COMFORTABEL OP PAD

Mijn oog val op een advertentie:”Comfortabel op pad! Voor wie met de trein reist, is een stijlvol colbert een aanrader. Een jasje staat niet alleen mooi gekleed, maar is tegelijkertijd comfortabel en lekker warm. De bijbehorende luxe en makkelijk te dragen Vapor Carry-on koffers, leverbaar in zilvergeel en geelzilver ad slechts 350 euro zijn onmisbaar op uw reis. De prijs van het colbertje wordt ook nog genoemd, zij het in bijna niet leesbare letters: 975 Euro! Daarnaast een foto van een jongen die sleurend met een paar koffers loopt te zeulen.

Comfortabel op pad! Met de trein? Daar moet ik even over nadenken. Zie ik mijzelf al, slechts gekleed in een stijlvol colbertje ad 975 euro, twee zware koffers achter mij aan slepend, het treinstation binnenwankelen? Dat dacht ik niet nee. Want wat niet in de advertentie wordt genoemd zijn de trappen in een station die men dient te nemen teneinde een perron te kunnen betreden. En dan hebben we het niet over zes treetjes maar minimaal zesendertig! Mocht deze strafexercitie slagen, overigens nog steeds gekleed in je comfortabel- op- pad- colbertje, dient de volgende hindernis zich aan: vertraging! Wordt ook niet genoemd in de advertentie. Dan sta je dus op een dag in januari, waarbij Siberische maatschappijontwrichtende omstandigheden zijn voorspeld met sneeuwstormen en gevoelstemperaturen van -20 graden, op een stormachtig perron af te wachten of de trein komt.

In je comfortabel-op-pad-colbertje meet je lichaam inmiddels een gevoelstemperatuur van -30 graden want comfortabel wil nog niet zeggen, luchtdicht! Na een klein uurtje wachten-als je geluk hebt- komt er een trein binnen en probeer je je samen met je luxe-en-makkelijk-te -dragen-Vapor Carry-on-koffers, de tegen je aan geperste en opdringende medereizigers te trotseren. Omdat je handen door de kou, want over comfortabele handschoenen werd in de advertentie niet gerept, inmiddels één zijn geworden met de handvaten van je luxe koffers, is dat trotseren nog knap moeilijk. Uiteindelijk laat je iedereen voor gaan waarna er nog slechts één staanplaats overblijft voor jou. Dan worden er keuzes van jou verwacht. Laat je de luxe- en- makkelijk- te- dragen- Vapor Carry-on -koffers op het perron achter en stap je zelf in de trein? Of ben je solidair met je koffers en reis je ook niet mee.

Ik denk dat het laatste overwogen dient te worden want in jouw luxe koffers zit nog een Pull Ra Re ad 145 euro, een Pepe jeans ad 120 euro en een paar Uggs schoenen ad 300 euro. Volgens de advertentie allemaal zaken waar je niet zonder kan op reis. Zaken die je niet één-twee-drie op een Siberisch perron achter laat.

Daarna zou ik zeker 112 bellen En gelaten wachten op een ambulance met extra zuurstof en onderkoelingremmers. Advertenties zijn consumentenkillers Dat u het maar weet..

7 reacties

Opgeslagen onder ALGEMEEN

7 Reacties op “COMFORTABEL OP PAD

  1. Voor dat geld moet ik al gauw een week werken!

  2. Zo’n duur colbert heb ik gelukkig niet. Ik heb een jas!!!! Eentje van C&A voor 6 tientjes. Mee eens: ik loop er mee voor lul maar ik heb het warm, en daar gaat het om.
    Zulke koffers heb ik ook. Zitten de batterijen voor me polshorloge in.

  3. Nou Paco, je overdrijft, in de trein moet je comfortabele kleding dragen, die ook goed te wassen is, niet te veel bagage, ga dan maar eerste klas reizen. En op grote stations zijn liften, als ze het doen.

  4. oma

    Ha Paco,

    En men verteld ook niet dat je zelf bent vergeten je OV kaart bent vergeten uptegreaden.
    Maar wat dachtje van het gevaar dat men je harhandig uit je jasie trekt en je koffetje helpt tillen.
    Een goede week gewenst.oma

  5. Antoinette: bij mij doen liften het nooit.Vraag me niet waarom

  6. Geef mij maar thermo-ondergoed als ik op het station moet staan.

    Love As Always
    Di Mario

Geef een reactie

