VERONTWAARDIGINGSDAG (BRIEVEN AAN NUMMER22) EN…DRASTIES.COM BIEDT VK-BLOGGERS EEN PODIUM..

 

DRASTIES.COM BIEDT VK BLOGGERS EEN PODIUM :LEES HIER

AAN DE WELEDELE NUMMER 22

Amice,

In antwoord op uw herderlijk schrijven , het volgende: Het lijdt geen twijfel dat de stringloze roltrappende omhoog 3 dolle dwaze dagen er moeten komen. Ik bedoel,  die halsbandmannen toestanden moeten verdwijnen.  Geen achter-hun-vrouw-aanslenterende- mannen meer in de winkelketens!!

Zelf heb ik daar ook initiatief op genomen.  Dan sluip ik door de paden en gangen van de Bijenkorf,  hierna te noemen wespennest,  tot ik een beveiligingsman tegen kom.
‘Geef door, dat wij een code 5 oranje hebben!,’  voeg ik deze beveiliger dan hautain toe.
Hautain, amice,  is het sleutelwoord voor deze geuniformde semi bavianen.  Als je maar hard roept, salueren ze en geloven ze je.
Denk aan 40-45 in dit kader.

Beveiliger rent dan met een portofoon de trap op en even laten horen wij een stem door een microfoon schallen: Attentie,  willen alle betalende clienten zich rustig uit de winkel verwijderen!!  Rustig als het kan, want het gaat maar om een oefening.  Maar vergeet niet eerst te betalen. Dank u!
Heerlijk om te zien hoe de kudde zich dan vechtend en schoppends gewijs zich een weg naar de uitgang baant.
Waarmee ik maar wil zeggen .Dan heb ik mijn doel berijkt.  De halsbandmannen hebben het gebouw verlaten en deze dag noem ik dan de anti-halsbandmannendag

De onderbroekenlol vrijemaandagmorgen dag.
Een interessant gegeven. Ik kan er kort over zijn. Elke man dient zich op maandagmorgen te melden bij de koffiemachine in de bedrijfskantine in blote kont, koppel en speer.
Binnen twee termijnen behoort de onderbroekenlol dan tot het verleden. Alhoewel ik persoonlijk niets tegen onderbroekenlol heb, zij het met mate en gebruikmakend van een remspoorloze onderbroek.

Kom ik als vanzelf op de nationale verontwaardigingsdag over regimes die onze goedkeuring niet kunnen wegdragen.
Laat ik beginnnen met te zeggen, amice, dat ik daar lang over heb nagedacht.
Ik zou liever willen pleiten voor een”verontwaardigingsdag over de Piet Paulusma’s van deze wereld”.
Want, en dat is bewezen, wij worden elke dag belazerd:

Quote,Piet Paulusma: ‘morgen regen, afgewisseld met een bui”

Quote,Piet Paulusma: ‘Ja mensen, het waait hard, maar gelukkig niet overal”

Quote,Piet Paulusma: het terrasweer geef ik een zeven. Dat komt omdat het buiten kouder is dan op straat.’

Wij moeten ons bewapenen tegen dit soort semi intellectuele uitspaken van een weertiran.
Uw overige opmerkingen moet ik helaas even parkeren omdat ik dit nu schrijf zittend op een boomstam in een onder water lopend Ameland.

Uw dienaar

Liefs

Paco, zich noemende en schrijvende, amice number nine ..

24 reacties

Opgeslagen onder BRIEVEN AAN NUMMER 22

24 Reacties op “VERONTWAARDIGINGSDAG (BRIEVEN AAN NUMMER22) EN…DRASTIES.COM BIEDT VK-BLOGGERS EEN PODIUM..

  1. A. Ik ben op maandag vrij… (dus dat is wel gunstig)
    B. Ik werk met alleen maar vrouwen… Zo zou mijn werkweek nooit rustig beginnen..

    Love As Always
    Di Mario

  2. @DiMArio: je bent een bevoordeeld mens;-)

  3. Nummer 22 Absurd

    Amice! Amice Paco, c.s.

    Dank voor uw inhoudelijke reactie. Nu was ik net 2 dagen te laat met keihard ingrijpen, want het opmerkelijk feit is daat, dat de opstelplaatsen bij de roltrappen tijdens de 3 DDD dagen en verplichting is geworden.
    Op de achtergrond klinkt het lied Hoog Sammy, kijk omhoog want daar is geen string te zien.
    Tja, de man moet wat tijdens deze dwaze dagen. Verdwaasd kan de opstelplaats man, al dan niet bepakt en gezakt met alweer 3 bh’s van Valies Fuckers, 6 paar handschoenen van Louis Vuilniston en 6 dildo’s ( op batterij, maar alla(h) ) omhoog kijken.

    Laatst werd ik betrapt bij het snuiven in de bak met bakpoeder. Wat doet u daar, schreeuwde een beveiliger op zwarte laarzen, tegen mij. Pardon, pardon ik moet wat op deze dag, meneer en liet direct mijn OV dagkaart zien. Aha, u reist ook al gratis en nu gratis snuiven! Mitkommen, sofort.
    Beveiliger 78 hier, over Zegt u het eens, hoorde ik, over. Ik heb ik de 56e snuiver van de dag, over… De 56e, alweer 78, over. Ja, zeg ik kan toch wel tellen, over. Snuiver, over. Ja, een snuiver. Hier brengen, sofort und schnell, we zullen hem eens..(overstaanbaar), over.
    Meent u dat, over? Ja, und schnell.

    Zo belandde ik bij de afdeling bak en meelproducten en werd opgesloten tussen de pannen, platen en andere snuivers. Zo, zo.. wie hebben we hier?
    zei de opper beveiliger… een snuiver! we hebben een snuiver!

    Na 3DD werd ik vrijgelaten , het wit nog om mij neus, de tassen zeulend en in de winkelstraat werd ik aangesproken door een man in regenjas met bouvier, die mij grommend zijn vlijmscherpe tanden liet zien.
    Pas, maar op..hij bijt! Wat zijn wij aan het doen? Wij? Ja, wij! Zijn die tassen wel van u? En voordat ik een net antwoord kon geven, werd ik de handboeien omgedaan en een halsband om de nek en meegenomen naar de martelkamers van de worstenmakerij van Hier Eet Men Afval. En nu… eten, eten zal je totdat je erbij neervalt. Schnell, sofort. Maar, meneer waarom praten jullie allemaal Duits. Warum? daarom .. essen, hansworst!

    Maar het bovenstaande terzijde.

    Uw voorstel ons te wapen tegen semi intellectuele tirannen, dat vind ik- als ik dat mag zeggen- een uitstekend plan. Zeg maar weer een goed plan!
    “wat zijn wij aan het weer voorspellen, Piet?”
    Wij hebben morgen weer een dag met bewolkt weer in de omgeving van oostmahorn en de rest van het land blijft droog met een uitzondering van madurodam, daar zal het pijpenstelen regenen. U bent gewaarschuwd voor ruk en trekwinden op de A2 , A1, A50, A30, A7 en nog wat andere wegen.
    En wat zeggen wij hier vanuit het watermuseum te arnhem…. oetlul, ik zeg oet lul, tot luls!
    Van die zaken, daar moeten wij ons tegen wapenen, met de paraplui, wat stokken om deze weer hond te slaan en zie ik daar wat manchetes, kapmessen en een opstandige boerenfamilie. … even wat vragen aan hen.

    “Zo luitjes, wat doet u hier met deze manchetes en messen?”

    Wij, wij zijn kandidaat voor het programma “Boer Zoekt Piet”, een zwarte piet.. we moeten wat om onze oogst veilig te stellen, oet lul, tot oet lul.
    En nu sofort, schnell van ons erf, wegwezen…..

    Ik maakte me schnell, sofort uit de voeten en op veilige afstand, draaie ik me om en riep hard; Hee, boeren.. hee boeren.. oet lul, tot oetlul.

    Zag ik daar om de hoek de gierwagen met pietende paulesma banden aankomen…

    weg, weg….

    Oeps, ik vergeet mijn tassen..

    Op deze dagen, denk ik aan mijn jeugd, lekker onder de deken met een lampje aan de boeken van Arendsoog en Biggles en de Hound of The Baskervilles… mooie halsband.

    Met waardigvrije en vredesvolle dinsdgamorgen groet.
    Uw nummer 22

  4. Mevrouw Painter moet zich een eenzaam mens voelen tijdens de drie doldwaze dagen van de Bijenkorf.

  5. Beukmans

    Amice Paco en 22,
    Hartelijk dank dat u beiden mij hebt opgenomen in uw verbond.
    De koptekst van mijn site is inmiddels aangepast zie:
    https://beukmans.wordpress.com/
    Tevens kan ik u mededelen dat ik officieel ben aangenomen als parlementairgeslachtsklever namens Brandhout. De verwachting is dat ik regelmatig mijn visie mag gaan geven op alles dat zich afspeelt in en rond het Haagse.
    Maar dit terzijde geworpen.

    Tijdens een van de 3 dwaze dagen ben ik in het verleden in totale verdwazing mijn ega uit het zicht verloren. Thuisgekomen heb ik Aap Longbloed verzocht een oproep in zijn programma te doen maar ik heb alleen reacties gekregen van gesjeesde vrouwelijke deelnemers uit de serie Boer zoekt Foef. U zult begrijpen dat ik daar niet op ben ingegaan en heb mijn zoektocht voortgezet en Geurlok Holmeëens ingeschakeld, ook hij heeft geen resultaat kunnen boeken dus jammer genoeg geen 3 d’s meer voor mij. Overigens heb ik van Piet Anusma vernomen dat er naar aanleiding van de 3 dwaze dagen een nieuw trio het levenslicht heeft gezien genaamd de 3 D’s, de verwachtingen zijn hoog gespannen daar ze mee gaan doen met het songfestival van 2023, dat plaats gaat vinden in Edam het dorp waar ze woonachtig zijn. Dit alles in het kader van een beetje concurrentie kan geen kwaad.
    Helaas moet ik nu afsluiten want mijn nieuwe job vergt meer tijd dan ik had verwacht.

    Met vriendelijke groet van uw dierbare Beukmans parlementairgeslachtsklever ter plekke.

  6. Staat het water al aan je lippen?

  7. Hahaha, halsbandmannen….een mooi scrabblewoord

  8. Weersvoorspelling? Ik zie altijd het weer van de reeds voorbije dag aan me voorbij trekken, met fotootjes en al. En als er wind is zeggen ze dat de isobaren weer dicht bij elkaar liggen. Dan denk ik, oeps weer een geboortegolf. En dan het weer in Turkije en Noord-Afrika. Wie gaat kijken of dat klopt?
    We willen toch alleen maar weten of we bij de Bijenkorf voor de deur kunnen blijven staan of dat we moeten schuilen.

  9. @Blutch:die nuchterheid, heerlijk

  10. Antoinette: een soort metromannen maar dan omgkeerd

  11. @NUMMER22: Je mag weinig tegenwoordig

  12. apiedapie via phone

    Even testen.

  13. VSp

    Alweer op Ameland? Was daar niet iemand op zoek naar Bopske? Gelukkig zijn die begeleiders uit Münster inmiddels verplicht begonnen aan een heropvoedingscursus. Die storm is tenminste geluwd. Overgewaaid.

  14. Volgens ons allen hier op de bank voorspelt de heer Paulusma veel meer regen dan er werkelijk valt. Oat Moahn….

  15. Luid en duidelijk ApieDapie, over?

  16. oma

    Ha Paco,

    Maar dan ook aleen maar met een bruine kont.
    Nee, ik mag niet meer mee van Schatarina, oma kan zich blijkbaar niet gedragen in enige winkel. oma

  17. oma

    O ja, Web-log gaat ook al veranderen om een of andere reden. oma

Geef een reactie

