GOOISE FUIF

Met mijn compagnon, de vrijeradicaal Ab, ben ik , op uitnodiging van Wetonthouder Jansen, onderweg naar een golftoernooi ergens in het Gooi. Jansen schijnt daar hoge ogen te gooien.
Onderweg zijn wij, op verzoek van Ab, even gestopt bij een MC Shit voor iets hartigs.
Zelf neem ik niets. Als ik die hamburgers daar zie sterven in hun eigen vet en de hotdogs zie pruttelen in water dat ongefilterd uit het IJsselmeer lijkt e komen, vergaat mij de lust om dit basispakket voor beginnende hartpatiënten aan mijn darmkanaal toe te vertrouwen.

Het is mij een raadsel waarom er hier geen wet komt ,die deze maatschappijontwrichtende calorieënketen onmiddellijk uit de samenleving verwijdert. Met hoerenkasten kan dat toch ook?
Al kwam er maar een referendum over. Zoals bij die minaretten.

Terug in de auto denk ik aan het golftoernooi waar wij verwacht worden. Het heeft iets deprimerends als volwassen mannen een balletje kilometers ver slaan en er dan in potsierlijke kleren achteraan gaan..
‘Zullen we even oefenen op het plaatselijke spraakgebruik in het Gooi, Ab?’
‘Huhh?’
‘Zal ik uitleggen. In het Gooi spreken ze nog een taal die wij vijftig jaar geleden gebruikten.
Neem bijvoorbeeld een krachtterm. Als iemand jou snijdt op de snelweg, wat zeg je dan?’
‘Vuile vieze teringkut!!,’ schreeuwt Ab enthousiast. ‘ En ik steek mijn middelvinger omhoog.’
‘Fijn, Ab. Nu de reactie van iemand uit het Gooi: ’Sakkerloot, dekselse ondeugd!’
Ab kijkt mij aan:’je had dat glas karnemelk net niet moeten drinken, koeiekop’
‘Nee, serieus Ab. Als wij in die Golfresort aankomen wil ik mij niet voor je hoeven te schamen.
Oké, wat zeg je als je een reiger ziet?’, en ik wijs naar buiten, naar een blauwe reiger die aan de rand van de snelweg loopt.

Ab wordt enigszins rood: ‘Dan zeg ik, dat tiefusbeest speelt met zijn leven.’
‘Fout, Ab. Een Gooikenner zegt dan; ‘verhip, die reiger loopt ronduit gevaar.
En wat zeg je als er na afloop van het toernooi een feest wordt gehouden in de golfkantine?’
Ab trapt het gaspedaal in; ‘dan zeg ik:waar kan ik in deze kut-tent een behoorlijk biertje scoren’
‘Weer fout, Ab, dan zeg je, ‘drommels, wat een mieterse fuif, zeg.’

Even later rijden wij de golfresort binnen waar wij worden tegengehouden door een portier met een ruitjespak aan.’
‘Kutmorning,’zegt Ab. ‘Wat een mieters circuspak heeft u aan. U ken er zo de catwalk mee op. Van Bassie geleend?
‘Hebben de heren een uitnodiging?, ‘ vraagt de portier. ’Anders moet ik u weigeren’
‘Ach heden,’ zegt Ab. ‘Dan zitten wij in de ratsmodee, drommels nog aan toe. Wij hadden niet in de smiezen dat wij een uitnodiging nodig hadden. Dat is nu ronduit pet zeg’

Portier hapt naar adem en vraagt daarna of Ab iemand anders in de zeik wil nemen.
‘Verhip meneer, ik zou ons maar snel doorlaten anders opereer ik uw genitaliën zonder dekselse verdoving dwars uw strot en pers ik een golfbal door uw anus.en…’
Ab kan zijn zin niet afmaken. Een Rolls stopt en er zoeft een raampje open.’Wilt u dat eh…karkas even weghalen ober?,’ vraagt de man in de Rolls door het open zoevende raam aan Ab. En hij wijst naar Ab’s auto.
Ab schreeuwt iets van sapperloot en steekt zijn vuist in het geopende raampje.

De golfoorlog is begonnen..

38 reacties

Opgeslagen onder VRIJERADICAAL AB

38 Reacties op “GOOISE FUIF

  1. Dit wordt dus een regelrechte, echte golfoorlog………….

  2. mogge Taco
    geweldig
    in 1 woord geweldig
    ik woon 32 jaar in het gooi en zal nooit een gooier worden
    geef mij die Ab maar
    sakkerloot ik moet naar bed
    trusten

  3. ceesincambodja

    Goedemorgen Paco!

    Nee, ik heb mijn spullen (paspoort, iMac, Nikon, cd’s, enz.) nog steeds niet terug want (hou je vast!) de sleutelbeheerder van de opslagruimte in de rechtbank is met vakantie!!!
    Mijn beproevingen zijn dus de wereld nog niet uit.
    Het is me gelukt om een wordpressje te maken maar verder moet ik als een volslagen digibeet opnieuw beginnen. Ik kan nergens vinden hoe ik mijn eigen blog kan opmaken. Jij?
    En verder zit ik tegen een instorting aan (misselijk, duizelig, overal bulten, en ook nog eens kiespijn.) Ik kan niet in mijn bank want in NL hebben ze (ING) de formulieren (wachtwoordwijzigen?) naar een verkeerd adres gestuurd!
    Dus…
    Warme groet,
    Cees

  4. Beukmans

    Ben niet aan het inbreken hoor, kan weer eens niet slapen dus kwam hier even lachen 🙂
    Geen 112 bellen dus, ik ga zo weer weggolfen naar het Gooise in een verse droom.

    Fijne dag!

  5. Nou Paco, het Gooi krijgt het weer voor de kiezen He:-)

  6. Hahahaha, ik zie het ook zo gebeuren ook.

    Love As Always
    Di Mario

  7. @Antoinette: ja, maar nu houd ik ermee op 😉

  8. @Beukmans:ik hoop dat je droom beviel;-)

  9. CeesinC: Welkom back ma man. Ik hoop dat je snel weer opknapt

  10. @Bloempje:dat kun je wel zeggen

  11. Nummer 22 Absurd

    Amice Paco,

    Tja, het correct nederlands op een gooische golfbaan is niet voor een ieder weggeslagen van Tee 1.
    Het gebeurd in de kantine, pardon Hole 19 ook wel een restaurant genoemd, waar niet met spikes mag worden binnengetreden, een dame zeg maar zo’n een van goede huize ( te zien aan de geruite broek met een achterwerk waarop zelfs Anky van Grunsven, jaloers op zal worden, maar dit terzijde). Deze dame dus bestelt een kopje tee en ontvang een mok met tee’s om direct haar ware aard te tonen “Ik zei thee, trut teef, waar is de baas en rap haal Jan Karel er dan bij, ik betaal 1500 euro per jaar om hier te mogen golfen en dan begrijpt het personeel het woord thee niet?

    Ja ik spreek met een engels accent, so what en wat staat u daar nu te kijken?

    Niets mevrouw, ik ben de postbode.

    Ach, de caddy, buddy, clubs, ballen, markers, doekjes, schoenen , tees, potloden, rules en de ander de les lezen “Hee, schiet eens op” of wat is jouw handicap? vragend aan een man in een rolstoel die in een golfbus wordt gereden en dan hard lachend al klikken op het grind naar de baan te rijden.

    Zeg, hoorde je dat wat ik vroeg aan die loser? Wat is jouw handicap..hahahaha! Zijn medespeler sloeg direct met zijn Dikke Berta een hole in one en de kop van zijn vriend verdween in de hole..

    Lul, dat is mijn vader! hoorde ik de golfer nog net roepen toen het hoofd van de romp werd geslagen. Zo, dat doet Tijgertje mij niet na!

    Van die Gooische zaken wordt een golfer vrolijk, de buurman happy want dan kan hij zijn buurvrouw of buurman weer slekker de kout hachelen, de bout hachelen of gewoon een kopje tee..pardon thee drinken!

    Met balvrijende groet!U gaat allen wel stemmen!

  12. Volgens mij wordt het een kruistocht!

  13. je bent nog altijd deksels en vermakelijk geestig en onderhoudend, pacoman

  14. Ben ik net van mijn tennisarm af, begint mijn golfbal weer op te spelen na het lezen van dit verhaal.

  15. VSp

    Monkey Town in Bussum, met ballenbak en midget-golf ligt niet ver van deze golfbaan. Kan Ab daar dat tuig niet deponeren?

  16. @Cor3006:een groot compliment, Cor.Dank

  17. Hahaaaaa … ik steek gelijk de moord in me koffie. Pardon: ik verslik mij.

  18. Bijzonder aerdig bij elkaar gebrainwaved , kerel, onnavolgbaer.
    (vertaling, waar haal je die mafkezerij vandaan, overgewaardeerde nageboorte)

  19. Amices,

    Vanochtend Truus Peterosalmonello Schulz van Haegen de Vries tot Lemmer, zien flyeren die samen met haar vriendinnetje Jantien de Bakkerde Groot Nopperus Hazelgebak, en de achterkleindochter van Freule Uyttewaal van Stoetwegen ( wie kent haar nog) met de naam Gerarda baronnesse Filevrij de Roetfilter, getooid in mantelpak, sjawl en oranje wanten de bezoekers van een stemlokaal op enige afstand hete aardappelen grommend uit hun kelen gooiden. Geht uwe wel stemmuh, maor op ons de verening van de dubbel, driedubbele namen inde politik. Jaozeker, wij zijn het de meisjes van de stemfabriek.

    Van die zaken hebben mij doen besluiten te stemmen op: Harold De niks te m akken man van weinig daden ( plaats 678 op de lijst GIN (Gelul in Niets),
    waarvan u dan mag uitmaken of het wat uitmaakt., toch?

    Met poot eerpels schimmelvrije ziekte groet,

    • Beukmans

      Oeps Amice 22, heb ik toch op de verkeerde nazaat gestemd 😦
      Dacht dat je Freule Stuteenpaal van Poesvegen bedoelde, ga maar even terug om te veranderen.

  20. Die golfers community…dat is pas tuig!!

  21. Amices U wordt uitgenodigd voor het college Filosofie op nummer 22 blogs, over golfballetjes, koffie, zand en ene mayonaise pot.

    Zegt het voort>
    Examen is op 31 april zaal 123,67, derde etage. Aanmelden vanaf heden bij de u bekende adressen van het absurdistisch verbond.

    Met Amical Groet, via nummer 22 Absurd- studenten coordinator
    Mw Louise- Honnepon De Bul van Rattentak- De Groot

  22. oma

    Ha Paco,

    tja de golfoorlog, nu komen de zandhazen inactie op de golfbaan, ondersteund door de darmkanaal en maag stichting.
    Werd zeker wel geklapt. oma

  23. -JC-

    Hé, ik heb je teruggevonden!!! Man heerlijk weer te lezen, ouderwets gelachen!
    Zitten nog een paar dingetjes in je blog’s layout niet goed, maar tja, who cares? Het gaat om de satire en die zit WEL goed.

Geef een reactie

