CONCERT IN C ONGESTELD

Terwijl ik luister naar Brandenburg concerto no.1 in F major:I Allegro, door het Nederlands kamerorkest besef ik weer hoeveel mooie muziek wij eigenlijk ter beschikking hebben.
Heel wat anders dan het concert in C ongesteld dat wij afgelopen vrijdag, onder de naam Voice of Holland, op tv mochten aanschouwen.

Tussen de bedrijven door, want ik stond te strijken, werd ik opgeschrikt door een act met lachgas. Dat bleek later om ene zangeres te gaan die Duffy heette. Met zo’n stem kun je tegenwoordig dus een internationale carriere op de kaart zetten.
Men klapte daarna. Geen idee waarom.

Intussen worstelend met een gekreukt overhemd dat maar kreukels bleef vertonen hoewel ik mij met wisselend succes volledig op de strijkbout had geworpen, bleek het concert in C ongesteld ook een winnaar op te leveren. Dat ging om een soort veelkleurige karaokezanger die zich qua tatoeages kan meten met een Dendrelaphis pictus, oftewel de gladde slang.
Zijn stem deed mij denken aan de lokroep van een schorre dwergmakreel die te lang onder de oksels van presentatrice Wendy van Dijk had klem gezeten.

Dat is ook zoiets. Die Wendy van Dijk. Die stond tussen de bedrijven door maar dingen te blèren, die niemand verstond. Gelukkig viel ze nog een beetje op door de half af gemaakte beddensprei waar ze zich voor de gelegenheid in gehesen had.
Je kon zien dat er onlangs nog mensen onder die beddenspei hadden gelegen of ze moet acuut last hebben gekregen van uitvallend okselhaar.
Haar collega presentator Martijn Krabbe die net zo lekker babbelt als een door de geestelijke gezondheid opgegeven kreeft die op het punt staat in een ketel vloeibaar lood te worden afgezonken, zag er ook feestelijk uit.
Hij was gekleed in iets wat een langstrafte dwergpoedel in de achterlanden van China had ontworpen. Hij moet flink betaald zijn om zich daar in te vertonen.

Dat allemaal tot daaraantoe. Erger is dat mijn strijkbout nog op mijn overhemd stond.
En dan ga je toch met heel andere stemmingen naar zo’n finale concert kijken.
Nooit geweten dat een plasmascherm, zonder kleerscheuren ,uit de confrontatie met een hard inkomende strijkbout kon komen.
Je accepteert het.
Wat moet je anders

6 reacties

Opgeslagen onder ALGEMEEN

6 Reacties op “CONCERT IN C ONGESTELD

  1. Burro

    Was het voor jou ook zo fijn? 😉

  2. Zo Paco, weer een nieuw blog!
    Ook een aardig thema qua lay-out. Zal ik ook eens proberen.

    Ik heb vrijdag ook gekeken. De eerste keer.
    Hij hield anders Wendy behoorlijk stevig vast op haar schouder en dat vond zij echt niet leuk zo te zien.
    Geef mij dat ander concert maar.
    Veel blogplezier vanuit hier
    groet
    svara

  3. Beukmans

    Het lijkt wel een nationale blog hobby te worden al dat verhuizen.
    De bibliotheek lijkt hier wel een stuk groter of is dat gezichtsbedrog?

Geef een reactie

