SONGFESTIVIEL OP ZONDAG

Heb mij weer even verdiept in het songfestivalwezen. Dat moet je bijhouden anders raak je de draad kwijt.
Vorig jaar werden wij verblijd met de diepzinnige teksten van Pierre Kartner en de zo mogelijk nog diepzinniger uitvoering ervan door ene Sienneke.
Het jaar daarvoor mocht de wandelende kerstverlichting, onder de naam Toppers een poging wagen.

Dit jaar zijn de 3 J’s aan de beurt. Persoonlijk vind ik één J wel genoeg, maar oké, als je er drie voor de prijs van één krijgt, ga je niet moeilijk doen.
Van wie ik vooral genoten heb is, Jolanthe Sneijder-Cabeau-van Kletsbergen die het zaakje op geheel eigen wijze aan elkaar autocuede.
Mooi, zoals zij foutloos de nummers van de 3 J-s aankondigde. Niemand kan zo mooi iets van een autocue aflezen als Jolanthe.
Het lijkt of ze volledig opgaat in de autocue. ALsof ze er één mee is. Sterker nog, ze praat tegen dat ding.

Yolanthe kan heel goed communiceren met dingen. Als je haar tegen een schuur hoort praten is dat bijna kunst.
Als Yolanthe met een schuur praat, luistert haar man Wesley altijd mee. Dan zit hij met een headset op zijn kop naar het geruis van een openstaande schuurdeur te luisteren.
Je ziet hier gewoon weer de goede invloed die Yolanthe op haar man heeft.
Hoe dan ook, klasse zoals zij omgaat met de autocue..Prachtig dat lijntje wat ze daarmee heeft. Ik zou het bijna abstract audiovisueel realisme willen noemen.
Dat doe ik niet, maar ik zou het best willen.

Wij moeten afwachten of de 3J’s de finale halen. Ze hebben een prachtig liedje afgeleverd met een tekst die zelfs verder gaat dan het gebruikelijke éénlettergrepige songfestival gebrabbel dus ik houd mijn hart vast.

Na het zingen van de vijf liedjes was het belanrijkste jurycommentaar weggelegd voor jurylid Eric van Tijn: ‘jullie styling laat te wensen over. Zo gekleed, kom je niet over op een songfestival. Sorry hoor.’

Tranen in mijn ogen toen ik dat hoorde.

Maar je accepteert het.

Je moet wel.

12 reacties

Opgeslagen onder ALGEMEEN

12 Reacties op “SONGFESTIVIEL OP ZONDAG

  1. Beukmans

    Met zulke verslagen hoef je nergens meer naar t kijken 😉

    Overigens, vanmorgen in de quiz om en om op radio 2 mochten 2 dames (waarschijnlijk blond) vandaag geestverruimende middelen noemen.
    De eerste zei appel, waarop Sander vroeg, appels zijn toch niet geestverruimend? Ja hoor zei de dame, bij mij werkt het prima.
    Ze was dus meteen af, de ander had gewonnen zonder iets te hoeven zeggen.
    Nou je hebt gewonnen zegt Sander tegen de ander, jij had er wel een aantal kunnen noemen, toch? Ja hoor zegt die andere dame, een mars 😉

    Geweldig zulke quizzen, kan er geen genoeg van krijgen!

  2. Heel goed weer Paco, ooit zat de hele familie te kijken naar een songfestival.
    Maar nu is het een droeve vertoning geworden.

  3. Vond het maar een berg kolereherrie. Maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen.

  4. prlwytskovsky: met herrie kom je het verst

  5. Antoinette: meer dan bedroevend inderdaad

  6. Beukmans: zoiets heet de niksgeneratie

  7. Ma3anne

    Blij dat je me even bijpraat, want ik heb het gemist.
    Volgend jaar de 3 P’s: Paco, Painter en Pitbull? 😉

  8. Beukmans

    Paco: Je blijft leren met blogs lezen, eet een appel om je geest te verruimen en een mars als toetje dan zit je altijd goed.

  9. @Beukmans:ik hou het bij een sigaartje

  10. Ma3anne:goed idee,pitbull kan niet wachten

  11. oma

    Ha Paco,
    Ze moeten zo lijp als een deur doen en robels rond strooien. oma

  12. Yolanthe kan heel goed communiceren met dingen. Als je haar tegen wesley hoort praten is dat bijna kunst.

    I rest mijn kees.

    Love As always
    Di Mario

Geef een reactie

