KOLEREZAAK

 

Compagnon, de vrijeradicaal belt: ‘ik kom je halen.We moetern effe naar een kolerezaak.’
‘Kolerezaak?’
‘Ja,  al mijn broeken zijn gekrompen. Moet dus nieuwe kopen.’
Kolerezaak!
Ik ril.

Dus rijden wij naar een klerenzaak. Ik parkeer voor een trendy herenmodezaak. Op de gevel staat:
“Louis Jansens Men’s Fashion, Exclusieve Herenmode. De naam alleen al staat garant voor rotzooi, maar oké, Louis is geen familie van fractieonbenul Jansen dus ,soit.

Eenmaal binnen wil Ab zich wat oriënteren in de fashion en overige teringzooi,  maar daar krijgt hij de kans niet voor.  Zoals gewoonlijk in een kledingzaak word je besprongen door een verkoopster met een grijns die ze er op de Modevakschool ingenaaid hebben en die uitsluitend middels een lasbrander verwijderd kan worden.
‘Dag meneer’,  lispelt ze zelfverzekerd. Op haar bloes heeft ze een naamkaartje. Ook zoiets. Waarom dragen die verkoopsters caissières en loslopende telefonistes altijd van die achterlijke naamkaartjes???? Wat kan mij het schelen hoe ze heten! Ik wil alleen kopen, betalen en wegwezen. Op haar naamkaartje staat “Wilniet”
‘Zoekt u iets speciaals?’ , vraagt Wilniet.
‘Ja, zegt Ab na enig nadenken.  ‘Ik zoek een nieuwe wasdroger, de kleur maakt niet uit.’
Wilniet kijkt hem aan. Ongelovig, besluiteloos en met het begin van een zekere angst.
‘Eh, dan moet u toch echt in een andere winkel zijn,  meneer’
Ab kijkt naar haar naamplaatje: ‘niet om het één of ander eh..Wilniet maar hoor jij niet op het kerkhof te liggen?’
De angst slaat om in beginnende paniek en ze kijkt hulpzoekend om zich heen.
‘Ja sorry hoor, Wilniet maar dat hoorde ik net die mevrouw daar tegen haar zoontje zeggen: “Wilniet ligt op het kerkhof.”

Wilniet’s mond blijft openhangen waardoor ik een uitstekend zicht krijg op haar onlangs gerenoveerde tandbederf.
‘Moet je horen Wilniet, mijn broeken en truien zijn gekrompen. Daarom wil ik zes kuitbroeken passen, en twee, voor een overhemd doorgaand niemandalletje. Eh..buttonup uiteraard… En om het af te ronden een bijpassende Ray Ban zonnebril. Is weer eens wat anders dan dat ding van Anders ad  3,95. vind je ook niet?’
Wilniet vindt niets zo te zien. Nog even en ze moet aan de beademing.
Toch lukt het haar om Ab binnen drie uur de halve winkel te laten passen maar Ab past als ze aan komt zetten met een stropdas die hij ONDER zijn overhemd moet dragen. Op de blote huid dus!!

‘Sorry, maar dat kanniet Wilniet,’ze Ab. ‘Er zijn grenzen. Zie je me zo al naar een sollicitatiegesprek bij de Gemeente gaan??  Zie je het?? Of niet?? Oké dan, ik ben toch niet achterlijk??’
‘Meneer ,dit is echt stoer hoor, en dit is echt de laatste mode.’
‘De laatste?  Hoezo, ga je failliet binnenkort? ‘

Eindelijk lacht ze. Totdat ze Ab’s definitieve aankoop hoort: ‘Oké, Wilniet, ik neem alleen die grijze onderbroek zonder gulp.’
Ze kijkt hem aan. Strak. Ze heeft 3 ½ uur gezwoegd om Ab een wat eigentijdser aanblik te geven en dan presteert hij het om alleen een onderbroek te kopen ad 1,32.

‘Kan oom Ab pinnen,  lieverd,’  vraag ik om het wat draaglijker te maken.
‘Nee,  dat kan niet’, zegt ze kort.
‘Kanniet of Wilniet’, vraag ik voor alle zekerheid.
‘Wil niet,’ zegt ze.
‘O, en mag ik jullie nog een raad geven? Koop eens een lekker zeepje. Jullie hebben een ouwemannengeur om je heen hangen..’

40 reacties

Opgeslagen onder VRIJERADICAAL AB

40 Reacties op “KOLEREZAAK

  1. Nummer22Absurd

    Amices! Paco.c.s.

    Kolere streek zeg! daar gaat de detailhandel aan kapot. Toevallig ken ik Wilniet, familie van Kanniet ook uit hetzelfde gehucht, waar de enige winkel de dierenwinkel is die halsbanden voor vaderdag en handboeien voor moederdag als broodjes over de toonbank zien gaan.

    Direct, toen de dominee vanaf de kansel in 4 zondagsessies ( waaarvan 2 privé in samenwerking met de pastoor van “De heilige kerk der moeder mariaisten van de heilige paal”, maar dit terzijde) gingen de kerkgangers naar hun bedstede, om een onrustige nacht te hebben.
    Jawel demonen uit het Walhalla kwamen even langs en de volgende ochtend, gingen de deuren van de dierenwinkel vroeg open , omstreek 04.45 ( the postman always rings twice) en om 8.45 warende aangeprezen attributen uitverkocht.
    Halleluja , klonkt er door de ramen van het parochiehuis en dominees woniging. Hosanna! sado masochistische winsten,…alweer!

    Wat heeft dit nu met het onderbroekenverhaal te maken? kunt u als lid van de amices genotschap natuurlijk- op deze vroege morgen- afvragen..of uw hoofd krabbend achter de oren bezig houden.

    Nou niets, dan dat na 4 uur handboeien passen Hans Kazan gebeld moest worden, Hans Klok als hulpje van Batman ook nog assistentie moeste verlenen, want de enige hond in dat gehucht had de bos met 345 sleutels meegenomen.
    De halsbanden zitten lekker riepende naakt lopende dorpsgenoten.. dat weer wel! Het is maar 1x per jaar vaderdag! mogen we ons zelf ook een keer verwennen!

    En ja, de onderbroeken dragers( sommige totaal naakt) hadden verdacht veel bruine strepen, de gele komen van Geilman uit een naburig dorp.

    Kanniet, Tochniet, Weldan en Dus, Zodoende De Frisser,
    groeten alle Amices!

    Tja, of…

  2. @Antoinette: breek me de bek niet open

  3. Ik schrik me altijd dood als er zo’n dame op me afstormt.
    Maar gelukkig heb ik al een broek.

  4. Iedere keer weer een gedoe, kleding kopen

  5. Nummer22 absurd

    Amices! Amice Paco!

    Zojuist teruggekeerd van een stevige ochtendwandeling naar de dichtsbijzijnde bakker.

    Na eerst wat moeders en vaders met kinderen voorop en/of achterop te hebben ontweken.
    Montessori school, nou dan weet je wel hoeveel bakfietsen met bakvissen met hun kroost de straten bevolken..

    Langs het huis van de reeds jaren geleden gepensioneerde burgervader over het bruggetje en wat zwerfvuil, oversteekplaats link rechts, rechts links, links rechts.. you never know welke malloot met 120 aan komt racen… , langs de winkelwagentjes, naar de bakker, waar de geuren van vers gebakken brood mijn zintuigen prikkelen..zeg ik na een welgemeend “goedemorgen dames” ( ik ben de enige man in een bakkerij met en ik heb ze geteld 8 dames) wie is de laatste?
    Dat ben ik maar ze geven antwoord.. “Ik meneer”, u bent na mij aan de beurt. Ik spied wat rond… aha nu al moorkoppen in de vitrine, een slagroompunt en vruchtengebakje…. daar ligt wat ik wil kopen… croissants en het liefst nog warm…
    Thuis gekomen, koffie apparaat aan, de 3 croissant -nog een beetje warm- waarvan 2 uit het zakje nemend, pruttelt mijn volautomatische APK gekeurd koffiezetapparaat zich klaar en ik kan mijn Latte machiatta gaan maken en dat doe ik dan…. Hup, croissant op bordje, krantjes mee..naar de bank in de voorkamer…en genieten.

    De overgebleven croissant in het zakje is voor mijn dochter die nog slaapt… zij “studeert” maar nu even niet.

    Tijdens het naar huis fietsen -gisterenavond na een bezoek in een naburgig dorp- vroeg ik nog.. hoe laat ze van haar OV kaart gebruik gaat maken..”Dat weet je toch, ik heb het al gezegd en roetsj ze fietste een andere straat in.

    Thuis gekomen zag ik haar het licht aandoen, de televisie en ja hoor…
    Boer zoekt vrouw en boerin zoekt man…..!
    “Ik ga naar boven, moet nog wat werken en doe jij alle lichten uit, leeg de afwasmachine en ruim jouw eigen rotzooi op van de laatste dagen, graag”

    En vandaag ontving ik een email dat een afspraak niet door kan gaan omdat een chemische curretage had plaatsgevonden… moest ik dat wel weten? wilde ik dat wel weten… Nou ja..

    Een slok koffie doet wonderen…

    Van die maandagmorgen zaken, ik kijk naar buiten..het is stil! doodstil…!

    Nog even wat rapportjes afronden en ik heb mijn werk al weer gedaan.

    Amices, u ook een fijne dag!

  6. Ik zorg er altijd voor dat ik binnen een kwartier weer buiten sta!

  7. Jammer nou toch, dat Wilniet zo licht geraakt is. Koop je eindeljik iets en dan zo’n sneer.

  8. prlwytskovsky het leven is niet eerlijk

  9. thbalvers

    door medische bezigheden ben ik deze week wat minder in reactieruimtes, maar ik houd contact en blijf je volgen

  10. Beukmans

    Amices, dank weer voor de glimlach
    op deze natte grauwe maandag

    Een kolerezaak bezoek
    voor een verse onderbroek
    een met strepen of met stippen
    voor het bedekken van de lippen
    of het verbergen van een korst
    het nadruppelen van de worst
    ja het bezoek aan zo’n zaak
    is niet altijd een fijne taak
    nee meestal word ik niet zo blij
    daarom hangt mijn handeltje
    doorgaans lekker vrij

    Beukmans wenst u weer een prettige voortzetting!

  11. @amice Beukmans:Ik wou dat ik het ook zo kon

  12. @thbalvers:sterkte met je gezondheid

  13. Pingback: DAILEY VANDAAG | THE PACOPAINTER DAILEY

  14. een broek moet gewoon goed zitten
    vooral bij die mannen die op oudere leeftijd van die spillebeentjes krijgen
    mag dus best tijd kosten om een goeie te vinden hoor Ab

  15. Hahahaha, kan oom Ab even pinnen lieverd…. sterk.

    Love As Always
    Di Mario

  16. Wattman

    Het valt me nog mee dat Wilniet Ab niet langzaam doch nadrukkelijk gewurgd heeft met die stropdas…

  17. Vogel-vrij

    Hoe je het ook wendt of keert,
    Ab geeft geen krimp.

  18. Amices!

    Vandaag – vanmiddag om exact te zijn- heb ik wat veldwerk gedaan in een dameskledingzaak -afdeling lingerie.
    Het is mij als onderzoeker altijd gelegen om een onderzoeksgroep te kiezen die mij bij voorbaat al doet snakken naar een nieuwe opdracht.

    Maar nu, op eigen initiatief en eigen kosten ( exlcusief BTW)

    Zo spoedde ik me op mijn Gazelle naar het lokale centrum van mijn dorp en ging de lingerie afdeling van een kledingzaak binnen. Damesmodezaak B.
    heeft een collectie BH’s , Slips, Strings, Bikini’s, Badpakken, Nylonkousen, Jarratelletje en wat spannende hulpmiddelen ( alleen op aanvraag) + 6 kleedruimtes met de gordijnen zo;n 65 centimer boven de grodn.

    Ik zetelde mij op een lederen fauteuil en ging onderuitgezakt kijken naar de bewegingen voor me. “Ja, ik zit lekker en doet u maar een koffie van de zaak”, zei ik tgen, naar ik aanneem de bedirjfsleidster, een forse vrouw met cupmaat DD.. ik ken mijn maten! Zo weet ik dat A75 klein is en G zeer fors, zeg maar formaat Erica T. maar dan strak.

    Ik zag de spataderige benen en een slip formaat XL op de grond vallen, eerst een been en toen een ander, zag ik daar een XL inlegkruisje uit de slip vallen.

    Snel een slok voor de schrik. Toen ging het gordijn open en daar stond ze, de dame ..oeps die ken ik, ze zit in de gemeenteraad, in vol ornaat, in het rood… maar datis niet haar politiek kleur.
    Haren staken uit de pijpen en de BH goed gevuld… My…(vul in naar keuze: god, allah, shiva,neighbour, anders,….)

    Ik riep, schuilend achter de pagina’s van het vrouwenblad Opzij, kan ook Libelle zijn of de mArgroet, Linda, of weet ik veel..
    tegen mijn denkbeeldige vriendin.. Hee schat hier staat een onthaarder in de aanbieding..iets voor jou.
    ….

    Ik werd even later waker tussen de fietsen en voel nog steeds een wat samentrekkende onderstel.

    Tja, mijn neus steken in vrouwenzaken, dat kan niet.

    Van die maandagmiddag activiteiten…. dus!

  19. @Amice22: dank ! Ik heb weer genoten, gelachen om dit absurdisme

  20. @Vogel-vrij:zo is Ab gewoon.Dat accepteer je

  21. Voor Beukmans

    Op dolle dwaze dagen
    gaat den oprechte man,
    toch echt liever
    slapend snurkend bomen zagen.

    Graaien in de bakken met textiel
    daar wordt den oprechte man snel seniel
    Dus, ga maar zelf op uwen damesrijwiel
    en wordt rap, vort 3 dagen koopdebiel

    Wer da, hoor ik daar een bekend stem
    van hem, van hem

    Ach so, leiber man aus Mùnchen oder Trier=
    Was bringst du mit
    Ein Klavier, ein Klavier

    Maar wel voor het zingen verdwijnen
    en uit de kerk
    Want daar im Kaufshof des Westen
    is het een drukte van jewelst, ze zijn aan het werk.

    Nein, vati, nein het is niet om u te pesten
    u zit zelf in nesten
    Geen jruk voor u, helaas
    u blijft een houten kruizen slaande klaas!

    Maar u hebt gelijk ook in 3 dagen werd het ardse vonnis geveld
    de man die u aanbid was gekweld gekruisigd en stond weer op
    maar riep, vati vati de aankomende eeuwen zal ik zorgen voor het geweld!

    Zodoende+ koopzondagen, 3DDD, prijzencircussen, Soldes, Sales en dat een heel jaar!

  22. Ja, zegt Ab na enig nadenken. ‘Ik zoek een nieuwe wasdroger, de kleur maakt niet uit.’

    Dit soort zinnen doen het altijd bij mij, bedankt.

  23. oma

    Ha Paco,

    Wat bot, een ouwe mannen geur. oma

    Ot. Je verzoekje staat genoteerd voor de volgende show, kan niet garanderen dat deze zonder wijzigingen zal worden gedraaid, maar je zult het wel horen.
    De shows staan allemaal op: http://www.wir-3.com/

  24. Pingback: NIEUWS VANDAAG 15 FEBRUARI | THE PACOPAINTER DAILEY

Geef een reactie

