PICKNICK

Verachte Heer Pickwick

Bij deze neem ik de vrijheid om met u van gedachten te wisselen over uw wanstaltig product
“het theezakje”
Waarom wanstaltig? Zal ik u uitleggen:

Hoe moeilijk kan het nu helemaal zijn om een doodnormaal theezakje in elkaar te draaien?
Daar kan niets mis mee gaan, dacht ik.
Mis! Neem nu uw product het theezakje. Een product dat al jaren en jaren getolereerd wordt.
Waarom weet niemand en waarom het überhaupt nog gekocht en gedronken wordt is al helemaal zo’n onoplosbaar raadsel van de natuur.
Uw theezakje bestaat uit een builtje van flinterdun papier waar wat theeblaadjes in zijn gepropt.

Tot zover, geen probleem. Echter, de bedoeling is dat het zakje in een kop of pot terecht komt waar heet water over gegoten dient te worden.
Vanwege dat subtiele gegeven heeft u dat zakje kennelijk een draadje meegegeven zodat voorkomen kan worden dat men met de blote vingers het zakje door het hete water moet klotsen. Bijzonder attent van u bedacht overigens.
Helaas heeft u aan het uiteinde van het draadje een kartonnetje bedacht dat aan de bovenkant van het theezakje vastgeplakt zit. Dus, om het draadje los te krijgen dient men het kartonnetje los te trekken van de bovenkant.
Kan niet heer Pickwick!! Dat is Godsonmogelijk! Zodra ik-uiterst voorzichtig uiteraard- het kartonnetje wil los peuteren komt er een stukje van het theezakje mee.

Het gevolg daarvan is dat het zakje nu open ligt. Als ik het zakje toch, tegen alle natuurwetten in, in het hete water laat zakken dwarrelen alle theeblaadjes door de opening naar buiten.En dat lijkt mij niet de bedoeling.
Waarom doet u dat, heer Pickwick? Tijdens de hoeveelste teambuilding is dat idee boven water komen drijven Welke theemuts heeft dat bedacht en waarom is die theemuts nog steeds niet veroordeeld tot levenslang TBS verpleging?
Volgens mij doet u het erom. Volgens mij schept u er een genoegen in om uw klanten te pesten.Welk sadistisch gedachtegoed schuilt hier achter
Het is mij onbekend welke doelstelling van uw bedrijf in het handelsregister van de kamer van koophandel staat geregistreerd maar de volgende wijziging in uw statuten geef ik u ernstig in overweging:

“Het zo adequaat mogelijk bewerkstelligen dat, door middel van inferieure dus niet te hanteren theezakjes, de klant tot opperste wanhoop wordt gedreven. En wel zodanig dat:
a)   bloeddrukverhoging en hartkwalen van de klant daar het gevolg van zijn;
b)  door de inferieure kwaliteit van de theezakjes een grotere verkoop c.q hogere winst                 gegenereerd wordt`

Kunt u hier iets mee heer Pickwick? Ik wel! Ik gooi voortaan een plakkaat geperste paardenstront in mijn hete water. Zonder zakje. Veel verschil in smaak is toch niet merkbaar….

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder ALGEMEEN

Geef een reactie

