ALLES KITS?

LEES OOK THE PACOPAINTERDAILEY

Mijn compagnon, de vrijeradicaal Ab belt:
‘Wil je lachen?’
‘Hoezo?’
‘Moet je hier naartoe komen.’
En hij verbreekt de verbinding.

Even later loop ik de sportschool van Ab binnen. Naast zijn werk voor ons onderzoeksbureau doet hij dit er als “hobby” bij.
In de sportruimte wijst Ab met een grijns naar de hoek. En ik zie het met eigen ogen. Een wonder heeft plaats gevonden. Wethouder Prof. Jansen ligt in sportkledij, tussen een stuk of tien andere bicepsuelen, onder een halter zijn miezerige armpjes op te pompen. Hij volgt de aanwijzingen op van iemand die naast hem ligt. Een gestoorde computerhacker die ze hier Cookie monster noemen.

‘Kijk eens welk krachtpatsertje op niveau hier ligt te lijden,’ begroet ik Jansen opgewekt.
Jansen vertrekt geen spier.’Eh..meg ik ook even aan mijn conditie werken,ja!,’ kreunt hij beledigt.
‘Van mij mag alles, Jansen. Maar is dat echt voor je conditie of alleen omdat dat mouwloze t-shirtje dat je draagt geen gezicht is met die spillenarmpjes? ‘
‘Rot jij effe lekker op!!,’ roept de naast hem liggende Cookie monster.
‘Nou nou nou, wat een taal, zeg! Hoor je dat Ab?,’vraag ik aan de vrijeradicaal die erbij is komen staan.
‘Jazeker, ik hoor het. Zal ik hem een standje geven?’
‘Doe dat, Ab. Misschien is dat bevorderlijk voor zijn sociale omgangsvormen.’
Ab bukt zich en kietelt Cookie monster onder zijn oksels op het moment dat die de halter boven zijn hoofd tilt.
Het resultaat daarvan met tevredenheid aanschouwend richt ik mijn aandacht weer op Jansen. Maar die geeft er de brui aan en loopt zwetend naar de kleedhokjes waar hij een kwartier later weer uitkomt zoals wij hem alleen kennen: gekleed in een ongehoord fout pak. En de kapper die zijn kapsel gecomponeerd heeft is duidelijk een carrière als behanger misgelopen.

Aan de bar neemt hij een fruitsapje en zucht daarbij: ‘Zelfs hier is het druk,’ raaskalt hij.
‘De hele wereld is druk, Jansen, zeg ik troostend.
‘Ja, wat moet je er aan doen.’ zucht hij.
‘Grote schoonmaak,’stel ik behulpzaam voor.‘Volgens mij kan alleen een grote oorlog nog helpen,’
Hij kijkt mij wantrouwend aan.
‘Ja Jansen, een grote oorlog. Of vogelgriep. Maar zelfs een miljoen doden helpt niet meer’
‘Nee, stemt Ab in. ‘Wereldwijd merk je dat niet eens. Het zal een tijdje stinken. en voor je het weet klaagt iedereen over de overlast maar dan is het weer business as usual.’

Cookie monster die er intussen ongemerkt bij is komen zitten wrijft over een ongehoord grote blauwe plek op zijn kale schedel.
‘Bezeerd, Cookie?,’vraag ik belangstellend.
‘Weet je wat ik hoop,’ zegt Cookie met opeengeklemde lippen?
‘Vertel op,’ vraag ik nieuwsgierig.
‘Dat jij snel de moord zult stikken, kwallebak!’
‘Vind ik op zich niet negatief, Cookie,’ antwoord ik nadenkend. ‘Ik bedoel maar; als je vroeg sterft ben je langer dood, en dat heeft ook z’n voordelen.’

Cookie reageert niet. Een slokje fruitsap met sinaasappelpulp schiet in z’n verkeerde keelgat. En dat zelfs zonder een standje van Ab.

34 reacties

Opgeslagen onder WETHOUDER JANSSEN

34 Reacties op “ALLES KITS?

  1. Waarschijnlijk zit hij nog aan het nadenken wat je bedoeld met dat langer dood.

    Love As Always
    Di Mario

  2. Je bent weer goed op dreef Paco:-))))

  3. @Antoinette: de lente komt eraan, daar leef ik van op

  4. @DiMArio: nadenken? dat betwijfel ik

  5. Pingback: DAILEY NEWS VAN 18 FEBRUARI | THE PACOPAINTER DAILEY

  6. Jansen ziet eruit alsof een partijtje (kick-)boksen niet goed is afgelopen voor hem. Of was hij altijd al een buitenaards wezen?

  7. thbalvers

    Een sportschool kan je (levenslang) invalide maken..
    Een ideetje voor z’n “vrienden” ?

  8. @Johan:hij is geboren met de helm. Bij het verwijderen liep het mis

  9. Amice Paco et Amices!

    Huishoudelijke mededeling eerst! lees en glimlach op: http://www.nummer22absurd.wordpress.com “hoe pijpen ook beleefd kan worden”

    Tja, dat is me wat een sportschool met never ending lopende bandversnellers, rukkers en trekkers en elkaar aankijkers.
    ” Zie mij eens hier zweten en dat op een werkdag en mijn baas maar denken dat ik bij een klant zit”

    Ik en ik beken heb op een loopband gerende en altijd heuvel op… keek eens op mijn heen en zag vooral de gespierden hun spieren bollen voorzien van tatoes als “Mama” en “Pa” dat na het zwellen het woord “Paramaribo”liet zien. Wonderlijke mensen in een samenleving waar Obesitas & Anorexia het eten ( of niet) in haar macht heeft.
    “Zo, zo, zo jij bent afgevallen, welk dieet volg jij? Nou Dr. Anorexia is een goede, je krijgt er een houten vinger bij die je na elke hap even in de keel moet stoppen en dan ga je echt los… zo’n kilootje of wat per dag!

    “zo, zo, zo jij bent aangekomen, welk proteine dieet volg jij? Nou Dr Obesitas die is goed zeg, je moet na het sporten altijd 3 Macdons (dubbele) en 2 liter slagroom tot je nemen” Man, oh man.. dan zie je de kilo’s er per calorie bij komen!

    Zie ik daar een bord hangen….

    Leeft U Langer, Leeft U Korter? Probeer Onze dieet! Niet Goed Lichaam Weg!
    Gezondheisa Instituut Dr. Anorexia & Dr. Obesitas

    Van die zaken dus op deze vrijdagmorgen!

  10. Van onze onderzoeksredactie
    Prof. Dr. Mr. Ir. R. Leydecker (1955)

    De Bosjesmannen zijn gegroeid!

    In het zuidelijk deel van Afrika levende bosjesmannen en takkenwijven, is na 45 jaar sociaal demografisch onderzoek gebleken dat de aldaar vreedzaam levende groep van 13 mannen en 3 vrouwen, 3.2 centimer langer zijn dan men altijd vermoedde. De gemiddelde lengte is niet 1.23 m, maar 1.26 m. Het Nobelprijs commitee onderzoekt nu of de onderzoeker in aanmerking komt voor een Nobelprijs.
    Wetenschappers uit de hele wereld komen bij elkaar in Madurodam om deze opzienbarende resultaten met elkaar, tijdens hun 87 daagse congres, te bespreken.
    Het congres zal worden geopend door een nog niet bij naam bekende persoonlijkheid. Er wordt gefluisterd dat of Patricia Paay of Van Velzen of beiden gevraagd zijn.

    Rapport van Al Gore bekritiseert door Prof. L. Ulhannes ( UvA)

    Tijdens zijn oratie heeft professor L. Ulhannes het rapport van Al Gore over het stijgen van de zeespiegel door het smelten van de polen fel bekritiseerd. De professor kandidaat 1e kamer voor de PVV (Polen Vrienden Vereniging) zei, tegen de 1276 toehoorder dat”de polen niet smelten, maar massaal naar ons land komen”
    Na afloop, werd in een geblindeerd busje afgevoerd richting het westland. De politie en het O.M. vraag u uit te kijken naar een busje, geblindeerd met een pools kenteken.

  11. Beukmans

    Amices,
    Ben de dag weer met een lach begonnen dank!
    Overigens had ik mw. Jansen wel achter de bar verwacht, dit om de boel wat op te vrolijken 😉

  12. Pingback: THE DAILEY NEWS 18 FEBRUARI « THE PACOPAINTERDAILEY

  13. Is die foto van voor, na, of tijdens?

  14. Wat een verhaal!
    Misschien kun je er een ‘rap’ van maken, met als achtergrondkoor; een dozijn homofielen leraren in een rolstoel, 24 leeghoofdige schoolpsychologen, dertien pedofiele kwallebakken en een snufje analfabetische lesbische omgebouwde vrouwen, dat zou het geheel ‘alles kits’ nog wat peperiger maken.
    Gewoon even een subsidieaanvraag van 12miljoen indienen, zo gepiept!
    Ach dit slaat nergens op … moest ’t even kwijt, mijn ochtend-kronkels na het lezen van jouw story, waarschijnlijk ontstaan door die verschrikkelijk onuitroeibare stankoverlast!

  15. cor3306

    je verslikken in jus ‘dórgane is heel naar, kan ik over mee praten vooral als het je neus uitkomt

  16. @Paco: Met Ab erbij is het (sport)leven één groot feest.

  17. Amice Vosje

    U vergeet de politici zakkenvullende smoeshanen en kippen. Het volk krijgt wat het kiest en nu zijj de rap(p)er(s)n echt gaar.. Onderwijs, Gezondheidszorg bezuinigingen maar geen villa belasting.
    Tja, of te triest van woorden. Blij dat mijn dochter (18, student) heeft gestemd, gaat stemmen en gisteren tegen mij zij “ik heb gestemd en mijn medestudenten die nu klagen en waarvan ik weet dat ze op een andere partij dan ik heb gestemd, begrijpen (nog) niet dat ze het onheil over zichzelf hebben afgeroepen”

    Ik ga haar maar ’s voordragen als minsiter van onderwijs en wetenschappen!

    Waarvan akte en terzijde!

    • Het zijn toch wel cartier-kippen hé … Moeilijk stemmen op al dat soort pluimage van klikkikkers, broezerbabes, autofielen, vleesverlaters, taai-apen, golddiggers, chatsletten en of bomschoenterroristen. Ik kan bijna niet kiezen.
      Ja er moet wat jong gevleugelde voorgedragen worden … goed plan!

  18. @Vosje: ik vind het eigenlijk wel een strak plan

  19. @Beukmans :Mw Jansen was verhinderd

  20. Beukmans

    Hahaha ook Vos komt los.
    Ik word gek als ik het nog niet was, kom nergens meer aan toe ben alleen nog maar met onzin bezig, kan net zo goed premier worden 🙂

  21. Nummer22 Absurd

    Amice Vosje, Amices autre

    Tja, u raakt de houten hamer op de cartier kip uit Barneveld e.e. Deze soort heeft een rechtsdragen kam en een uitgestreken snoeshaan /wipkip uiterlijk. Deze soort staat bekend als onverkoopzondagbaar en buiten houdbaarheid onverdragelijk naar de niet kippen en hanen van gristelijke origine.
    Gisteren nog een kip verorberd van een biologische fair trade vegetarische slagerij en na wat gekruide rituelen uit het kookboek: “De Smoeshaan”
    ( uitverkocht) smakelijk gekluifd.

    Van deze zaken word ik soms heel kippig en draag een leesbrilletje, vandaar!

  22. aMICE22: BIJ kip eten draagt met een hoogziend brilletje.Bij vis een linksdragend montuur

  23. Een kapper die een kapsel componeert. Schitterende zin die er helemaal uitspringt.

  24. VSp

    Ligt Jansen in echtscheiding?

  25. biceptueel or not biceptueel, that’s the question
    Wat een politieke uitspraken van Jansen.

  26. oma

    Ha Paco,

    En zo daalde de rust weer vredig neder in de sportscholl en iedereen dacht dat sport verbroederd. oma

    Sorry Paco ben je verzoekje vergeten mee te nemen is de show, las van een Jansen geovel, mag het volgende week?

  27. Vogel-vrij

    Halter Skalter

Geef een reactie

