd.

Je moet wel.

47 reacties

Opgeslagen onder ALGEMEEN

47 Reacties op “DE SOF VAN EDEN

  1. Beukmans

    Oeps dat wordt niks met ons ben ik bang, het onze vader en Frans Bauer dat wordt de hel, in ieder geval voor mij.
    Smokkel ik een goeie cognac en een doos lekkere sigaren mee, vuurtje is bij de hand, samen oproken en drinken…..?
    Het heeft één voordeel, van Knevel en zijn maat zijn we dan wel verlost 😉

    Fijne dag Amice!

  2. nee dat wordt zeker niets met mij dan
    neem ik wle een treetje bier mee
    blijft de vraag wie is Knevel ?
    wens je een fijne dag

  3. Knevel en van den Brink mogen van mij zo richting tentenkamp buiten de hemelpoort. Maar! ik kijk nagenoeg geen tv, dus laat ze nog maar even 😀

  4. VSp

    Welke taal wordt in de hemel gesproken? Moet die waarschijnlijk nog leren. En moet seike.

  5. Hahahahahaha, het verhaal was al mooi, maar het slot maakt het helemaal af. Ik zie je op 16 mei Paco….

    Love As always
    Di Mario

  6. @VSP: ze spreken met tongen daar. Wordt moeilijk met die dubbele tong

  7. @Fietszwerver: Knevel is die engerd van de EO. Moraalridder

  8. @Beukmans :lijkt me een goed idee

  9. knevel en van de brink als voorhoede van het eind.
    ik ga studeren op het onze vader, reken maar.

  10. Ik geef zo wie zo de voorkeur aan de hel, dus maak me nergens druk om.

  11. Het Onze Vader samen met Frans Bauer?? Dat gaat echt niet lukken hoor

  12. doe dat maar ja : -)
    bidden is nog niet zo verkeerd weet je:-)

  13. Zondag laatst moest Ollie verplicht naar de kerk. Als Ollie de “jonge dochters” bekeek , dacht hij loopt dat maar rond in de hemel ? Ook heeft Ollie een hevige schrik van Nonnen. Geef Ollie maar de highway to hell ! En een mooi blonde met dikke …. 😉

  14. @Klaproos: bidden is prima wat mij betreft

  15. @Bloempje: ook in Ons Frans schuilt een God

  16. @Antoinette: hel bestaat niet, behalve op de aarde.Dat weet je toch wel

  17. kuifje simon

    In de hemel mogen de Stones alleen met koptelefoon op gedraaid worden ;-)). Amen.
    simongroet

  18. ceeschamuleau

    Ha ha, dus toch.
    Dat waren twee mannen, een gedachte he Paco, qua onderwerp dan bedoel ik -met een beetje fantasie.
    Gelukkig beheers ik mijn paternoster nog steeds. En u?

    Ceesgegroetje

  19. @Cees:ikniet. Ik haakte af toen ik zelf kon denken

  20. @Kuifje: dan ga ik daar niet heen

  21. Beukmans

    Komt een Hells Angel met zijn Harley bij de poort en wil naar binnen.
    Zegt Petrus ‘jij mag naar binnen maar je motor niet’ , ok zegt die biker teleurgesteld en parkeert ‘m in de stalling.
    Een paar dagen later word hij wakker omdat zijn motor met een kolere gang langs rijdt. Hij kwaad naar Petrus, waarom mag een ander hier wel motor rijden en ik niet?
    Zegt Petrus ‘tja zoontje van de baas hè’…..

  22. ze leren het ook nooit, die christenen, paco
    je moet juist geen datum noemen
    want dat staat het einde der dagen juist in de weg!!!

  23. Theo Balvers

    Kun je ook de Schepping herschrijven?

  24. ceeschamuleau

    PATER NOSTER, qui es in caelis, sanctificetur nomen tuum. Adveniat regnum tuum. Fiat voluntas tua, sicut in caelo et in terra. Panem nostrum quotidianum da nobis hodie, et dimitte nobis debita nostra sicut et nos dimittimus debitoribus nostris. Et ne nos inducas in tentationem, sed libera nos a malo. Amen.

  25. ceeschamuleau

    Uit het hoofd (maar het hart sleept er een beetje achteraan…)

  26. @Cees: de herinnering komt weer naar boven

  27. @theo: in principe wel.Met een beetje creativiteit

  28. Mo

    Ik dacht dat er een nieuwe serie Idols aan kwam, maar het kan dus nog erger.

  29. Na het einde van de wereld blijven er volgens zeggen wat slimme mensen leven en daarvan is dit ‘vosje’ er eentje!
    Anders mocht ik toch zoiets als gaan hemelen, dan wil ik met Brood rocken en daarna bij Ramses Shaffy op schoot. <-[Ooit gedaan nooit vergeten.]
    Kan ik hier nog ergens, vóór de Big Boom, mijn wensen kwijt?

  30. CD’s van de Stones a la, maar wiet roken in de hemel zal echt niet gaan.

  31. Jouw blogje is af en toe de hemel, Paco… Dus……. !
    Lie(f)s.

  32. oma

    Ha Paco,
    Men weet nog de dag nog het uur, dus je zult extra je best moeten doen. oma

  33. Het einde der tijdens is al eerder ingeluid met de geboorte van Frans Bauer.
    En niet te vergeten die van Gordon.

  34. @GlASWERK: je hebt helemaal gelijk.Mooie humor

  35. @Johan:waarom niet? God schiepalles dus ook de wiet

  36. Ik ga hier bloggen: http://hannekeinhanoi.wordpress.com/

    Dat blogspot ga ik toch maar niet doen denk ik; iedereen zit op wordpress.

  37. peterus

    Mis ik op 2 dagen mijn verjaardag. Nou ja, dat kan er nog wel bij.

Geef een reactie

