WAT NOU, WORMGAT

 

Met mijn medewerker, de heer Froc, ben ik op weg naar een klus. Naast mij in de auto zit meneer Froc een boek te lezen met de titel 2012.
‘Waar gaat dat boek over, Meneer Froc. De beursberichten voor volgend jaar?’
‘Nee, meneer Paco. En laat die op niets gebaseerde arrogantie maart achterwege, ja!’
‘Arrogantie is sowieso op niets gebaseerd, meneer Froc. Maar waar gaat dat boek nou over?’

‘Over de nieuwe realiteit volgend jaar. Dan gaan we met de hele planeet door een wormgat dwars door het universum.’
Ik zwijg even. Ik maak mij zorgen over meneer Froc: ‘Gaat het al iets beter met die Starwarsverslaving die vorig jaar bij u aan het licht kwam, meneer Froc?’
‘Maakt u maar flauwe geintjes, meneer Paco.Dit is gewoon de nieuwe realiteit, ja!”‘
‘Ik ken maar één realiteit, meneer Froc. En dat is, dat ik nu in een auto zit met naast mij een randdebiel die over wormgaten lult alsof hij het heeft over spruitjes waar de vorst overheen is gegaan.Verder, dat de file waarin ik zit maar niet wil oplossen.’
‘Zoals u wilt, meneer Paco.’

‘En hoe gaat dat gebeuren, meneer Froc, onze planeet door een wormgat?
‘Lees dit boek,  meneer PAco  en u weet alles. Volgend jaar december gaat de reis beginnen. Ik zou als ik u was wat extra voedsel inslaan en een paar kisten sigaren want de reus duurt drie dagen.’
‘Maar hoe moet het dan met je bruiloft, meneer Froc?  Jij zou toch trouwen met je vriend in 2012?’
‘Dat moet dan maar even wachten,’ zegt Froc.
Daar denk ik over na.  ”Misschien dat jouw vriend de dans nu op glorieuze wijze ontspringt,’ zeg ik.
“Ontspringt?? Hoezo??’
‘Nou, de meeste mensen begrijpen namelijk wel waarom jij met je vriend wil trouwen, maar de beweegredenen van je vriend blijven volstrekt onduidelijk en..’

‘Mensen die mee willen door het wormgat worden geacht een hoge trilling qua spirituele ontwikkeling te hebben, staat hier,’ zegt meneer Froc.
‘Vooralsnog mis ik dat bij u, meneer Paco. Ik vermoed dat uw persoonlijke reis eindigt in 2012′
Intussen is de file opgelost en rijd ik door een dorpje waar ik drie kroegen tel en één kerk wat meer dan duidelijk maakt waar de bewoners van dit dorp geloof aan hechten.

Meneer Froc leest verder in zijn nieuwe bijbel.
2012.
Wormgat.
Ik denk dat ik niet mee ga. Want dan mis ik HET moment van het jaar. Namelijk, als bij het eerste lentezonnetje, bij mijn buurman, Luciano Giacomo de ijsmachine weer uit het keukenkastje komt en de opera’s terug op de draaitafel.
Ik bedoel, wat nou wormgat!!

28 reacties

Opgeslagen onder FROC

28 Reacties op “WAT NOU, WORMGAT

  1. 3 dagen reizen – paar kisten sigaren zozo
    nee dan kan je beter op de buurman wachten
    een hapje en een drankje
    weg zijn de wormen
    die vinden het gat wel
    goede nacht en voor straks een fijne dag

  2. Ja volgend jaar wordt het jaar waar alles anders word, nu ik denk dat het een heel gewoon jaar wordt. Laat die nieuwe tijd mensen maar dromen.

  3. @Antoinette:lijkt me eerder een nachtmerrie

  4. @Fietszwerver: zo is dat. Fijne dag

  5. Beukmans

    Froc kan beter een ander gaatje voor zijn worm zoeken 😉

    Fijne dag amice!

  6. @BEukmans:Froc heeft soms rare ideeen

  7. haha met meneer kikker naar het einde van de melkweg

  8. De wereld zou toch vergaan in 2012? Of verhuizen we alleen maar?

  9. VSp

    Zo gaat dat dan met zwarte gaten. Wordt nog dringen.

  10. mogge paco dus de ppsjes openen niet , ach er zijn erger dingen , anders ff powerpointviewer instaleren
    fijne dag verder

  11. Ik heb nog een oud kassie met wat wormgaten. Is dat net zoiets?

  12. @Fietszwerver:er zijn zeker ergere dingen

  13. Theo Balvers

    Een wormstekelige bijdrage, waarvoor ik nog eens diep het gat in moet duiken.

  14. @Johan:we verhuizen alleen maar, volgens meneer Froc dan

  15. Ik zou meneer Froc adviseren even naar de huisarts te gaan was als hij last van een wormgat heeft. Zijn prima middeltjes voor heb ik me latren vertellen.

    • Beukmans

      Dat doet me denken aan die man met die tamme lintworm, mensen geloofden hem niet waarop hij een bal gehakt voor zijn blote kont hield en zei: ‘O nee kijk dan, hij eet uit mijn hand ‘. 😉

  16. @Aadverbaast:plus een beurt bij de psychiater

  17. Ik heb een boomstamschijf(je)met insectengaten.Kunnen de bijtjes overwinteren en komen ze daar weer uit, dan is er een hele nieuwe wereld.
    Zou meneer Froc daar mee geholpen zijn? Groet!

  18. Misschien nog wel ernstiger, een worm in je gat.

    Love As Always
    Di Mario

  19. Niks te wormgaten ! Kiezen voor de ijsjes (mmm…) en de muzikale drama’s !
    Lie(f)s.

  20. Ha Wormgaten, kijk daarvoor moet je bij mij wezen! Ik ben namelijk enorm verslaafd aan science fiction en dat is gek voor een vrouw heb ik me laten vertellen! Niks Star Wars (pff) Stargate zul je bedoelen! Daar reizen met wormgaten naar andere zonnenstelsels. Ik wacht nog steeds tot ze me ‘up beamen’ liefst vóór 2012…

    xxx Kati

  21. Ron

    Met z’n allen door een wormgat? Dat wordt dringen. En dan aan het andere uiteinde erachter komen dat je terug in de tijd bent gegaan en nog steeds op het VK-blog blijkt te schrijven. Nee, hoor. Laat mij maar hier.

  22. oma

    Ha Paco,

    Volgend jaar door een wormgat!
    Dat zal een flinke jongen zijn, de meeste die ik heb gebruikt bij het vissen redden dat niet. oma

  23. Tja, wormgaten op zich zijn geen science fiction. Die zwarte gaten zijn er nu eenmaal in ons heelal. Maar dat je er doorheen kunt reizen is nonsens. Alle materie dat daarin terecht komt door de enorme aantrekkingskracht verdwijnt, d.w.z. wordt samengeperst tot miniscule grootte. Men heeft berekend dat ons zonnestelsel ooit in een zwart gat zal verdwijen en niet groiter zal zijn dan een kleine erwt. De dichtstbijzijnde bevindt zich in het centrum van de Melkweg. Maar daarvan hebben wij de eerste miljarden jaren niets te vrezen.
    Als zo’n zwart gat ‘verzadigd is met sterren en andere materie, knalt ie uitelkaar waardoor weer nieuwe sterrenstelsels kunnen ontstaan. Dit proces wordt regelmatig waargenomen. Dus: geef meneer Froc eens een goed boek over astronomie.

Geef een reactie

