IN DE RITS GETROKKEN

Mijn medewerker, meneer Froc komt mijn kantoor binnengestormd. Op maandagmorgen negen uur. Een doodzonde!
Wat ook een doodzonde is,  is dat het koffieapparaat stuk is. En dat ik dus aangewezen ben op koffiepads!  Koffie in veredeld pleepapier verpakt, kortom.
‘Wat is het probleem, meneer Froc?’
‘Uw neef Bopske!,’ stamelt meneer Froc .’Hij is in het ziekenhuis ogenomen.’
‘Dan zie ik nog steeds het probleem niet,  meneer Froc.  ‘Het ziekenhuis is een prima ambiance voor lieden als Bopske.’

Ik zucht. Vorige week begeleidden, mijn compagnon Ab en ik,  Bopske naar een talentenjacht voor zingende amateur vorkhefchauffeurs met veel noten op hun zang.
Bopske zong heel verdienstelijk moet ik toegeven. Met een viool op zijn rug en een doos bladmuziek op zijn kop stapte hij het toneel op en kondigde zijn nummer aan: de zesde van Bopske in C ongesteld.
De jury keek verwachtingsvol, hier staat de vleesgeworden ex-factor!!  Je zag het ze denken.
Bopske begon en raakte de juiste snaar. Jammer genoeg overleefde hij de auditie niet. De bruine bonen met te lang gelegen gehaktstaaf van de vorige avond, deden hem de das om.

‘Hij heeft bij het plassen zijn rits te snel dichtgetrokken,’  roept meneer Froc.
‘Hoezo?  Je kunt je rits niet snel genoeg dichttrekken na het plassen, meneer Froc.  Dat weet u  toch wel?  Een kouwtje op de blaas heb je zomaar opgelopen in de tochtige stronthokken die Bopske frequenteert. Ik bedoel, hij komt in tenten die de pisvogel heten. Of de paradijsketser. Wat verwacht je dan? En..’
‘Ja,  maar hij had geen onderbroek aan en nu is de rits in zijn voorhuid vast komen te zitten.’
Dus ga ik even zitten en neem een slok van mijn koffiepad. Alsof de gekookte resten van een op onfortuinlijke wijze platgereden pad tijdens de jaarlijkse paddentrek, door je slokdarm gieren. Ik spuug het weer uit.

Dan giert mijn mobieltje. Het ziekenhuis. Een opgefokte verpleegster: ‘bent u familie van onze patient Bopske?’
‘Nou,  dat is een groot woord. Meer zijn oppasser.’
‘O,  nou,  meneer Bopske rende ineens het ziekenhuis uit. Bloedend nog. Hij was nogal onsamenhangend. Hij had het over de brui opgeven.’
”Tja,  dat heeft Bobske vaker.  Dan geeft hij er zomaar de brui aan. Waaraan, weet niemand.  Soms stopt hij even maar dan begint hij weer. Je kunt er op wachten en..’
‘Hallo?
Hallo?’
Opgehangen!
Ik neem nog een slokje koffiepaddenvocht.

Het is maandagmorgen, kwart over negen. Wat doet je zoal, op een doordeweekse dag..

31 reacties

Opgeslagen onder FROC

31 Reacties op “IN DE RITS GETROKKEN

  1. mogge Paco
    ppfft zal je gebeuren
    nu ik denk dat al ons heren wel eens met ons jonge heertje in de rits zijn verstrikt en dat is geen pretje
    dan wil je ook overal de brui aan geven hoor
    oja als er geen koffie is gelijk omkeren en terug naar huis
    ik ga ff slapen wens je welterusten

  2. En dan moet je week nog beginnen…

    Love A salways
    Di Mario

  3. Pingback: DAILY NEWS « THE PACOPAINTERDAILY

  4. Nou zeg, mannen hebben het maar moeilijk meet een rits:-)

  5. Misschien beter de week beginnen met een jonge jenever dan een koffie?

  6. Ach arme Bopske. Misschien een schaaltje turks fruit als blijk van waardering?

  7. Beukmans

    Vandaag voel ik me Bopke, dank weer amice!

  8. @Amice Beukmans: that’s the spirit!

  9. Ron

    Knopen is een redelijke oplossing. Maar dan niet wachten tot het laatste moment. Vooral niet in de winter als je kouwe vingers hebt.

  10. ik heb diep medelijden met de man( en pisvogel vind ik een mooi woord; het lulpietje en ’t kutvogeltje kend ik al van J.P.Geelen

  11. oja het moet me toch van het hart even; die boekekast vol dummies vind ik heel mooi als achtergrond van je blog Paco

  12. nog altijd blij met mijn vrouw zijn

  13. Benieuwd of je het vrijdag nog zo naar je zin hebt.

  14. prlwytskovsky : breek me de bek niet open

  15. @Svara: daar kan ik je alleen maar gelijk in geven

  16. @cor3006: dank je, ik vind het ook wel iets hebben

  17. Ron; knopen is toch de oplossing

  18. mogge Paco
    ja ik heb ff iets in elkaar geflanst vannacht voor Katvrouwtje daar ik haar gister was vergeten haha
    maar zitten leuke ppsjes bij
    zij blij en zo te zien wel meer
    fijne ag
    enne ja knopen is een idee

  19. loesruyten

    Heftig begin van de week

  20. thbalvers

    Het is nog even wennen hier, maar ook wel smullen…

  21. thbalvers

    PS.

    Ik vind die boekenkast juist weer helemaal niet bij je blogs passen,
    had eerder een café-interieur verwacht..

  22. Nummer 22 Absurd

    Amice Paco et Autre Amices!

    De schijtlijster, ach daar verlies je een talentjacht mee, zoals gewoonlijk.
    “De rits” doet me inderdaad ook aan Turks Fruit denken..auw , oeps. mwahhhh… dan moet je maar besneden zijn, zegt een assistente van het OIL (1955). en dat ben ik, zegt de professor.. houdt mijn kop tenminste in orde, rein en laat mij helder denken. Tja, ook dat stemt mij goed.

    Maar wat een pijnlijke geschiedenis en dat bij het begin van een week, waar in de kop van de file de onbesneden zondagrijder Piet den Koeckenbcker ( uit Vlaanderen) de koffie uit een beker van een snelweg automaat liet nadruppelen op zijn gulp en het gulpende warme vocht met een tissue uit de prullenbak van den antwerpse jeannette (m) op de bijrijdersstoel lag. Je moet wat als zondagrijders op een P plaats die “Den Mannen Pleck” heet aan de A16 in de buurt van Hazeldonk en Sint Job is nog altijd Goor!

    Van die dingen, maar zoals altijd terzijde met koffiepad vrije vlekkende groet,
    Amice 22

    Fair Play & Fair Trade zegt een andere assistente en ze pruttelt nog even een mok arabica uit de zeer ingewikkelde- pas na een 5 jarige opleiding als koffieleuterzetter begrijp je het systeem- processen tussen koffie , bonnen, stoom, melk ..

    Mwahhhhhhh geef mij maar thee, of..

  23. Henk van Loon

    “(Jonge)Herenleed” …

  24. oma

    Ha Paco,

    Je zou haast een andere lokatie kiezen voor je kantoor, een met een file. oma

Geef een reactie

