DELTA NOOIT

Bij toeval zag ik dat er bij mijn bank een, ooit in 1985, afgesloten lijfrenteverzekering afloopt. Op 13 december 2010.

Bij toeval. Een mooi woord.

Behalve als het om geld incasseren gaat.

Dus loop ik mijn bank binnen en wijs een dame in een gestroomlijnd bankpak op deze feestelijke gebeurtenis.
Dame weet van niets. Uiteraard niet. Banken weten nooit van iets. Daar staan ze om bekend.Behalve als het om grove initimiderende brieven schrijven gaat, naar klanten die een beetje rood staan.Dat kunnen ze dan weer wel heel goed.
Ze doet iets met een computer en haalt mijn gegevens op: ‘O, ja, u heeft gelijk. Heeft u daar geen bericht van gehad?’
‘Nee,ik krijg alleen berichten als ik rood sta.’
‘Hmm, heeft u de polis bij u?’
‘Nee. Nou ja, het zit zo. Normaal gesproken loop ik al sinds 1985 met die polis in mijn binnenzak maar vorige week was ik met mijn tandarts op de schietbaan. Dat doen wij elke maand. Lekker op de schietbaan staan en luisteren naar inslaande projectielen. Heerlijk hoe je daar van opknapt. Hoe dan ook, mijn polis is daar toen bij ingeschoten.’

Dame kijkt opgelucht. ‘Mooi, dan zal ik uw gegevens opsturen naar Delta Lloyd waar de polis is afgesloten. Dan krijgt u vanzelf bericht’

Vanzelf!

Ook zo’n mooi woord.

Nu is het 5 januari 2011.
Vanzelf is nog niet aangebroken. Dus bel ik Delta Lloyd:
‘Dit gesprek kost tien cent per minuut. U krijgt nu ons menu:

Lust u prei, druk een 1
Lust u geen prei, druk een 2.
Komt u al klaar, druk een 3
Gaat u over uw nek, druk een 4
Leeft u nog? druk een 5.

Eindelijk een levend wezen aan de lijn. Na 8 minuten.
‘Met Koperschaar, waarmee kan ik u helpen?’
‘Wat dacht u van het regelen van een kotszak?’
‘Wabblief?’
Inderdaad, ja. Op 13 december liep mijn polis af. Het is nu 5 januari. Ik wil mijn geld.Nu!!
‘ Haha, zo gaat dat niet, meneer. Zoiets duurt wel even.’
‘Prima, even voor de goede orde. Ik reken 20% rente voor elke dag dat ik mijn geld niet heb ontvangen, eh..haha.’

‘Nou meneer, zo werken die dingen niet.’
‘Zeker wel, banken doen dat ook. O en nog wat, ik schrijf wekelijks een column in een regionaal blad. Voor uw informatie; ik ga elke week over de malafide praktijken van Delta Lloyd schrijven zolang ik mijn geld niet heb ontvangen.
Helpt dat ook niet, dan schrijf ik naar, opgelicht van Antoinette Heksenberg. Verder naar Spoorloos, Tros Radar, Kids top 20, zappsport, de rijdende rukker, sterren.nl en de wereld is mooi. Heb ik uw aandacht?’

Opgehangen.

Komende week verschijnt deze column in het regionale weekblad.
Je moet wat. Veel criminele financiele organisaties vergeten wel eens dat de rek van het onaantastbare er uit is tegenwoordig…

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder ALGEMEEN

Geef een reactie

