MISVERSTANDJE

 

Zij heeft gereageerd op mijn advertentie waarin ik vraag om een secretaresse voor zestien uur per week. Vandaag hebben wij een afspraak voor een sollicitatiegesprek en bij binnenkomst geeft zij mij drie zoenen. Dat begint al lekker.  Drie zoenen als je op een sollicitatiegesprek komt? Beetje overdone.

Nadat zij is gaan zitten begin ik met wat algemene vragen. Leeftijd, huwelijkse staat en ervaring.  Ze blijkt achtentwintig te zijn en dit moet haar tweede baan worden.
 ‘Wat deed je hiervoor?,  vraag ik
‘Ik werkte in een bibliotheek,” antwoord ze.
‘O, dat is heel wat anders dan werken voor een onderzoeksbureau zoals het mijne,’  zeg ik.

‘Helemaal niet. Ik heb veel ervaring in het opzoeken van de juiste titels,  dus…’
Dus!

Na tien minuten praten , begint zij om zich heen te kijken: ‘Kan ik hier ook golfen?’,  vraagt  zij.
Voor alle zekerheid lach ik niet.  Je weet nooit of ze het meent.
 ‘Golfen?  Nou ja, wij hebben hier een kleine kantine met een pingpongtafel. Is dat wat?’
Ze kijkt mij hoofdschuddend aan; ‘Wat is dat nou voor iets idioots ,meneer Painter. ‘Ik snijd een serieus onderwerp aan en u meent dat  te moeten afdoen met een grapje?’
 ‘Nee hoor, ik ben bloedserieus. Eventueel kunnen wij de pingpongtafel verwijderen. En daarvoor in de plaats een minigolfbaantje aanleggen. We zitten natuurlijk een beetje met het keukenblok maar met een paar aanpassingen..’
‘Meneer Painter! Ik dacht dat u een serieuze werkgever zou zijn.  U valt mij tegen’.
 ‘Dat is vervelend mevrouw.  Maar laat ik het dan anders stellen.  Hoe vaak wilt u golfen?’
‘Nou, gewoon,  drie keer per dag natuurlijk’
‘Drie keer per dag?  Okééé!  Maar kunt u zich niet beperken tot één keer per dag tegen een balletje slaan?’

‘Tegen een balletje slaan???  Noemt u golfen zo??  U begint nu echt vervelend en vrouwonvriendelijk te worden MENEER Painter.’
Ik geef het op. ‘Sorry mevrouw, maar ik denk niet dat u op termijn de juiste keuze zult blijken voor mijn bureau.’  Vertaling: volgens mij spoor je niet, dus ga effe lekker ergens anders werken!!
‘Volgens mij spoort u niet, meneer Painter.’
 ‘Dank u mevrouw, dan ben ik in goed gezelschap. Loopt u maar rustig mee met de mannen in witte pakken die u zo meteen naar de uitgang komen begeleiden.’

Met een rood hoofd staat ze op en loopt stampvoetend naar de deur. Daar aangekomen draait ze zich met een ruk om. ‘Ik wil niet eens meer werken voor een man die flauwe geintjes maakt over de moedermelk die ik dagelijks moet golfen voor mijn dochtertje. ‘
Beng!!!
Deur dicht!

Kolven!
Misverstandje..

35 reacties

Opgeslagen onder ALGEMEEN

35 Reacties op “MISVERSTANDJE

  1. een letter een wereld van verschil
    en zo dacht ik altijd dat je een klein bureautje had maar ik zie een heuse flat
    en die mannen met die witte pakken zijn die er vanwege het klonen?
    je ben van vele markten thuis Paco.

  2. mogge Paco
    nu had je het bij mij over een mooi gezicht
    en nu moet je zien wat jij moet missen hahahha
    fijne dag

  3. Een klein foutje met de uitspraak, met grote gevolgen:-)

  4. het zal je maar gebeuren dat je zo in de…..gezet wordt

  5. @Antoinette:dat kun je wel zeggen ja

  6. @Fietszwerer: ja, was niet slim

  7. @Svara: aan klonen doe ik niet, Svara;-)

  8. Zou ze wel tegen Ab en mijnheer Froc bestand geweest zijn?

  9. @Johan: vermoedelijk niet.Maar andersom kan ook

  10. Gewoon terugbellen en zeggen “misverstandje, kunnen we het niet gewoon opnieuw proberen? Dan beginnen we na de zoenen”

  11. @Hettriumviraat: ga ik meteen doen

  12. Trek het je niet aan. Het ontbrak haar aan duidelijkheid en motivatie. Dus weg ermee. Who’s next …..

  13. Henk van Loon

    Plat voorhoofd Paco? :-))

  14. prlwytskovsky :eerst even bijkomen

  15. Hen van Loon: ja, een soort plasmascherm

  16. Oeps….. je moet het maar weten. Heb je haar nog teruggeroepen?

    Love As Always
    Di Mario

  17. @Dimario:ja, maar het was tevergeefs

  18. Heb je weer gevonden! Was je even kwijt!
    Dat iedereen nu zo verspreid zit is ff lastig he.. Ga t proberen allemaal bij te houden… *slik*

    xxx Kati

  19. Had ze het maar duidelijker moeten uitleggen. Wie denkt bij golfen nu aan babies???

  20. oma

    Ha Paco,

    Dat ga je dan met je gooise uitspraak, je slaat de bal flink mis. 🙂 oma

  21. Nou ja, dat zoenen begon al verkeerd, en wie bedenkt nu dat er ook een zachte k bestaat.

  22. ik bedoel al die meisjes in de zijlijn….

    (is het een idee om aan Barbara jouw link van Beppe en Bobske door te geven?)

  23. -JC-

    Paco….was ze leuk om te zien, een aanwinst voor je team zeg maar? Dan zou ik zoals iemand suggereerde haar bellen, maar bedenk wel: jonge moeder, heeft constant verlof nodig voor dingen als buikkrampjes, er komen tandjes door, eerste schooldag…..dus ze moet wel HEEL leuk zijn hoor!!! 😉

  24. Kan gebeuren. Een G en een K verwisselen. Zo sprak ik Catharina Keijl ook een keer verkeerd aan.

  25. Beukmans

    Goed gedaan weg ermee, het kantoor heeft volgens mij geen behoefte aan een mekkeraartesse, Jansen zou genoeg moeten zijn.
    Ik zou voor een biosensuele inpakster gaan, zo’n dame die iedereen weet in te pakken op een biologisch verantwoorde sensuele manier.
    Een soort tegenovergestelde Ab van het dameslijke geslacht, gedrenkt in de geurtjes van een biologisch boeren bedrijf.

  26. @Tagrijn: geeft niet.Daar wordt ze groot van

  27. @SVARA: BEPPE en Bobske? welke link?

    • De link van het blog over Beppe en Bobske dat jij geschreven hebt.
      Dan zet Barbara dat in haar blog onder jouw tekst. Kon nu niet reageren.
      Nu kom je terecht op jouw homepage

  28. @Bloempje:ik niet in ieder geval

Geef een reactie

