SAPKE BEDANKT!!!!

Wij kunnen er niet omheen. Wij moeten het eens ernstig over Jolande Sap van Groenlinks hebben.
Ik bedoel; het kan snel gaan in de politiek. Zo ben je Femke Halsema’s persoonlijke tassendrager en zo ben je opgeklommen tot Sapke, de grote uitdeler van de lakens.
Nog geen maand aan het roer en het eerste laken is al uitgedeeld. Aan Mark Rutte nog wel.

Haar eerste daad was zich door Rutte, die een sapje op zijn tijd nooit uit de weg gaat, laten naaien op een groen laken in het torentje in ruil waarvoor Rutte ,Sapke’s medewerking aan uitzending van politie opleiders naar Afghanistan binnenhaalde.
Nou is Rutte wel rechts natuurlijk maar daar staat tegenover dat hij linksdragend is dus dat kan Sapke wel aan haar achterban verkopen.

Rutte vindt het prima, die heeft wel wat over voor een politiek overwinninkje op een doordeweekse dag. En van zijn Carnavalsvereniging, PVV de brievenbeffers, waar hij sinds kort gedoogd wordt, hoeft hij weinig te verwachten want die zien uitzending helemaal niet zitten.
En dat is verdomd jammer want wat kleine acties tegen beesten als Talibanners zijn Wilders’ elitetroepen, de animalcops, op het lijf gescheven. Zet Brinkman er als roedelleider voor, want met zijn ervaring als de grote barmankiller wordt het een makkie daar, en de oorlog is binnen een week beslecht.

Waarom doet Sapke dit terwijl het merendeel van haar partij tegen uitzending is. Dat weten we niet, dus zoeken wij ons heil in de Astrologie, na de politiek de meest betrouwbare kermisattractie.
Sapke heeft het Sterrenbeeld Tweeling.
Dit sterrenbeeld heeft moeite met trouw. Maar verwacht dit dan ook niet van een ander. Daarnaast is de tweeling niet vies van een snelle korte seksuele verovering.

Daar wil ik geen conclusies aan verbinden maar kijkend naar haar 3 uur durende ‘overleg’ met Rutte en haar jawoord m.b.t. Afghanistan daarna, en het compleet negeren van haar achterban, zet dit politieke spelletjes toch in een heel ander licht.
Dan ga je dat sterreenbeeld toch met heel andere ogen bekijken.

Persoonljk denk ik dat Sapke een hoge prijs gaat betalen voor deze onbezonnen actie, waardoor de Groenlinks achterban zich genaaid voelt . Een actie die in Groenlinks kringen fluisterent de actie Afnaaistan genoemd wordt.
Ik vermoed dat het einde oefening Sapke betekent, dat Femke weer terugkomt en Sapke een bloemetje voor de moeite krijgt.

Los daarvan, vraag ik mij af of hoe het met de bonnenquota is gesteld in Afnaaistan. Ik bedoel, daar hoor je niemand over.

15 reacties

Opgeslagen onder ALGEMEEN

15 Reacties op “SAPKE BEDANKT!!!!

  1. Fantastisch Paco, wat weet jij het goed te verwoorden.
    Flink gelachen.

  2. Dank je Antoinette. Ik probeer maar wat

  3. Beukmans

    Als de astrologie er bij komt kijken vallen de schellen je opeens van de ogen.
    Voor een aantal is Afnaaienstan een Afgraaienstan in wording, die gaan er nog een hoop plezier van beleven.
    Komt er trouwens nog een sappig verslag over het aankomende songfestival van jouw hand, want het lied van de boys uit je buurgemeente is bekend vernam ik op het nieuws. Als we het nieuws toch niet hadden…..

  4. Uiteraard, Beukmans.Maar ik moet voorzichtig zijn, ze weten waar ik woon

  5. Klasse beschouwing Paco, nail on the head, zoals de Spanjaarden zo mooi kennen zeggen…

  6. Goeiemorgen, en meteen even bijgepraat. Zal een zwaar dobbertje worden voor ons Sapke.

  7. Nou die rutte moet er wel heel graag heen willen. Want ik vind die Sap niet sappig.

    Love As Always
    Di Mario

  8. @DiMArio:Rutte stond al een tijdje droog begreep ik

  9. hettriumviraat : dank je.Soms moet je wat

  10. Een groen laken? Ah, heerlijk ouderwets genaaid op een biljart, die Rutte heeft stijl!

  11. oma

    Ha Paco,

    Nou Sapke krijgt ook een heel mooie wachtgeldregeling.
    Zo blijft het afwachten. oma

    Ot. Je verzoekje staat genoteerd voor de volgende show.

  12. Volgens mij wist Femke Halsema dat er iets dergelijks te gebeuren stond en heeft ze net op tijd het zinkende schip verlaten. Deze beslissingen komen allemaal wel heel toevallig, nietwaar?

Geef een reactie

