BONUSBOLIDES

Samen met compagnon, de vrijeradicaal Ab loop ik het huis van Wethouder Jansen binnen om een rapportje af te leveren. Kennelijk is er een feest aan de gang want de oprijlaan staat vol met bonusbolides.
Zakenvriendjes van Jansen ongetwijfeld. Gepokt en gemazeld in de bank-en bouwmaffia.

De deur staat open dus lopen wij maar naar binnen. Jansen’s butler-verdomd, die heeft hij- komt met opgetrokken neus naar ons toe: ‘de dresscode hier is kostuum en das, moneren,’
Moneren!!
Hij kijkt minachtend naar mijn gevlekte jeans en spijkerjasje.
‘Wil je voortaan met je staart kwispelen, Joost, als je tegen mij praat.  Loop meteen even door naar de keuken, boy, het is voedertijd,’ ‘adviseer ik hem.
Verder negeren wij dit stripfiguur en lopen de ruimte in waar het feest volop aan de gang is.
Zakentycoons en captains of industry staan in groepjes druk zuipend met elkaar te praten.
Een vent met een volgevreten pens die het hoogste woord heeft ziet ons: ‘Ach, kerels,  als je het daklozencentrum zoekt , moet je aan de andere kant van de stad zijn hoor.’
Luidkeels gelach van het vleesgeworden geldcircuit om hem heen.
Dus stopt Ab en kijkt hem aan:  ‘Je hebt humor, vetzak.  Dat ze jou nog niet hebben uitgekozen voor dat programma, kom, hoe het ook alweer? O ja, de hoofddrol.’  Ab laat de twee d’s lekker hard doorklinken.
Vetzak verslikt zich in zijn drankje.
‘Wat zuip je trouwens? Naar de stank te oordelen moet dat paardenzeik zijn. Heb ik gelijk?’

‘Je hoeft niet meteen beledigend te worden,’ zegt een magere vent in het groepje.  Mijn ‘vrindje’  hier maakte maar een grapje hoor.
Vrindje!
‘Hier neem ook glaasje wijn. Heb jullie ook eens een meevallertje. Jullie zijn vast het type van literflessen wijn van Albert Heijn. Met van die schroefdoppen. Am I right?’
‘Nee,’  antwoord ik.  ‘Die kartonnen literpakken hebben mijn voorkeur. Gaan langer mee.’
‘Jij mag het zeggen, beste man. Wil je Sancerre of Chateau Meursault?’
‘Geen van tweeën, doodskop,  Doe mij maar gewoon een glas wijn.’
‘Jij denkt zeker dat je geestig bent, am I right?’
‘Spreek je ook Nederlands, jochie?’

Dan komt ineens de burgemeester erbij staan. Ons volkomen negerend begint hij over dure eettenten en dat hij uitsluitend bij minimaal een driesterren tent gaat eten.
De vetzak pist iets verder en pocht dat hij wekelijks in Frankrijk gaat eten. ‘France ‘ noemt hij het.
De magere vent betrekt Ab en mij weer in het gesprek terwijl ik uit mijn ooghoek Jansen zie aankomen.
‘En waar gaan onze door topontwerper Zeeman aangeklede gasten doorgaans uit eten?,’  vraagt magere Hein, terwijl hij een hapje van een toastje met kaviaar neemt..’Leger des Heils, I’m presume?’
‘Ik geef de voorkeur aan een kaassoufflé van MicShit,’ antwoord Ab.  ‘Oh, by the way,  ik was net in de keuken en daar zag ik de hulpkok uit de plee komen. Wit gezicht.  Hij had last van diarree, vertelde hij. Daar was hij zo van onder de indruk dat hij vergat zijn handen te wassen toen hij de kaviaar met zijn blote handen op die toastjes smeerde.’

Magere Hein stopt met kauwen en ik duw Jansen mijn rapport in zijn handen. Daarna wandelen wij naar buiten.

Tien minuten later rijd ik de poort uit. In mijn zijspiegel zie ik dat bijna alle banden van de bolides leeggelopen zijn. Kinderachtig, ik weet het. Maar het is altijd weer zo’n feestelijk gezicht en er is niets zo leuk als een originele after-party te organiseren.

43 reacties

Opgeslagen onder VRIJERADICAAL AB

43 Reacties op “BONUSBOLIDES

  1. haha die Ab is toch een vent naar mijn ideen
    wat zijn het toch een stelletje azijnzeikers die z.g tyconen
    mogge Paco een verhaal zo uit het dagelijks leven
    wens je een fijne dag

  2. Weer heerlijk om te lezen, Paco, Zet ze maar voor schut die zakenlui.

  3. ja helaas Paco
    en dan is het juist fijn om gein te maken
    zoals Ab en zijn maat

  4. @Fietszwerver:Ja, Ab laat niet met zich sollen

  5. @Antoinette;Ik laat geen gelegenheid voorbij gaan

  6. van die ab lust ik wel pap

  7. @Cor3006:dat zal hem deugd doen;-)

  8. Dronken autorijden is al zo moeilijk, en dan nu met leeggelopen banden als extra handycap?

  9. Ik zou maar eens een onderzoek naar de burgemeester gaan doen. Iedere week in een driesterrenrestaurant dineren. Op wie zijn kosten?

  10. Nummer 22 ook Absurd op de Maandag (AODM)

    Amice et Amices! mon Ami cést nous amices!, toch!

    Tja, die bonusbolides met hun bezitters of lease berijders, prikken een vorkje weg en spoelen hun hete aardappelen graag weg met wat antivries uit Oostenrijk.

    De stropdassen -breed- in de oude LPF en nu pVV kleuren- slobberend op de met vetvlekken bedekte overhemden van de Micro- 2 halen en de spaarzegeltjes voor een dubbelwandige glas erbij- geven een anablik van”Kijk, dat ben ik, man/vrouw in bonus , ik heb het gemaakt in deze wereld”
    Seg, Freek-Jan, hoe flik je dat nou met die 86 Bulgaren in een geblindeerde bus naar jouw schuur te loodsen om te werken aan jouw paddo kwekerij?
    Gewoon, Petronelle-Floor, gewoon.. je belt met Ranig, hét uitzendburo voor de andere europeanen en hup daar komt een buslading met ongeschoren werkers.

    Kijk en dat levert mij direct geld op: Het scheren kost 1,25 p/p , een gekookt eitje 2,00, een boterham met tevredenheid 3.75 en als ze willen slapen na een dagdienst, dan gaat de nachtdienst aan het werk. Jawel, zelf hte douchen levert mij geld op. 5 minuten warm water 7,50 en 5 minuten koud water geef ik gratis weg.
    Ben soms te goed voor deze wereld.

    Wurgcontractje hier en daar, minimum loon en na aftrek van de dagelijkse kosten, moeten ze wel 6 maanden minimaal vooor niets werken.
    Caravannetje hier en daar gescharreld en hup ze kunnen de familie laten overkomen. Mooi, toch?
    Mooi? Ja, mijn schoorrsteen moet ook roken..hahahaha, ik bedoel mijn open haard.
    Je bent een rat, Freek -Jan, maar ik moet je gelijk geven. Mijn hoerenkast draait ook goed, maar dat terzijde.
    Hep, je wat vers bloed ?

    Seg, je moet niet raar gaan praten.. ik ben een hoerenmadam en zie ik eruit als 1 of andere pooier. Smeerkees, viezerik.
    Wijntje?

    Maar skat, schat, lieverd..ik maakte maar een grapje, mijn vrouw staat daar , ja daar die met dat geruite rokje en zwarte kousen, precies die met dat geblondeerd haar a la Patries. Ze is pas 19 ! 19? Maar jij bent 69 , seg kom nou ouwe snoeperd…

    En nu opgehoepeld, het feest is voorbij, we moeten aan het werk, dus we zien elkaar volgende week bij Jan Karel.. drank, weiben und gesang gratuit!

    Laten we gaan, ik moet nog wat arbeiders ronselen op de paardenmarkt van Purmerend.. Ga je mee, mijn auto staat daar… precies, die daar! Maar dat is een scootmobiel, vrind? Ja, even wat minder inkomsten.. Crisis, het is crisis!

  11. Beukmans

    Niet mijn ding zulke party’s en het volk wat daar rondhangt.
    Ben meer van de afterparty’s, komt door het kind in me 🙂

    Overigens vraag ik me af of mw. Jansen ingeruild is, want mis haar vocabulaire uitspattingen al een tijdje.
    Is Ab niet te porren voor een avondje stappen met haar, daar gaan de vonken van afvliegen volgens mij.

    Fijne dag amice!

  12. Paco kaerel dat heb je waer hael fraai geschreven. Mijn complimenten, vrind!
    Jakkes, je gaat als vanzelf zo praeten na t lezen van je stuk! Even mijn mond spoelen met Gemeentepils!

    xxx Kati

  13. @Beukmans: daar zit Ab niet echt op te wachten;-)

  14. @kati: ja, dat heb ik ook altijd

  15. @nummer22: vorkjes prikken; na golfen, nummer 1 voor de captains

  16. @Johan: daar breng je me op een idee

  17. prlwytskovsky tja, het valt allemaal niet mee

  18. Amice Paco,

    Vorkjes prikken? Jazeker, de papiertjes van een gazon in de zandbak van de sultan..Je moet wat als keunigin met vazallen aan het diner.

    Kee Halac, Sultan. Alles goed met uw familie en de 5000 politieke gevangen, laten we het daar s over hebben, mag van Mark Trutte, Kabinet Bruin 1. Oeps, ik ben aangeschoten. Proost wel alcohol vrij wijn, graag… u toch zeker ook?

    Kijk kak praten en reutelen is gewelddddig seg, zeker wel niet dan en ons soort mensen mot nu eenmaal onszelf blijven. Laatst was ik nog bij Gatverdaffie en we hebbuh gelachten over een piloot die dacht te kunnen lancen in onze achtertuin. Men begrijpt ons niet, zakkenvullers en nazaten van rovers en dieven, tog? Seg nou selluf.. Laat zei ik tegen Alex en Maxim, niet te verwarren met Maxieme, dat zij zo moeten regeren als ze aan de macht komen…. Microkreditetje hier en daar, rente in onze zakkuh. Alxe verslikte zich in zijn hete aardappel en maxim moets haar string even omhoog trekken.. dat was hilarisch, de vazallen van de sultan bolden hun Djebella.. fraai gezicht dat weer wel.. U weet toch dat mensen van midden oosten afkomst een enorme hebben.. daar kan Kristina ( niet te verwarren met mijn zusje) nog een dildo aan zuigen. Pardon, ik bedoel opes een puntje.

    Voorwaar, je matennaaierdraai…

  19. Uit het leven gegrepen, Paco ! Morgen de afterparty ?
    Lie(f)s.

  20. fr@nsmuthert

    Het houdt je wel van de straat

  21. @Frans: klopt, weinig mensen beseffen dat

  22. @Nummer 22:Gatverdaffie!! Woord van de eeuw

  23. In Harderwijk heb je een wijk wat Frankrijk heet.. met een verdomd leuk snackbarretje…

    Love As Always
    Di Mario

  24. Paco, het duurde even voordat ik je blog vond.Ik kan niet rechtstreeks naar wordpress.Mijn gebruikersnaam en wachtwoord worden niet geaccepteerd.Maar ja, ik ben dan ook maar een blogspot.commetje.
    Het zoeken was de moeite waard, ik heb me tranen gelachen om dit stuk.
    Daar knapt een mens van op. Groet!

  25. Paco Amice!
    Copyright wel bij nummer 22 Gatverdaffie! Gatverkleffie en ook Gatverdrabbie. Moebagger ook nog.
    U mag het natuurlijk gebruiken.

    Amice, Amice
    Gatver de gatver de gatverdaffie, dus!

  26. oma

    Ha Paco,

    Toch stonden jullie weer volop in de aandacht, dit geeft kansen.
    Oh ja, die hadden jullie al met beide handen gepakt. pssssssssssss oma

  27. die air van die kerels is zo ook weer uit de lucht…..

  28. Zo’n afterparty event geeft de zaak toch wel een luchtige afloop.

  29. Leuk gedaan, maar moest Ab nu echt dat ene fietspompje meenemen?

  30. Gus Bolden

    Ik wou dat je eigenlijk weer terug was bij VK blog, maar dat zit er niet in vermoedelijk?
    Weet je wat ook een leuke truc is i.p.v. banden leeg laten lopen, dat is een flink stuk papier diep in de uitlaat proppen. Just fun.

  31. Ron

    Kinderachtig, zeker, maar wel leuk.
    Weer een lekker verhaal. Genoten.

  32. Ja, lekker die AH-wijn uit literfles met schroefdop, Paco, en ook geen gepruts meer met kurkentrekkers. 😉

  33. Het is een verhaal, dat zomaar waar gebeurd zou kunnen zijn, Paco. Mooi geschreven.

  34. oma

    Ha Paco,

    Druk met de volgende receptie? oma

  35. @mARJELLE:Zo is dat.Keep it simpel

  36. @Gus Bolden: nee, ik blijf nu hier.

  37. @Sprakeloos: vooral omdat het gebakken lucht is

Geef een reactie

