MIJN LIJDENSWEG

‘Dag meneer; u komt net terug uit Egypte?’
‘Ja, wat een toestand daar zeg.’
‘Toestand?’
‘Ja, toestand. Ik zat verdomme net op mijn balkon met zicht op zee, zand en kamelen ,brak ineens de pleuris uit daar.’
‘Waarom noemt u dat zo? de pleuris?’
‘Hoe wou jij het dan noemen als je uren in een vliegtuig zat, daarna van een koud pilsje op het balkon van je hotel zat te genieten om vervolgens de opdracht te krijgen om weer te pakken en naar huis terug te evacueren?
Dat noem ik de pleuris uitbreken, ja!’

‘Eh..o…Heeft u nog wat meegekregen van de opstand tegen Moebarak daar?’
‘Moe barak? Meen je dat nou? Een opstand tegen de moeder van die neger president in Amerika?’
‘Ik bedoel de Egyptische president, meneer. Of u daar nog wat van heeft meegekregen.’

‘O, oké .Nee, daar heb ik niks van meegekregen. Hoe bedoel je trouwens, iets meegekregen!! Ik heb alleen maar ingeleverd. Mijn vakantie bijvoorbeeld. Kan daar niet eens een wet voor komen? ‘
‘Wet voor komen? Wat voor wet bedoelt u, meneer?’
‘Gewoon. Een wet die verbiedt om opstanden uit te laten breken in de vakantie tijd.’
‘Nou meneer, nu gaat u toch echt te…’

‘Laat me uitpraten,ja! Ze kunnen daar toch ergens in de woestijn een plek vrijmaken om opstanden uit te vechten? ik bedoel, groot hek er omheen en klaar! Je ziet dat op tv ook wel eens. Bij Animal planet.Bij die hondengevechten. Kan de vakantieganger tenminte gewoon in alle rust genieten van een ritje op de kameel.
En ik ben goddomme nog niet eens bruin ook! Kan ik daar het reisbureau op aanspreken? Weet u dat?’
Reisbureau aanspreken? Wat kunnen die eraan doen?’

‘Gewoon. Dat stond in hun folder: Lekker bruin worden in Egypte. Boek nu!’
In plaats daarvan kom ik zo wit als de tering terug in dit kloteland!
Daar moet toch iemand verantwoordelijk voor gesteld worden? Ik bedoel, ik lijk Paul Witteman wel,hahahaha. Je weet wel, die lolbroek van de Moraalridders.

Al gaat die Witteman drie jaar op een hete bakplaat dansen in de Egytischje woestijn dan blijft hij nog steeds een Witteman. Niet dan?
Wat denkt u, zou ik in zijn tv programma iets mogen vertellen over mijn lijdensweg van afgelopen week?
Heeft u zijn telefoonnummer?’

10 reacties

Opgeslagen onder ALGEMEEN

10 Reacties op “MIJN LIJDENSWEG

  1. Heel goed paco, ja zo reageren de meeste toeristen.

  2. Van mij mogen die klagers permanent in zo’n zandbakkenland gaan wonen.
    Goed verwoord Paco, ‘k heb plezier van je.

  3. Beukmans

    Wordt de nieuwe hype.
    Flitsvakanties naar brandhaarden of
    volg het democratie proces op de voet in 24 uur.
    Aanbevolen voor mensen met weinig moraal en of weinig tijd.

  4. oma

    Ha Paco,
    Vreemd waarom kan een vakantierganger zelf niet beslissen of hij daar wil blijven, de pers is er met geen stok weg te slaan en die mogen wel blijven. oma

    Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
    Het programma kun je straks beluisteren op onze weblog.
    Of op de website waar de programma’s staan: http://www.wir-3.com/ kies voor radio de BOM

  5. In Nederland hadden ze ergens bij Beverwijk een weilandje voor wat voetbalfans.. en daar sprak Nederland dan ook weer schande over.

    Love as always
    Di Mario

  6. Die man heeft natuurlijk groot gelijk. Als je jezelf, zoals de gemiddelde Hurghadaganger, het hele jaar een dwarslaesi consumeert om een dubbele midweek naar de zon te mogen, dan ben je ook niet blij als die mohemmedanen precies wanneer jij wilt wentelen tussen de haaien en het hotel rotzooi gaan schoppen. Laat het geteisem thee gaan drinken in de Sahara, in plaats van van jouw zuurverdiende centen te gaan feestvieren in Kahiero (merkwaardige naam, iedereen weet dat het toch duidelijk daaro is).

  7. aaah, wat zielig voor die toeristjes. Zijn ze nou echt zo dom?

    Beseffen ze niet dat een revolutie van zo’n grootte kan leiden tot een ”nieuwe regering” (Ik kan het geen regering noemen die er nu zit, maar jullie begrijpen me denk ik) ? En dat de mensen die daar ECHT wonen daar al jaren op zitten te wachten?

    Tokkies…

Geef een reactie

