VLOEIBARE LUNCH

 

Achter Mijn bureau zittend staar ik naar de televisie en zie een dictator van een straatarm landje een gebouw binnengaan waar vredesbesprekingen plaatsvinden. Hij heeft een pak aan dat ons lokaal dweilorkest ook altijd draagt bij optredens op Koninginnedag. Veel goud en glimmer. De man komt mij bekend voor. Volgens mij loopt hij alle vredesbesprekingen af in de hoop dat er verse koffie en luxe broodjes geserveerd worden.

Ik word afgeleid door een hels kabaal buiten. Een scootmobiel raast de stoep voor mijn bureau op. Iets met een helm op, stapt af en even later gaat de deur open. Mijn medewerker meneer Froc. Hij begint onmiddellijk te zeiken over al die mensen die hem zo vreemd aankijken als hij op zijn scootmobiel voorbij rijdt. ’Waarom vinden mensen het raar dat ik op een scootmobiel rijd?,’ vraagt hij zijn helm neerleggend.

‘Eh..nou, meneer Froc,’ begin ik voorzichtig ‘Wellicht dat uw helm en lederen motorjack een heel ander effect op die mensen gehad zou hebben als u op iets anders gereden had dan op een scootmobiel. Zou dat kunnen, denk je?’
‘Wat een bullshit,’ zeikt hij door.’En dan nog wat; ik hoorde van een vriend van mij dat UW compagnon, de vrijeradicaal Ab, in de kroeg staat te vertellen dat mijn moeder mij vroeger voor wees achter heeft gelaten omdat ze het arm had.’
‘Nou, dat klopt toch ook?’
‘Ja ,maar Ab vertelt erbij dat de eigenlijke reden was dat, ik citeer: “Froc toen al een enorme lul was.”

Met tact probeer ik de hevig overstuur zijnde meneer Froc te kalmeren maar dat is onbegonnen werk. Hij gaat nu helemaal los. Laat alles lopen.:
‘En dan nòg wat over Ab,ja!!! Gister heb ik zes uur lang allerlei tussendoor klusjes voor hem weggewerkt en dan komt menèèr Ab mij even vertellen dat ik beter moet leren prioriteiten te stellen.’
Meneer Froc ontploft bijna wat op zichzelf best wel een komisch tafereel oplevert.

Wij worden in onze brede maatschappelijke discussie gestoord door een binnensstommelende Ab.
‘Ha, die Ab’, begroet ik hem. ‘We hadden het net over jou. Meneer Froc hier zat net te mijmeren over het feit dat hij zich zo eenzaam voelt als jij niet op kantoor bent.’
Er beginnen nu allerlei aders te kloppen op meneer Froc’s hoofd.
‘Ik voel mij Godverdomme helemaal niet eenzaam,’ schreeuwt hij woedend. En al helemaal niet als die Gorilla daar een tijdje opgerot is.’
‘Nou,’zegt Ab terwijl hij een mok koffie inschenkt en daar de halve suikerbus in giet; ‘je beweert nu wel dat je niet eenzaam bent maar geef toe; je kijkt wèl elke donderdag reikhalzend uit naar de wekelijkse reclamefolders en..’

Er vliegt iets door de kamer en ik besluit dat het tijd is voor een vroege lunch.
Een vroege vloeibare lunch….

30 reacties

Opgeslagen onder FROC

30 Reacties op “VLOEIBARE LUNCH

  1. Opvliegend typje, die meneer Froc

  2. Da’s veel beter dan televisie kijken.

  3. Nummer 22 Absurd?

    Amice et Amices!

    Tja, als je met een opgepimpte scootmobiel al mobielend jakkert door de voetgangers zones waar zojuist de hekken voor de jaarlijkse vredesbesprekingen tussen winkeliers zijn geplaatst, dan vraag je om moeilijkheden. Mwahh een scootmobiel met een bijrijderszitje formaat S.L.H. Sugar Lee Hopper, 2 uitlaten en een gettoblaster aan…

    Prioriteiten, wat zijn dat? als het werk een hobby is en het je veel brengt naar onbestemde oorden met onberekenbare opdrachtgevers. Zeg doe ’s een onderzoekje naar de pissers tegen de kerk en in een wij waterbak. Kost het?, vraag de opperherder die net zijn gulp aan het wassen is met ingestraald jomanda water uit lourdes?

    Samenwerking en samen lunchen dat verbind mensen, samen zoete broodje bakken en samen aan de koffie, de verhalen komen vanzelf.
    Wacht.. er wordt geklopt..

    Wer da? Aha u bent het meneer Op Stelten, de hoeder van onze rechtstaat.. wat? er staat een scootmobiel fout geparkeerd en u hebt een bon uitgeschreven onder belangstelling van wegmisbruikers.. Tja, u doet dat en dat moet u zelfs weten, eikel. Pardon, minister van de HNGW Het nieuwe gestapo werken. Pardon, u hebt uw baard laten staan en een tulband op uw kop.. hoe kom?
    Aha, Talibandje voor de carnaval, OK, mag.

    Ik ga maar zelf op pad, naar de bank..want het is het jaarlijks bankgesprek over de woekerwinsten die ze van mijn rekening hebben afgeschreven, de zakkenvullers.. een , te ver geplaatst.. en dat moet ik even rechtzetten… zijn ze nu helemaal van de pot gerukt de schlemielende boekhouders in stropdassen pakken 3 halen 4 betalen. business kostuums, meneer, wij doen zaken en graag met u nummer 22..heel graag. investeren? wij weten nog een resort in hoergada
    Ik kijk uit naar dit gesprek, heb mijn boterhammen en oude koffie in een lekkende thermoskan al klaar.

    Nu nog een clownsgezicht opzetten, een mes van mijn broer Stanly meenemen en een waterpistool( maar dat weten ze niet).

    Tot later!

  4. thbalvers

    Nummer 22 maakt er ook een leuk nummertje van..

  5. Pesten op het werk is een groot probleem. Dat jij en Ab daaraan doen. Foei!

  6. @ThBAlvers: nummer 22 is expert op gebied van nummertjes

  7. Nummer 22: uw commentaar plaats ik weer op The Pacopainter dailey
    http://jackjager.wordpress.com/

  8. @Blutch! alles is beter dan tv kijken

  9. Pingback: NIEUWS VAN 17 FEBRUARI | THE PACOPAINTER DAILEY

  10. Toch altijd welkom, een beetje leven in de brouwerij van een kantoor.
    En die vloeibare lunch? Biertje, neem ik aan?

  11. Nummer22 Absurd

    Amices,

    Nou dat was wat vanochtend. Ik vroeg bij de bank naar mijn volgnummer en graaide in een bak met allemaal nummersleutels.
    Hee, dat mag niet dat staan Wij niet toe. Wij? ik zag 1 dame achter haar balie als koningin van het sleutelbossen rijk.
    Nou deze vinden Wij wel leuk; kluisnummer 45 staat erop! Goudstaven zeker. en Voordat ze achter haar hoger gelegen balie vandaan kwam,liep ik naar het koffieszetapparaat en nam een Latte Macht iatte. Zo en die is voor mij , maar het apparaat pruttelde maar door en een witte vloeibare substantie bevuilde de nette gepoetste plavuizen met € tekens als motief.

    Hier met die sleutel en rap, anders roepen Wij de beveiliger… Ok, Ok grapje..maar hebt u een koekje bij mijn koffie?

    Het gesprek verliep direct zoals ik het in gedachten had. Wat een , verkeerd geplaatst..het is geen 75000 maar 750 euro achterstallige rente uit 2004 dat ik verschuldigd bent, na mijn fiscaal administratieve pecuciaanse berekeningen krijg ik nog van deze bank zo’n €1234,23 rente.. en nu betalen anders blijf ik hier achter uw computer waarop het saldo staat van de burgermeester hahahahaha die ik s flink ga aanvullen met de staatsschuld.

    Het bleef lang onrustig daar en nadat ik weg ging zwaaiden de account managers mij uit… en in hun handen stapels geprinte bankafschriften..ik had namelijk een printopdracht gegeven van 12500 stuks… ze zullen het weten ook.

    Maar goed, even snel naar het theater, 3 kaartjes halen met de beste plaatsen..aha u bent het meneer 22, WIJ kennen u ! hier hebt u ze gratis als dank voor uw laatste toiletbezoek.

    Mijn chronograaf opgehaald bij en lokale juwelier na 27 weken wachten. Meneer, meneer, het spijt me maar uw horloge is nu wel gerepareerd , het moest eerst via wat landen naar de maker de heer Piaget Jaeger Le Coultre van der Klauw Jacob Jensen, u weet dat kost tijd.
    Ik zei niets en nam de Friese Staartklok van de wand en zei”Goedemiddag, zo heb ik altijd de juiste tijd bij me!”

    Thuis aangekomen, is er niemand, op mijn kantoor ook geen assistenten aan het werk, wel een kaartje op mijn bureau.. “Baas ( zo word ik aangesproken), we zijn er niet, tot morgen, WIJ (3)

    Vanmiddag even wat sociaal telebankieren bij een ter beschikking aan mij gestelde bankrekening van een vriend (tenminste dat zegt hij), die onder curatele gesteld is door mij.

    Van die zaken, Amice,,daar kan een mens vrolijk van worden.

    Nu maar even aan de echte koffie.

    Hoor ik daar de bel?

    ..

  12. Beukmans

    Weer ff gelachen, mooie boel op kantoor bij jullie, vraag me af waar jullie van leven 😉
    Overigens stukje geplaatst.

  13. @Nummer 22 Er stond een man voor de deur en ik ben in Ameland.Wer da?

  14. VSp

    Vredesbesprekingen draaien meestal op oorlog uit. Ongeacht de outfit.

  15. iris kijkt

    Bevalt het een beetje zo’n blog hier ?

  16. @iRIS: zeker! te gek hier.Ik denk erover hier te gaan wonen

  17. Goed dat Froc zijn helm ophield anders was zijn kop uit elkaar gebarsten.

    Overigens, heb je telkens een duoblog met 22?

  18. Vogel-vrij

    Froc lijkt een beetje op Schumacher…

  19. Nou zeg….. hij zei toch niets verkeerd.

    Love As Always
    Di Mario

  20. oma

    Ha Paco,

    Tja dat heb je met krachttermen en schenksuiker. oma

  21. Pingback: P « THE PACOPAINTERDAILY

Geef een reactie

